ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 12 Ιούνη 1999
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΓΑΛΟΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ
"Ευχαριστώ" προς την κυβέρνηση

Ευχαριστημένοι από τις μοιρασιές που κάνει η κυβέρνηση με τα κονδύλια του Γ ΚΠΣ εμφανίζονται οι μεγαλοβιομήχανοι της χώρας, αφού ο ΣΕΒ υποστηρίζει πως το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα για τη Μεταποίηση - Υπηρεσίες, που έχει εκπονήσει το υπουργείο Ανάπτυξης για την εξαετία 2000 - 2006 και εντάσσεται στις χρηματοδοτήσεις του Γ ΚΠΣ, κινείται στη σωστή κατεύθυνση αποτυπώνοντας σωστά την κατάσταση στον τομέα και καλύπτει σε ικανοποιητικό βαθμό τις ανάγκες του δευτερογενούς τομέα.

Παρά όμως τη γενική θετική διαπίστωση που κάνει ο ΣΕΒ για το επόμενο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Βιομηχανίας, προειδοποιεί την κυβέρνηση να άρει τα όποια εμπόδια εμφανίζονται στις χρηματοδοτήσεις, αλλά και να βελτιώσει μια σειρά από δυσλειτουργίες που εμφανίζονται στην απορρόφηση των κονδυλίων. Επίσης ο ΣΕΒ ζητεί από την κυβέρνηση να επανασχεδιάσει τους ισχύοντες ως σήμερα εσωτερικούς κανονισμούς, που αφορούν το επίπεδο αξιολόγησης των έργων, αλλά και εν γένει να επανασχεδιάσει τους κανονισμούς που αφορούν την παρακολούθηση της πορείας των επιμέρους έργων. Παράλληλα απαιτεί να αμβλυνθούν και οι περιοριστικοί κανόνες σε ό,τι αφορά τις κρατικές ενισχύσεις των επιχειρήσεων.

Επιβεβαιώνοντας τις... ιδανικές σχέσεις που έχουν οι μεγαλοβιομήχανοι με την κυβέρνηση και στον τομέα των κρατικών ενισχύσεων των βιομηχανιών, ο ΣΕΒ τάσσεται για μια ακόμη φορά υπέρ της μη διακοπής της χρηματοδότησης από το Β ΚΠΣ ως την έναρξη υλοποίησης του Γ ΚΠΣ, διότι κάτι τέτοιο θα έχει δυσάρεστες επιπτώσεις για την πορεία της χώρας προς την ΟΝΕ! Γι' αυτό το λόγο απαιτεί να επέλθει "γεφύρωση" (bridgin) των σημαντικότερων κατ' αυτούς υποπρογραμμάτων και μέτρων και ιδιαίτερα γι' αυτά που χαρακτηρίζονται από μια μακροχρόνια διαδικασία υλοποίησης. Πάντως αυτή τη γεφύρωση που απαιτούν οι μεγαλοβιομήχανοι μεταξύ του Β ΚΠΣ και Γ ΚΠΣ είναι σίγουρο ότι θα πετύχουν, αφού πρόσφατα η κυβέρνηση μέσω του υπουργού Ανάπτυξης ανακοίνωσε ότι ένας από τους βασικούς της στόχους είναι η "γεφύρωση" των χρηματοδοτήσεων που έχουν ξεκινήσει από το Β ΚΠΣ με τα κονδύλια του Γ ΚΠΣ.

Στρατηγικό σχέδιο αντιλαϊκής επίθεσης

Σχεδιασμό Περιφερειακών Συμφώνων Απασχόλησης, που θα έχουν ως βασικό άξονα τη δέσμευση, από την πλευρά των εργαζομενων, για "εργασιακή ειρήνη" έναντι της γενικόλογης διακήρυξης των εργοδοτών για δημιουργία απασχόλησης, προβλέπει το στρατηγικό σχέδιο "Εγνατία Ανάπτυξη Ανταγωνιστικότητα και Απασχόληση στο Βόρειο Ελλαδικό Τόξο", που παρουσίασε πρόσφατα η ηγεσία του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βόρειας Ελλάδας (ΣΒΒΕ).

Κάτω από τα ηχηρά συνθήματα για διαπεριφερειακό δίκτυο ενίσχυσης της καινοτομίας και της εξειδίκευσης του ανθρώπινου δυναμικού - που προβάλλονται στο "Στρατηγικό Σχέδιο" των βιομηχάνων - κρύβεται η επιθυμία και πάγια επιδίωξη της άρχουσας τάξης και των κυβερνήσεων του δικομματισμού για την κατεδάφιση των εργασιακών σχέσεων και την κατάργηση βασικών δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Η καινοτομία του "Στρατηγικού Σχεδίου" είναι ότι τα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης αναπροσαρμόζονται σε συμφωνίες περιφερειακού επιπέδου, απ' το επίπεδο μιας επιχείρησης δηλαδή, σε επίπεδο περιφέρειας. Και η δεύτερη καινοτομία ότι εταίροι στα νέα σύμφωνα θα είναι όχι μόνο οι εργοδότες μιας επιχείρησης και οι ξεχωριστοί εργάτες της ίδιας επιχείρησης, αλλά από τη μία οι εργαζόμενοι και από την άλλη τα τοπικά Επιμελητήρια, Εργατικά Κέντρα, ΣΒΒΕ, οι Περιφέρειες και το υπουργείο Εργασίας.

Με το προτεινόμενο δηλαδή σχέδιο ανάπτυξης του Βορειοελλαδικού Τόξου, οι εργαζόμενοι δένονται χειροπόδαρα, όχι απλώς από τον εργοδότη τους, αλλά από ολόκληρο το μηχανισμό στήριξης της κρατικής εξουσίας σε επίπεδο περιφέρειας.

Να σημειωθεί ακόμα ότι, σύμφωνα με την εισηγητική ομιλία του προέδρου του ΣΒΒΕ, Β. Τακά, η μελέτη του σχεδίου συμφωνήθηκε από τις Γενικές Γραμματείες των Περιφερειών Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Συμφωνήθηκε ακόμα η συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα από το στάδιο σχεδιασμού της ανάπτυξης.

Με βάση τα δεδομένα αυτά και τους "κινητήρες" ανάπτυξης που ως βάση έχουν τη "Διαπεριφερειακότητα", τίποτα το καλό δεν μπορούν να περιμένουν οι εργαζόμενοι. Αλλά και ο λαός της Β. Ελλάδας από ένα μοντέλο ανάπτυξης που καταρτίζεται από τους βιομηχάνους και την κρατική εξουσία και έχεικεντρικό του στόχο την εξυπηρέτηση των στρατηγικών στόχων του μονοπωλιακού κεφαλαίου.

Μια απ' τις βασικές επιδιώξεις του στρατηγικού σχεδίου αποτελεί η αύξηση των οικονομικών μεγεθών. Αν αυτό θα επιτευχθεί με την ένωση των περιφερειών σε μεγαλύτερες περιφερειακές οντότητες, κατά το πρότυπο των κρατιδίων ή καντονιών της Ευρώπης, ή θα επιδιωχτεί με τη στενότερη διαπεριφερειακή συνεργασία, δεν έχει ακόμα ξεκαθαριστεί.

Από την επόμενη βδομάδα ο "κοινωνικός τουρισμός"

Μόλις στις 3.000 δρχ. ανά άτομο ημερησίως καθορίστηκε για φέτος η επιδότηση για το πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), για τα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα, ενώ για τα κάμπινγκ το ύψος της επιδότησης καθορίστηκε στις 700 δρχ. για κάθε άτομο.

Το φετινό πρόγραμμα θα εφαρμοστεί από τις 16 Ιούνη μέχρι τις 15 Νοέμβρη και θα συμπεριληφθεί και ο Νομός Μαγνησίας, όχι όμως και τα συμπλέγματα των Σποράδων. Οι ιδιοκτήτες τουριστικών μονάδων που θέλουν να ενταχθούν στο πρόγραμμα θα πρέπει να υποβάλουν την αίτησή τους μέχρι μεθαύριο 4 Ιούνη. Τουριστικοί προορισμοί του προγράμματος ορίστηκαν οι Νομοί Κέρκυρας, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Πιερίας, Λάρισας, Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Καβάλας και Μαγνησίας στα πλαίσια της προσπάθειας ενίσχυσης των περιοχών που φέτος αντιμετωπίζουν πρόβλημα στην τουριστική κίνηση εξαιτίας του συνεχιζόμενου πολέμου του ΝΑΤΟ ενάντια στη Γιουγκοσλαβία. Οι τουριστικές επιχειρήσεις που θα πάρουν μέρος στο πρόγραμμα θα πρέπει να προσφέρουν τιμές κατ' άτομο διευκρινίζοντας εάν πρόκειται για τιμή απλής διανυκτέρευσης με πρωινό ή με ημιδιατροφή. Στις τιμές θα συμπεριλαμβάνονται όλες οι νόμιμες επιβαρύνσεις. Επιπλέον, αναφέρεται ότι φέτος στο πρόγραμμα θα μπορούν να πάρουν μέρος και τα νόμιμα λειτουργούντα τουριστικά γραφεία υπό τον όρο ότι πραγματοποιούν προγράμματα οργανωμένων διακοπών και χρησιμοποιούν νόμιμα λειτουργούντα καταλύματα.

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ
Στο "σφυρί" την Τρίτη νέα παρτίδα εντόκων γραμματίων

Νέα παρτίδα κρατικών τίτλων αποφάσισε να "βγάλει στο σφυρί" η κυβέρνηση με στόχο να καλύψει τρέχουσες οικονομικές ανάγκες αλλά και να δοκιμάσει τις αντιδράσεις της αγοράς στα αποτελέσματα των ευρωεκλογών.Οπως ανακοινώθηκε χτες από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Οικονομικών, "την ερχόμενη Τρίτη θα διενεργηθεί δημοπρασία εντόκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας, σε άυλη μορφή, ποσού 25 δισ. δραχμών". Τα έντοκα γραμμάτια που θα δημοπρατηθούν την ερχόμενη Τρίτη θα έχουν "ημερομηνία έκδοσης και διακανονισμού την Παρασκευή 18 Ιούνη 1999".

Το επιτόκιο, που θα πληρώσει το δημόσιο από τη διάθεση των εντόκων γραμματίων τρίμηνης διάρκειας, δεν είναι προκαθορισμένο, αλλά θα κριθεί από τις "προσφορές" που θα κάνουν οι "βασικοί διαπραγματευτές αγοράς" (δηλαδή οι τραπεζίτες), στους οποίους η κυβέρνηση θα προσφέρει προμήθεια 0,15%,ήτοι ποσό ύψους 37,5 εκατ. δραχμών.

Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, "η δημοπρασία θα γίνει με ανταγωνιστικές προσφορές", που σημαίνει ότι όποιος από τους μετέχοντες στη δημοπρασία προσφέρει υψηλότερο επιτόκιο, θα πάρει και τα περισσότερα έντοκα γραμμάτια. Πάντως το υπουργείο Οικονομικών διατηρεί το δικαίωμα να διαθέσει μέχρι και το 20% των δημοπρατούμενων εντόκων γραμματίων (δηλαδή μέχρι 5 δισ. δραχμές) σε "μη ανταγωνιστικές προσφορές".

Ακριβαίνουν τα οικοδομικά υλικά

Οι τιμές στα οικοδομικά υλικά συνεχίζουν να αυξάνονται με γοργούς ρυθμούς, σημαντικά υψηλότερες από την πορεία του επίσημου πληθωρισμού.

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, η οποία καταγράφει ρυθμό αύξησης 0,3% του δείκτη τιμών οικοδομικών υλικών τον προηγούμενο Μάη σε σχέση με τον Απρίλη. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών κατά 6,5% μεταξύ των δύο μηνών παρατηρήθηκαν στους υαλοπίνακες, τα ηλεκτρολογικά υλικά αυξήθηκαν κατά 0,6%, τα υλικά χρωματισμών κατά 0,5%, τα είδη πορσελάνης κατά 0,9% κλπ.

Ο γενικός δείκτης σε ετήσια βάση (Μάης '99-'98) παρουσίασε ρυθμό αύξησης 5,5%, έναντι αυξήσεων 7% και 6,6% που παρατηρήθηκε το αντίστοιχο διάστημα τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Σε μέσα επίπεδα (Γενάρης - Μάης '99-'98) ο ρυθμός αύξησης του δείκτη ανήλθε σε 6%, έναντι ρυθμού αύξησης 6,7% τα προηγούμενα δύο χρόνια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ