ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 30 Γενάρη 1998
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Το "κατηγορώ" του οδηγού

Ο Χρήστος Σταμούλος, μέλος της διοίκησης του συνδικάτου του ΟΑΣΑ, απαντά στις, κατευθυνόμενες από την κυβέρνηση, χυδαίες επιθέσεις που δέχονται οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων

Αποστομωτική απάντηση στα περί "προνομίων" στον ΟΑΣΑ, δίνει ο Χρήστος Σταμούλος, τονίζοντας τα παρακάτω;

- Κατηγορούν τους οδηγούς ότι έχουν μισθούς 500.000 δραχμές. Ψέμα! Ο μισθός του οδηγού είναι κατά μέσο όρο 250 χιλιάδες, φτάνει 300 έως και 350 χιλιάδες, γιατί τον υποχρεώνουν να δουλεύει 31 μέρες το μήνα και πέραν του 8ωρου καθημερινά. Και τον υποχρεώνουν: α) γιατί ο μισθός του είναι χαμηλός (βλέπε λιτότητα) και β) γιατί δε γίνονται προσλήψεις.

Το ΚΚΕ έχει κάνει επανειλημμένες ερωτήσεις στη Βουλή, να εξηγηθεί γιατί τα 6,5 δισεκατομμύρια κατ' έτος που πάνε σε εργασία ημερών ρεπό και υπερωριών δε γίνονται προσλήψεις ανέργων οδηγών. Ακόμα να έρθει η απάντηση...

- Κατηγορούν τον οδηγό για το γάλα. Το γάλα είναι απόρροια της ανθυγιεινής εργασίας και όχι προνόμιο.

- Κατηγορούν τον οδηγό ότι αρνείται την ελαστικοποίηση του ωραρίου του, (10 ώρες τη μία μέρα, 8 ώρες την άλλη 9 ώρες την παράλλη κλπ...). Τους λέμε, λοιπόν, ότι το 8ωρο δεν είναι προνόμιο, είναι κατάκτηση. Απλά στοχεύουν με το σπάσιμο του 8ωρου, να αποφύγουν τις προσλήψεις και να περάσουν το εποχικό προσωπικό στις συγκοινωνίες. Η ασφάλεια του επιβάτη με 10 ώρες δουλιάς τη μέρα πού πάει;

- Κατηγορούν το οδηγό ότι συνεχίζει να παίρνει το μισθό που έχει, όταν προσβληθεί από τη μια ή άλλη επαγγελματική ασθένεια και κατέβει από το τιμόνι. Κατ' αρχάς το προνόμιο της υγείας του ποιος θα του το δώσει πίσω; Αγνοούν ότι ο κλάδος των οδηγών θερίζεται από καρδιακά και εγκεφαλικά επεισόδια; Αγνοούν ότι οδηγοί με καρδιακά προβλήματα είναι πάνω στο τιμόνι και με πρόσφατο λυπηρό γεγονός το θάνατο οδηγού στην Αγία Παρασκευή από έμφραγμα λίγο πριν ξεκινήσει δρομολόγιο; Αγνοούν τις μελέτες ιατρικών ομάδων ότι ο οδηγός μετά τα 56 δεν είναι ασφαλής για συγκοινωνία; Να όμως που κατάργησαν την κατάκτηση να κατεβαίνει στα 58 από το τιμόνι και να πηγαίνει στον έλεγχο - διακίνηση εισιτηρίων - με αποτέλεσμα να χάνει 3 δισεκατομμύρια δραχμές το χρόνο η ΕΘΕΛ και η ΣΕΛΜΟ που τα είχε, να κατηγορείται για ρεμούλα 700 εκατομμυρίων!

- Κατηγορούν τον οδηγό ότι δε διώκεται πειθαρχικά. Το λένε αυτό, όταν υποχρεώνουν τον οδηγό να βγάζει σαράβαλα λεωφορεία, λεωφορεία - και μόλις γίνει το ελάχιστο (εξ αιτίας του σαράβαλου) τρακάρισμα, τότε ο οδηγός δε μετράει μια απλή ποινή, αλλά "βαρβάτες" αργίες!

Οταν τούτα και άλλα λένε τα ΜΜΕ στο λαό, γιατί τέσσερα χρόνια η συνδικαλιστική ηγεσία (ΠΑΣΚΕ - ΣΥΝ) στις συγκοινωνίες παρόπλισε το κίνημα; Αρνήθηκαν τις προτάσεις αγώνα των κομμουνιστών συνδικαλιστών για επιδότηση των συγκοινωνιών; Εξακόσια δισεκατομμύρια δραχμές είναι το έλλειμμα σήμερα! Αρνήθηκαν τις προτάσεις για αγώνα να προσληφθούν οδηγοί και άρχισαν να δέχονται ήπιες μορφές παραβίασης του 8ωρου. Αρνήθηκαν αγώνα για αγορά στόλου κλπ.

Αυτός ο παροπλισμός του κινήματος, η απουσία αγώνων μεγάλωσε τα χάλια των συγκοινωνιών και άλειψε βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης να χτυπήσει σήμερα τους εργαζόμενους, η κοινή γνώμη να παραπληροφορείται και οι ιδιώτες να τρίβουν τα χέρια τους για τις αρπαχτές που θα κάνουν από την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ.

Πάντως, ας θυμηθούν οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ τι έλεγαν το '96 στην πρόταση νόμου, που είχαν καταθέσει για τις συγκοινωνίες και τι απαντούσαν στους βουλευτές της ΝΔ, όταν εκείνοι μιλούσαν για "προνόμια".

"Είναι απάτη"

Για τα "προνόμια" των υπαλλήλων της "Ολυμπιακής", μιλά ο Στέλιος Μανούσος, μέλος του ΔΣ του Σωματείου Υπαλλήλων της εταιρίας

Ο Στέλιος Μανούσος,μέλος του ΔΣ του Σωματείου Υπαλλήλων "Ολυμπιακής Αεροπορίας", τονίζει:

Στόχος της κυβέρνησης είναι να δημιουργήσει την εντύπωση στους Ελληνες πολίτες, ότι οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ απολαμβάνουν προνόμια, τα οποία δήθεν πληρώνουν οι υπόλοιποι φορολογούμενοι. Πρόκειται για μεγάλη απάτη, αφού οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ δεν έχουν κανένα ιδιαίτερο προνόμιο, παρά μόνο εργασιακές σχέσεις, που έχουν διαμορφωθεί μέσα από διαπραγμάτευση και υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Οσον αφορά στους εργαζόμενους στην ΟΑ, ως προνόμιο προβάλλεται η έκπτωση στα αεροπορικά εισιτήρια, όταν είναι γνωστό ότι ακόμα και οι υπάλληλοι οποιουδήποτε πολυκαταστήματος αγοράζουν με έκπτωση τα προϊόντα που εμπορεύεται η επιχείρηση. Βέβαια, αποκρύπτουν ότι για να ταξιδέψει ο υπάλληλος της ΟΑ με μειωμένο εισιτήριο, πρέπει να υπάρχουν κενές θέσεις στο αεροπλάνο. Σε διαφορετική περίπτωση δεν μπορεί να ταξιδέψει, ενώ, αντίθετα, μπορούν να ταξιδέψουν όποτε θέλουν στην πρώτη θέση, έστω κι αν χρειαστεί να "κοπεί" επιβάτης με εισιτήριο στο χέρι, όλα τα διορισμένα από την κυβέρνηση μέλη του ΔΣ της εταιρίας! Αλλη απάτη είναι, επίσης, δήθεν, το διπλάσιο εφάπαξ των υπαλλήλων της ΟΑ όταν συνταξιοδοτούνται μετά από 30 ή 35 χρόνια εργασίας, έναντι των άλλων εργαζομένων. Είναι γνωστό ότι για όλους τους Ελληνες εργαζόμενους, το ύψος της εφάπαξ αποζημίωσης φτάνει στο 60% των αποδοχών που προβλέπονται μέσα από το νόμο. Για την ΟΑ, αυτό το ποσό είναι 80% και το εξασφάλισαν οι εργαζόμενοι μέσα από διαπραγματεύσεις, αλλά παραχωρώντας άλλες αυξήσεις που εδικαιούντο. Δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, πώς και γιατί ένα θεσμικό αίτημα, που έχει κατακτηθεί μετά από αγώνες πολλών ετών, βαφτίζεται ξαφνικά προνόμιο και γίνεται στην ουσία μέσο πίεσης, για να παραχωρήσουν οι εργαζόμενοι τον κανονισμό εργασίας τους.

Μεγάλος μύθος είναι, επίσης, ότι ένας υπάλληλος της ΟΑ κοστίζει 900.000 δρχ. το μήνα. Οι μισθοί των υπαλλήλων που δουλεύουν στα γραφεία κυμαίνονται, ανάλογα την προϋπηρεσία, από 200 μέχρι 350 χιλιάδες δραχμές. Μεγαλύτερους μισθούς παίρνουν όσοι δουλεύουν στα αεροδρόμια, αλλά αυτό είναι συνάρτηση με το πόσες ώρες νυχτερινής εργασίας έχουν, πόσες Κυριακές, αργίες, ρεπό δουλεύουν κλπ. Και βέβαια, η αμοιβή τους γι' αυτή την υπερεργασία είναι αυτή που προβλέπεται από την εργατική νομοθεσία. Εκείνο που έχει σημασία, είναι ότι επιχειρείται μια σύγκριση μισθών με άλλους κλάδους, εντελώς διαφορετικούς από τον κλάδο των αερομεταφορών. Αυτό γίνεται για ευνόητους λόγους, ενώ αποσιωπάται ότι οι υπάλληλοι της ΟΑ σε όλους ανεξαίρετα τους κλάδους, συμπεριλαμβανομένου και του κλάδου των ιπταμένων, είναι οι χαμηλότερα αμειβόμενοι υπάλληλοι από όλες τις αεροπορικές εταιρίες της Ευρώπης. Αντίθετα, η παραγωγικότητά τους, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, αυξήθηκε κατά 35% και σήμερα βρίσκονται στην πρώτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιριών. Αυτή, λοιπόν, είναι η αλήθεια που αποκρύπτει η κυβέρνηση. Και ο λόγος είναι ξεκάθαρος: Για να υλοποιήσει η κυβέρνηση τον πολιτικό της στόχο, που είναι η ιδιωτικοποίηση των ΔΕΚΟ, χρησιμοποιεί αθέμιτους τρόπους για να πάρει πίσω ό,τι έχει κατακτηθεί μέχρι σήμερα, ώστε οι νέοι ιδιοκτήτες να έχουν εργαζόμενους χωρίς στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα και συνδικαλιστικό κίνημα αδύναμο να αντιδράσει.

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Επισπεύδεται η κυβερνητική "έφοδος"

Ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων προανήγγειλε ξανά την κυβερνητική, αντεργατική παρέμβαση, στις εργασιακές σχέσεις και το ασφαλιστικό

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του "κοινωνικού διαλόγου" για το ασφαλιστικό στο τέλος Φλεβάρη,προεξόφλησε χθες ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων Μ. Παπαϊωάννου,σε δηλώσεις που έκανε μετά το τέλος της σύσκεψης που είχε με τον πρωθυπουργό.

Αμέσως μετά τη λήξη του "διαλόγου", η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην κατάθεση σχετικού νομοσχεδίου για το ασφαλιστικό, το οποίο θα αποτελέσει ένα ακόμα χτύπημα της κυβέρνησης στο σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης. Πρέπει να επισημανθεί ότι η ΓΣΕΕ δε θεωρεί ότι έχει αρχίσει ο "κοινωνικός διάλογος" για το ασφαλιστικό, αλλά ότι γίνεται μόνο κάποια "προεργασία"...

Η χτεσινή σύσκεψη είχε ενημερωτικό χαρακτήρα, όπως είπε ο Μ. Παπαϊωάννου,που πρόσθεσε ότι το πρόγραμμα του υπουργείου δεν αλλάζει σε τίποτα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ακόμα οι υφυπουργοί Χ. Πρωτόπαππας και Ν. Φαρμάκης,ο διευθυντής του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού Τ. Γιαννίτσης και ο πρωθυπουργικός σύμβουλος για τα ασφαλιστικά Π. Τήνιος. Στο μεταξύ, όπως προκύπτει από χτεσινές δηλώσεις του υπουργού Εργασίας στο ραδιοφωνικό σταθμό "ΦΛΑΣ", η κυβέρνηση σκοπεύει να αφήσει στην ευχέρεια των εργοδοτών τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας! Σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού, θα πρέπει "το υπάρχον νομικό πλαίσιο να είναι πιο ελεύθερο από ό,τι είναι και η τελική διευθέτηση να είναι θέμα συμφωνίας ανάμεσα στους εργαζόμενους και στην εργοδοσία".

Ο Μ. Παπαϊωάννου επανέλαβε ότι η κυβέρνηση θα προχωρήσει σύντομα στην "επαναρύθμιση" των εργασιακών σχέσεων με βάση τα συμπεράσματα του "κοινωνικού διαλόγου" και του Συμβουλίου Κορυφής της Ευρωπαϊκής Ενωσης.Η παρέμβαση αυτή θα λαμβάνει υπόψη της και την πραγματικότητα του ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης με ΗΠΑ, Ιαπωνία ακόμα και Κίνα - στις οποίες κατά τον υπουργό δεν υπάρχει το πλεονέκτημα του κοινωνικού κράτους - αλλά και την ανάγκη ανταγωνιστικότητας της καθεμιάς επιχείρησης, ιδίως όσον αφορά το χρόνο εργασίας.

Ο υπουργός Εργασίας εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η διευθέτηση του χρόνου εργασίας πρέπει γίνεται για διάστημα μεγαλύτερο από τρεις μήνες και ότι είναι καλύτερο να υπάρξει συμφωνία εργοδοτών - εργαζομένων, τόνισε όμως, προδικάζοντας την αναμενόμενη επιβολή των επιλογών της σε περίπτωση αντίδρασης των εργαζομένων, ότι "σε κάθε περίπτωση η πολιτεία έχει χρέος, όταν δεν υπάρχουν συμφωνίες, να παρεμβαίνει και να βρίσκει την καλύτερη δυνατή λύση"!

ΔΕΚΟ
Αναγκαία η απεργιακή κλιμάκωση

Ολοκληρωμένη πρόταση με στόχο την αποφασιστική απόκρουση της κυβερνητικής επίθεσης, ανέπτυξε η ΕΣΑΚ στη ΓΣΕΕ. Πανεργατικό συλλαλητήριο στις 2 του Φλεβάρη στην πλατεία Κολοκοτρώνη και στάση εργασίας 5 - 9 το βράδυ στις αστικές συγκοινωνίες. Ευρεία σύσκεψη ομοσπονδιών σήμερα στη Συνομοσπονδία

Την κλιμάκωση της απεργιακής αντιπαράθεσης των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ,με την πολιτική ιδιωτικοποιήσεων που προωθεί η κυβέρνηση, καθώς και με την επιχειρούμενη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, πρότεινε χτες η ΕΣΑΚ στη συνεδρίαση του προεδρείου της ΓΣΕΕ. Σήμερα στη 1 το μεσημέρι πραγματοποιείται ευρεία σύσκεψη όλων των ομοσπονδιών - μελών της ΓΣΕΕ στα γραφεία της Συνομοσπονδίας, για να καθοριστεί η συντονισμένη συμμετοχή στις κινητοποιήσεις.

Το προεδρείο της ΓΣΕΕ αποφάσισε τελικά - κατά πλειοψηφία - να αντιμετωπίσει την αντεργατική κυβερνητική παρέμβαση στις ΔΕΚΟ, με συλλαλητήριο και στάσεις εργασίας στα Μέσα ΜαζικήςΜεταφοράς, ενώ οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες συνεχίζονται και σήμερα, με στάσεις εργασίας από έναρξη βάρδιας μέχρι τις 9π.μ. και από 9μ.μ. μέχρι λήξη βάρδιας.

Το συλλαλητήριο θα είναι πανεργατικό και θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 2 Φλεβάρη στις 6.30 το απόγευμα στην πλατεία Κολοκοτρώνη.Την ίδια μέρα οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες θα πραγματοποιήσουν στάσεις εργασίας από τις 5 το απόγευμα μέχρι τις 9 το βράδυ.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΚΟ καλεί σε προσυγκέντρωση, στις 5.30 το απόγευμα στην πλατεία Κλαυθμώνος.

Στη χτεσινή συνεδρίαση του προεδρείου της ΓΣΕΕ, τα στελέχη της ΕΣΑΚ πρότειναν: Την κήρυξη 24ωρης απεργιακής κινητοποίησης και απεργιακής συγκέντρωσης, για όλες τις ΔΕΚΟ χωρίς εξαίρεση, τη Δευτέρα, για την καταδίκη της πολιτικής ιδιωτικοποιήσεων και του ν.2414.Επίσης, πρότειναν νέα 24ωρη απεργία για τις 5 Φλεβάρη,στην οποία θα μπορούσαν να κληθούν να συμμετέχουν και άλλοι κλάδοι, ώστε να πάρει πανεργατικά χαρακτηριστικά. Επιπλέον, πρότειναν την οργάνωση μιας πανελλαδικής ενημερωτικής εξόρμησης και την οργάνωση της αντίστασης των εργαζομένων, με τρόπο που να επικεντρώνει στην αποκάλυψη του κεντρικού κυβερνητικού στόχου για "διάλυση και ιδιωτικοποίηση του δημόσιου τομέα".

Οι ΕΣΑΚίτες συνδικαλιστές, επισήμαναν στις τοποθετήσεις τους, ότι με τις τελευταίες εξελίξεις - που περιλαμβάνουν και τα στοιχεία περί "προνομίων" - η επίθεση της κυβέρνησης οξύνεται και η ΓΣΕΕ δεν μπορεί να θεωρεί ότι "έπραξε το καθήκον της" με την κήρυξη των δυο προηγούμενων απεργιών.

Επισημάνθηκε ακόμα ότι η λογική της πλειοψηφίας που αφήνει την απόφαση στις ομοσπονδίες και τα σωματεία, ουσιαστικά εγκαταλείπει τους εργαζόμενους των ΔΕΚΟ στο έλεος της κυβερνητικής επίθεσης. Αναφορά έγινε και στην, όχι άσχετη, τοποθέτηση του Γ. Μανιάτη,μέχρι σήμερα προέδρου της ΟΜΕ - ΟΤΕ, στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της HELLASCOM, "που - όπως αναφέρθηκε - αποτελεί προβοκάτσια για τον αγώνα των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ και ταυτόχρονα βέβαια καταδείχνει ότι η καρέκλα του κυβερνητικού συνδικαλιστή από την πολυθρόνα του εργοδότη απέχει μια τρίχα".

- Τη συμπαράσταση των λογιστών και των λογιστριών στον αγώνα των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, εκφράζει με ανακοίνωσή της η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λογιστών.Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι η κυβέρνηση σκοπεύει να παραδώσει τις κρατικές επιχειρήσεις στην ιδιωτική εκμετάλλευση και πως "είναι βέβαιο ότι ο ενωμένος μαζικός αγώνας των εργαζομένων, ενάντια στις αντεργατικές επιλογές της κυβέρνησης θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση".

Δε θα περάσει το "διαίρει και βασίλευε"

Μιλά ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας σιδηροδρομικών, Σωτήρης Ραυτόπουλος

Ο Σωτήρης Ραυτόπουλος,αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), απαντώντας στην επίθεση που δέχονται και οι εργαζόμενοι του χώρου του, επισημαίνει τα παρακάτω: "Η επίθεση αυτή που γίνεται στους εργαζόμενους στις ΔΕΚΟ είναι πρωτοφανής και καθοδηγείται από την κυβέρνηση, με τη συμμετοχή των μεγαλοεκδοτών και των μεγαλοκαναλαρχών, οι οποίοι μ' αυτό τον τρόπο ξεπληρώνουν τα λεφτά που τους χαρίζει και αυτά που χρωστούν. Στόχος αυτής της επίθεσης, είναι η συκοφάντηση των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, στους υπόλοιπους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, στους συνταξιούχους, στους άνεργους κλπ., ώστε όλοι αυτοί να στραφούν ενάντια στους υποτιθέμενους προνομιούχους εργαζόμενους στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Φυσικά, αυτός ο στόχος δε θα επιτευχθεί, αφού όλοι οι εργαζόμενοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι προνόμια έχει μόνο - και η κυβέρνηση εξακολουθεί να του παρέχει απλόχερα - το μεγάλο κεφάλαιο (Βαρδινογιάννης, Αλαφούζος, Κόκκαλης κ.ά.) και όχι οι εργαζόμενοι, είτε στις ΔΕΚΟ, είτε στον ιδιωτικό τομέα.

Ολοι γνωρίζουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων πλήττεται από άγρια λιτότητα, μισθούς πείνας, ακρίβεια, φορομπηχτική πολιτική και γενικά δέχεται αλλεπάλληλες επιθέσεις στο βιοτικό της επίπεδο. Είναι σίγουρο ότι οι εργαζόμενοι θα αποκρούσουν αυτή την επίθεση που δέχονται από κυβέρνηση και μεγαλοκαναλάρχες - μεγαλοεκδότες και με τον αγώνα τους θα ανατρέψουν αυτή την πολιτική, που στηρίζουν τα γνωστά τρωκτικά των δημοσίων έργων. Οσον αφορά τους σιδηροδρομικούς, το μόνο "προνόμιο" που έχουν, είναι τα πέντε ταξίδια το χρόνο. Αλλά η συντριπτική πλειοψηφία δεν κάνει χρήση αυτού του "προνομίου", γιατί για να πας ταξίδι πρέπει να υπάρχουν λεφτά και λεφτά για ταξίδια δεν περισσεύουν με τις 230 - 240 χιλιάδες δραχμές μισθό που παίρνουν κατά μέσο όρο οι σιδηροδρομικοί. Η κυβέρνηση θορυβήθηκε από τη μαζική συμμετοχή των εργαζομένων στις απεργιακές κινητοποιήσεις, κόντρα στο επιχειρούμενο ξεπούλημα των ΔΕΚΟ και προσπαθεί τώρα με λάσπη να εξασφαλίσει "συμμάχους" για να εφαρμόσει τα καταστροφικά της σχέδια. Οι εργαζόμενοι, όμως, δεν πρόκειται να πέσουν στην παγίδα αυτή".

ΓΣΕΕ
"Ολισθηρός δρόμος"

Η Συνομοσπονδία καταγγέλλει την τακτική "ρίξε λάσπη, κάτι θα μείνει" και καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει την τροπολογία που οδηγεί σε "εργασιακό μεσαίωνα"

Τη διοχέτευση στον Τύπο πληροφοριών σχετικά με "τα δήθεν προνόμια των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ από γραφεία καλοπληρωμένων συμβούλων του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας", καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η ΓΣΕΕ,στην οποία και τονίζει ότι "η τακτική του "ρίξε λάσπη, κάτι θα μείνει" και η προσπάθεια να δημιουργηθεί χάσμα, διχασμός και αντιπαράθεση ανάμεσα σε τμήματα του εργαζόμενου λαού, διαρρηγνύει τον κοινωνικό ιστό και ελάχιστη σχέση έχει με μια δημοκρατικά οργανωμένη και λειτουργούσα πολιτεία".

Η ΓΣΕΕ κάνει λόγο για "ολισθηρό δρόμο" της κυβέρνησης, τονίζει ότι "το έργο αυτό το έχουμε ξαναδεί" και σημειώνει ότι η "συνεχιζόμενη κυβερνητική πρακτική και η προσπάθεια επιβολής της τροπολογίας που καταργεί τις ΣΣΕ και επιχειρεί να επιβάλει εργασιακό μεσαίωνα, δημιουργεί όλο και μεγαλύτερη ανησυχία". Οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ - συνεχίζει η ΓΣΕΕ - "δεν είναι προνομιούχοι και αυτό το γνωρίζει πολύ καλά η κυβέρνηση", ενώ επισημαίνει ότι "η επίμαχη τροπολογία είναι μετέωρη και καταδικασμένη στη συνείδηση των εργαζομένων". Σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης τονίζεται ότι οι ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις και τα αποτελέσματά τους δεν καταργούνται με νόμους, ενώ προειδοποιεί ότι "το συνδικαλιστικό κίνημα θα τις προστατεύσει μέχρι το τέλος".

Τέλος, καλεί την κυβέρνηση να αποσύρει έστω και την τελευταία στιγμή την επίμαχη τροπολογία, τονίζει ότι "λογικές αποδυνάμωσης συνδικαλιστικών οργανώσεων και κύρια της ΓΣΕΕ δε θα έχουν καμία επιτυχία".

ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ: "Παλιό το έργο"

"Η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ καταγγέλλει την κυβερνητική προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης και για οργανωμένη επιχείρηση κατασυκοφάντησης των εργαζομένων των ΔΕΚΟ ως δήθεν προνομιούχων έναντι των άλλων εργαζομένων",τονίζεται σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας.

Ειδικότερα επισημαίνεται ότι η ωφέλεια των εργαζομένων στη ΔΕΗ κατά 100 χιλ. δρχ. ετησίως,από το μειωμένο τιμολόγιο, έχει κατοχυρωθεί από ειδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και δίνεται έναντι μισθολογικής αύξησης, η οποία σήμερα "θα απέφερε ετησίως πολύ μεγαλύτερο εισόδημα από τις 100 χιλ. δρχ. που είναι το προνόμιό μας".

Μάλιστα, στην ειδική Σύμβαση που προβλέπει το μειωμένο τιμολόγιο, προβλέπεται και ανώτατο όριο κατανάλωσης "για να αποφεύγονται εκφυλιστικά φαινόμενα".

Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι "η κοινή γνώμη έχει πλέον κατανοήσει το παιχνίδι της κυβέρνησης και έχουμε τη βεβαιότητα ότι δε θα παρασυρθεί. Είναι "ηλίου φαεινότερον" ποιος είναι ο στόχος των διαρροών προς τα ΜΜΕ από την πλευρά της κυβέρνησης. Η συνεχής επανάληψη αυτής της τακτικής καθιστά πλέον γραφικούς τους εμπνευστές της. Η ΓΕΝΟΠ - ΔΕΗ και οι εργαζόμενοι που εκπροσωπεί όχι μόνο δεν αισθάνονται προνομιούχοι, αλλά θύματα της κυβερνητικής πολιτικής".

Από τις τελευταίες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ

Από τις τελευταίες κινητοποιήσεις των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ

Επιχείρηση παραπληροφόρησης σε πλήρη εξέλιξη!

Ενας νέος καταιγισμός δημοσιευμάτων για "ρετιρέ" και τα προνόμια των εργαζομένων που "βουλιάζουν" τις ΔΕΚΟ, έντυσε χτες τα πρωτοσέλιδα αρκετών εφημερίδων. Δημοσιεύματα καρμπόν, που αποκαλύπτουν το κοινό κέντρο εκπόρευσής τους, αλλά και τον κοινό στόχο.

Κυβέρνηση και στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ΣΕΒ και μεγαλοκαναλάρχες, συμπολιτευόμενος και "αντιπολιτευόμενος" Τύπος επιδίδονται σε ένα ανελέητο μπαράζ ψεύδους, παραπληροφόρησης και συκοφαντιών. Ως αρχιμάγειροι της γνωστής γκαιμπελίστικης συνταγής "πες - πες στο τέλος κάτι θα μείνει...", μηρυκάζουν τα περί "προνομίων", "υψηλόμισθων", "ελλειμμάτων". Φωνασκούν με αφάνταστη υποκρισία για την "εξυγίανση" στην οποία πρέπει αποφασιστικά να προχωρήσει η κυβέρνηση. Και μέσα σε όλα αυτά εμφανίζονται και ως οι "Αγιάννηδες" των "δύστυχων" του ιδιωτικού τομέα, για τους οποίους επιφυλάσσουν τα ακόμα χειρότερα.

Ομως, όπως και να γαρνίρουν τις γεμάτες ταξικό δηλητήριο συνταγές τους, με ό,τι ψευτοτίτλους και να σκεπάσουν τα οχτάστηλά τους, οι στόχοι τους είναι διακριτοί:

Γιατί βέβαια στόχος δεν είναι "οι γαλοπούλες, τα μπουφάν και το γάλα" (αλήθεια, τι προνόμια και αυτά;) όπως θέλουν να πιστέψουμε. Αλλά αφού ξεκαθαρίσουν το τοπίο των ΔΕΚΟ, από το όποιο εργατικό κόστος, να τις παραδώσουν "εκσυγχρονισμένες" στα χέρια του ιδιωτικού κεφαλαίου.

Μια πρώτη απάντηση σε αυτή τη δυσφημιστική εκστρατεία δίνουν σήμερα συνδικαλιστές εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ