Ο Γιάννης Ζιώγας, υποψήφιος νομάρχης Θεσσαλονίκης της ΝΑΣ, κάνει λόγο για «συνειδητό έγκλημα σε βάρος της δημόσιας Υγείας» και καταγγέλλει τους αρμόδιους (κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, εκπρόσωποί τους σε νομαρχία και δήμους) που «όλα αυτά τα χρόνια δεν προχώρησαν στην κατασκευή των απαραίτητων έργων υποδομής για τη διαχείριση των απορριμμάτων»
Motion Team |
Η Νομαρχία Θεσσαλονίκης, αν και είχε στα χέρια της τα αποτελέσματα από τη Δευτέρα, τα έδωσε στη δημοσιότητα χτες, ενώ ανακοίνωσε και μέτρα για τον εκ των υστέρων περιορισμό των επιπτώσεων από την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Μεταξύ άλλων ανακοινώνει: Την απαγόρευση της ελεύθερης βοσκής των ζώων, είτε τον περιορισμό τους σε εγκαταστάσεις ή τη μεταφορά τους πέραν της επικίνδυνης ζώνης. Συστήνει να αποφεύγεται η κατανάλωση γάλακτος που προέρχεται από ζώα ελευθέρας βοσκής. Συστήνει να αποφεύγεται η κατανάλωση κρέατος και αυγών πουλερικών ελευθέρας βοσκής. Να γίνεται σχολαστικό πλύσιμο πριν την κατανάλωση των λαχανικών και των φρούτων από την περιοχή.
«Ηταν αναμενόμενο, συνέπεια της ασύδοτης ανθρώπινης δράσης κόντρα στη φύση», σχολίασε ο υποψήφιος Νομάρχης Θεσσαλονίκης της ΝΑΣ Γιάννης Ζιώγας, και επίκουρος καθηγητής Χημείας του ΑΠΘ, αφού όπως υπενθύμισε, τόσο στη χωματερή των Ταγαράδων όπως άλλωστε και σε άλλες 40 από τις 93 χωματερές που λειτουργούν παράνομα και ανεξέλεγκτα στο νομό, κάθε χρόνο εκδηλώνονται φωτιές, μικρής ή μεγαλύτερης έκτασης, άρα παράγονται και απελευθερώνονται διοξίνες και φουράνια. Απαντώντας σε όσους έσπευσαν να υποβαθμίσουν ακόμη και τα αποτελέσματα που επιβεβαιώνουν τον κίνδυνο για τη δημόσια Υγεία, ο Γ. Ζιώγας σημείωσε πως η περιοχή πλήττεται από συνεργία αρνητικών παραμέτρων, τόσο εξαιτίας της χωματερής όσο και από την ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία από την περιοχή του Χορτιάτη.
Εξάλλου, ο Γ. Ζιώγας κατήγγειλε τους εκπροσώπους της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ στη Νομαρχία, στους Δήμους αλλά και τις κυβερνήσεις που «όλα αυτά τα χρόνια δεν ολοκλήρωσαν τις αναγκαίες υποδομές για τη διαχείριση των απορριμμάτων στο νομό και επέβαλαν την παράνομη λειτουργία της χωματερής των Ταγαράδων για 16 ολόκληρα χρόνια». Παράλληλα χτύπησε το καμπανάκι του κινδύνου, προειδοποιώντας πως ΠΑΣΟΚ και ΝΔ παίζουν με τη ζωή των κατοίκων για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα των ιδιωτικών συμφερόντων. «Ηταν συνειδητή - είπε - η καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων υποδομής προκειμένου σήμερα να μπορεί να δράσει ελεύθερο το κεφάλαιο».
Επιβεβαιώνει ουσιαστικά τα καταγγελλόμενα από το Σωματείο Οδηγών Φορτηγών «Ερμής» σχετικά με τη διακίνηση επικίνδυνων φορτίων μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης η Νομαρχία Θεσσαλονίκης, τονίζει σε ανακοίνωσή της η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία». Παράλληλα, η ΝΑΣ σημειώνει ότι η απόφαση της Νομαρχίας συνεχίζει να μην εγγυάται την ασφάλεια των μεταφορών, των οδηγών αλλά και των περιοχών διέλευσης των επικίνδυνων φορτίων.
Στην προχτεσινή της ανακοίνωση η Νομαρχία ανέφερε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστούν συγκεκριμένες περιπτώσεις συμβάσεων που είχαν υπογραφεί, επιτράπηκε μέχρι τις 30.6.06 η χρησιμοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για εξαγωγή επικίνδυνων αποβλήτων που δεν προέρχονται από τον βορειοελλαδικό χώρο. Μετά την ημερομηνία όμως αυτή δεν επιτρέπεται η εξαγωγή αποβλήτων που προέρχονται από άλλες περιοχές, προστίθονταν στην ανακοίνωση της Νομαρχίας.
Σχολιάζοντας η ΝΑΣ την ανακοίνωση της Νομαρχίας τονίζει σχετικά:
«Η αργοπορημένη κατά τρεις μήνες - και μετά από την επίσκεψη του υποψήφιου νομάρχη Γιάννη Ζιώγα, χτες στο λιμάνι - απάντηση της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης στις καταγγελίες του Σωματείου Οδηγών "Ερμής", και της ΠΟΣΕΜ, σχετικά με τη διακίνηση επικίνδυνων φορτίων μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνει ουσιαστικά τα καταγγελλόμενα.
Κατά την ανακοίνωση, επικίνδυνα φορτία μεταφέρονταν από όλη την Ελλάδα, μέχρι 30 του Ιούνη 2006. Εκτοτε συνεχίζεται η μεταφορά "μόνον" από όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Δηλαδή, σε ένα εθνικό οδικό δίκτυο πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων που βρίσκεται σε τραγική κατάσταση συνεχίζουν να διακινούνται ανεξέλεγκτα, ασυνόδευτα και χωρίς τα επιβαλλόμενα μέτρα προστασίας τα επικίνδυνα φορτία ενώ θα μπορούσε ο προκαλούμενος κίνδυνος να μειωθεί με τη χρησιμοποίηση και άλλων εγγύτερων λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας και τη λήψη αυστηρών μέτρων ασφαλείας».
Επίσης, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς, σε δήλωσή του αναφέρει ότι η Νομαρχία Θεσσαλονίκης επιβεβαιώνει τις καταγγελίες της ΠΟΣΕΜ. «Σε συνέντευξή μας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης την 1/8/2006 στα ΜΜΕ μαζί με άλλα θέματα αναφερθήκαμε και πάλι στη μεταφορά των τοξικών αποβλήτων στο λιμάνι προς εξαγωγή από το Μαντούδι και την Ελευσίνα και όπως και τότε έτσι και τώρα αναρωτιόμαστε για τις συνέπειες στην οδική ασφάλεια και στη φήμη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Η απορία μας είναι γιατί οι εξαγωγές έστω και από τη Βόρεια Ελλάδα γίνονται μόνο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κι όχι και από τα υπόλοιπα λιμάνια της περιοχής. Μήπως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαθέτει κάποιες ειδικές υποδομές; Η καθημερινή και επί πολλά χρόνια παρουσία και εργασία μας στο χώρο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δε μας φανέρωσε κάτι τέτοιο», τονίζει ο Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Επίσης, επισημαίνει ότι τοξικά και χημικά, όχι πάντα απόβλητα, μεταφέρονται στο εθνικό οδικό δίκτυο χωρίς έλεγχο. «Οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μεταφέρουν τοξικά και χημικά εύφλεκτα (αεροζόλ, οινόπνευμα, καλλυντικά) με οδηγούς που δε διαθέτουν ADR (ειδική άδεια μεταφοράς χημικών) και δεν έχουν καμία ειδίκευση. Η μεταφορά των παραπάνω γίνεται χωρίς κανένα έλεγχο», υπογραμμίζει.