Τετάρτη 21 Φλεβάρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΝΑΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Εργαζόμενοι και επιβάτες στο ίδιο έργο θεατές...

Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων στο Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης της «Hellenic Train»: «Η 28η Φλεβάρη μέρα αγώνα!»

«Εναν χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη παραμένουμε στο ίδιο έργο θεατές. Αντί να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο, η κατάσταση γίνεται όλο και πιο επικίνδυνη για τους εργαζόμενους και τους επιβάτες», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων στο Μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης της «Hellenic Train».

Οπως αναφέρει, μόνο φέτος έχουν σημειωθεί τα εξής περιστατικά:

Στις 12/1 στο δρομολόγιο Θεσσαλονίκη - Σέρρες έγινε σύγκρουση τρένου με κορμό δέντρου, ευτυχώς χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς. Στις 19/1 στο ίδιο δρομολόγιο ακινητοποιήθηκε η αμαξοστοιχία 3633 λόγω πυρκαγιάς δίπλα στη γραμμή, στην περιοχή της Φιλαδέλφειας, και οι επιβάτες μεταφέρθηκαν με λεωφορεία.

Και συμπληρώνει ότι «την ίδια ώρα παρακολουθούμε με αγανάκτηση και οργή την Εξεταστική Επιτροπή που είναι σε εξέλιξη στη Βουλή. Παρά τις χυδαίες τοποθετήσεις και την προσπάθεια συγκάλυψης από πρώην υπουργούς και διευθυντές, είναι καθαρό ότι οι παράγοντες που οδήγησαν στο έγκλημα των Τεμπών παραμένουν:

Ο διαχωρισμός και μετέπειτα η ιδιωτικοποίηση του σιδηρόδρομου με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, χωρίζοντας στην ουσία το τρένο από τη γραμμή. Η λειτουργία του σιδηρόδρομου με κριτήριο τα κέρδη λίγων επιχειρηματιών, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων διαχρονικά. Οι πλουσιοπάροχες επιδοτήσεις των ιδιωτών από τους φόρους του ελληνικού λαού, που χρυσοπληρώνει χωρίς να έχει πρόσβαση σε ασφαλείς, ποιοτικές και φτηνές μεταφορές. Η υποβάθμιση του σιδηρόδρομου, που συνεχίζεται όλα αυτά τα χρόνια. Από το ασυντήρητο και επικίνδυνο δίκτυο, τις υποδομές, το απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό, μέχρι και τη σχεδιασμένη υποστελέχωση σε οργανικές θέσεις που είναι απαραίτητες για τη σωστή λειτουργία του σιδηρόδρομου, και προσπαθούν να τις καλύψουν με εργαζόμενους πολλών ειδικοτήτων. Οι τραγικές και επικίνδυνες εγκαταστάσεις στα μηχανοστάσια, στο εργοστάσιο, παραμένουν όπως πριν, με δεκάδες μικρά και μεγάλα ατυχήματα, ενώ η ασφάλεια των επιβατών πάει περίπατο, στη λογική "άντε να βγούνε τα δρομολόγια". "Πάμε κι όπου βγει" ξανά».

Ετσι, υπογραμμίζει ότι έναν χρόνο πριν «όλοι εμείς οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο, μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες που διαδηλώσαμε μετά τα Τέμπη, δώσαμε έναν όρκο: Εχουμε ευθύνη απέναντι στους νεκρούς μας, αλλά και στους ζωντανούς, το έγκλημα αυτό δεν θα συγκαλυφθεί. Παλεύουμε να μην ξανασυμβεί» και προσθέτει πως «οι εργαζόμενοι ξέρουμε καλά ότι αυτός ο όρκος περνάει μόνο μέσα από τα δικά μας χέρια και τους αγώνες μας. Κανένας άλλος δεν μπορεί να το διασφαλίσει...

  • Κανένας ιδιώτης και κανένας επενδυτής... Γι' αυτούς τα εργασιακά δικαιώματα και η ασφαλής λειτουργία του σιδηρόδρομου είναι εμπόδια στον στόχο που έχουν, να βγάλουν ακόμα περισσότερα κέρδη! Παρά τις προειδοποιήσεις μας για τις επικίνδυνες εγκαταστάσεις και όρους εργασίας, το απαρχαιωμένο τροχαίο υλικό και την έλλειψη προσωπικού, αυτοί σφυρίζουν αδιάφορα! Σαν να μην υπάρχει κανένας κίνδυνος και όλα πάνε καλά!
  • Καμία κυβέρνηση και κανένα κόμμα που υποκλίνεται στην ΕΕ και την "απελευθέρωση" των μεταφορών... Γι' αυτούς ο σιδηρόδρομος είναι σημαντικός όσο εξυπηρετεί τις μεταφορές εμπορευμάτων, τη διασύνδεση με άλλες αγορές και τα επικίνδυνα πολεμικά σχέδια των ΝΑΤΟ - ΕΕ. Οταν μιλάμε για την ανάγκη του λαού για ασφαλείς και φτηνές συγκοινωνίες, ο σιδηρόδρομος είναι κόστος! Η δήθεν αναδιοργάνωση που εξήγγειλε η κυβέρνηση μόνο νέα δεν είναι. Θα φέρει έναν σιδηρόδρομο ακόμα πιο φτηνό για το κράτος και πολύ πιο κερδοφόρο για τους ιδιώτες, όπου πάλι η ασφάλεια θα θεωρείται ένα δυσβάσταχτο κόστος!».

«Τα ίδια υλικά που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα διατηρούνται στο ακέραιο», επισημαίνει η Επιτροπή Αγώνα και καταλήγει: «Μόνο ο λαός σώζει τον λαό. Η απεργία στις 28 Φλεβάρη δεν είναι μόνο μέρα πένθους. Είναι μέρα αγώνα για τους εργαζόμενους όλης της χώρας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ