ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 2 Ιούλη 2005
Σελ. /28
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ξανά στη Βουλή τα νομοσχέδια της υποβάθμισης

Από την τελευταία κινητοποίηση των φοιτητών ενάντια στα νομοσχέδια για την «αξιολόγηση» και τη «διά βίου εκπαίδευση»
Από την τελευταία κινητοποίηση των φοιτητών ενάντια στα νομοσχέδια για την «αξιολόγηση» και τη «διά βίου εκπαίδευση»
Ξανανοίγει η κυβέρνηση το «μέτωπο» της Ανώτατης Εκπαίδευσης το επόμενο διάστημα, καθώς θα επαναφέρει στη Βουλή το νομοσχέδιο για την «αξιολόγηση» μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιούλη. Με αυτό το νόμο είναι αποφασισμένη να εγκαθιδρύσει όργανα και διαδικασίες που θα υποβαθμίσουν και ιδιωτικοποιήσουν τις σπουδές, προκειμένου η μεγάλη μάζα των αποφοίτων να αποτελούν φθηνό κι ευέλικτο εργατικό δυναμικό αντί για υψηλού επιπέδου επιστημονικό δυναμικό. Παράλληλα, θα προωθήσει και το νομοσχέδιο για τη «διά βίου εκπαίδευση», που αντικαθιστά τη μόρφωση με αποσπασματικές γνώσεις μιας χρήσης, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της καπιταλιστικής αγοράς.

Φοιτητές, πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ έχουν εξαγγείλει κινητοποιήσεις τη μέρα ψήφισης των νομοσχεδίων, που η συζήτησή τους είχε ξεκινήσει στη Βουλή (είχαν ψηφιστεί επί της αρχής μόνο από τους κυβερνητικούς βουλευτές) αλλά διακόπηκε με τη διαδικασία «πρότασης μομφής» στις αρχές Ιούνη.

Παράλληλα, η κυβέρνηση έχει έτοιμο ένα νομοσχέδιο ειδικά για τα ΤΕΙ, με τίτλο «Ρύθμιση Θεμάτων ΤΕΙ και άλλες διατάξεις», το οποίο όμως αποτελεί επέκταση του νόμου 2916/01 περί δήθεν «ανωτατοποίησης», ενσωματώνει τα ίδια αδιέξοδα για τα ιδρύματα και φυσικά, δεν αντιμετωπίζει τα τραγικά πλέον προβλήματα των ιδρυμάτων. Πρόκειται για ένα αποσπασματικό νομοσχέδιο, που αναφέρεται κυρίως σε θέματα προσωπικού των ιδρυμάτων και κάνει προσπάθεια να μειωθεί το κόστος των σπουδών στα ΤΕΙ με υπερωρίες προσωπικού και άλλα τερτίπια. Ωστόσο σε σχέση με το χαρακτήρα των ιδρυμάτων που είναι μόνο στο όνομα «ανώτατα» αλλά παραμένουν ιδρύματα β΄ κατηγορίας πλάι στα πανεπιστήμια, χωρίς να έχουν αποσαφηνισμένα επιστημονικά αντικείμενα σπουδών, το νομοσχέδιο δε λέει κουβέντα.

Σε συγκεκριμένες διατάξεις του νομοσχεδίου αντιδρούν οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί, για τους οποίους προβλέπει να μειωθούν χωρίς αντίστοιχη πρόβλεψη για κάλυψη όλων των αναγκών των ιδρυμάτων σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό. Πολλοί από τους έκτακτους διδάσκουν στα ιδρύματα για 10 ή και 15 χρόνια με το καθεστώς του ωρομίσθιου και χωρίς δικαιώματα. Αντιδρούν δε, γιατί αυτή τους η προσφορά δε φαίνεται να αναγνωρίζεται από την κυβέρνηση, ώστε να ενταχθούν στο μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό των ιδρυμάτων.

Εξαιτίας των κινητοποιήσεων διαρκείας των εκτάκτων εκπαιδευτικών, το ΤΕΙ Αθήνας ανακοίνωσε χτες ότι η τρέχουσα εξεταστική θα μεταφερθεί το Σεπτέμβρη.

Χτες επίσης, πραγματοποιήθηκε Σύνοδος των Προέδρων ΤΕΙ στις Σπέτσες, στην οποία όμως δε συζητήθηκε ιδιαίτερα το επίμαχο νομοσχέδιο και δεν υπήρξαν συγκεκριμένες αποφάσεις. Η νέα συνεδρίαση της Συνόδου ορίστηκε για το Σεπτέμβρη με τη συμμετοχή πλέον των νέων διοικήσεων όπου έχουν εκλεγεί.

ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ολο και πιο... μόνη η κυβέρνηση

Αποχώρησε και η ΑΔΕΔΥ από το «διάλογο»

Μέρα με τη μέρα αναδεικνύεται το φιάσκο του δήθεν «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία, όπου πλέον έχουν παραμείνει πολύ λίγοι για να προσφέρουν στην κυβέρνηση τη συναίνεση που επιθυμεί στην αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική της πολιτική. Χτες ανακοίνωσε την αποχώρησή της από το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) και η ΑΔΕΔΥ, εκτιμώντας ως «αρνητική, με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης, την εξέλιξη για τα ζητήματα που έθεσε».

Βέβαια, αυτή η αποχώρηση δεν απαλλάσσει την ΑΔΕΔΥ από τις ευθύνες της για την αρχική στήριξη που προσέφερε στο λεγόμενο «διάλογο», τη συναίνεση που πρόσφερε έως τώρα με τη συμμετοχή της σε ό,τι συζήτησε το ΕΣΥΠ (π.χ. «αξιολόγηση» ανώτατης εκπαίδευσης, επαγγελματικά λύκεια) και τη νομιμοποίηση που ετοιμάζεται να προσφέρει εκ νέου, στα τραπέζια του «κοινωνικού διαλόγου» για την αφαίρεση δικαιωμάτων και κατακτήσεων από τους εργαζόμενους.

Ωστόσο, οι διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού, της υπουργού Παιδείας και του προέδρου του ΕΣΥΠ, ότι ο «διάλογος» δε θα σταματήσει και το ΕΣΥΠ θα «παράγει έργο» ακούγονται όλο και πιο... αστείες. Θυμίζουμε ότι το ΚΚΕ από την πρώτη στιγμή είχε καταγγείλει το «διάλογο» ως προσχηματικό και δεν είχε συμμετάσχει, ενώ μετά την έναρξη λειτουργίας του ΕΣΥΠ αποχώρησαν σταδιακά ο ΣΥΝ, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΠΟΣΔΕΠ, ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων (ΑΣΓΜΕ) και πρόσφατα το ΠΑΣΟΚ.

Επεκτείνεται η διαφοροποιημένη εκπαίδευση

Η διαφοροποιημένη εκπαίδευση αποτελεί όπως φαίνεται προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας, αντί για την ενιαία, ολοκληρωμένη και ολόπλευρη μόρφωση όλων των παιδιών. Σ' αυτό το πλαίσιο, της διαφοροποίησης των σχολείων και των μαθητών κινείται και ο σχεδιασμός του υπουργείου για την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων σχολείων και αντίστοιχα κινείται και ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), που χτες ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός ακόμα μουσικού σχολείου και ενός εικαστικού σχολείου.

Συγκεκριμένα, ο ΟΣΚ θα αρχίσει να κατασκευάζει από τον Ιούνη του 2006, το Μουσικό Γυμνάσιο - Λύκειο Αθήνας και το Γυμνασίου Γλυπτικής και Εικαστικών Τεχνών (που είναι το πρώτο σχετικό στην Ελλάδα), σε οικόπεδα της ιδιοκτησίας του στην Αθήνα και το Κερατσίνι αντίστοιχα.

Είναι φανερό ότι αντί για την ένταξη της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης και της αισθητικής αγωγής μέσα στο πρόγραμμα του σχολείου για όλα τα παιδιά, το υπουργείο Παιδείας προτιμάει να διαμορφώνει σχολεία για «λίγους κι εκλεκτούς», «ικανούς και ταλαντούχους», σχολεία που επιπλέον, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα λειτουργίας. Και την ίδια στιγμή, οι τεράστιες ανάγκες σε σχολική στέγη παραμένουν ακάλυπτες.

ΒΑΥΑΡΙΑ
Συνεχίζεται η κατάληψη του προξενείου

Σύλλογοι γονέων αντιδρούν στην ταξική «αξιολόγηση» των μαθητών στα ελληνικά δημοτικά σχολεία

Αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους, προκειμένου να «διαφυλάξουν το μέλλον των παιδιών τους», είναι η Ομοσπονδία Γονέων Βαυαρίας, οι Σύλλογοι Γονέων Μονάχου και Νταχάου και οι Σχολικές Επιτροπές των ελληνικών σχολείων, οι οποίοι πραγματοποιούν για έκτη συνεχόμενη μέρα κατάληψη του Τμήματος Εκπαίδευσης του Γενικού Προξενείου του Μονάχου. Αίτημα των γονιών είναι να «παγώσει» η εφαρμογή του συστήματος αξιολόγησης που προωθεί το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, το οποίο υψώνει ταξικούς φραγμούς απέναντι στα παιδιά των Ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία, καθώς τους στερεί το δικαίωμα πρόσβασης στην ανώτατη εκπαίδευση και τους σπρώχνει στην τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση.

Οι γονείς είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν την κατάληψη επ' αόριστο και δηλώνουν αποφασισμένοι τον ερχόμενο Σεπτέμβρη να μην ανοίξει κανένα ελληνικό σχολείο. Υπενθυμίζεται ότι πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι η «αξιολόγηση» των μαθητών από τις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού. Οι μικροί μαθητές θα χωρίζονται σε «καλούς» και «κακούς», οι πρώτοι θα πηγαίνουν σ' ένα γερμανικό σχολείο που θα οδηγεί στα αντίστοιχα γερμανικά ΤΕΙ κι οι υπόλοιποι θα οδηγούνται σ' ένα λειψό γυμνάσιο και θα αποκτούν γνώσεις με τις οποίες ούτε στο Λύκειο δε θα μπορούν να ανταποκριθούν. Από το «γυμνάσιο» όπου θα σπρώχνονται οι «κακοί» μαθητές δε θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στη συνέχεια στην ανώτατη εκπαίδευση.

Το Ιδρυμα Ανάπτυξης του Μετσόβιου Κέντρου Διεπιστημονικής Ερευνας (ΜΕΚΔΕ) του Πολυτεχνείου Αθήνας προκηρύσσει τρία βραβεία για την καλύτερη διπλωματική εργασία, μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία και διδακτορική εργασία στο πεδίο: «Προστασία και Ανάπτυξη του Ορεινού Περιβάλλοντος και των Τοπικών Ευρωπαϊκών Πολιτισμών». Οι επιστήμονες που θα βραβευτούν θα λάβουν αντίστοιχα τα ποσά των 750, των 1.500 και των 2.000 ευρώ. Οι εργασίες πρέπει να κατατεθούν στο ίδρυμα μέχρι τις 31/8/2007. Πληροφορίες στα τηλέφωνα 210.7723.944, 7723.945.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ