ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Αυγούστου 1997
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στο δρόμο της συρρίκνωσης

Συρρίκνωση προσωπικού, πολυειδικότητα και εντατικοποίηση επιβάλλει η ιταλική διοίκηση των "Τσιμέντων Χαλκίδας"

ΧΑΛΚΙΔΑ (του ανταποκριτή μας).-

Την προσφιλή της - όπως και στην ΑΓΕΤ - μέθοδο των "οικειοθελών αποχωρήσεων" με τη συναίνεση και της διοίκησης του σωματείου (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ), έχει βάλει σε εφαρμογή η ιταλική διοίκηση των "Τσιμέντων Χαλκίδας",συρρικνώνοντας το προσωπικό με γρήγορους ρυθμούς. Στα σχέδια των Ιταλών είναι η μείωση του προσωπικού κατά 300 εργαζόμενους. Η συρρίκνωση αυτή συνοδεύεται και με την άσκηση πίεσης προς τους υπόλοιπους εργαζόμενους να καλύπτουν τις θέσεις και ειδικότητες που μένουν κενές.Προς την κατεύθυνση αυτή, επιστρατεύονται φήμες που έντεχνα διοχετεύονται στο προσωπικό, ότι "τα πράγματα μπορούν να χειροτερέψουν".

Την ίδια στιγμή έχουμε αύξηση του προσωπικού των εργολάβων, που δεν αναλαμβάνουν μόνο "έκτακτες και επείγουσες κατασκευές - επισκευές", όπως προβλέπεται από τη σχετική συμφωνία σωματείου - εταιρίας, αλλά επεκτείνονται και σε μόνιμες εργασίες.

Τα αντεργατικά σχέδια που προσπαθεί να επιβάλει η ιταλική διοίκηση της "Κονκρέτουμ" (θυγατρική της "Καλτσεστρούτσι") στην επιχείρηση, με τη συναίνεση της διοίκησης του σωματείου, καταγγέλλει με ανοιχτή επιστολή προς το ΔΣ του σωματείου η "Προοδευτική Συνδικαλιστική Συνεργασία Τσιμέντων Χαλκίδας",η οποία καλεί τη διοίκηση να κάνει πράξη τις δεσμεύσεις της ότι θα παλέψει για να μη χαθεί καμιά θέση εργασίας, που άλλωστε είναι και αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων.

Στην επιστολή τονίζεται πως "γίνεται φανερό ότι η διοίκηση των Τσιμέντων Χαλκίδας, μέσω της μείωσης του μόνιμου προσωπικού και την παράλληλη αύξηση του προσωπικού που απασχολείται στους εργολάβους, βάζει σε εφαρμογή τα σχέδια του ΣΕΒ για τη μερική απασχόληση, την κατάργηση των ειδικοτήτων, των Συλλογικών Συμβάσεων, των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων".

Για την ανατροπή αυτής της κατάστασης, η παράταξη προτείνει μια σειρά ενεργειών, όπως: Με πρωτοβουλία και καθημερινή παρουσία στους χώρους δουλιάς, το ΔΣ να συντονίσει τους εργαζόμενους ώστε να μην εργάζεται κανείς σε άλλη ειδικότητα. Να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις, από άνεργους του ΟΑΕΔ για την κάλυψη των κενών θέσεων εργασίας. Να μην υπάρχει καθημερινή παρουσία εργολάβων για τις μόνιμες εργασίες. Να εφαρμοστεί η συμφωνία που προβλέπει σε ποιες περιπτώσεις και με ποιους όρους αναλαμβάνουν οι εργολάβοι και αν αρνηθεί η εταιρία την εφαρμογή της, να αποκλειστεί η είσοδος για τους εργολάβους. Τέλος, για κάθε μια συνταξιοδότηση ή απόλυση με "κίνητρα", να διεκδικηθεί μια νέα πρόσληψη, ώστε να μη μειωθεί άλλο το προσωπικό.

Γιώργος ΠΑΝΤΕΛΗΣ

Αποφασιστικά στον αγώνα

Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις ενάντια στο δουλεμπορικό κύκλωμα οι ναυτεργάτες

Με αμείωτη ένταση συνεχίζουν τον αγώνα για το μεροκάματο οι ναυτεργάτες - ενάντια στο "δουλεμπορικό" κύκλωμα που οργιάζει στο λιμάνι του Πειραιά - οι οποίοι χτες έκαναν παρέμβαση σε ένα ακόμα "δουλεμπορικό" γραφείο.

Οι ναυτεργάτες ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και σύμφωνα με καταγγελίες ναυτεργατών που είχαν στη διάθεσή τους, κινήθηκαν προς την οδό Φίλωνος μαζί αστυνομικούς. Στη Φίλωνος 95, στο 2ο όροφο,ανακάλυψαν ακόμα ένα δουλεμπορικό γραφείο το οποίο διατηρεί ο Μούσα Σαμίρ Συριακής καταγωγής. Μέσα στο γραφείο βρέθηκε άλλος ένας αλλοδαπός ο Μαχμούτ Αχμέτ,ο οποίος δήλωνε ναυτολογημένος λιπαντής στο πλοίο "Βένους",του εφοπλιστή Βεντούρη.

Οι δυο αλλοδαποί μεταφέρθηκαν στην Ασφάλεια Πειραιά, όπου και εκεί έγιναν οι σχετικές καταγγελίες στο διοικητή Χριστόπουλο από τους ναυτεργάτες. Ο αλλοδαπός "πράκτορας" προσκόμισε στην Ασφάλεια ένα βιβλίο εξόδων και εσόδων, στο οποίο ήταν περασμένα μόνο τα έξοδα, την εγγραφή του στην εφορία και στο ΤΕΒΕ. Στην απαίτηση των ναυτεργατών να προσκομίσει ο αλλοδαπός την άδεια λειτουργίας του γραφείου του από το υπουργείο, ο ίδιος δήλωσε ότι δεν έχει τέτοια άδεια και ότι δεν τη χρειάζεται, ενώ συνεχώς δήλωνε ναυλομεσίτης. Το Λιμεναρχείο βεβαίωσε ότι απαιτείται τέτοια άδεια, αλλά παρά το αίτημα των ναυτεργατών να κρατηθεί ο "πράκτορας", τελικά αυτό δεν έγινε.

Ο δεύτερος αλλοδαπός που βρέθηκε στο γραφείο του πράκτορα δήλωνε ναυτολογημένος στο πλοίο "Βένους" το οποίο εκτελεί δρομολόγιο Πάτρα - Ιταλία. Η άδεια εξόδου ξηράς του αλλοδαπού ωστόσο είχε χρονολογία έκδοσης 1994, όταν οι άδειες ανανεώνονται κάθε χρόνο. Επιπλέον, την ώρα που το "Βένους" ήταν στην Ιταλία ο αλλοδαπός ναυτεργάτης βρισκόταν στο "δουλεμπορικό" γραφείο, χωρίς να έχει πάνω του διαβατήριο αλλά και κανένα άλλο χαρτί. Σε επικοινωνία με την εταιρία του Βεντούρη,επιβεβαιώθηκε ότι ο αλλοδαπός είναι ναυτολογημένος στο πλοίο, όμως δηλώθηκε άγνοια για την απουσία του! Παρ' όλες τις παρατυπίες ο αλλοδαπός αφέθηκε ελεύθερος!

Οδηγείται στη διάλυση

Τη διασφάλιση της λειτουργίας της και των θέσεων εργασίας ζητούν οι εργαζόμενοι της ΑΓΡΟΚΑΝ

Στη διάλυση οδηγείται μια ακόμα δυναμική στον τομέα της και βιώσιμη επιχείρηση, η κυτιοποιία "AGROCAN ΑΒΕΕ",στην Ελευσίνα. Με απόφαση της Αγροτικής Τράπεζας - στην οποία ανήκει - έχει καθοριστεί για τις 17 Σεπτέμβρη η διενέργεια πλειστηριασμού για την πώληση της εταιρίας. Την επαναλειτουργία της επιχείρησης σαν κυτιοποιία και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας, διεκδικούν οι απολυμένοι, με ψήφισμα έκτακτης Γενικής τους Συνέλευσης.

Η επιχείρηση κατασκευάζει κουτιά κονσερβών και απ' τους βασικούς της πελάτες είναι οι συνεταιριστικές επιχειρήσεις τυποποίησης αγροτικών προϊόντων, ενώ είχε και εξαγωγική δραστηριότητα. Διαθέτει σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό και της ανήκει έκταση 40 στρεμμάτων στην Εθνική οδό Αθηνών - Κορίνθου, με μεγάλη αξία. Σύμφωνα με μελέτες είναι βιώσιμη και με καλές προοπτικές βιομηχανία, ωστόσο - "θύμα" και αυτή της κυβερνητικής πολιτικής της αποβιομηχάνισης, αλλά και της διάλυσης της αγροτικής οικονομίας - οδηγείται στη διάλυση και στο ξεπούλημα σαν οικόπεδα.

Οι εργαζόμενοι με το ψήφισμα της Γενικής τους Συνέλευσης ζητούν να μπουν συγκεκριμένοι όροι στην πώληση του εργοστασίου, οι οποίοι να διασφαλίζουν τη λειτουργία του σαν κυτιοποιία, ώστε να αποκλειστεί η δυνατότητα να περιέλθει σε όσους ενδιαφέρονται να την αξιοποιήσουν σαν οικόπεδα. Επίσης να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας.

Δηλώνουν ότι "θα μας βρείτε αντίθετους σε λύσεις που δεν εγγυώνται τα παραπάνω" και καλούν το Εργατικό Κέντρο, τη Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς και όλα τα κόμματα και τους φορείς του Θριάσιου Πεδίου να συμπαρασταθούν στον αγώνα τους, γιατί "η λειτουργία του εργοστασίου είναι και προς το συμφέρον της περιοχής, του κλάδου τυποποίησης και της εθνικής οικονομίας, αφού έχει εξαγωγικές δραστηριότητες".

Απαράδεκτη ολιγωρία

Ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Γ. Θεωνά για το θανατηφόρο ατύχημα στην ΠΥΡΚΑΛ

Την απαράδεκτη ολιγωρία για τους όρους ασφαλείας που οδήγησαν στο θανατηφόρο ατύχημα στο εργοστάσιο της ΠΥΡΚΑΛ στο Λαύριο, την 1η Αυγούστου, καταγγέλλει με Ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γ. Θεωνάς.Ο ευρωβουλευτής καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να αποτραπεί η επανάληψη παρόμοιου ατυχήματος στο μέλλον.

Ο Γ. Θεωνάς καλεί επίσης την Επιτροπή να απαιτήσει την αυστηρή εφαρμογή της Οδηγίας Σεβέζο που αφορά τους όρους ασφαλείας σε βιομηχανίες που χρησιμοποιούν επικίνδυνες ουσίες και να καταργήσει την εξαίρεση, από αυτήν την Οδηγία, των εγκαταστάσεων κατασκευής ή αποθήκευσης εκρηκτικών και πολεμοφοδίων.

Υπογραμμίζει ότι τα αίτια της πρόσφατης έκρηξης που προκλήθηκε στο εργοστάσιο της ΠΥΡΚΑΛ εντοπίζονται στα ελλιπή μέτρα ασφαλείας και στον πεπαλαιωμένο τεχνικό εξοπλισμό του εργοστασίου. Επίσης - συνεχίζει - και στη στάση των υπευθύνων, που συνέχισαν τη λειτουργία της εν λόγω μονάδας, παρά το γεγονός ότι η επικινδυνότητά της είχε αποδειχθεί από προηγούμενο ατύχημα που σημειώθηκε στις 5 Μάη και προκάλεσε τραυματισμούς σε εργαζόμενους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ