Τετάρτη 9 Αυγούστου 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ - ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ 2006
ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Επιβεβαιώνει τη διακίνηση τοξικών φορτίων

Επιβεβαιώνει ουσιαστικά τα καταγγελλόμενα από το Σωματείο Οδηγών Φορτηγών «Ερμής» σχετικά με τη διακίνηση επικίνδυνων φορτίων μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης η Νομαρχία Θεσσαλονίκης, τονίζει σε ανακοίνωσή της η «Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία». Παράλληλα, η ΝΑΣ σημειώνει ότι η απόφαση της Νομαρχίας συνεχίζει να μην εγγυάται την ασφάλεια των μεταφορών, των οδηγών αλλά και των περιοχών διέλευσης των επικίνδυνων φορτίων.

Στην προχτεσινή της ανακοίνωση η Νομαρχία ανέφερε ότι προκειμένου να αντιμετωπιστούν συγκεκριμένες περιπτώσεις συμβάσεων που είχαν υπογραφεί, επιτράπηκε μέχρι τις 30.6.06 η χρησιμοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης για εξαγωγή επικίνδυνων αποβλήτων που δεν προέρχονται από τον βορειοελλαδικό χώρο. Μετά την ημερομηνία όμως αυτή δεν επιτρέπεται η εξαγωγή αποβλήτων που προέρχονται από άλλες περιοχές, προστίθονταν στην ανακοίνωση της Νομαρχίας.

Σχολιάζοντας η ΝΑΣ την ανακοίνωση της Νομαρχίας τονίζει σχετικά:

«Η αργοπορημένη κατά τρεις μήνες - και μετά από την επίσκεψη του υποψήφιου νομάρχη Γιάννη Ζιώγα, χτες στο λιμάνι - απάντηση της Νομαρχίας Θεσσαλονίκης στις καταγγελίες του Σωματείου Οδηγών "Ερμής", και της ΠΟΣΕΜ, σχετικά με τη διακίνηση επικίνδυνων φορτίων μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, επιβεβαιώνει ουσιαστικά τα καταγγελλόμενα.

Κατά την ανακοίνωση, επικίνδυνα φορτία μεταφέρονταν από όλη την Ελλάδα, μέχρι 30 του Ιούνη 2006. Εκτοτε συνεχίζεται η μεταφορά "μόνον" από όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Δηλαδή, σε ένα εθνικό οδικό δίκτυο πολλών εκατοντάδων χιλιομέτρων που βρίσκεται σε τραγική κατάσταση συνεχίζουν να διακινούνται ανεξέλεγκτα, ασυνόδευτα και χωρίς τα επιβαλλόμενα μέτρα προστασίας τα επικίνδυνα φορτία ενώ θα μπορούσε ο προκαλούμενος κίνδυνος να μειωθεί με τη χρησιμοποίηση και άλλων εγγύτερων λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας και τη λήψη αυστηρών μέτρων ασφαλείας».

Επίσης, ο Μιχάλης Παπαδόπουλος, πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Συνδικάτων Εργατοϋπαλλήλων Μεταφοράς, σε δήλωσή του αναφέρει ότι η Νομαρχία Θεσσαλονίκης επιβεβαιώνει τις καταγγελίες της ΠΟΣΕΜ. «Σε συνέντευξή μας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης την 1/8/2006 στα ΜΜΕ μαζί με άλλα θέματα αναφερθήκαμε και πάλι στη μεταφορά των τοξικών αποβλήτων στο λιμάνι προς εξαγωγή από το Μαντούδι και την Ελευσίνα και όπως και τότε έτσι και τώρα αναρωτιόμαστε για τις συνέπειες στην οδική ασφάλεια και στη φήμη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Η απορία μας είναι γιατί οι εξαγωγές έστω και από τη Βόρεια Ελλάδα γίνονται μόνο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, κι όχι και από τα υπόλοιπα λιμάνια της περιοχής. Μήπως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαθέτει κάποιες ειδικές υποδομές; Η καθημερινή και επί πολλά χρόνια παρουσία και εργασία μας στο χώρο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης δε μας φανέρωσε κάτι τέτοιο», τονίζει ο Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Επίσης, επισημαίνει ότι τοξικά και χημικά, όχι πάντα απόβλητα, μεταφέρονται στο εθνικό οδικό δίκτυο χωρίς έλεγχο. «Οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ μεταφέρουν τοξικά και χημικά εύφλεκτα (αεροζόλ, οινόπνευμα, καλλυντικά) με οδηγούς που δε διαθέτουν ADR (ειδική άδεια μεταφοράς χημικών) και δεν έχουν καμία ειδίκευση. Η μεταφορά των παραπάνω γίνεται χωρίς κανένα έλεγχο», υπογραμμίζει.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δίκη για το θάνατο εργάτη σε μεταλλείο το 2016 (2018-03-14 00:00:00.0)
Συγκέντρωση ενάντια στην καύση απορριμμάτων (2010-07-21 00:00:00.0)
Στον «αέρα» και πάλι η μεταφορά μαθητών (2010-01-14 00:00:00.0)
Υποπτο σογιάλευρο σε πλοίο από την Αργεντινή (2004-05-25 00:00:00.0)
Προδιαγεγραμμένο έγκλημα σε βάρος των κατοίκων (2004-02-10 00:00:00.0)
Τέλος επικινδυνότητας για τα τοξικά απόβλητα (1997-02-19 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ