Ο ΟΟΣΑ και στο παρελθόν μέσα από εκθέσεις του επιβάλλει συγκεκριμένες πολιτικές προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου, το οποίο και εκφράζει ως ιμπεριαλιστικός οργανισμός και σε ό,τι αφορά την Εκπαίδευση αλλά και όλους τους τομείς.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δημοσιοποιώντας την έκθεση 570 σελίδων για 34 χώρες, επίσης ξεχωρίζει μεταξύ των πορισμάτων ότι όσο υψηλότερο είναι το επίπεδο Εκπαίδευσης τόσο υψηλότερες είναι οι μέσες αποδοχές, σημειώνοντας ότι «η κοινωνία γενικότερα κερδίζει επίσης λόγω μειωμένων δαπανών για την Πρόνοια και εισπράξεων περισσότερων φόρων: Κατά μέσο όρο η καθαρή δημόσια απόδοση ενός ατόμου με τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι ισοδύναμη με δύο έως τρεις φορές το ποσό που επενδύθηκε». Σχολιάζοντας τα πορίσματα της έκθεσης τα συνδέει με τη στρατηγική της ανταγωνιστικότητας, με το ρόλο που έχει αποδώσει στην Εκπαίδευση στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής. «Η έκθεση συνάδει με την πολιτική της Επιτροπής: Η βελτίωση της ποιότητας της Εκπαίδευσης και η αναβάθμιση των επιπέδων δεξιοτήτων αποτελούν έξυπνες επενδύσεις και έναν ισχυρό τρόπο για την καταπολέμηση των ανισοτήτων στις κοινωνίες μας», δήλωσε σχετικά η Ευρωπαία επίτροπος Εκπαίδευσης, Ανδρ. Βασιλείου.
Σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, από πλευράς υπουργείου δηλώθηκε για μια ακόμα φορά ότι τα σχολεία ξεκινούν με 500 ελλείψεις αφού από τα 16.500 κενά το υπουργείο θα καλύψει τα 16.000. Ο υπουργός αναφέρθηκε στους τρόπους κάλυψης των ελλείψεων κάνοντας λόγο για 350 λιγότερες αποσπάσεις, αναθέσεις μαθημάτων σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, αλλά και με «καλή δουλειά» των διευθυντών Εκπαίδευσης. Η δουλειά αυτή, όπως δείχνει η εικόνα που έρχεται από όλη τη χώρα, συνίσταται στη δημιουργία πληθωρικών τμημάτων, με 27 παιδιά να συνωστίζονται ανά τμήμα και ανά εκπαιδευτικό...
Σήμερα, Τετάρτη, διοργανώνονται από πρωτοβάθμια Σωματεία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παραστάσεις διαμαρτυρίας γι' αυτά τα θέματα σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ανάλογο κάλεσμα έχουν απευθύνει ΟΛΜΕ και ΔΟΕ.
Στη σύσκεψη που διοργάνωσαν το Σωματείο Εργαζομένων σε Μονάδες, Ιδρύματα, Σχολεία Ειδικής Αγωγής (ΣΕΜΙΣΕΑ), ο Ενιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμΕΑ Αττικής και Νήσων, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) αναδείχτηκαν τα σοβαρά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο χώρος της Ειδικής Αγωγής. Η μεταφορά των μαθητών είναι στον αέρα, για άλλη μια χρονιά δεδομένη θεωρείται η έλλειψη εκπαιδευτικών, με αναπληρωτές να καλύπτουν μέρος των κενών αντί για μόνιμους εκπαιδευτικούς, ενώ πίσω από τις ανάγκες είναι και το βοηθητικό προσωπικό που αναμένεται να φτάσει μετά τον Οκτώβρη στα σχολεία.
Στη συζήτηση που έγινε, αναδείχτηκε η ανάγκη ενιαία οι εργαζόμενοι στην Ειδική Αγωγή, οι γονείς, οι φορείς των ΑμΕΑ να αντιπαλέψουν την πολιτική που συνθλίβει το δικαίωμα των ΑμΕΑ στην εκπαίδευση. Να δεθεί η πάλη για λύση των προβλημάτων που αφορούν τη λειτουργία των ειδικών σχολείων με την έκφραση της συνολικής αντίθεσης στο νέο θεσμικό πλαίσιο που προωθείται και συρρικνώνει την Ειδική Αγωγή, με τη συνολική πάλη ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική που χτυπά όλες τις πλευρές της ζωής των ΑμΕΑ.
Ο Αν. Λοβέρδος δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη χρησιμότητα της ιδιωτικής μεταλυκειακής εκπαίδευσης και την προσφορά της στην «εξωστρέφεια», δηλώνοντας ότι η παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «δηλώνουμε ότι είμαστε υπέρ της μεταλυκειακής μη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, μη ανώτατης εκπαίδευσης, θεωρούμε ότι μπορεί να παίξει και σε ορισμένες πτυχές της παίζει, πάρα πολύ σπουδαίο ρόλο». Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε ότι στο προσεχές του ταξίδι στην Κίνα θα ζητήσει από επιχειρηματίες της εκπαίδευσης να τον συνοδεύσουν, στα πρότυπα δηλαδή των επιχειρηματικών αποστολών.
Οι ανακοινώσεις του υπουργείου έρχονται να αναβαθμίσουν την επιχειρηματική δραστηριότητα στον κλάδο της μεταλυκειακής εκπαίδευσης, τον οποίο όπως είπε ο υπουργός «τον τιμούμε και θα τον στηρίξουμε. Για να μπορούμε όμως να το κάνουμε αυτό, πρέπει να απαλλαγούμε από το άγχος της παρανομίας στο χώρο αυτό». Στο πλαίσιο, λοιπόν, της προώθησης αυτής της «υγιούς» επιχειρηματικότητας και της γενικότερης πολιτικής προώθησης της «ανταγωνιστικότητας» αποφασίστηκε ότι δε θα δοθεί άδεια για δύο από τα τρία λύκεια του «Ελληνοβρετανικού Κολεγίου», ένα κτίριο του BCA, ενώ εκκρεμεί ο έλεγχος για άλλο ένα και υπό έλεγχο είναι το κολέγιο AAS στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης. Πάντως, το υπουργείο έκανε λόγο για 11 κέντρα ελευθέρων σπουδών με προβλήματα, από τα οποία ήταν σε θέση να κάνει ανακοινώσεις μόνο για τα παραπάνω. Εξαιτίας οφειλών σε ασφαλιστικές εισφορές αναστέλλεται η άδεια λειτουργίας της ΔΟΜΗ ΑΕ και τα κέντρα του Ομίλου.
Οι ανακοινώσεις του υπουργείου, μπορεί να ικανοποιούν εκείνους που έχουν αποδεχτεί την επιχειρηματική λειτουργία στο χώρο της Παιδείας, το κερδοφόρο εμπόριο ελπίδας σε χιλιάδες νέους που αναζητούν καταρτίσεις προκειμένου με καλύτερους όρους να διεκδικήσουν μία εφήμερη θέση στην αγορά εργασίας, που αποδέχονται την Παιδεία - εμπόρευμα αντί για δημόσια δωρεάν υψηλής ποιότητας Παιδεία για όλους.
Σύμφωνα με την Ενωση Γονέων τους, από πλευράς του υπουργείου προέκυψε ότι «θα πρέπει οι Περιφέρειες μέσω του οργάνου τους (ΕΜΠΕ) να συμφωνήσουν και να διαθέσουν επιπλέον το ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, γιατί το υπουργείο Οικονομικών δεν μπορεί λόγω μνημονιακών δεσμεύσεων να βάλει ούτε ένα ευρώ». Οπως δηλώνουν οι γονείς, «για άλλη μια φορά αυτοί που ευθύνονται για το πρόβλημα προσπαθούν να το επιλύσουν με μπαλώματα». «Η πρότασή μας για δημιουργία ενιαίου κρατικού φορέα για αποκλειστικά δημόσιο και ασφαλές σύστημα μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους, με κατάλληλα διαμορφωμένα μέσα μετακίνησης, με μόνιμους ειδικευμένους οδηγούς και συνοδηγούς και με απευθείας κρατική χρηματοδότηση, είναι η μόνη λύση», σημειώνει η Ενωση Γονέων και καλεί τους συλλόγους και τους μαθητές σε αγωνιστικές πρωτοβουλίες.