ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 15 Αυγούστου 2008
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΟΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ
Αυξήσεις έως και 400%!

Το υπέρογκο χαράτσι στα διόδια είναι αποτέλεσμα της παράδοσης των δρόμων της χώρας με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» που ψήφισαν και υλοποίησαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ

Το ΚΚΕ παλεύει για την κατάργηση όλων των διοδίων. Στιγμιότυπο από πρόσφατη κινητοποίηση σε διόδια
Το ΚΚΕ παλεύει για την κατάργηση όλων των διοδίων. Στιγμιότυπο από πρόσφατη κινητοποίηση σε διόδια
Οσοι ταξίδεψαν αυτό το καλοκαίρι στους εθνικούς οδικούς άξονες της χώρας παρατήρησαν τις υπέρογκες αυξήσεις στα διόδια. Μόνο τον Απρίλη σε τρεις οδικούς άξονες οι κατασκευαστικοί όμιλοι που έχουν υπογράψει αποικιοκρατικές συμβάσεις ανακοίνωσαν αυξήσεις 45% έως και 180%. Οι αυξήσεις αυτές είναι αποτέλεσμα της παράδοσης των δρόμων της χώρας με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» που ψήφισαν και υλοποίησαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Μάλιστα, πρόκειται για αυξήσεις που γίνονται πριν αρχίσουν οι μεγαλοεργολάβοι να κατασκευάζουν τα έργα! Και φυσικά έπονται και νέες το επόμενο διάστημα...

Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, υπεύθυνοι για το χαράτσωμα των εργαζομένων, έχουν υπογράψει έξι συμβάσεις παραχώρησης για έργα τα οποία έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και χρόνια. Τα κριτήρια δεν ήταν άλλα απ' την κερδοφορία του κεφαλαίου, αφού οι ιδιωτικοί κατασκευαστικοί όμιλοι δε συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια στο συνολικό κατασκευαστικό κόστος, παρά με κάποια ποσοστά που κυμαίνονται γύρω στο 7% με 9%.

Μάλιστα, τους παραχωρούνται προκαταβολικά οι εισπράξεις των διοδίων οδικών τμημάτων που κατασκευάστηκαν με χρήματα αποκλειστικά του ελληνικού λαού, στα οποία μάλιστα επιβάλλουν και αυθαίρετες αυξήσεις! Οταν δε ολοκληρωθούν τα έργα, ο λαός θα πληρώνει από 5 έως 6,5 λεπτά το χιλιόμετρο, έναντι 1,7 λεπτών που πλήρωνε μέχρι την άνοιξη του 2005, δηλαδή από 300% έως 400% παραπάνω!

Παρακάτω αναφέρουμε αναλυτικά τις αυξήσεις που ανακοίνωσαν τον Απρίλη σε τρεις από τους ομίλους στους οποίους παραχωρήθηκαν τμήματα των οδικών αξόνων, αλλά και τις αυξήσεις που ανακοίνωσε η κοινοπραξία της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου:

  • Στο τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα - Λεύκτρο - Σπάρτη οι οδηγοί πληρώνουν 2,90 ευρώ από 2 ευρώ για τα ΙΧ και 2 ευρώ από 1 ευρώ για τα δίκυκλα.
  • Στο τμήμα Αθήνα - Σκάρφεια, δηλαδή στους σταθμούς Αφιδνών, Σχηματαρίου και Τραγάνας, οι οδηγοί πληρώνουν 2,75 από 2 ευρώ για ΙΧ και 1,90 ευρώ από 1,30 ευρώ για τα δίκυκλα.
  • Στο τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, οι οδηγοί πληρώνουν πήγαινε -έλα και στους 4 σταθμούς (Πελασγία, Μοσχοχώρι, Τέμπη και Λεπτοκαρυά), αντί για τους 2 που πλήρωναν. Συνεπώς, μόνο στο πήγαινε οι οδηγοί πληρώνουν 7,90 ευρώ από 4 ευρώ για ΙΧ και 5,60 ευρώ από 2 ευρώ για δίκυκλα.
  • Τα διόδια στη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου αυξήθηκαν από 10,90 ευρώ σε 11,90 ευρώ για τα ΙΧ και από 1,70 ευρώ σε 1,80 ευρώ για τις μοτοσικλέτες. Οι αυξήσεις, σίγουρα, θα συνεχιστούν αφού η αποικιοκρατική σύμβαση, που υπέγραψε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και διατηρεί η κυβέρνηση της ΝΔ, παρέχει το δικαίωμα στο γαλλοελληνικό όμιλο «ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ», που την εκμεταλλεύεται, να τα αναπροσαρμόζει κάθε χρόνο!

Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι πρόσφατα ξεκίνησε η παραχώρηση της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσάκωνα) και σύντομα η κοινοπραξία που θα αναλάβει το έργο θα ανακοινώσει αυξήσεις. Αφού προηγούμενα θα έχει ξεκινήσει να εισπράττει τα διόδια, ανεξάρτητα από το εάν θα έχουν ξεκινήσει τα έργα ή όχι. Οταν ολοκληρωθεί το έργο, σε περίπου έξι χρόνια, η διαδρομή Αθήνα - Πύργος θα κοστίζει 12 ευρώ το λιγότερο!

Αύξηση των μαθητών στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία

Το ποιοι ωφελήθηκαν από τη ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας για λειτουργία τμημάτων νηπιαγωγείων σε παιδικούς σταθμούς τη χρονιά που πέρασε, επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που δημοσίευσε χτες η Στατιστική Υπηρεσία. Σύμφωνα με αυτά, ο μαθητικός πληθυσμός των ιδιωτικών νηπιαγωγείων αυξήθηκε κατά 20,9% ενώ αντίστοιχη αύξηση 20,3% παρουσιάζει και ο αριθμός των ιδιωτικών νηπιαγωγείων.

Υπενθυμίζεται ότι όταν το υπουργείο Παιδείας θεσμοθέτησε την υποχρεωτική φοίτηση στα νηπιαγωγεία για ένα χρόνο, έδωσε τη δυνατότητα μεταβατικά να λειτουργήσουν τμήματα νηπιαγωγείων σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Εξάλλου, η κυβέρνηση προχώρησε στην υποχρεωτικότητα της προσχολικής αγωγής, όχι βέβαια για να ικανοποιήσει το πάγιο αίτημα του κινήματος, αλλά επειδή η ΕΕ διαπίστωσε ότι η διά βίου κατάρτιση, η προγύμναση δηλαδή των αυριανών απασχολήσιμων, συμφέρει καλύτερα να ξεκινά από τη νηπιακή ηλικία.

Κατά τα άλλα, τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας δείχνουν αύξηση του σχολικού πληθυσμού και στις δύο βαθμίδες σε σχέση με το προηγούμενο σχολικό έτος (0,1% στην Πρωτοβάθμια και 1,2% στη Δευτεροβάθμια), οι σχολικές μονάδες αντίστοιχα μειώθηκαν 0,3% και 0,9% ενώ το διδακτικό προσωπικό αυξήθηκε κατά 0,7% στην Πρωτοβάθμια και μειώθηκε κατά 1% στη Δευτεροβάθμια.

ΑΓΙΑΣΟΣ - ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
Παραμένουν τα προβλήματα στο χώρο υποδοχής ανηλίκων

Ως «σημαντική θετική πρωτοβουλία» χαρακτηρίζει ο Συνήγορος του Πολίτη τη δημιουργία Κέντρου Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων στην Αγιάσο Μυτιλήνης (σε χώρο που υπάγεται στην ευθύνη του ΝΠΔΔ «Θεομήτωρ»), παρά το γεγονός, ότι όπως είχε καταγγείλει στον «Ρ» ο δήμαρχος Αγιάσου, Χρύσανθος Χατζηπαναγιώτης, το κτίριο «βαφτίστηκε» Κέντρο Φιλοξενίας, χωρίς να πληροί καμιά προϋπόθεση.

Οπως είχε αποκαλύψει ο «Ρ» (18/7/2008) το κτίριο δε λειτουργούσε εδώ και 3 χρόνια, επειδή δεν έχει την έγκριση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για την πυρασφάλειά του. Οπως είχε καταγγείλει τότε και εγγράφως στον διοικητή του ιδρύματος (σ.σ. υπάγεται στο υπουργείο Υγείας) ο δήμαρχος Αγιάσου, «διανύουμε την κρίσιμη θερινή περίοδο και ο κίνδυνος φωτιάς στο δάσος είναι μεγάλος». Παρόλ' αυτά ο Συνήγορος του Πολίτη χαρακτηρίζει τους χώρους διαβίωσης κατάλληλους για τους ασυνόδευτους ανήλικους.

Να υπογραμμιστεί επίσης, ότι το κτίριο ανακαινίστηκε για να φιλοξενήσει ανίατους ασθενείς, να καλύψει δηλαδή μια άλλη υπαρκτή και μεγάλη ανάγκη, εξίσου σημαντική με τη φιλοξενία των προσφύγων, η οποία θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται οργανωμένα και σχεδιασμένα από το κράτος και όχι με τέτοιου είδους «μπαλώματα».

Σύσκεψη και παράσταση διαμαρτυρίας

Σύσκεψη διοργανώνει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΝ) την Τετάρτη 20 Αυγούστου για να οργανώσει το αγώνα της ενάντια στο σχέδιο νόμου για την Ειδική Αγωγή που κατέθεσε η κυβέρνηση, ενώ στις 26 Αυγούστου μέρα συζήτησης του νομοσχεδίου καλεί σε παράσταση διαμαρτυρίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ