ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 21 Φλεβάρη 2024
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Εργαζόμενοι και επιβάτες στο ίδιο έργο θεατές...

Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων στο Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης της «Hellenic Train»: «Η 28η Φλεβάρη μέρα αγώνα!»

«Εναν χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη παραμένουμε στο ίδιο έργο θεατές. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, η κατάσταση γίνεται όλο και πιο επικίνδυνη για τους εργαζόμενους και τους επιβάτες», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων στο Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης της «Hellenic Train».

Οπως αναφέρει, μόνο φέτος έχουν σημειωθεί τα εξής περιστατικά:

Στις 12/1 στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Σέρρες έγινε σύγκρουση τρένου με κορμό δέντρου, ευτυχώς χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς. Στις 19/1 στο ίδιο δρομολόγιο ακινητοποιήθηκε η αμαξοστοιχία 3633 λόγω πυρκαγιάς δίπλα στη γραμμή, στην περιοχή της Φιλαδέλφειας, και οι επιβάτες μεταφέρθηκαν με λεωφορεία.

Και συμπληρώνει ότι «την ίδια ώρα παρακολουθούμε με αγανάκτηση και οργή την Εξεταστική Επιτροπή που είναι σε εξέλιξη στη Βουλή. Παρά τις χυδαίες τοποθετήσεις και την προσπάθεια συγκάλυψης από πρώην υπουργούς και διευθυντές, είναι καθαρό ότι οι παράγοντες που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών παραμένουν:

Ο διαχωρισμός και μετέπειτα η ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, χωρίζοντας στην ουσία το τρένο από τη γραμμή. Η λειτουργία του σιδηρόδρομου με κριτήριο τα κέρδη λίγων επιχειρηματιών, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά. Οι πλουσιοπάροχες επιδοτήσεις των ιδιωτών από τους φόρους του ελληνικού λαού, που χρυσοπληρώνει χωρίς να έχει πρόσβαση σε ασφαλείς, ποιοτικές και φτηνές μεταφορές. Η υποβάθμιση του σιδηρόδρομου, που συνεχίζεται όλα αυτά τα χρόνια. Από το ασυντήρητο και επικίνδυνο δίκτυο, τις υποδομές, το απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό, μέχρι και τη σχεδιασμένη υποστελέχωση σε οργανικές θέσεις που είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του σιδηρόδρομου, και προσπαθούν να τις καλύψουν με εργαζόμενους πολλών ειδικοτήτων. Οι τραγικές και επικίνδυνες εγκαταστάσεις στα μηχανοστάσια, στο εργοστάσιο, παραμένουν όπως πριν, με δεκάδες μικρά και μεγάλα ατυχήματα, ενώ η ασφάλεια των επιβατών πάει περίπατο, στη λογική "άντε να βγούνε τα δρομολόγια". "Πάμε κι όπου βγει" ξανά».

Ετσι, υπογραμμίζει ότι έναν χρόνο πριν «όλοι εμείς οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο, μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες που διαδηλώσαμε μετά τα Τέμπη, δώσαμε έναν όρκο: Εχουμε ευθύνη απέναντι στους νεκρούς μας, αλλά και στους ζωντανούς, το έγκλημα αυτό δεν θα συγκαλυφθεί. Παλεύουμε να μην ξανασυμβεί» και προσθέτει πως «οι εργαζόμενοι ξέρουμε καλά ότι αυτός ο όρκος περνάει μόνο μέσα από τα δικά μας χέρια και τους αγώνες μας. Κανένας άλλος δεν μπορεί να το διασφαλίσει...

  • Κανένας ιδιώτης και κανένας επενδυτής... Γι' αυτούς τα εργασιακά δικαιώματα και η ασφαλής λειτουργία του σιδηρόδρομου είναι εμπόδια στον στόχο που έχουν, να βγάλουν ακόμα περισσότερα κέρδη! Παρά τις προειδοποιήσεις μας για τις επικίνδυνες εγκαταστάσεις και όρους εργασίας, το απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό και την έλλειψη προσωπικού, αυτοί σφυρίζουν αδιάφορα! Σαν να μην υπάρχει κανένας κίνδυνος και όλα πάνε καλά!
  • Καμία κυβέρνηση και κανένα κόμμα που υποκλίνεται στην ΕΕ και την "απελευθέρωση" των μεταφορών... Γι' αυτούς ο σιδηρόδρομος είναι σημαντικός όσο εξυπηρετεί τις μεταφορές εμπορευμάτων, τη διασύνδεση με άλλες αγορές και τα επικίνδυνα πολεμικά σχέδια των ΝΑΤΟ - ΕΕ. Οταν μιλάμε για την ανάγκη του λαού για ασφαλείς και φτηνές συγκοινωνίες, ο σιδηρόδρομος είναι κόστος! Η δήθεν αναδιοργάνωση που εξήγγειλε η κυβέρνηση μόνο νέα δεν είναι. Θα φέρει έναν σιδηρόδρομο ακόμα πιο φτηνό για το κράτος και πολύ πιο κερδοφόρο για τους ιδιώτες, όπου πάλι η ασφάλεια θα θεωρείται ένα δυσβάσταχτο κόστος!».

«Τα ίδια υλικά που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα διατηρούνται στο ακέραιο», επισημαίνει η Επιτροπή Αγώνα και καταλήγει: «Μόνο ο λαός σώζει τον λαό. Η απεργία στις 28 Φλεβάρη δεν είναι μόνο μέρα πένθους. Είναι μέρα αγώνα για τους εργαζόμενους όλης της χώρας».

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΛΑΡΙΣΑ
Χωρίς πρόσβαση σε ΑμεΑ λόγω έλλειψης τροχαίου υλικού!

Εικόνες ντροπής στον προαστιακό Θεσσαλονίκης - Λάρισας: «Δεν δεχόμαστε καροτσάκια ΑμεΑ»
Εικόνες ντροπής στον προαστιακό Θεσσαλονίκης - Λάρισας: «Δεν δεχόμαστε καροτσάκια ΑμεΑ»
Αντιμέτωπο με μια εικόνα που προκαλεί ντροπή και οργή βρέθηκε από τη Δευτέρα 19 Φλεβάρη το επιβατικό κοινό του προαστιακού σιδηρόδρομου που εκτελεί το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Λάρισα, καθώς στους σιδηροδρομικούς σταθμούς τοιχοκολλήθηκαν ανακοινώσεις της «Hellenic Train», με τις οποίες η εταιρεία ενημερώνει πως πλέον δεν δέχεται στα τρένα καροτσάκια ΑμεΑ!

Η ανακοίνωση αυτή δεν έχει δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα της εταιρείας, ούτε στους λογαριασμούς της σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Τα αναρτημένα χαρτιά ενημερώνουν πως «οι αμαξοστοιχίες προαστιακού από τις 19/2 και μέχρι την ανακοίνωση της αλλαγής τους, δεν δέχονται ποδήλατα και καροτσάκια ΑμεΑ».

Ο λόγος για τον επαίσχυντο αυτό αποκλεισμό των ΑμεΑ από τα δρομολόγια του προαστιακού είναι η έλλειψη τροχαίου υλικού.

Τα τρένα που μέχρι τώρα εκτελούσαν το δρομολόγιο του προαστιακού Θεσσαλονίκη - Λάρισα έχουν μειωθεί λόγω έλλειψης ανταλλακτικών τα τελευταία χρόνια. Τα τρένα του προαστιακού λοιπόν που επιτρέπουν την πρόσβαση σε ΑμεΑ, έχουν σχεδιαστεί προκειμένου να επιτρέπουν πιο γρήγορη επιβίβαση και αποβίβαση του κοινού σε αντίθεση με τα παλαιότερα που έχουν σκάλες. Τα πιο σύγχρονα λοιπόν μεταφέρθηκαν σε άλλη γραμμή που εξυπηρετεί καλύτερα την κερδοφορία της επιχείρησης, παρά το γεγονός ότι έτσι μένουν ξεκρέμαστοι άνθρωποι με τέτοιες ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, οι συρμοί έχουν μεταφερθεί από τη Β. Ελλάδα στην Αττική, αφού εκεί κρίνει η εταιρεία ότι τη συμφέρει περισσότερο να τα διαθέσει, οπότε στον προαστιακό Θεσσαλονίκη - Λάρισα τα δρομολόγια εκτελούνται με τροχαίο υλικό που έχει σκαλοπάτια, κάτι που δεν επιτρέπει την πρόσβαση σε ΑμεΑ.

ΠΑΜΕ
Αμεσα να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια του ΟΑΣΑ

Συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ

Τα προβλήματα των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ που εκτελούν δρομολόγια σε συγκοινωνιακές γραμμές του ΟΑΣΑ, καθώς και των επιβατών που μετακινούνται στις συγκεκριμένες γραμμές, ανέδειξε αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ σε συνάντηση με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ Γ. Σπηλιόπουλο. Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν εκλεγμένοι συνδικαλιστές στα σωματεία των αστικών συγκοινωνιών.

Συγκεκριμένα η αντιπροσωπεία ανέδειξε ως σοβαρό πρόβλημα τους απλήρωτους μισθούς μηνών και «τα απλήρωτα Σάββατα», όπως τα λένε οι εργαζόμενοι εννοώντας απλήρωτα δεδουλευμένα ρεπό Σαββάτου. Ακόμα, τις άθλιες συνθήκες εργασίας που επικρατούν με εντατικοποίηση της εργασίας, απάνθρωπα ωράρια που κάποιες φορές φτάνουν ακόμα και τις 16 ώρες οδήγησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια οδηγού και επιβατών, την τρομοκράτηση των εργαζομένων, τον εξαναγκασμό τους να δουλεύουν ρεπό, καθώς και να κάνουν και άλλες εργασίες άσχετες με την ειδικότητα του οδηγού, όπως ο καθαρισμός του οχήματος, καθώς και τους εκβιασμούς που δέχονται.

Χαρακτηριστικά ανέφερε στον διευθύνοντα πως «στα δικαιολογημένα παράπονα των εργαζομένων, η εργοδοσία απαντά με θράσος: "Αν σ' αρέσει. Αν δεν σ' αρέσει, φύγε"».

Τέλος, ανέδειξε το πρόβλημα με τα «σαράβαλα» οχήματα των ΚΤΕΛ, που εκτελούν το συγκεκριμένο συγκοινωνιακό έργο, που κυριολεκτικά είναι επικίνδυνα στην κατάσταση που βρίσκονται για τη σωματική ακεραιότητα και τη ζωή τόσο των οδηγών όσο και των επιβατών, σε συνδυασμό με την απαίτηση της εργοδοσίας να πραγματοποιούνται τα δρομολόγια κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Δεκάδες πλέον είναι τα περιστατικά που λεωφορεία των ΚΤΕΛ εκτελούν συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ, κάνουν δρομολόγια με ανοιχτές πόρτες, χωρίς κάποια καθίσματα, βρώμικα, που «μένουν» στον δρόμο και είναι εγκαταλελειμμένα για μέρες, ενώ πιάνουν ακόμα και φωτιά εν κινήσει. Χαρακτηριστικά, μέσα σ' έναν μήνα έπιασαν φωτιά 2 τέτοια οχήματα! Για όλα αυτά βέβαια δεν φέρουν καμία ευθύνη οι οδηγοί, ξεκαθάρισαν οι συνδικαλιστές που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ.

Η αντιπροσωπεία τους απαίτησε από τον διευθύνοντα σύμβουλο να δοθούν άμεσα λύσεις για τα συσσωρευμένα και σοβαρά προβλήματα.

Από τη μεριά του ο διευθύνων σύμβουλος δεσμεύτηκε ότι μέχρι το τέλος Φλεβάρη θα έχουν εξοφληθεί όλα τα χρωστούμενα στους εργαζόμενους και ότι στο εξής θα παρακολουθεί στενά το ζήτημα της τήρησης των υποχρεώσεων των ΚΤΕΛ απέναντι στους εργαζόμενούς τους.

Ομως, σημειώνει η αντιπροσωπεία, «δεν μπορούμε να έχουμε αυταπάτες. Γνωρίζουμε πολύ καλά πως δεν μπορεί να υπάρξει ουσιαστική λύση στα προβλήματα» αν η διεκδίκηση γι' αυτά δεν γίνει υπόθεση των ίδιων των εργαζομένων. Ετσι, υπογραμμίζει πως «η ελπίδα βρίσκεται στην οργάνωση και στη μαζικοποίηση των αγώνων, στην ενότητα και στη συλλογική δράση» και θέτει το ζήτημα να γίνει κοινό αίτημα των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ και στις αστικές συγκοινωνίες η παύση οποιασδήποτε επιχειρηματικής δραστηριότητας στον κρίσιμο κλάδο των συγκοινωνιών και η επιστροφή στην ΟΣΥ των γραμμών που έχουν δοθεί στα ΚΤΕΛ, με ταυτόχρονη απορρόφηση των εργαζομένων στα ΚΤΕΛ από την ΟΣΥ, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και σχέση εργασίας αορίστου χρόνου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αύριο η συγκέντρωση των συνδικάτων στον σταθμό του ΟΣΕ

Στις 7 μ.μ., απαιτώντας την απόδοση ευθυνών για το έγκλημα στα Τέμπη

Συγκέντρωση - παράσταση διαμαρτυρίας στον σταθμό του ΟΣΕ οργανώνουν συνδικάτα της Θεσσαλονίκης αύριο Πέμπτη στις 7 μ.μ., λίγες μέρες πριν τη συμπλήρωση ενός χρόνου από το έγκλημα στα Τέμπη, στις 28 Φλεβάρη, και τη μεγάλη απεργία.

Στην κινητοποίηση καλούν, συνεχίζοντας τον αγώνα με την απαίτηση να αποδοθούν οι ευθύνες και να πληρώσουν οι ένοχοι, η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων στη «Hellenic Train», το ΣΕΤΕΠΕ, το ΣΕΤΗΠ και το Συνδικάτο Μετάλλου Κεντρικής Μακεδονίας.

«Στις 28 Φλεβάρη συμπληρώνεται ένας χρόνος από το έγκλημα στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς. Την ίδια μέρα απεργούμε και διαδηλώνουμε για τον μισθό και τις Συλλογικές Συμβάσεις, για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία. Για την ενίσχυση του λαϊκού εισοδήματος απέναντι στην ακρίβεια που σαρώνει. Για να πάψουν οι πλειστηριασμοί και το ξεσπίτωμα λαϊκών οικογενειών», σημειώνουν στην ανακοίνωσή τους τα σωματεία.

Και επισημαίνουν ότι αυτή η μέρα της απεργίας «δεν επιλέχθηκε τυχαία, ούτε είναι μόνο συμβολική.

Είναι καθολική απαίτηση των δεκάδων σωματείων της Θεσσαλονίκης που την οργανώνουν, καθολική διεκδίκηση του λαού και της νεολαίας:

-- Να αποκαλυφθούν τα πραγματικά αίτια και οι υπεύθυνοι της τραγωδίας.

-- Να αποδοθούν οι πολιτικές ευθύνες και να τιμωρηθούν όσοι εμπλέκονται άμεσα στο έγκλημα.

-- Να μπορεί ο λαός να ταξιδεύει με σύγχρονα, ασφαλή και φτηνά τρένα, να μην τρέμει το φυλλοκάρδι του για το αν και πότε θα συμβεί το κακό».

Αναδεικνύουν ότι πρόκειται για διεκδικήσεις που «έρχονται σε σύγκρουση με την προσπάθεια συγκάλυψης από την κυβέρνηση, με τις πλάτες των ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, για να βγάλουν λάδι την πολιτική της "απελευθέρωσης" και ιδιωτικοποίησης των σιδηροδρόμων, την οποία υπηρέτησαν διαχρονικά, υλοποιώντας στρατηγικές κατευθύνσεις της ΕΕ».

Και προσθέτουν: «Η πολιτική του κέρδους, που βρίσκεται πίσω από την ακρίβεια και τους μισθούς - φιλοδωρήματα, πίσω από την ένταση της εκμετάλλευσης, την εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των πάντων, που ευθύνεται για το σημερινό "μακελειό" στους χώρους δουλειάς, με τα δεκάδες εργοδοτικά εγκλήματα, αλλά και για το χάλι στην Υγεία, είναι επικίνδυνη ακόμα και για την ίδια τη ζωή του λαού, όπως απέδειξε το έγκλημα στα Τέμπη.

Στις 28 του μήνα λοιπόν απεργούμε! Κλιμακώνουμε τον αγώνα για τις ζωές μας, ενάντια στην πολιτική που στηρίζει την κερδοφορία μιας χούφτας επιχειρηματικών ομίλων. Αυτό είναι το μεγαλύτερο χρέος και στους νεκρούς των Τεμπών, στους συγγενείς τους που ζητάνε δικαίωση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ