ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 2 Φλεβάρη 1999
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Το συνδικαλιστικό κίνημα να σταθεί ουσιαστικά στο πλευρό τους

Πρωτοβουλία αλληλεγγύης από συνδικαλιστές που συνυπογράφουν σχετικό κείμενο

Πρωτοβουλία εκδήλωσης της αλληλεγγύης τους προς τον αγώνα των μαθητών, προσυπογράφοντας σχετικό κείμενο, πήρανσυνδικαλιστές από πολλές συνδικαλιστικές οργανώσεις, όπου δηλώνουν "το σεβασμό και το θαυμασμό μας στη μαχητικότητα και την ωριμότητα των 16χρονων και 17χρονων εξεγερμένων και παράλληλα τονίζουμε την ανάγκη, έστω και τώρα, δυο μήνες μετά την έναρξη των μαθητικών καταλήψεων, το συνδικαλιστικό κίνημα να σταθεί ουσιαστικά στο πλευρό των αγωνιζόμενων μαθητών".

Οι συνδικαλιστές επισημαίνουν πως οι μαθητές, ζητώντας την κατάργηση των νόμων Αρσένη υπερασπίζουν το δικαίωμά τους να τελειώνουν το Λύκειο, να απολαμβάνουν το κοινωνικό αγαθό της μόρφωσης. Η μεταρρύθμιση Αρσένη - συνεχίζουν - αμφισβητεί ευθέως αυτό το δικαίωμα, αποβάλλει μέσω των αλλεπάλληλων εξεταστικών φραγμών δεκάδες χιλιάδες μαθητές από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, κάνει πιο στείρα και άχρηστη τη γνώση που παρέχεται στο Λύκειο, υποχρεώνει τις οικογένειες των μαθητών να καταβάλουν περισσότερο από 1 εκατομ. δρχ. το χρόνο σε φροντιστήρια, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις συνεχείς εξετάσεις.

Σημειώνουν πως η μεταρρύθμιση δε λύνει κανένα από τα πολλά και σοβαρά προβλήματα του δημόσιου σχολείου (απουσία υποδομής, ελλιπές εκπαιδευτικό προσωπικό κλπ.), αντίθετα τα επιτείνει με κυριότερο τον αποκλεισμό των πιο φτωχών ή των πιο αδύνατων μαθητών από την εκπαίδευση και τη μετατροπή του δημόσιου σχολείου σε μηχανισμό παραγωγής "πτυχιούχων ανέργων" (ΤΕΕ) ή άνεργων πτυχιούχων (ΑΕΙ).

"Οι μαθητές - τονίζουν - έχουν δίκιο που δε θέλουν ένα τέτοιο σχολείο, που δεν τους μορφώνει, αλλά τους μαντρώνει, που δεν τους καλλιεργεί, αλλά τους αρρωσταίνει, που τους λεηλατεί το παρόν, για να τους κλέψει το μέλλον, που δεν τους αφήνει καθόλου ελεύθερο χρόνο, γιατί ο "απασχολήσιμος" πρέπει να μάθει να μην έχει δικό του χρόνο".

Επισημαίνουν ότι με τη μεταρρύθμιση η κυβέρνηση προσπάθησε να υποτάξει το σχολείο στις ανάγκες της οικονομίας του Μάαστριχτ και της ΟΝΕ, αλλά δεν έπεισε ούτε τους άμεσα ενδιαφερόμενους, μαθητές, φοιτητές, καθηγητές, ούτε τη μεγάλη πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας. Η κυβέρνηση - συνεχίζουν - όταν αντιμετώπισε τη μαζική αντίσταση των μαθητών, κατέφυγε στους "αγανακτισμένους γονείς" και στους μηχανισμούς καταστολής.

Αναφερόμενοι στην κριτική που ασκείται από ΜΜΕ στις μορφές πάλης των μαθητών, σημειώνουν πως είναι σύνηθες φαινόμενο της εποχής να υποκαθιστάται η κριτική προς το περιεχόμενο και τα αιτήματα ενός αγώνα, από την απαξίωση των μορφών πάλης που χρησιμοποιεί και αυτό συνέβη στους αγώνες αγροτών, ναυτεργατών, εκπαιδευτικών και τώρα στους μαθητές. "Τους κατηγορούν - επισημαίνουν - γιατί καταλαμβάνουν τα σχολεία ή κλείνουν τους δρόμους, αλλά κανείς από τους αυτόκλητους εισαγγελείς δεν μπαίνει στον κόπο να σκεφτεί πώς αλλιώς οι μαθητές μπορούν να κάμψουν την κυβερνητική αδιαλλαξία".

Υπογραμμίζουν ότι "το κίνημα των μαθητικών καταλήψεων είναι δημοκρατικά οργανωμένο σε τέτοιο βαθμό, ώστε να αποτελεί υπόδειγμα για όλα τα υπόλοιπα κινήματα αυτής της κοινωνίας και βεβαίως το εργατικό - συνδικαλιστικό".

Τονίζουν πως "η κυβέρνηση πρέπει να αποσύρει τους αντιεκπαιδευτικούς νόμους και μαζί τους, τον αρχιτέκτονα όλου αυτού του οικοδομήματος, τον υπουργό Παιδείας". Επίσης, απαιτούν την άμεση αποφυλάκιση του 17χρονου Αλβανού καταληψία μαθητή, Αρμπάν Περλαλά,ο οποίος σημειώνουν ότι συνελήφθη στη διαδήλωση στις 19 Γενάρη κακοποιήθηκε από τους αστυνομικούς και προφυλακίστηκε.

Το κείμενο προσυπογράφουν: Δ. Αγκαβανάκης (Εκτελεστική Επιτροπή ΑΔΕΔΥ),Α. Αντύπας (διοίκηση ΓΣΕΕ), Χ. Βορτελίνος (διοίκηση ΟΤΑ), Ηλ. Βρεττάκος(Εκτελεστική Επιτροπή ΑΔΕΔΥ) Γ. Γαβρίλης (αντιπρόεδρος ΕΚ Πειραιά), Θ. Ευθυμίου (πρόεδρος ΟΕΚΙΔΕ), Κ. Ευσταθίου (διοίκηση ΟΤΟΕ), Κ. Ησυχος(διοίκηση ΟΣΠΑ), Α. Καλύβης (αναπλ. γραμματέας ΓΣΕΕ), Κ. Γκουτζαμάνης(αντιπρόεδρος Ε. Κ Αθήνας), Ν. Μαρκόπουλος (διοίκηση ΟΤΟΕ), Α. Μαστραντρέου (πρόεδρος Ε. Κ Μεσολογγίου), Γ. Μαυρίκος (αντιπρόεδρος ΓΣΕΕ),Μ. Μπαλαούρας (διοίκηση Συλλόγου Υπαλλήλων Τράπεζας Ελλάδας), Α. Μπαλού(ΔΣ Συλλόγου Αγροτικής), Δ. Πανούσης (διοίκηση Συλλόγου Υπαλλήλων Αγροτικής Τράπεζας), Π. Πάλμος (αντιπρόεδρος ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ), Χ. Παπαδέας(διοίκηση Ε. Κ Αθήνας), Χ. Παπαδόπουλος (Εκτελεστική Γραμματεία ΟΤΟΕ), Ζ. Πεπές (διοίκηση ΟΤΟΕ), Σ. Ραυτόπουλος (αντιπρόεδρος ΠΟΣ), Ζ. Σιώκου(διοίκηση ΓΣΕΕ), Σ. Σιώκος (αναπ. γραμματέας ΟΤΟΕ), Χ. Σμυρνιώτης(διοίκηση ΕΚ Αθήνας), Π. Σοφός (γραμματέας ΕΚ Αθήνας), Δ. Σπανού(Εκτελεστική Επιτροπή ΑΔΕΔΥ) Χ. Σταμούλος (μέλος ΔΣ Σωματείου ΟΑΣΑ), Γ. Σταυρόπουλος (Εκτελεστική Επιτροπή ΓΣΕΕ), Δ. Στρατούλης (διοίκηση ΓΣΕΕ) και Δ. Χαραλαμπίδου (διοίκηση ΓΣΕΕ).

ΑΔΕΔΥ

Συνεδρίασε χτες η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ,με αντικείμενο και την κατάσταση στην παιδεία. Η ΕΣΑΚ Δημοσίου πρότεινε να κηρύξει η ΑΔΕΔΥ 4ωρη στάση εργασίας για την Παρασκευή και να καλέσει σε συμμετοχή στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, ωστόσο με ευθύνη των ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ η πρόταση απορρίφθηκε, ενώ σε μια προσπάθεια να αποφύγουν να πάρουν θέση, αντιπρότειναν να καλεστούν ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για συζήτηση...

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
"Δε σταματάμε - Συνεχίζουμε"

Το ψήφισμα - κάλεσμα από τη συνεδρίαση της Κυριακής 31 Γενάρη

Την απόφασή τους να συνεχίσουν τον αγώνα επιβεβαίωσαν οι μαθητές κατά τη συνάντηση των τοπικών Συντονιστικών Αγώνα Σχολείων του Λεκανοπεδίου, που έγινε στο 40ό Λύκειο της Γκράβας την Κυριακή 31 Γενάρη. Οι μαθητές καλούν για μια ακόμα φορά την κυβέρνηση να κάνει ουσιαστικές υποχωρήσεις και να δεχτεί το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων για διάλογο.

Στο ψήφισμα - κάλεσμα του Συντονιστικού Αγώνα Σχολείων Αθήνας αναφέρονται τα εξής:

"Το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, οι μαθητές όλης της χώρας έχοντας το δίκιο με το μέρος μας προχωράμε - συνεχίζουμε τον αγώνα μας.

Το πείσμα μας τρομάζει την κυβέρνηση, τους υπουργούς και στέλνει μήνυμα αισιοδοξίας και προοπτικής.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ

Με τους μαζικούς πολύμηνους αγώνες μας:

  • Γκρεμίσαμε τη βιτρίνα της διαφημιζόμενης κυβερνητικής "εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης".
  • Κατακτήσαμε μεγάλη ενότητα και συντονισμό στον αγώνα μας.
  • Σπάσαμε τη συνωμοσία της σιωπής για τις αιτίες και τα χάλια της εκπαίδευσης.
  • Σπάσαμε την τρομοκρατία μέσα και έξω από τα σχολεία.
  • Αφήσαμε μετεξεταστέους τους διασπαστές του μεγαλειώδους αγώνα μας.
  • Κερδίσαμε το συντονισμό και τη συμπαράταξη με όλο το λαό.

ΚΑΤΑΓΡΑΨΑΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΜΑΣ

Για τρεις μήνες οι νόμοι της κυβέρνησης για την Παιδεία έχουν μείνει στα χαρτιά!

Σήμερα πια η μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών, γονιών αλλά και της κοινής γνώμης είναι αντίθετοι με την εφαρμογή των νόμων της κυβέρνησης.

ΤΩΡΑ ΠΙΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΠΡΙΝ!

Εχουμε τη δύναμη, έχουμε το δίκιο με το μέρος μας, έχουμε την αλληλεγγύη του λαού.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΚΑΙ ΣΚΛΗΡΟ ΑΓΩΝΑ ΜΑΣ

Είμαστε πεισμένοι ότι οι νέοι νόμοι (2525/97 - 2640/98) χειροτερεύουν ακόμα περισσότερο τους όρους της μόρφωσής μας.

Αγωνιζόμαστε για να καταργηθούν. Διεκδικούμε μια άλλη Παιδεία, σύγχρονη, δημόσια, δωρεάν για όλους, που να δίνει ουσιαστικές γνώσεις και εφόδια στη ζωή.

Απέναντι στα δίκαια αιτήματά μας, στις προτάσεις μας, στο μεγαλειώδη αγώνα μας, η κυβέρνηση στέκεται με αδιαλλαξία και αλαζονεία.

Τη στιγμή που το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας, καταξιωμένο στη συνείδηση των δεκάδων χιλιάδων μαθητών, σαν γνήσιος και συλλογικός εκφραστής του μαθητικού κινήματος της Αθήνας, έχει γίνει δεκτό από όλη την ελληνική κοινωνία, μόνο η κυβέρνηση και ο κ. Αρσένης αρνείται να συναντηθεί μαζί μας.

Το υπουργείο Παιδείας εμμένει στις θέσεις του αδιάλλακτα.

Οταν όμως υπάρχουν εκατοντάδες σχολεία σε κατάληψη, γίνονται μπλόκα και διαδηλώσεις, με οργισμένους μαθητές από την αδιαλλαξία της κυβέρνησης, δεν είναι δυνατόν η αλαζονεία της κυβέρνησης να ξεπερνά κάθε όριο ανευθυνότητας και αυταρχισμού απέναντι σε χιλιάδες μαθητές και τις οικογένειές τους.

ΔΕ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ - ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ!

Αγωνιζόμαστε για την κατάργηση των νόμων με θέσεις και αιτήματα που αναβαθμίζουν τη μόρφωση της νεολαίας.

Δεν γκρεμίζουμε απλά με τους αγώνες μας αλλά ζητάμε να χτίσουμε κάτι καλύτερο.

Αυτό προσπαθούν να το αποσιωπήσουν, να το διαστρεβλώσουν, να το σβήσουν.Γι' αυτό ζητάμε επιτέλους να συναντηθεί ο υπουργός μαζί μας, να διαπραγματευτεί, χωρίς εμμονές, μακριά από τη λογική "δεν υποχωρώ, αλλά συζητώ μόνο την εφαρμογή του νόμου" ή "δε συζητώ με διαδηλωτές", δικιά του είναι η λογική "ή όλα ή τίποτα".

Καλούμε την κυβέρνηση έστω και τώρα, να κάνει ουσιαστικές υποχωρήσεις στα αιτήματά μας.

  • Να συζητήσει τη διεύρυνση της γενικής μόρφωσης, για όλη τη νεολαία, μεενιαίο 12χρονο δημόσιο - δωρεάν σχολείο για όλους τους νέους έως τα 18 τους χρόνια.
  • Να πάψει πλέον ο εξαναγκασμός μας να κάνουμε επιλογή ζωής στα 14 μας χρόνια. Να καταργηθούν επιτέλους τα υποβαθμισμένα σχολεία της φθηνής κατάρτισης των ΤΕΕ.
  • Να απαλλαγεί το λύκειο από το βραχνά των συνεχών πανελλαδικών εξετάσεων, να αποσυνδεθεί από τον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ - ΤΕΙ.
  • Να αυξηθούν επιτέλους γενναία οι δαπάνες για την Παιδεία. Με ψίχουλα δεν μπορεί να γίνει δημόσια δωρεάν Παιδεία.
  • Να παγώσουν τουλάχιστον ο νόμος και τα νέα εξεταστικά μέτρα.

Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΑΣ!

  • Φτάνει πλέον η κοροϊδία των δήθεν βελτιωτικών προτάσεων που αναπαράγουν μια απ' τα ίδια αδιέξοδα.
  • Φτάνει πια η επιλογή συνομιλητών.

Καλούμε, έστω και τώρα, τον κ. Αρσένη, δίχως όρους και πείσματα σε συνάντηση και ουσιαστικό διάλογο με το Συντονιστικό Αγώνα Σχολείων Αθήνας για τα αιτήματά μας.

Αυτό είναι απαίτηση όλης της κοινωνίας!

Ο κ. πρωθυπουργός δηλώνει: "σε δύο μέρες το θέμα θα έχει λήξει, θα τελειώσουμε με τους μαθητικούς αγώνες", με τον αυταρχισμό και τη βία αν χρειαστεί.

ΔΕ ΘΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ

Απέναντι στην αδιαλλαξία και το νέο κύκλο αυταρχισμού της κυβέρνησης καλούμε τους γονείς που μας εμπιστεύτηκαν και στήριξαν τον αγώνα μας, τους δασκάλους που είναι δίπλα μας, όλους τους εργαζόμενους και τα σωματεία τους, που αγωνίζονται για να ανοίξει η πόρτα της γνώσης σε όλους, σε ακόμα πιο ενεργητική αλληλεγγύη και κοινή δράση, να δυναμώσουμε τον αγώνα για τα δικαιώματά μας στη μόρφωση και τη ζωή.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ!

ΜΕ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ - ΜΠΛΟΚΑ - ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το νέο πανελλαδικό ραντεβού μας, το έχουμε ήδη κλείσει από την πανελλαδική συνάντησή μας, στο νέο συλλαλητήριο διαμαρτυρίας στις 5 Φλεβάρη στο Σύνταγμα, στις 12 το μεσημέρι.

Συνεχίζουμε:

- Από τη Δευτέρα 1/2 με καταλήψεις στα σχολεία μας.

- Με τοπικές διαδηλώσεις και μαθητικά μπλόκα την Τρίτη 2/2 στους δήμους της Αθήνας.

- Συμμετέχουμε μαζικά την Παρασκευή 5 Φλεβάρη στο πανελλαδικό συλλαλητήριο στις 12 μ. στο Σύνταγμα.

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΤΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΕ ΓΥΡΝΑ ΠΙΑ ΠΙΣΩ!

Το άδικο θέλει να δείχνει ότι προχωρά με βήμα όλο "σιγουριά". Ομως με αδιαλλαξία - αυταρχισμό - εισαγγελείς και βία δε γίνεται Παιδεία.

ΤΟ ΔΙΚΙΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΜΑΣ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΘΑ ΝΙΚΗΣΟΥΜΕ!".

Οι μαθητές παλεύουν για τα δικαιώματά τους

Οι μαθητές αγωνίζονται για να καταργηθούν οι φραγμοί που μπήκαν με τη λεγόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση (δεν είναι σωστό να χαρακτηρίζονται μεταρρύθμιση αντιδραστικές ρυθμίσεις) στην πρόσβαση των παιδιών της εργατικής τάξης, της αγροτιάς, των φτωχών στρωμάτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Η κυβέρνηση και ο υπουργός Παιδείας, αρνούνται ότι έχουν τεθεί φραγμοί. Η συνέντευξη όμως του υπουργού στο Mega, στις 28/1/99, ήταν αποκαλυπτική. Πρώτα - πρώτα παραδέχτηκε ότι τα παιδιά που φοιτούν σε ορισμένα τμήματα ιδιωτικών σχολείων (π. χ. Σχολή Μωραϊτη, Κολέγιο Αθηνών κλπ.) απαλλάσσονται απ' τις πανελλαδικές εξετάσεις στη Β Λυκείου. Και είναι φανερό ποια παιδιά σπουδάζουν σ' αυτά τα σχολεία αφού τα δίδακτρα είναι υπέρογκα, χρειάζονται ξένες γλώσσες μιας και τα μαθήματα γίνονται σε ξένες γλώσσες κλπ. Είναι τα παιδιά της αστικής τάξης που θέλει τα παιδιά της να μπαίνουν στα Πανεπιστήμια χωρίς εξετάσεις και ψυχολογικά τραύματα.

Ετσι είναι φανερό ότι υπάρχει και τυπικά ανισότιμη μεταχείριση ανάμεσα στα παιδιά της αστικής τάξης και τα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Γνωρίζουμε καλά ότι τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων υστερούν ουσιαστικά σε σχέση με τα παιδιά της αστικής τάξης λόγω των οικονομικών δυνατοτήτων των τελευταίων. Αυτό όμως να γίνεται και με νόμο υπέρ των παιδιών της αστικής τάξης είναι πρωτοφανές, είναι απαράδεκτο, είναι αντισυνταγματικό.

Πέρα απ' αυτό και κυρίως ο υπουργός Παιδείας, δέχτηκε ουσιαστικά ότι τις πανελλαδικές εξετάσεις στη Β Λυκείου δεν τις καταργεί γιατί θα τις χρησιμοποιήσει ως κύριο μέσον για να σπρώξει τα παιδιά των φτωχών στρωμάτων στα ΤΕΕ. Ο υπουργός Παιδείας συγκεκριμένα είπε ότι οι 120.000 μαθητές που δίνουν τώρα εξετάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, με τη λεγόμενη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση θα γίνουν 80.000 απόφοιτοι Λυκείου και 40.000 απόφοιτοι ΤΕΕ. (Τα νούμερα αμφισβητούνται γιατί υπήρχαν και 20.000 μαθητές που αποφοιτούσαν μέχρι τώρα από τις Τεχνικές Επαγγελματικές Σχολές). Και πώς θα το πετύχει αυτό; Μα προφανώς οι πανελλαδικές εξετάσεις στη Β Λυκείου θα χρησιμοποιηθούν ως μέσο που θα σπρώξει τους μαθητές που προέρχονται από οικογένειες που δεν μπορούν να τα φροντίσουν επαρκώς, στα ΤΕΕ. Δηλαδή οι εξετάσεις στη Β Λυκείου και τα αρνητικά αποτελέσματα θα απογοητεύουν ένα μέρος των μαθητών και τους γονείς τους και έτσι θ' αναγκάζονται να προσφεύγουν στα ΤΕΕ που θα ετοιμάζουν μισοειδικευμένους εργάτες. Αυτή είναι η κύρια κατεύθυνση και η ουσία του νόμου.

Ισως πει κανείς ότι υπερβάλλουμε, ότι αυτό δεν είναι σωστό. Εχουμε όμως πείρα. Για πρώτη φορά το θέμα τέθηκε με την ψήφιση του νόμου 309 το 1976, που στο σχέδιο υπήρχαν εξετάσεις από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Τότε τα κόμματα της αντιπολίτευσης αντιτάχτηκαν με το επιχείρημα ότι τα παιδιά στα 14 τους χρόνια που δεν έχουν ωριμότητα, υποχρεώνονται σε αυστηρές εξετάσεις που θα έχουν ως συνέπεια τα παιδιά των φτωχών στρωμάτων να μην μπορούν να περάσουν αυτό το φράγμα. Ζητήσαμε τότε οι οποιοιδήποτε φραγμοί να μπουν μετά το Λύκειο που τα παιδιά θα είναι ώριμα και θα μπορούν να παλέψουν μόνα τους για να περάσουν τα οποιαδήποτε φράγματα, στην προσπάθειά τους να αποχτήσουν δίπλωμα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτό γίνεται τώρα στα 16 χρόνια τους. Δηλαδή τα παιδιά πριν ακόμα ωριμάσουν, να σπρωχτούν με βίαιο τρόπο στα ΤΕΕ που θα είναι υποβαθμισμένες εκπαιδευτικές μονάδες...

Ετσι είναι φανερό ότι οι μαθητές που αγωνίζονται δεν έχουν μεγαλώσει με υπεραξία, είναι παιδιά εργατών, αγροτών, εργαζομένων, που με αυταπάρνηση παλεύουν για τα δικαιώματά τους, για να μην χάσουν τη δυνατότητα πρόσβασης στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ.

Κώστας ΚΑΠΠΟΣ

ΟΛΜΕ
Ανοιχτή υπονόμευση των αγώνων από την πλειοψηφία

Την κρίσιμη αυτή ώρα για την πορεία των αγώνων στην Παιδεία από μαθητές και εκπαιδευτικούς, οι παρατάξεις ΠΑΣΚ, ΔΑΚΕ, Συνεργασία στο ΔΣ της ΟΛΜΕ αντί για συμπαράταξη με το μαθητικό κίνημα, αναζητούν προτάσεις "διεξόδου" για διάλογο με το υπουργείο Παιδείας. "Η πρακτική των συνεχών εκπτώσεων και της αυτοαναγόρευσης της ΟΛΜΕ σε διαμεσολαβητή, υπονομεύει το μαθητικό κίνημα και τροφοδοτεί την αδιαλλαξία της κυβέρνησης", τονίζει η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" (ΔΕΕ). Η ΠΑΣΚ και η ΔΑΚΕ, παραβιάζοντας την τελευταία απόφαση της γενικής συνέλευσης προέδρων των ΕΛΜΕ, ανέβαλαν την προγραμματισμένη για σήμερα γενική συνέλευση προέδρων. Η δε ΔΑΚΕ εναρμονίζοντας τα βήματά της με τον κομματικό της φορέα (η ΠΑΣΚ το έχει κάνει ήδη) καλεί ανοιχτά να λήξουν οι καταλήψεις των σχολείων.

Η συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ ξεκίνησε την Παρασκευή 29 Γενάρη και ολοκληρώθηκε χτες χωρίς αποτέλεσμα. Και κατά τη χτεσινή συνεδρίασή του, το ΔΣ της ΟΛΜΕ ασχολήθηκε με την αναζήτηση "πρότασης διεξόδου", αντί να διαμορφώσει εισήγηση για αγωνιστικές κινητοποιήσεις των καθηγητών στο πλευρό των μαθητών, μη καταλήγοντας και χτες πουθενά. Κατά τη συνεδρίαση, η παράταξη της ΠΑΣΚ επανέφερε τη γνωστή πρόταση "διεξόδου" που περιλαμβάνει όλες τις μέχρι σήμερα δεσμεύσεις του υπουργού, με μόνη εξαίρεση την "προαιρετική συμμετοχή για τρία χρόνια στις εξετάσεις της Β' Λυκείου". Η "Συνεργασία" διατύπωσε πρόταση "διεξόδου" προς την κυβέρνηση (την ψήφισε και η ΔΑΚΕ) με άξονα το αίτημα της αναστολής των εξετάσεων της Β' Λυκείου (είναι η γνωστή πρόταση διεξόδου που εδώ και δύο μήνες καλλιεργείται σε ΕΛΜΕ).

"Δηλαδή από την προηγούμενη συνάντηση με τον υπουργό, το αίτημα της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ για κατάργηση των εξετάσεων της Β' Λυκείου (το οποίο περιέχεται στις μέχρι τώρα αποφάσεις που ψήφιζε και η "Παρέμβαση"), διολίσθησε μέσα σε μία εβδομάδα στην αναστολή", τονίζει ο εκπρόσωπος της ΔΕΕ στο ΔΣ της ΟΛΜΕ, Σ. Σάββας. "Μέχρι πού θα φτάσουν; Το επόμενο βήμα είναι η πλήρης ταύτιση της ΟΛΜΕ με τις προτάσεις του υπουργού", τονίζει.

Η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" καλεί τα μέλη και τους φίλους της να πιέσουν ώστε να πραγματοποιηθούν οι γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ με αγωνιστικό προσανατολισμό και ενίσχυση των συλλαλητηρίων που έχουν ήδη προγραμματίσει οι μαθητές για την Παρασκευή 5 Φλεβάρη. Η ΔΕΕ προτείνει ως ελάχιστη πρόταση σύνθεσης (η οποία τελικά απορρίφτηκε) να γίνει η γενική συνέλευση προέδρων την Τετάρτη 3 Φλεβάρη, με πρόταση προς τον κλάδο για 24ωρη απεργία την Παρασκευή 5 Φλεβάρη.

Σε ό,τι αφορά το θέμα του διαλόγου, η ΔΕΕ τόνισε ότι αυτός "χρησιμοποιείται για εντυπώσεις εκατέρωθεν χωρίς ουσιαστικό περιεχόμενο", λέγοντας ότι "άλλη μια συνάντηση ΟΛΜΕ και υπουργού Παιδείας, καιένας ακόμα προσχηματικός διάλογος δεν ενδιαφέρει κανέναν και δεν οδηγεί σε λύσεις. Ο ελληνικός λαός δεν ενδιαφέρεται για τις εντυπώσεις, αλλά απαιτεί η κυβέρνηση να πάρει μονομερώς την πρωτοβουλία και να ικανοποιήσει τα αιτήματα των μαθητών και να κάνει διάλογο με τους ίδιους". Με το σκεπτικό αυτό, η ΔΕΕ θεωρεί ότι αυτό που είναι κύριο, είναι η άσκηση πίεσης προς την κυβέρνηση, ώστε να δώσει λύση και όχι ο ατέρμονος διάλογος.

Συστράτευση μαθητών και λαού

Συγκεντρώσεις σε πολλές περιοχές της Αθήνας σήμερα και τις επόμενες μέρες

Σε κάθε γωνιά της Αθήνας σήμερα θα γίνουν τοπικές συγκεντρώσεις - πικετοφορίες των αγωνιζόμενων μαθητών μαζί με τους φορείς εκείνους που βρίσκονται στο πλευρό τους. Οι τοπικές κινητοποιήσεις που έχει αποφασιστεί να γίνουν σήμερα στην Αθήνα είναι οι εξής:

  • Στον Υμηττό,στις 7 μ.μ., στην πλατεία με τη συμμετοχή μαθητών, γονιών και κίνημα Ειρήνης
  • Στην Ηλιούπολη στις 6.30 μ.μ. συγκέντρωση στο Νησάκι και πορεία στην πλατεία Ηλιουπόλεως με τη συμμετοχή του Παραρτήματος Συνδικάτου Οικοδόμων, των 15μελών Μαθητικών Συμβουλίων, το Σύλλογο Εργαζομένων στο Δήμο κ.ά. φορείς
  • Στο Ελληνικό,πικετοφορία στις 7 μ.μ. στην πλατεία Γούναρη διοργανώνουν οι μαθητές, εργαζόμενοι και μαζικοί φορείς
  • Στο Μαρούσι,στις 6 μ.μ., στην κεντρική πλατεία συγκέντρωση μαθητών, γονιών, εργαζομένων.
  • Στην Πετρούπολη,στις 6.30 μ.μ., στην πλατεία, συγκέντρωση και πικετοφορία από τα Συντονιστικά Μαθητών, την Ενωση Γονέων, σωματεία εργαζομένων και άλλους μαζικούς φορείς
  • Στην Καλλιθέα στις 6.30 μ.μ., συγκέντρωση στην πλατεία Δαβάκη. Θα συμμετάσχουν το Συντονιστικό Μαθητών, το Σωματείο Εργαζομένων στο Δήμο, το Σωματείο Συνταξιούχων, το Παράρτημα Οικοδόμων, ο Σύλλογος Γυναικών κ.ά.
  • Στο Χαϊδάρι,στις 6.30 μ.μ., συγκέντρωση στο Παλατάκι με συμμετοχή γονιών, μαθητών, μαζικών φορέων της πόλης.
  • Στο Αιγάλεω,στις 6.30 μ.μ., στην είσοδο του Μπαρουτάδικου θα συγκεντρωθούν το Συντονιστικό Μαθητών, η Ενωση Γονέων, εργαζόμενοι και άλλοι μαζικοί φορείς.
  • Στην Αγία Παρασκευή,στις 5.30 μ.μ. στην πλατεία διοργανώνεται πικετοφορία.
  • Στο Γαλάτσι,στις 5.30 μ.μ., στη Βεϊκου θα γίνει συγκέντρωση και πικετοφορία από μαθητές, γονείς και άλλους φορείς.
  • Στη Ν. Ιωνία,στις 6 μ.μ., στον πεζόδρομο Μ. Ασίας συγκέντρωση μαθητών, Ενωσης Γονέων και άλλων μαζικών φορέων.
  • Στη Ν. Φιλαδέλφεια - Ν. Χαλκηδόνα,στο μνημείο Μικρασιατών, στις 6.30 μ.μ., θα γίνει συγκέντρωση μαθητών και άλλων μαζικών φορέων.
  • Στη Μεταμόρφωση,στην πλατεία, στις 6 μ.μ., συγκέντρωση και πικετοφορία μαθητών μαζί με άλλους φορείς.
  • Στη Λυκόβρυση,η Επιτροπή Παιδείας του Δήμου καλεί σε συγκέντρωση στις 6 μ.μ. στην πλατεία.
  • Στο Ν. Ηράκλειο,μαθητές, γονείς και άλλοι φορείς θα συγκεντρωθούν στις 6.30 μ.μ. στο Δημαρχείο.
  • Στου Ζωγράφου,στις 6.30 πικετοφορία στην πλατεία Γαρδένιας διοργανώνουν μαζικοί φορείς της πόλης μαζί με τους αγωνιζόμενους μαθητές

Στο Περιστέρι η αλληλεγγύη προς τους αγωνιζόμενους μαθητές θα εκφραστεί την ερχόμενη Πέμπτη με τη συναυλία συμπαράστασης που διοργανώνεται, στις 2 μ.μ., στο 3ο Λύκειο Περιστερίου (Κύπρου και Ψαρών, στον Αγιο Αντώνιο).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ