ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 13 Ιούλη 2001
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΑΘΗΝΑΣ
Συνεχίζουμε με κάθε μορφή πάλης

Μεγαλώνουν οι αντιδράσεις των εργαζομένων και των συνδικάτων στην επιχείρηση της κυβέρνησης να ποινικοποιήσει τους αγώνες και τη συνδικαλιστική δράση. Το Συντονιστικό Σωματείων και Συνδικαλιστών Αθήνας σε ανακοίνωσή του που άρχισε να διανέμει σε χώρους δουλιάς, υπογραμμίζει ότι η δίωξη των επτά στελεχών του ΠΑΜΕ δεν είναι τυχαία. Συμπληρώνει τα αγροτοδικεία, τα μαθητοδικεία, την καταστολή των κινητοποιήσεων, τη δίωξη των απεργών γιατρών του ΙΚΑ, της «Ολυμπιακής». Είναι ο μόνος δρόμος που της απέμεινε για να περάσει τα αντιασφαλιστικά της μέτρα.

Το Συντονιστικό Αθήνας διαπιστώνει ότι η αντιδραστικοποίηση της κυβέρνησης δεν περιορίζεται μόνο στο χώρο της οικονομίας, επεκτείνεται στα ατομικά και συλλογικά δικαιώματα, στις ελευθερίες των εργαζομένων. Αναφέρει χαρακτηριστικά: «Φασιστικές αντιλήψεις, πως προοδευτικό και καλό είναι η κοινωνική συναίνεση, ο κοινωνικός διάλογος και όχι οι κοινωνικοί αγώνες και η ταξική πάλη, θεωρίες περί νόμιμων και μη νόμιμων μορφών δράσης επανέρχονται. Μηχανισμοί καταστολής ενισχύονται και άλλοι μπαίνουν σε εφαρμογή. Ο στρατός προσαρμόζεται με στόχο το λαϊκό κίνημα». Απάντησή μας, υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, είναι η συνέχιση της αντίστασης, η ενίσχυση του ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, η ενότητα και ο αγώνας με κάθε μορφή πάλης που αναδεικνύει και διεκδικεί τα εργατικά αιτήματα.

Την επίθεση της κυβέρνησης στα συνδικαλιστικά δικαιώματα και τις ελευθερίες αποδοκιμάζει και η Ενωση Ηλεκτροτεχνιτών Νομού Αττικής και προειδοποιεί ότι «ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία των κρατούντων θα βρει τη σθεναρή αντίσταση των εργαζομένων».

Την κυβερνητική δίωξη σε βάρος των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ που καλούνται σε απολογία για την κατάληψη του υπουργείου Εργασίας, καταγγέλλει σε ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λάρισας. Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι «η επίθεση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στα δικαιώματα και τις κατακτήσεις του λαού συνοδεύεται με μεθοδευμένη ποινικοποίηση των αγώνων των εργαζομένων και της συνδικαλιστικής δράσης τους. Η κυβέρνηση θέλοντας να υπηρετήσει πιστά το μεγάλο κεφάλαιο, τάσσεται ενάντια στα λαϊκά συμφέροντα και προσπαθεί με κάθε τρόπο να περάσει την πολιτική της ΕΕ και του μεγάλου κεφαλαίου».

Το Εργατικό Κέντρο Λάρισας υπογραμμίζει ότι η κυβέρνηση με αυτή την επίθεση σε βάρος των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων, ουσιαστικά βάζει σε εφαρμογή τον τρομονόμο που η ίδια ψήφισε για να κάμψει το αγωνιστικό φρόνημα των εργαζομένων προκειμένου να περάσει την πολιτική του μεγάλου κεφαλαίου χωρίς έντονες αντιδράσεις.

Και καταλήγοντας καλεί τους εργαζόμενους να βρίσκονται σε αγωνιστική ετοιμότητα και προειδοποιεί την κυβέρνηση ότι η πολιτική αυτή δε θα περάσει.

Τη δίωξη των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Σωματείων και Συνδικαλιστών Βόλου.

ΔΙΚΗ ΝΑΥΑΓΙΟΥ «ΔΥΣΤΟΣ»
Ο πραγματογνώμονας του ... «Σαμίνα» «δεν ξέρει τίποτα»

Τα ...κενά που υπάρχουν στον τρόπο επιλογής των πραγματογνωμόνων και κυρίως το πώς διασφαλίζεται η αξιοπιστία τους και η αμεροληψία τους, ειδικά όταν καλούνται να ερευνήσουν αίτια ναυαγίων, που σημαίνει «πάρε - δώσε» με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, έκαναν χτες την «εμφάνισή» τους στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, κατά την εξέταση του Ηλία Στεφανάκου, του τρίτου πραγματογνώμονα που συμμετείχε στις έρευνες για το ναυάγιο του «ΔΥΣΤΟΣ». Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι ο Ηλ. Στεφανάκος, ενώ συμμετείχε με τους άλλους δύο συναδέλφους του (Δ. Πετρόγκονα και Αχ. Κακαράτζα) στη σύνταξη του κειμένου του πορίσματος για τα αίτια του ναυαγίου, στο τέλος αρνήθηκε να το υπογράψει και εξέδωσε δική του έκθεση, στην οποία, λίγο - πολύ, «βγάζει λάδι» την πλοιοκτήτρια εταιρία του «ΔΥΣΤΟΣ» ΑΝΕ - ΗΡΑΚΛΗΣ (θυγατρική της ΑΓΕΤ), αλλά και τον «Ελληνικό Νηογνώμονα». Σημειώνουμε ακόμα ότι η στάση του Ηλ. Στεφανάκου στην υπόθεση του ναυαγίου του «ΔΥΣΤΟΣ», που στοίχισε τη ζωή 20 ανθρώπων, διόλου δεν ανησύχησε τις ανακριτικές και εισαγγελικές αρχές του Πειραιά, οι οποίες έσπευσαν να του αναθέσουν και τις έρευνες για το ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ».

Ο Ηλ. Στεφανάκος σήμερα είναι διαγραμμένος από τις λίστες των πραγματογνωμόνων, επειδή αποκαλύφθηκε ότι είχε δοσοληψίες με τον Π. Σφηνιά, τον πλοιοκτήτη του «ΣΑΜΙΝΑ». Μάλιστα, ήταν ο τελευταίος άνθρωπος που είδε τον εφοπλιστή πριν βρεθεί νεκρός στο πεζοδρόμιο.

Οσον αφορά την κατάθεση του πραγματογνώμονα, αυτή κινήθηκε στα πλαίσια της έκθεσής του. Απέφυγε επιμελώς να επιρρίψει οποιαδήποτε ευθύνη στην ΑΝΕ και το «Νηογνώμονα». «Δεν ξέρω - είπε - αν τα ρήγματα ήταν πάνω στο πλοίο πριν το ναυάγιο, αφού δεν είχα πλήρη εικόνα του πλοίου». Σημειώνουμε ότι οι δύο άλλοι πραγματογνώμονες ήταν κατηγορηματικοί σε ό,τι αφορά την ύπαρξη τουλάχιστον ενός ρήγματος πριν το ναυάγιο. Ισχυρίστηκε ακόμα ότι: «Το πλοίο ήταν παλιό. Ομως, έγιναν οι επισκευές που έπρεπε να γίνουν». Οταν δε ρωτήθηκε ευθέως για τα αίτια του ναυαγίου, άφησε αιχμές εναντίον του πλοιάρχου, λέγοντας: «Το πλοίο βρέθηκε σε λάθος θέση την ακατάλληλη στιγμή», ενώ χαρακτήρισε τις καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν τη μοιραία ώρα «τραγικές»! Βέβαια, αυτό δεν προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, αφού τα δελτία της ΕΜΥ έδειχναν 6 με 8 μποφόρ με τάσεις ύφεσης. Το «γελοίον του πράγματος» ήταν ότι, αναφερόμενος ειδικά στον πλοίαρχο, τον χαρακτήρισε μεν «ήρωα», επειδή «φάνηκε από τις κινήσεις του ότι προσπάθησε να σώσει πλοίο και πλήρωμα», όμως, απαντώντας σε σχετική ερώτηση, είπε: «Εγώ, πάντως, δε θα ρίσκαρα»...

Πάντως σε ό,τι αφορά τις δυνατότητες που είχαν οι πραγματογνώμονες για να διενεργήσουν τις έρευνες, ανέφερε και αυτός ότι δεν τους άφησαν να έχουν πλήρη εικόνα του πλοίου. Μίλησε για τις «περίεργες συμπτώσεις» της βύθισης του πλοίου την παραμονή που θα ξεκινούσαν οι έρευνες των πραγματογνωμόνων και της έκρηξης στο πλοίο την παραμονή της συμπληρωματικής βιντεοσκοπικής λήψης. Μάλιστα, σημείωσε ότι, ένα χρόνο μετά το ναυάγιο, του στάλθηκαν φωτογραφίες του ναυαγίου που «τραβήχτηκαν» από τη Μονάδα Υποβρύχιων Αποστολών (ΜΥΑ) του Λιμενικού και αναρωτήθηκε, γιατί αυτό δεν έγινε από την πρώτη στιγμή του ναυαγίου, αλλά, αντίθετα, ανατέθηκε αυτή η δουλιά σε ιδιωτικό συνεργείο δυτών.

Τελευταίο μεροκάματο

Ενας ακόμα εργάτης «αντάλλαξε» τη ζωή του για το μεροκάματο. Ο Θεόδωρος Κυριάκης, ετών 35, ενώ δούλευε σε έργο διάνοιξης σήραγγας από όπου θα περάσουν γραμμές του ΟΣΕ - στην περιοχή Σουσάκι, στην Κόρινθο - έπεσε από φορτωτή. Τον τραυματία μεταφέρανε στο Nοσοκομείο Κορίνθου όπου εξέπνευσε. Οι αιτίες του θανατηφόρου εργατικού ατυχήματος είναι προς το παρόν άγνωστες, ενώ η αστυνομία διενεργεί προανάκριση.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους

Με απόλυτη επιτυχία έγιναν σήμερα οι στάσεις εργασίας των εργαζομένων στα εργοτάξια της Αττικής Οδού, από την Ελευσίνα μέχρι και το εργοτάξιο της εταιρίας «Παντεχνική». Σήμερα θα γίνουν νέες στάσεις εργασίας, από τις 7 μέχρι τις 10 το πρωί, πάλι σε εργοτάξια της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα στα εργοτάξια των εταιριών ΑΒΑΞ, J&P, ΕΤΕΘ, «Γερασόπουλος», «Κουρμπάτης», «Εδραση Ψαλλίδας». Οι στάσεις εργασίας γίνονται στα πλαίσια των κινητοποιήσεων των εργαζομένων από όλους τους κλάδους που απασχολούνται στις κατασκευές, απαιτώντας την ικανοποίηση των αιτημάτων τους για καλύτερες συνθήκες εργασίας και μεροκάματα.

  • Χτες εκ παραδρομής στη λεζάντα της φωτογραφίας που συνόδευε το ρεπορτάζ για την κινητοποίηση των εργαζομένων στα εργοτάξια του ΜΕΤΡΟ, γράφτηκε ότι ο πρόεδρος του Συνδικάτου Οικοδόμων ανακοίνωσε την υπογραφής της σύμβασης ενώ το σωστό είναι ότι ανακοίνωσε την προφορική συμφωνία μεταξύ κοινοπραξίας και εκπροσώπων των εργαζομένων και την έθεσε ως ζήτημα υπό έγκριση στους συγκεντρωμένους εργαζόμενους.
Δεκαεννιά ώρες στο πόδι!

Αμεσο κίνδυνο διατρέχει η ζωή των 17 ναυτεργατών του πληρώματος του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΣΑΟΣ ΙΙ», αλλά και των επιβατών. Οι ναυτεργάτες για να εκτελεστεί το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Καβάλα - Λήμνο - Λαύριο βρίσκονται στο πόδι επί 19 ώρες! Τις... 5 ώρες της ξεκούρασης «τη βγάζουν» στους καναπέδες, αφού στο πλοίο δεν υπάρχουν χώροι ενδιαίτησης, ενώ ακόμα και αυτές οι ώρες ανάπαυσης δεν είναι συνεχόμενες!

Το μαρτύριο για το πλήρωμα του «ΣΑΟΣ ΙΙ» ξεκίνησε στις 11 του Μάη όταν το Νομαρχιακό Συμβούλιο Εβρου και το Κεντρικό Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης αποφάσισαν να επεκτείνουν τη δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίου του πλοίου στα 180 μίλια από τα 80 που αναφερόταν στο Πιστοποιητικό Ασφαλείας του! Την εξωφρενική και καθ' όλα παράνομη αυτή απόφαση δέχτηκε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, όταν ακόμα και στο σχετικό έγγραφο που στάλθηκε από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Αλεξανδρούπολης στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών του ΥΕΝ αναφέρεται: «Με τα αιτηθέντα δρομολόγια και την ειδική οργανική σύνθεση πληρώματος η οποία έχει καθοριστεί για το Ε/Γ - Ο/Γ "ΣΑΟΣ ΙΙ" δεν υπάρχει δυνατότητα εφαρμογής του ΠΔ 281/ 98 (ΦΕΚ 202 Α) "Εφαρμογή απαιτήσεων για τήρηση φυλακής των ναυτικών"»! Σημειώνεται ότι το ΠΔ 281 προβλέπει ρητά στο άρθρο 1 παράγραφο 1: «Τουλάχιστον 10ωρη ανάπαυση σε κάθε 24ωρο χρονικό διάστημα»!

Ιδού μοντέλο επιχειρηματικότητας

«Μας εκβιάζει, απειλεί ότι θα κλείσει το εργοστάσιο», «δε μας πληρώνει κανονικά», «η κατάσταση έχει γίνει αφόρητη», «πρέπει να αντιδράσουμε όλες μαζί και να είμαστε ενωμένες». Φράσεις σκόρπιες, που συνθέτουν όμως ένα αβίωτο εργασιακό καθεστώς για τις εργάτριες της επιχείρησης έτοιμων ενδυμάτων «Φελέκης» στην Πάτρα. Και επειδή το ποτήρι ξεχείλισε, οι εργαζόμενες στην επιχείρηση αποφάσισαν να πάρουν την υπόθεση στα χέρια τους. Αποφάσισαν να κάνουν σήμερα προειδοποιητική στάση εργασίας 12-1 μ.μ. απαιτώντας την έγκαιρη πληρωμή τους και τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας.Παράλληλα συγκρότησαν Επιτροπή Αγώνα και από κοινού με το κλαδικό σωματείο και την Ομοσπονδία, θα οργανώσουν τον αγώνα τους για να διασφαλίσουν το δικαίωμά τους στην εργασία.

Αργά το βράδυ χτες, ο επιχειρηματίας πλήρωσε τις εργαζόμενες και αυτές ανέστειλαν τη στάση εργασίας.

Η ιστορία της δημιουργίας του εργοστασίου είναι ενδεικτική της «επιχειρηματικότητας» και της «ανάπτυξης» την οποία στηρίζει η κυβέρνηση. Η επιχείρηση «Φελέκης» λειτούργησε πριν από 2,5 χρόνια και ο ιδιοκτήτης εκμεταλλεύτηκε «προγράμματα» της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Μέσω της Περιφέρειας άντλησε δισεκατομμύρια δραχμές για την αγορά μηχανών, ενώ από τον ΟΑΕΔ εξασφάλισε εργατικό δυναμικό για το οποίο εισέπραττε ημερήσια αποζημίωση 7.000 δραχμές το «κεφάλι».

Τα προβλήματα ξεκίνησαν πριν τέσσερις μήνες, με τη λήξη του διετούς προγράμματος του ΟΑΕΔ. Ο εργοδότης δεν πληρώνει στην ώρα του και διαρρέει ότι θα κλείσει το εργοστάσιο και θ' ανοίξει άλλο. Εκβιάζει μάλιστα ότι αν δεν αποδεχτούν οι εργάτριες αυτή την κατάσταση δε θα τις ξαναπροσλάβει στο νέο εργοστάσιο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ