Η αρχή, το βράδυ της Πέμπτης, έγινε από τους ίδιους τους ΚΝίτες και τις ΚΝίτισσες, οι οποίοι και απέδειξαν πως μπορεί μια ορχήστρα-χορωδία να έχει και δυναμισμό και κέφι και άποψη. Γιατί η ιστορία του «Κεμάλ» του Μάνου Χατζιδάκι μπορεί να τελειώνει κάπως έτσι: «Καληνύχτα Κεμάλ, αυτός ο κόσμος μπορεί να αλλάξει και θ' αλλάξει». Η αρχή από το συγκρότημα της ΚΝΕ περιλάμβανε το θερμό χειροκρότημα για τις «οχτώ δεκαετίες αγώνα και θυσίας» και «τέλειωσε» με τη Διεθνή και υψωμένες γροθιές-κάλεσμα για νέους αγώνες. Και σειρά, μετά την ορχήστρα-χορωδία της ΚΝΕ, είχαν οι «Κιλιμάντζαρο» και οι ρέγκε ήχοι τους, με τους «Blues Burger» να ακολουθούν στις γνωστές μπλουζ νότες τους. Η βραδιά έκλεισε με το συγκρότημα «Funkey», για να ξεχυθούν όλοι στο Λαϊκό Στέκι.
Την Παρασκευή, οι «Dominus Noblis» ήταν αυτοί που έκαναν την αρχή. Με ροκ ήχους και διασκευές γνωστών ελληνικών τραγουδιών από συνθέτες όπως Παπακωνσταντίνου, Τσακνή, Μαχαιρίτσα και Σαββόπουλου, αποτέλεσαν το κατάλληλο ...«ορεκτικό» για να ακολουθήσουν οι «Σταγόνες Βροχής», «Κάρμα» και «Κοτζάμ». Τη δεύτερη μέρα έκλεισαν οι «Raining Pleasure», με αφιέρωμα στον Μάνο Χατζιδάκι.
Απαραίτητη συνοδεία, βέβαια, στη βραδιά, όπως και κάθε χρόνο, η κρύα μπίρα και το σουβλάκι, που «δεσμεύουν» ανά διαστήματα τα χέρια μέχρι αυτά να αφεθούν στους ρυθμούς των μουσικών.
Και ύστερα η μάνα στη μέση του δρόμου, οι απεργοί εργάτες, οι φτωχογειτονιές να κατεβαίνουν στη διαδήλωση, ο αγώνας, το αίμα, ο «Επιτάφιος», χέρι με χέρι οι εργάτες διαβάζουν «Μέρα Μαγιού μου μίσεψες», τραγούδι να κλαίει η καρδιά και να ξυπνάει η συνείδηση. Οδηγός σ' αυτό το ταξίδι ο Τάκης Κωνσταντακόπουλος και συνταξιδιώτες όλοι αυτοί που αγωνίζονται, τραγουδάνε, σμίγοντας τον κόσμο.
Στη συνέχεια ο Δημήτρης Κοντογιάννης παρουσίασε ένα πρόγραμμα αφιέρωμα στον Στέλιο Καζαντζίδη, με τραγούδια τα οποία ο κόσμος αγάπησε και στηρίχτηκε για να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες του.
Η χτεσινή βραδιά έκλεισε με παραδοσιακούς σκοπούς με τον Βασίλη Κασούρα.
Μια σειρά Κομματικές Οργανώσεις του ΚΚΕ και Παραρτήματα Οργανώσεων της Εθνικής Αντίστασης δρομολογούν πούλμαν για το 31ο Φεστιβάλ, από τις παρακάτω περιοχές:
Σήμερα Σάββατο και αύριο Κυριακή 18 Σεπτέμβρη:
Την Κυριακή:
Οι λεωφορειακές γραμμές του ΟΑΣΑ, που διευκολύνουν την προσέλευση του κοινού στο χώρο των εκδηλώσεων του Φεστιβάλ, στην Πανεπιστημιούπολη στα Ιλίσια (κεντρική είσοδος από την οδό Ούλοφ Πάλμε), είναι:
Με στάση έξω από το χώρο του Φεστιβάλ:
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις αφετηρίες και τη διαδρομή των παραπάνω λεωφορείων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται και στο τηλέφωνο 185.
Παράλληλα, για όσους δε... φοβούνται το περπάτημα, διευκολύνει και η στάση «Ευαγγελισμός» του μετρό.
Σε μια «κυψέλη» δημιουργίας μετατράπηκε χτες και προχτές ο χώρος του «Ελεύθερου Δημιουργικού Χρόνου». Ηταν προχτές, πρώτη μέρα του Φεστιβάλ, λίγο μετά τις 8 το βράδυ, όταν το εικαστικό εργαστήρι «άνοιξε τα πανιά του» για το ταξίδι του στο μαγευτικό κόσμο της τέχνης. Ο ζωγράφος Νίκος Ευγενίδης, στο εργαστήρι ψηφιδωτού που λειτουργεί στο χώρο κάθε βράδυ, «ξεδίπλωσε» τις πέτρινες και γυάλινες χρωματιστές ψηφίδες του, αποκαλύπτοντας τα μυστικά της ψηφιδογραφίας. Μιας τεχνικής, που γεννήθηκε στην ελληνιστική περίοδο, έλαμψε στα βυζαντινά χρόνια και μέχρι σήμερα συνεχίζει να γοητεύει τους εικαστικούς δημιουργούς.
Το δεύτερο εργαστήριο που λειτουργεί (Σάββατο και Κυριακή), αφορά στα σεμινάρια ζωγραφικής με τη μέθοδο της νωπογραφίας (Fresco). Η ζωγράφος - χαράκτρια Εύα Μελά, μυεί όσους ενδιαφέρονται, στην πανάρχαια αυτή τεχνική, που ξεκίνησε τη «ζωή» της στα 1700 π.Χ. στον Αιγαιοπελαγίτικο χώρο. Στο ανοιχτό αυτό εργαστήρι, εκτός από κάποια γενική θεωρητική ανάπτυξη, υπάρχει και ένας πρακτικός πειραματισμός.
Ακόμη, στο χώρο του «Ελεύθερου Δημιουργικού Χώρου», φιλοξενείται το έργο νέων δημιουργών που συμμετείχαν στην Πανελλαδική Εκθεση που διοργάνωσε η ΚΝΕ με θέμα «Είναι πια καιρός να ξανανάψουμε τα αστέρια». Εξήντα συνολικά έργα (ζωγραφική - φωτογραφία), νέων παιδιών, απαθανάτισαν «αυτόν τον κόσμο το μικρό το μέγα», βάζοντας χρώμα στο όνειρο και την ελπίδα: κόκκινο χρώμα, το χρώμα της φωτιάς και του αγώνα.
Σε κάθε τρελή... τρελή σατιρο-κωμωδία του Γούντι Αλεν χωράνε κάθε λογής φαιδρά σε πρώτη ανάγνωση, σοβαρά σε δεύτερη, ανατρεπτικά σε τρίτη ανάγνωση ερωτήματα, που μας προκαλούν συνειρμούς και τελικώς επιτρέπουν να στηθεί ένα ...θεότρελο, λευτερωμένο από συμβατικούς «κανόνες» σκηνικό «παιχνίδι». Οταν η εντελώς «τζαζ» θεματολογία και πλοκή μιας κωμωδίας του ιδιοφυούς ηθοποιού, σεναριογράφου και σκηνοθέτη Γούντι Αλεν πέσει στα χέρια μιας κεφάτης παρέας Ελλήνων «εραστών» του θεάτρου, όπως είναι το Θεατρικό Εργαστήρι Πετρούπολης «Εμμετρον», που - έχοντας φαντασία, χιούμορ και συνείδηση της ...αμερικανοτρελαμένης ελληνικής πραγματικότητας - και την παρουσιάσουν στο Φεστιβάλ της ΚΝΕ, τότε γίνεται ένα ελληνικότατα ...θεότρελο ευφρόσυνο θεατρικό «παιχνίδι». Κι αν δε συνέβαινε αυτό που λέει ο τίτλος της κωμωδίας του Γούντι Αλεν, «Ο θεός είναι σε κώμα», με την παράσταση που έδωσε η πολυμελής ομάδα «Εμμετρον», την πρώτη βραδιά του 31ου Φεστιβάλ της ΚΝΕ (2η Θεατρική Σκηνή), συνέβη και παρασυνέβη...
Η γελαστική παράσταση της ομάδας «Εμμετρον» ήταν μια «συναισθηματική γυμναστική και νοητική εξάσκηση», ελεύθερο «θέατρο μέσα στο θέατρο». Μια φαρσική σεναριακής δομής σάτιρα, που «παίζει» με τα περί θεϊκής ύπαρξης και τις έννοιες αλήθεια - ψέμα, πραγματικότητα - φαντασία, ζωή - θέατρο, ξεκινώντας από τους αρχαίους θεατρικούς αγώνες - τα «Διονύσια» - και φθάνοντας στο σήμερα.
Στο χώρο του «Ελεύθερου Δημιουργικού Χρόνου», λειτουργεί, από σήμερα, έκθεση έργων του σημαντικού μας ζωγράφου, χαράκτη, εικονογράφου και συγγραφέα Γιάννη Στεφανίδη. Φιλοξενούνται έργα από την περίοδο της Κατοχής, της εξορίας, σπουδές υπαίθρου και δημιουργίες από τη σειρά «Ηλεκτρικός σιδηρόδρομος».