Εταιρεία μεταφοράς βωξίτη αρνείται να καταβάλει στους εργαζόμενους μισθούς και υπερωρίες μηνών
Το καθεστώς δουλιάς που έχει επιβληθεί σε βάρος εκατοντάδων εργατών στις εργολαβίες της ΠΕΣΙΝΕ («Αλουμίνιον της Ελλάδας») έρχεται για μια ακόμη φορά στην επιφάνεια με τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην εργολαβική εταιρεία «Κόλιας». Διεκδικώντας χρωστούμενα από υπερωρίες και δεδουλευμένα που φτάνουν μέχρι και τους τρεις μήνες, οι 30 περίπου εργαζόμενοι της εργολαβικής εταιρείας (εκτελεί εργασίες φόρτωσης και μεταφοράς βωξίτη), βρίσκονται από τις αρχές της βδομάδας σε επίσχεση εργασίας.
Συγκεντρωμένοι στην πύλη του εργοστασίου στα Ασπρα Σπίτια Βοιωτίας, οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν το αντεργατικό καθεστώς που από κοινού έχουν επιβάλει οι εργολάβοι και η διοίκηση της ΠΕΣΙΝΕ, με τις συνθήκες δουλιάς να έχουν γίνει ακόμα χειρότερες μετά το πέρασμα της επιχείρησης στον «όμιλο Μυτιληναίου», το Μάρτη του 2005. Για την πλειοψηφία των εργαζομένων, οι μισθοί δεν ξεπερνούν τα 700 ευρώ.
Οπως καταγγέλλουν, οι εργολάβοι στο σύνολό τους κολλάνε ένσημα «όποτε τους καπνίσει», παραβιάζουν τις Συλλογικές Συμβάσεις, καταπατούν δικαιώματα. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλούν στους απλήρωτους εργάτες οι φήμες ότι η εργολαβική εταιρεία έχει ήδη κηρύξει πτώχευση. Αποφασισμένοι να πληρωθούν τα δεδουλευμένα τους, τη Δευτέρα αποφασίζουν για τη μορφή κλιμάκωσης των κινητοποιήσεών τους.
Σε μεγάλες επιχειρήσεις όπως η ΠΕΣΙΝΕ, αλλά και στις πρώην ΔΕΚΟ, ολοένα και περισσότεροι τομείς παραδίδονται στους εργολάβους, όπου οι συνθήκες δουλιάς είναι ανεξέλεγκτες. Συνέπεια αυτής της πολιτικής δεν είναι μόνο η ένταση της εκμετάλλευσης και η επέκταση της απλήρωτης δουλιάς, αλλά και η αύξηση των εργοδοτικών εγκλημάτων, με θύματα εκατοντάδες εργάτες κάθε χρόνο.
Γεωτρύπανο χτύπησε αγωγό της ΔΕΠΑ σε εργοτάξιο στο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Εκκενώθηκαν σχολεία και η αφετηρία των λεωφορείων. Αμεση παρέμβαση από το ΠΑΜΕ
Eurokinissi |
Το ατύχημα σημειώθηκε στις 11 το πρωί στο εργοτάξιο του μετρό στο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης, όταν γεωτρύπανο που εκτελούσε γεωτεχνικές μελέτες, χτύπησε τον αγωγό φυσικού αερίου. Αμέσως κλήθηκε η Πυροσβεστική Υπηρεσία, η οποία προσπάθησε με ρίψεις νερού να διαλύσει το νέφος που δημιουργήθηκε και κάλυψε την περιοχή. Παράλληλα, εκκενώθηκαν τα δύο δημοτικά σχολεία που βρίσκονται δίπλα στο σημείο του ατυχήματος και απομακρύνθηκαν οι πολίτες από την κεντρική αφετηρία των αστικών λεωφορείων που λειτουργεί στο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Στο σημείο της διαρροής έφτασαν αμέσως στελέχη του ΠΑΜΕ. Οπως διαπιστώθηκε από τις καταγγελίες των ίδιων των εργαζομένων, η κατάσταση που επικρατεί είναι φρικτή, καθώς δε γνώριζαν πώς να προστατευτούν, γι' αυτό και το έβαλαν στα πόδια. Επίσης, καταγγέλθηκαν σοβαρές ελλείψεις σε μέτρα ασφαλείας, που σε συνδυασμό με το καθεστώς μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας πολλαπλασιάζουν τους κινδύνους «ατυχήματος».
Οι εκπρόσωποι της ΔΕΠΑ προσπάθησαν να καθησυχάσουν φορείς και κατοίκους δηλώνοντας πως δεν υπάρχει κίνδυνος. Ο περιφερειάρχης δήλωσε ότι το θέμα θα πρέπει να διερευνηθεί, να διαπιστωθεί πού έγινε λάθος και να αποδοθούν ευθύνες. Να σημειωθεί ότι τα συνεργεία του μετρό υποτίθεται ότι έχουν χάρτες στους οποίους υπάρχουν αποτυπωμένα τα υφιστάμενα δίκτυα αερίου, νερού, κλπ.
«Οι εργολαβικές εταιρείες του έργου αλλά και οι επιβλέπουσες κρατικές υπηρεσίες (υπουργεία, νομαρχία, δήμος κλπ.) προσπαθώντας να ελαχιστοποιήσουν το κόστος του έργου θυσιάζουν τις συνθήκες ασφάλειας των εργαζομένων σε αυτό αλλά και των κατοίκων της πόλης που κυκλοφορούν δίπλα από τα έργα. Η σιωπή των εργαζομένων εκβιάζεται καθώς οι εργασιακές συνθήκες (συμβάσεις ορισμένου χρόνου κλπ.) είναι απαράδεκτες και πατάνε πάνω στο υψηλό ποσοστό ανεργίας», σημειώνει η Γραμματεία Θεσσαλονίκης του ΠΑΜΕ σε ανακοίνωσή της, καλώντας τους εργαζόμενους στο μετρό, τα συνδικάτα τους, όλους τους εργαζόμενους της πόλης, να κάνουν δική τους υπόθεση τις ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς κι ασφάλειας στα εργοτάξια.
Το ΠΑΜΕ απαιτεί τη λήψη άμεσων ουσιαστικών μέτρων ασφάλειας, όπως:
«Αυτά τα μέτρα δεν πρόκειται να αποδώσουν αν δε στηριχτούν πάνω στις συνθήκες ασφάλειας των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων για να μην εκβιάζονται από την απειλή της απόλυσης», καταλήγει η ανακοίνωση.
Τέσσερις Ελληνες ναυτεργάτες και ένας ισραηλινός υπήκοος που φέρεται ως εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας, φαίνεται να είναι αυτοί και μόνο αυτοί, που θα κληθούν να «πληρώσουν» για το ναυτικό ατύχημα του 37χρονου υποσυντήρητου κρουαζερόπλοιου «DREAM» με σημαία Μπαχάμες. Το κρουαζιερόπλοιο την περασμένη Τρίτη παρουσίασε κλίση πάνω από 10 μοίρες μέσα στο λιμάνι της Ρόδου και αποκαλύφθηκε ότι όταν ήταν στην Τουρκία είχε υποστεί σοβαρό ρήγμα από προσάραξη. Αντί όμως να ακινητοποιηθεί, προφανώς με εντολή της εταιρείας, το ρήγμα «μπαλώθηκε» ακόμα και με κορμούς δέντρων και βγήκε σε αυτή την κατάσταση μεσοπέλαγα μεταφέροντας 931 επιβάτες και 341 ναυτεργάτες πλήρωμα!
Οι πέντε, των οποίων οι απολογίες στον ανακριτή αναμένονταν να ολοκληρωθούν αργά το βράδυ, κατηγορούνται για «πρόκληση ναυαγίου με μορφή προσάραξης με πρόθεση» και «διατάραξη ασφάλειας πλοίου με πρόθεση». Το νομικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει διαχρονικά ΝΔ και ΠΑΣΟΚ για την κάλυψη των εφοπλιστών, έχει ως αποτέλεσμα να μην έχει εξακριβωθεί ποια πραγματικά είναι η πλοιοκτήτρια εταιρεία, ενώ το καράβι ουδέποτε ελέγχθηκε από τις αρμόδιες αρχές του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, παρά το γεγονός ότι σε βάρος του υπήρχαν καταγγελίες από τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ από τον περασμένο Μάη.
Σύσκεψη με συνδικάτα για τα ασφαλιστικά δικαιώματα των γυναικών διοργανώνει η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας, την Τετάρτη, 26/9/2007, στις 6μ.μ., στα γραφεία της ΠΟΛ.