ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Ιούνη 1996
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟ - ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Καλή η αγωνιστική αρχή

Παρά την τρομοκρατία που επέβαλαν σε πολλές περιπτώσεις οι μεγαλοξενοδόχοι, καταγράφτηκε η απόφαση του κλάδου να διεκδικήσει τα δικαιώματά του. Ακαρπες συναντήσεις με ξενοδόχους - υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων

Κατάμεστο ήταν χτες το θέατρο "Ακάδημος", όπου συγκεντρώθηκαν στις 10 το πρωί απεργοί εργαζόμενοι στα επισιτιστικά και τουριστικά επαγγέλματα, στα πλαίσια της 24ωρης απεργίας που κήρυξε η κλαδική ομοσπονδία. Τα μηνύματα πουέφταναν από μεγάλα ξενοδοχεία της πρωτεύουσας, αλλά και της περιφέρειας ήταν θετικά, παρά την τρομοκρατία που ασκήθηκε σε πολλές περιπτώσεις και που στην Κω έφτασε μέχρι την απόλυση της προέδρου του σωματείου! Σε πολλούς χώρους η συμμετοχή έφτασε μέχρι και 50%, ενώ στο "Χανδρής" ήταν καθολική. Παρόμοια μηνύματα όμως έφτασαν κι από άλλες περιοχές της χώρας.

"Κάτω τα χέρια απ' το ΤΑΞΥ","Θέλουμε αυξήσεις και όχι απολύσεις",βροντοφώναξαν οι απεργοί της Αθήνας κατά τη διάρκεια της πορείας τους στο υπουργείο Κοινωνικών Ασφαλίσεων και στα γραφεία η Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων. Αντιπροσωπεία συνδικαλιστών συναντήθηκε με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου, στον οποίο ανέπτυξε τα προβλήματα του ΤΑΞΥ και στη συνέχεια συναντήθηκε με τον πρόεδρο της Ενωσης Ξενοδόχων Αθήνας Γ. Φωκά,για το θέμα της σύμβασης των ξενοδοχοϋπαλλήλων.

Η εξέλιξη και των δύο συναντήσεων ήταν άκαρπη. Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου ισχυρίστηκε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με το ΤΑΞΥ κι αν υπάρχει θα εξεταστεί, ενώ δεν απέκλεισε την ενοποίησή του με το ΙΚΑ. Ο πρόεδρος των ξενοδόχων επέμενε σε μηδαμινά ποσοστά αυξήσεων, ενώ εξέβρισε χυδαία τους συνδικαλιστές, αποκαλώντας τους τεμπέληδες! Μετά απ' αυτό οι συνδικαλιστές αποχώρησαν με την υπόσχεση ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν.

Μιλώντας στους εργαζόμενους, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Στ. Κωλέτσης επέρριψε τις ευθύνες, για την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο, στους εργοδότες και στην κυβέρνηση, ενώ κάλεσε τους εργαζόμενους να υπερασπίσουν με αγώνα τα δικαιώματά τους.

Ο Χ. Κατσώτης, γραμματέας της Ομοσπονδίας, μεταξύ άλλων, τόνισε: "Η κατάσταση στον κλάδο θυμίζει μεσαίωνα και σκλαβοπάζαρο. Θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί αυτό; Σοβαρές ευθύνες έχει και η κυβέρνηση. Επιτροπές ελέγχου δε λειτουργούν, ούτε οι Επιθεωρήσεις Εργασίας. Εχουμε όμως και εμείς ευθύνες για το πώς οργανώνουμε τη δράση μας, πώς ερχόμαστε σε επαφή με τους εργαζόμενους, τι λύσεις προτείνουμε. Εχουμε υποχρέωση να περιφρουρήσουμε τα δικαιώματά μας, για μας και τα παιδιά μας".

Στη συγκέντρωση των εργαζομένων της Αθήνας, παρευρέθηκε ο Δ. Κυπραίος μέλος της διοίκησης του ΕΚΑ, ο οποίος δήλωσε τη συμπαράστασή του στο δίκαιο αγώνα των εργαζόμενων.

Εντυπωσιακή πορεία στην Κέρκυρα

Μεγαλειώδης ήταν η πορεία των ξενοδοχοϋπαλλήλων στην Κέρκυρα στη νομαρχία, όπου οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη.Η πορεία κατέληξε στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να προτείνουν στην Ομοσπονδία να προχωρήσει άμεσα σε 48ωρη απεργία. Στη συγκέντρωση παρευρέθηκε αντιπροσωπεία της ΝΕ Κέρκυρας του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον γραμματέα της και Νομαρχιακό Σύμβουλό Θ. Γουλή.

Στο Ηράκλειο Κρήτης,οι συνδικαλιστές της ΠΑΣΚΕ και της ΔΑΚΕ, που απαρτίζουν τη διοίκηση του σωματείου, προτίμησαν να παίξουν ξύλο μέσα στην αίθουσα του Εργατικού Κέντρου, αντί να κάνουν το παραμικρό για την κινητοποίηση.

Από τη "Μοτομαρίν" 8 ναυαγοσωστικά

Κατακυρώθηκε ο διαγωνισμός για την προμήθεια οχτώ ναυαγοσωστικών σκαφών (έρευνας και διάσωσης παντός καιρού), για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος, στην εταιρία "Μοτομαρίν",η προσφορά της οποίας είναι 369.000.000 δραχμές ανά σκάφος. Αυτό ανακοίνωσε χτες στη συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Κ. Σφυρίου,ο οποίος αναφέρει ότι το ΥΕΝ θέτει στην εταιρία δυο όρους. Ο πρώτος όρος είναι η βελτίωση μιας σειράς προδιαγραφών των σκαφών, ώστε να είναι λειτουργικά. Και ο δεύτερος, να αντικαταστήσει η εταιρία το σκάφος που καταστράφηκε από πυρκαγιά στη Μυτιλήνη, το Μάρτη του 1994, μόλις είχε παραληφθεί.

  • Η πρόταση οδηγίας για τους κανόνες ασφάλειας στα πλοία ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν προχτές στο Συμβούλιο Υπουργών Ναυτιλίας της ΕΕ. Η οδηγία προβλέπεται να τεθεί σε ισχύ μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 1997, ενώ τα κράτη - μέλη θα πρέπει να έχουν προσαρμόσει τη νομοθεσία προς τις απαιτήσεις της οδηγίας μέχρι 1/7/98. Επίσης, στο Συμβούλιοσυζητήθηκε και η ανακοίνωση του επιτρόπου Κίνογκ για την Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική στην ΕΕ και έγινε μια πρώτη τοποθέτηση των κρατών - μελών της ΕΕ, καθώς έχουν διατυπωθεί διαφωνίες σε βασικά σημεία της ανακοίνωσης. Οι απόψεις των κρατών - μελών θα σταλούν στην ΕΕ μέχρι τέλη Σεπτέμβρη του 1996.
"Δραπετεύουν" παρά το κόστος

Παρά τα μεγάλα οικονομικά προβλήματα και το υψηλό κόστος, οι εργαζόμενοι κάνουν κάποιες διακοπές, σύμφωνα με έρευνα που έγινε για λογαριασμό του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ

Απόλυτα απαραίτητες θεωρούν τις διακοπές οι Ελληνες εργαζόμενοι, παρά τα έντονα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία τους, όπως προκύπτει από έρευνα της PRC, που έγινε για λογαριασμό του ΙΝΕ/ ΓΣΕΕ.

Σύμφωνα με την έρευνα, είναι αυτά ακριβώς τα οικονομικά προβλήματα και το ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από το σπίτι όπου ζουν, καθώς και ότι δε διασκεδάζουν αρκετά, που τους κάνει να θεωρούν επιβεβλημένες τις διακοπές, έστω και για λίγες μέρες, παρά τις μεγάλες δυσκολίες πραγματοποίησής τους.

Η πραγματικότητα αυτή αναγκάζει εξάλλου τους εργαζόμενους να κάνουν μόνο 20 μέρες διακοπές κατά μέσο όρο το χρόνο. Ειδικότερα οι χαμηλές κοινωνικοοικονομικές ομάδες εργαζομένων περιορίζονται σε 17 μέρες το χρόνο, ενώ οι ανώτερες σε 24 μέρες. Η κατά κεφαλή δαπάνη των διακοπών ανέρχεται σε 123 χιλ. δραχμές, ενώ για τους χαμηλόμισθους μειώνεται σε 95 χιλ. δραχμές! Παράλληλα το 65% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν μπορεί να κάνει τις διακοπές που θα ήθελε λόγω έλλειψης χρημάτων. Για τους χαμηλόμισθους (κάτω από 150 χιλ. δραχμές το μήνα), το ποσοστό αυξάνει σε 79%!

Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι το 42% των εργαζομένων μένει στις διακοπές του στο πατρικό σπίτι στο χωριό, το 33% επιλέγει ενοικιαζόμενα δωμάτια και το μόνο το 29% επιλέγει διαμονή σε ξενοδοχείο.

Σε διαθεσιμότητα συνδικαλιστής

Σε τρίμηνη διαθεσιμότητα έθεσε, προχτές, η αμυντική βιομηχανία ECON,στο Μαρκόπουλο, τον αντιπρόεδρο του επιχειρησιακού σωματείου, Χ. Παπαδόπουλο,ειδοποιώντας τον με δικαστικό κλητήρα. Είχαν προηγηθεί οι απειλές απόλυσής του, επειδή είχε διεκδικήσει τα δικαιώματά του. Σήμερα πραγματοποιείται για το θέμα αυτό και μετά από παρέμβαση του Συνδικάτου Μετάλλου Αθήνας τριμερής συνάντηση στην Επιθεώρηση Εργασίας Κορωπίου.

Τις απαράδεκτες και αντεργατικές ενέργειες των εκπροσώπων της επιχείρησης, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Αθήνας και καλεί τον υπουργό Εργασίας να παρέμβει άμεσα για να σταματήσει η αυθαιρεσία.

Από τη χτεσινή κινητοποίηση των απεργών της Αθήνας

"Μπλόκο" στα λιμάνια για το "Μάρκο Πόλο"

Από τα χαράματα αύριο το πρωί κινητοποιούνται οι ναυτεργάτες, αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν την προσέγγιση του "Μάρκο Πόλο" στο λιμάνι του Πειραιά και σε κανένα άλλο ελληνικό λιμάνι. Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία κήρυξε για τον ίδιο σκοπό για αύριο η Πανελλήνια Ενωση Πλοηγών.Οι δυο ναυτεργατικές ενώσεις ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ κάλεσαν για ακόμα μια φορά την πλειοψηφία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας να προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις,χωρίς και πάλι να εισακουστούν. Για την πλειοψηφία της ΠΝΟ "δεν υπάρχει λόγος για απεργία"!

Ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου απέφυγε να απαντήσει ευθέως σε ερώτηση για το πώς θα ενεργήσει το υπουργείο στη νέα άφιξη του "Μάρκο Πόλο".Ισχυρίστηκε ωστόσο ότι μέχρι να εκδοθεί η τελική απόφαση του ΣτΕ, ισχύει η προσωρινή απόφαση του Τμήματος Αναστολών του ΣτΕ, που επιτρέπει την αποβίβαση και επιβίβαση επιβατών από το κρουαζιερόπλοιο! Χτες το πρωί πραγματοποιήθηκε σύσκεψη στην ΠΝΟ με θέμα τον ερχομό του "Μάρκο Πόλο".

Τη Δευτέρα 24 του μήνα οι ναυτεργάτες με κλιμάκια θα μεταβούν στο λιμάνι της Πάτρας, με σκοπό να μην επιτρέψουν σε κανένα ανασφάλιστο επιβατηγό πλοίο, με σημαία ευκαιρίας, της γραμμής Ελλάδας - Ιταλίας να αποπλεύσει από το λιμάνι. Η αγωνιστική κινητοποίηση θα επεκταθεί και στα πλοία της ίδιας κατηγορίας στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Στόχος της κινητοποίησης είναι οι πλοιοκτήτες αυτών των πλοίων να υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις που είχαν αναλάβει πέρσι και να προχωρήσουν στην υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με την Ομοσπονδία και Ασφαλιστικών Συμβάσεων με το ΝΑΤ.

Στάση εργασίας στην "3Ε"

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.-

Τρίωρη στάση εργασίας στην αρχή κάθε βάρδιας πραγματοποιούν τη Δευτέρα 24 Ιούνη οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Κόκα - Κόλα στη Θεσσαλονίκη με αίτημα την άμεση πρόσληψη ανέργων στις κενές οργανικές θέσεις της βιομηχανίας.

Το Σωματείο Εργατοϋπαλλήλων της 3Ε Θεσσαλονίκης καταγγέλλει τη διοίκηση της εταιρίας, πως ενώ έχει συμφωνηθεί να καλύπτονται άμεσα οι κενές θέσεις εργασίας, η εταιρία επιβάλλει ξέφρενους ρυθμούς εργασίας, με αποτέλεσμα να προκαλούνται συχνά εργατικά ατυχήματα και οι εργαζόμενοι να καλύπτουν εργασία που αναλογεί σε 2 και 3 εργαζόμενους.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ