ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Αυγούστου 1997
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΡΙΝΣΕΣ ΔΑΝΑΗ
Επικίνδυνη πλεύση

Νέα καταγγελία των ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ για την επικίνδυνη κατάσταση του κρουαζερόπλοιου ΠΡΙΝΣΕΣ ΔΑΝΑΗ και τις ευθύνες των αρμόδιων υπηρεσιών

Επιπλέον στοιχεία για την άσχημη κατάσταση του πλοίου ΠΡΙΝΣΕΣ ΔΑΝΑΗ,τα οποία αναδεικνύουν τις τραγικές ευθύνες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της αρμόδιας Επιθεώρησης Πλοίων, που του επέτρεψαν να αποπλεύσει την περασμένη Πέμπτη, παρουσιάζουν τα ναυτεργατικά σωματεία Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής (ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ), με καταγγελία τους που κοινοποιήθηκε και στην Εισαγγελία Πειραιά.

Ο απόπλους επιτράπηκε τελικά παρά και τις προηγούμενες καταγγελίες των δυο σωματείων για σοβαρές ελλείψεις που εντόπισαν στο πλοίο. Το κρουαζερόπλοιο, με σημαία Παναμά, ανήκει στην εταιρία ARCALIA,του εφοπλιστή Γ. Ποταμιάνου.Μετά από παρέμβαση των συνδικαλιστών, που εντόπισαν ότι παρουσιάζει "κρακ" (ράγισμα), είχε παραμείνει δεμένο για δυο μέρες στο λιμάνι του Πειραιά, μέχρι το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης. Στο πλοίο, που πραγματοποιούσε κρουαζιέρες στη Βραζιλία, απασχολούνταν για 7 μήνες 20 εργαζόμενοι σε επισκευές εν πλω, απλήρωτοι και ανασφάλιστοι, τους οποίους απειλούσαν με ξυλοδαρμό άνθρωποι του εφοπλιστή όταν διαμαρτύρονταν για τα δεδουλευμένα τους ή τους πέταγαν στο πρώτο λιμάνι που έπιαναν!

Το πρωί της ίδιας μέρας που δόθηκε η άδεια για απόπλου, με νέα έγγραφη καταγγελία τους προς τους υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας, Εργασίας και Εθνικής Οικονομίας, το κεντρικό Λιμεναρχείο και την Εισαγγελία Πειραιά, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ παραθέτουν επιπλέον στοιχεία για την κατάσταση στο πλοίο.

Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι μετά από έλεγχο που πραγματοποίησαν εντόπισαν: "Στο Tank (δεξαμενή) Νο4 Top Tunell Fresh Water, η οροφή είναι σάπια με αποτέλεσμα να συγκοινωνεί αυτό με χώρους του μηχανουργείου, του φωτογραφείου και των αποθηκών της μηχανής. Κατά την επισκευή που έγινε έχει επικαλυφθεί προχείρως με επιθέματα από διπλές λαμαρίνες.

Οι βόθροι του πλοίου δεν επαρκούν, γιατί έχουν προστεθεί καμπίνες και έχει αφαιρεθεί χώρος από το πλωριό βόθρο, με αποτέλεσμα ο χώρος αποθήκευσης λυμάτων να μην είναι αρκετός και τελικά να αδειάζουν τα λύματα στο εκάστοτε λιμάνι ή θαλάσσια περιοχή, χωρίς κανένα βιολογικό καθαρισμό, προκαλώντας σοβαρή θαλάσσια ρύπανση.

Σε ένα από τα tank 6 - 7 - 8 Settling ή Service υπάρχει διαρροή Fuel Oil προς τη θάλασσα.

Οταν υπάρχει πληρότητα έρματος στα Permanent Ballast και πλήρωση Fresh Water στα Tunk βυθίζεται η μπάλα ασφαλείας του πλοίου.

Το Kochran του λέβητα δε λειτουργεί αυτομάτως σε emergency κατάσταση. Εχει προστεθεί χειροκίνητο μπουτόν στο 6 Deck.

Τα Pass - O - Matic έχουν σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας.

Οι ηλεκτρογεννήτριες τύπου HEDEMORA έχουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας. Κατά τη διάρκεια εργασίας τους με αυξημένα φορτία, πέφτουν οι στροφές και αποβάλλει το φορτίο, ο μηχανικός αυξομειωτής στροφών (GOVERNO) δε λειτουργεί επαρκώς και λειτουργεί από μέτρια έως καθόλου.

Υπάρχει πρόβλημα με την προπέλα του πλοίου. Υπάρχει στράβωμα φτερού και αποκόλληση κομματιού από τα φτερά της. Το πλοίο είχε βρει στον πυθμένα του λιμανιού RECIF της Βραζιλίας.

Το SEPARATOR των σεντινών μηχανοστασίου δε λειτουργεί, με αποτέλεσμα να πετάνε ρύπους στη θάλασσα. Και τέλος συνεχίζεται η άρνηση καταβολής των δεδουλευμένων και των οφειλών προς το ΙΚΑ".

Ωστόσο - όπως καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές - η Επιθεώρηση Πλοίων του ΥΕΝ υποστηρίζει ότι έκανε έλεγχο στο πλοίο, χωρίς όμως την παρουσία των συνδικαλιστών και έδωσε άδεια απόπλου, ισχυριζόμενη ότι δεν παρουσίαζε τις ελλείψεις που είχαν καταγγελθεί.

Παρέμβαση για το Καζίνο της Πάρνηθας

Οι εργαζόμενοι ζητούν άμεσα συνάντηση με την υπουργό Ανάπτυξης για το μέλλον της επιχείρησης

Την πρόθεσή τους να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις,αν η κυβέρνηση δεν τους ενημερώσει άμεσα για το τι σκοπεύει να κάνει με την επιχείρηση Καζίνο - ξενοδοχείο - τελεφερίκ Πάρνηθας,δηλώνουν οι 800 εργαζόμενοι σ' αυτό, μέσω του επιχειρησιακού Σωματείου τους, το οποίο με εξώδικη δήλωσή του προς την υπουργό Ανάπτυξης Βάσω Παπανδρέου,επισημαίνει ότι το Καζίνο έχει εγκαταλειφθεί στην "τύχη" του.

Το Σωματείο επισημαίνει ότι από τον περασμένο Φλεβάρη με υπόμνημά του "έκανε γνωστές τις θέσεις και τις προτάσεις του, τόσο για την πολιτική που εφαρμόζεται όσον αφορά τα Καζίνο, όσο και για την καλύτερη λειτουργία και απόδοση της επιχείρησης της Πάρνηθας, ζητώντας συγχρόνως και συνάντηση με την υπουργό".

Ωστόσο, τονίζεται ότι "στο διάστημα των πέντε μηνών που μεσολάβησε, παρά τις επίμονες προσπάθειές μας να συναντηθούμε μαζί σας και να συζητήσουμε για τη λήψη αναγκαίων μέτρων με στόχο την καλύτερη λειτουργία και το μέλλον της επιχείρησης, αυτό δε στάθηκε δυνατόν".

Συνέπεια της άρνησης της αρμόδιας υπουργού να ενημερώσει υπεύθυνα το Σωματείο είναι, όπως καταγγέλλεται, "η μόνη πληροφόρηση να προέρχεται από κάποιες δηλώσεις και ανεύθυνα δημοσιεύματα του Τύπου, με αποτέλεσμα να δημιουργείται δικαιολογημένη ανησυχία και ανασφάλεια στους εργαζόμενους, με όσα αυτό σημαίνει για την καλή λειτουργία της επιχείρησης, που έτσι κι αλλιώς έχει εγκαταλειφθεί στην τύχη της εδώ και αρκετά χρόνια".

Τέλος, στο εξώδικο το Σωματείο σημειώνει ότι "δεν είναι διατεθειμένο να παραμείνει παθητικός θεατής", μιας και "το μέλλον της επιχείρησης είναι άμεσα συνδεδεμένο με την απασχόληση των 800 εργαζομένων σ' αυτήν" και καλεί την υπουργό να ανταποκριθεί επιτέλους στο αίτημά του και να ορίσει συνάντηση ώστε να τους ενημερώσει υπεύθυνα και να ακούσει τις απόψεις του Σωματείου για την επιχείρηση.

Πορεία προς Ντακάρ

Στο Ντακάρ κατευθύνεται το αλιευτικό "Αγιος Γεώργιος", με απαίτηση των αλλοδαπών ναυτεργατών, έχοντας ρήγμα και μηχανική βλάβη

Στο λιμάνι του Ντακάρ αναμένεται να καταπλεύσει σήμερα το απόγευμα το αλιευτικό σκάφος "Αγ. Γεώργιος",το οποίο σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, μετά από μηχανική βλάβη που υπέστη και εισροή υδάτων, ακολούθησε τη συγκεκριμένη πορεία - άλλη από αυτή που είχε αποφασίσει ο πλοίαρχος - όταν "εκδηλώθηκε ανταρσία" από τους αλλοδαπούς ναυτεργάτες του πλοίου.

Συγκεκριμένα, το αλιευτικό σκάφος υπέστη προχτές το μεσημέρι τη βλάβη ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή του Κάβο Βέρντε,με πλήρωμα 3 Ελληνες και 20 αλλοδαπούς (υπήκοους Λιβερίας και Σιέρα Λεόνε), προερχόμενο από Κάβο Βέρντε με προορισμό τη Μονδρόβια της Λιβερίας.

Οταν ο πλοίαρχος του σκάφους αποφάσισε να καταπλεύσει στο πλησιέστερο λιμάνι (Maio Isl) του Κάβο Βέρντε,προκειμένου να αποκαταστήσει τις ζημιές του, οι αλλοδαποί ναυτεργάτες αντέδρασαν με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο Α' μηχανικός Ε. Πρέρες και να εξαναγκαστεί ο πλοίαρχος Δ. Ηλίου και ο Β' μηχανικός Θ. Νανίδης να κατευθύνουν το σκάφος προς το Ντακάρ.

Από το Κέντρο Ερευνας και Διάσωσης του ΥΕΝ, που έχει επικοινωνία με τον πλοίαρχο του σκάφους, έχουν ενημερωθεί τα Κέντρα Ερευνας και Διάσωσης της περιοχής προκειμένου να παραλάβουν τον τραυματία ναυτικό, ενώ επίσης έχει ενημερωθεί η προξενική αρχή του Ντακάρ για να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την ασφάλεια των Ελλήνων ναυτικών.

Επεσε πάνω στην προβλήτα

Εντεκα άνθρωποι τραυματίστηκαν χτες, από την πρόσκρουση του φέρι μποτ "Απόστολος" στην προβλήτα του λιμανιού της Σουβάλας

Εντεκα άνθρωποι τραυματίστηκαν,ευτυχώς όχι σοβαρά, όταν χτες στις 9 το πρωί το φέρι μποτ "Απόστολος" προσέκρουσε στην προβλήτα, στο λιμάνι της Σουβάλας στην Αίγινα,κατά τη διάρκεια των χειρισμών πρόσδεσής του. Το πλοίο είχε φύγει από το λιμάνι της Αίγινας με προορισμό τον Πειραιά και μετέφερε 100 συνολικά επιβάτες.

Στο σκάφος, που μετέφερε και 30 ΙΧ σημειώθηκαν υλικές ζημιές, ενώ τα 9 από τα 11 άτομα που τραυματίστηκαν μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Υγείας Αίγινας για παροχή Α' Βοηθειών και οι υπόλοιποι επιβάτες προωθήθηκαν στον Πειραιά με το φέρι μποτ "Αφαια".Οι Α. Ποταγά και Α. Αμύραλη οι οποίες υπέστησαν κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις μεταφέρθηκαν σε Νοσοκομείο του Πειραιά και όπως διαπιστώθηκε δε διατρέχουν κίνδυνο.

Από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας που διενεργεί την προανάκριση για τα αίτια του ατυχήματος απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου. Οι ελαφρά τραυματισμένοι επιβάτες, οι οποίοι δεν κρατήθηκαν στο Κέντρο Υγείας, είναι οι: Μ. Σιμιγδάλα, Α. Καλημέρη, Α. Μπάου, Α. Αμυραλή, Ε. Αμυραλής, Ι. Κάρης, Β. Κάρη, Α. Ποταγά, Δ. Ασλάνη και δυο μέλη του πληρώματος, οι Σ. Νάσης και Ν. Διαλόζης. Το πλοίο σύμφωνα το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας θα μεταφερθεί στα Αμπελάκια για επισκευές.

Αβεβαιότητα λόγω πώλησης

Οι 240 εργαζόμενοι της ΑΝΓΚΡΟΙΒΕΣΤ ανησυχούν λόγω της επικείμενης πώλησης της εταιρίας

ΛΑΜΙΑ (του ανταποκριτή μας).-

Σε ανησυχία έχει βάλει τους 240 εργαζόμενους της βιομηχανίας παραγωγής αγροτικών προϊόντων ΑΝΓΚΡΟΙΒΕΣΤ,στο Αχλάδι Φθιώτιδας, η πρόθεση των ιδιοκτητών της να την πουλήσουν. Ιδιαίτερα μετά και τις απολύσεις στελεχών και πωλητών - πλασιέ της επιχείρησης που έχουν ξεκινήσει τελευταία.

Η ΑΝΓΚΡΟΙΒΕΣΤ διαθέτει εγκαταστάσεις παραγωγής ζωοτροφών, αλεύρων, σπορελαιουργείο, αποθηκευτικούς χώρους και λιμάνι. Επίσης έχει εμπορικά υποκαταστήματα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα. Εξαγοράστηκε την προηγούμενη 10ετία από γαλλικά κεφάλαια, στη βάση των αντισταθμιστικών οφειλών της αγοράς των γαλλικών πολεμικών αεροσκαφών "Μιράζ 2000" - της λεγόμενης αγοράς του "αιώνα" - από τη χώρα μας.

Από τότε δραστηριοποιείται μόνο στην ελληνική αγορά, με μοναδική εξαγωγική δραστηριότητα, τις εξαγωγές αλεύρων προς Αλβανία που κάνει τα τελευταία χρόνια. Η εταιρία εμφανίζεται υπερχρεωμένη λόγω δανεισμού.

Πάντως, όπως επισημαίνουν συνδικαλιστές της επιχείρησης, το εργοστάσιο είναι βιώσιμο, αρκεί να στραφεί και στις αγορές εκτός Ελλάδας. Παράλληλα, λόγω του χαρακτήρα της (από αντισταθμιστικά οφέλη) έχει λόγο και η ελληνική κυβέρνηση για τη διατήρησή της και τη διασφάλιση της εργασίας των 240 εργαζομένων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ