ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Φλεβάρη 1998
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΝΙΚΑΙΑΣ
Τον έστειλαν στο θάνατο...

Επρεπε κάθε μέρα να ανεβαίνει σε ένα σαράβαλο, ηλικίας 20 χρόνων, καλαθοφόρο όχημα. Χτες ο βραχίονας δεν άντεξε και ο 43χρονος εργάτης του δήμου έχασε τη ζωή του, πέφτοντας από ύψος 10 μέτρων

Ηταν θέμα χρόνου να συμβεί. Δεν ήταν όμως ούτε "μοιραίο", ούτε ατύχημα ο θάνατος του 43χρονου εργάτη του Δήμου Νίκαιας Νίκου Κανάκη χτες στις 8.30 το πρωί. Ο άτυχος εργάτης ήταν ένας από τους τέσσερις που τολμούσαν να ανεβαίνουν στο 20χρονο καλαθοφόρο όχημα, που εδώ και χρόνια έπρεπε να έχει αποσυρθεί από την κυκλοφορία. Οι προτεραιότητες όμως του δημάρχου Νίκαιας Βασίλη Τράπαλη δεν είναι στην αντικατάσταση του μηχανολογικού εξοπλισμού του δήμου, όχι γιατί δεν υπάρχουν χρήματα, αλλά διότι τα χρησιμοποιεί σε ρουσφετολογικές προσλήψεις και έξοδα για την προσωπική του προβολή!

Ο Νίκος Κανάκης μπήκε στο "καλάθι", για να κλαδέψει ένα πεύκο κοντά 10 μέτρων. Ο ταλαιπωρημένος βραχίονας δεν άντεξε. Η υποδοχή του πίρου, που συνδέει τα δύο τμήματα του βραχίονα, έσπασε, με αποτέλεσμα ο εργάτης να πέσει από αυτό το ύψος στο κενό. Δεν ήταν η πρώτη φορά που είχαν παρουσιαστεί προβλήματα. Το καλάθι είχε αποκοπεί από το βραχίονα και στο παρελθόν και ήταν κολλημένο με ηλεκτροκόλληση. Οι εργάτες που χρησιμοποιούσαν το συγκεκριμένο καλοθοφόρο αυτοκίνητο, είχαν επισημάνει στους αρμόδιους ότι είναι σαράβαλο. Ο Γιάννης Περουκανέας δήλωσε στο "Ρ" ότι πριν τρία χρόνια είχε υποβληθεί έγγραφη αναφορά από εργάτη του δήμου ότι το αυτοκίνητο ήταν ακατάλληλο. Να σημειωθεί ότι παρά τα προβλεπόμενα από τον νόμο, το αυτοκίνητο δεν είχε περάσει από ΚΤΕΟ.

Πολλά είχαν να πουν οι εργάτες που συγκεντρώθηκαν στον τόπο του ατυχήματος. Κανείς δεν ήθελε να χρησιμοποιήσει αυτό το αυτοκίνητο. Ο δήμος όμως έχει μόνο άλλο ένα καλαθοφόρο, οπότε αναγκαστικά κάποιοι έπαιζαν καθημερινά τη ζωή τους κορόνα - γράμματα. Οι υπεύθυνοι του δήμου, αντί να συντηρήσουν το αυτοκίνητο, υποχρέωναν τους εργάτες να ανεβαίνουν στο καλάθι- λαιμητόμο.

Μετά το ατύχημα, ο δήμος έδειξε μια περίεργη σπουδή να αφαιρεθεί από τον σπασμένο βραχίονα ο πίρος. Επιτόπου έσπευσε αμέσως ο υπεύθυνος των συνεργείων καθαριότητας Μιχάλης Αλμπέρτος και τον πήρε για να τον... εξετάσει, όπως είπε.

Η επικεφαλής της "Δημοκρατικής Ενότητας" Βέρα Νικολαϊδου, μόλις πληροφορήθηκε το συμβάν, έσπευσε στο Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Νίκαιας που στο μεταξύ είχε μεταφερθεί ο Ν. Κανάκης, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του λόγω βαριάς κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης. Στη συνέχεια η Βέρα Νικολαϊδου επισκέφθηκε τον τόπο του ατυχήματος και μίλησε με τους συγκεντρωμένους εργάτες.

Η επικεφαλής της Δημοκρατικής Ενότητας δήλωσε στο "Ρ": "Πρόκειται για το δεύτερο ατύχημα μέσα σε δύο χρόνια. Για άλλη μια φορά εργαζόμενος χάνει τη ζωή του κατά την ώρα της εργασίας του. Πρέπει να γίνει έρευνα για τις συνθήκες του ατυχήματος και να αποδοθούν ευθύνες όπου υπάρχουν. Δεν μπορεί όμως κανείς να μην αναλογιστεί ότι παρά την υπερφορολόγηση των δημοτών για καλύτερη, υποτίθεται, καθαριότητα της πόλης με ανανεωμένους εξοπλισμούς, φαίνεται ότι δε γίνεται ούτε η στοιχειώδης συντήρηση των αυτοκινήτων. Αλλά και οι συνθήκες εργασίας εντατικοποιούνται και χειροτερεύουν".

Στο Αστυνομικό Τμήμα κρατήθηκαν οι Μιχάλης Αλμπέρτος και ο τμηματάρχης του μηχανολογικού τμήματος Πέτρος Ντεμίρης.Το σωματείο των εργαζομένων κατέθεσε μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου, ενώ για τις συνθήκες του ατυχήματος έρευνα διεξάγει και η Επιθεώρηση Εργασίας.

Ο δήμαρχος της Νίκαιας σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι "εκφράζει την άφατη οδύνη και θλίψη του" και ότι ζήτησε την άμεση διεξαγωγή πραγματογνωμοσύνης τόσο από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, όσο και από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες.

Ο Ν. Κανάκης ήταν πατέρας τεσσάρων παιδιών που ζουν με τη μητέρα τους στην Αγγλία.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ - ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
"Παραϋπουργείο" για τον έλεγχο των ΔΕΚΟ

Προσλαμβάνει πέντε εξωτερικούς συμβούλους που, έναντι αδρής αμοιβής, θα παρακολουθούν ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, "Ολυμπιακή", ΟΤΕ και ΕΛΤΑ

Στη σύσταση ενός μίνι "ιδιωτικού" υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών προχωρεί η κυβέρνηση με την πρόσληψη πέντε εξωτερικών συμβούλων, στους οποίους παραδίδει το σημαντικότερο έργο του ΥΜΕ, δηλαδή την παρακολούθηση και τον έλεγχο του έργου των μεγαλύτερων ΔΕΚΟ και των θυγατρικών τους (ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, "Ολυμπιακή", ΟΤΕ και ΕΛΤΑ).

Οι πέντε σύμβουλοι θα προέλθουν από την "ελεύθερη αγορά" με διαγωνισμό, το κόστος τους θα είναι 40 εκατομμύρια ετησίως (για τα ΕΛΤΑ 30 εκατομμύρια), η θητεία τους θα είναι ετήσια, αλλά θα ανανεώνεται με νέους διαγωνισμούς και σ' αυτούς ουσιαστικά εκχωρούνται αρμοδιότητες των υπηρεσιών του υπουργείου. Οι τελευταίες προφανώς περιορίζονται σε ρόλο κομπάρσου, προσμένοντας τα"φώτα" των μάγων της ελεύθερης αγοράς. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό της εμπιστοσύνης, αλλά και του ρόλου που επιφυλάσσουν στα στελέχη του υπουργείου, το γεγονός ότι ο σύμβουλος θα μπορεί να αποστέλλει στον υπουργό μελέτες που καλούνται "εμπιστευτικά κείμενα", στα οποία οι αρμόδιες υπηρεσίες δε θα έχουν πρόσβαση, αλλά τις οποίες θα γνωρίζουν οι συντάκτες του, αν και τυπικά δεν ασκούν δημόσια διοίκηση.

Οι υπηρεσίες του εξωτερικού συμβούλου, για κάθε μια ΔΕΚΟ, θα είναι η αξιολόγηση των στρατηγικών σχεδίων, των επιχειρησιακών σχεδίων, των συμβολαίων διαχείρισης, των προϋπολογισμών, των προγραμμάτων δράσης και οποιωνδήποτε άλλων αποφάσεων των δημοσίων επιχειρήσεων που χρίζουν έγκρισης από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.

Μάλιστα, ο αρμόδιος υπουργός Τάσος Μαντέλης, στη χτεσινή συνέντευξή του, δικαιολογώντας αυτή την απόφαση, είπε ότι το υπουργείο του αδυνατεί να ασκήσει εποπτεία στις ΔΕΚΟ με την οργάνωση και στελέχωση που έχει. Πέρα όμως από την παραδοχή της αποτυχίας του ΠΑΣΟΚ στο να δημιουργήσει αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση, μετά από 14 σχεδόν χρόνια διακυβέρνησης, ο υπουργός επικαλέστηκε την πρόσληψη των συμβούλων ως αναγκαία για να προχωρήσει η"εξυγίανση" των ΔΕΚΟ στα πλαίσια εφαρμογής του νόμου 2414/96.Η απόφαση αυτή είναι ακόμα ένας κρίκος στη μακριά αλυσίδα ακριβοπληρωμένων συμβούλων και παρατρεχάμενων, που, καθημερινά και σταθερά, υποκαθιστούν λειτουργίες των ΔΕΚΟ, αναλαμβάνουν να εκτελούν έργο των δημόσιων υπηρεσιών και των υπουργείων και εν γένει περιορίζουν το ρόλο του κράτους, υπακούοντας στο μοντέλο της άκρατης φιλελευθεροποίησης.

Η ΕΥΔΑΠ απέκτησε... "Χάρτη Υποχρεώσεων"

Θα πληρώνει λέει 5.000 - 15.000 δραχμές αν καθυστερεί πολύ απέναντι στους καταναλωτές, εκτός αν συντρέχουν λόγοι...

"Στάχτη στα μάτια" των καταναλωτών προσπαθεί να ρίξει η κυβέρνηση και η ΕΥΔΑΠ για τα κρυφά χαράτσια που επιβάλλει με διάφορους τρόπους, προετοιμάζοντας παράλληλα το έδαφος για την επιχειρούμενη μετοχοποίηση - ιδιωτικοποίηση. Χτες ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Χρ. Βερελής,υπέγραψε ένα "Χάρτη Υποχρεώσεων" της ΕΥΔΑΠ, σύμφωνα με τον οποίο, σε περίπτωση που η εταιρία δεν τηρήσει κάποιες χρονικές δεσμεύσεις για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών, θα τους αποζημιώνει με ποσά που κυμαίνονται από 5.000 - 15.000 δραχμές!

Συγκεκριμένα, οι υποχρεώσεις που αναλαμβάνει η ΕΥΔΑΠ προς τους καταναλωτές είναι:

- απάντηση σε γραπτά αιτήματα ή παράπονα μέσα σε 15 μέρες (όταν δεν απαιτείται έρευνα ή αυτοψία), 20 μέρες (όταν απαιτείται έρευνα ή αυτοψία), 30 μέρες (όταν εμπλέκονται περισσότερες υπηρεσίες),

- διακοπή της υδροληψίας με αίτηση του πελάτη σε 36 ώρες,

- επαναφορά υδροληψίας μετά την τακτοποίηση της οφειλής (σ.σ. αφού δηλαδή ο καταναλωτής έχει πληρώσει 30.000 δρχ.) σε 24 ώρες,

- επέμβαση και αποκατάσταση βλάβης οικιακών παροχών σε 36 ώρες,

- επέμβαση συνεργείου σε περίπτωση έμφραξης αποχετευτικού αγωγού ή διακλάδωσης νόμιμα συνδεδεμένου ακινήτου σε 6 ώρες και

- τοποθέτηση νέας παροχής υδροληψίας σε 10 μέρες (για έρευνα) και για την τοποθέτηση από την εξόφλησή της σε 3 μήνες.

Το αστείο του πράγματος συνίσταται στο ότι, για παράδειγμα, αν ένας καταναλωτής θέλει να επαναφέρει τη σύνδεση της παροχής, θα πρέπει να πληρώσει 30.000 δρχ. (μαζί με τα πρόστιμα και τον επαναπροσδιορισμό της εγγύησης). Και σε περίπτωση που η ΕΥΔΑΠ δεν το κάνει μέσα σε 24 ώρες θα πληρώσει στον καταναλωτή 5.000 δρχ...

Βέβαια, όλα αυτά θα ισχύουν υπό κάποιες προϋποθέσεις. Ετσι, η ΕΥΔΑΠ δε δεσμεύεται σε περίπτωση που συντρέχουν λόγοι ανώτερης βίας (απεργίες, δυσμενείς καιρικές συνθήκες κ.ά.), όταν υπάρχει αδυναμία πρόσβασης στο ακίνητο λόγω εμποδίων (!) και πολλές άλλες, που στην ουσία ακυρώνουν τον ίδιο το Χάρτη.

Στους Αμπελόκηπους τα διοικητικά δικαστήρια

Μετά από προσπάθειες 12 χρόνων βρέθηκε χώρος για να στεγαστούν τα διοικητικά δικαστήρια, τα οποία σήμερα βρίσκονται σε παμπάλαιο κτίριο στην οδό Σοφοκλέους και όπου οι δικαστές εργάζονται σε άθλιες συνθήκες και με ανύπαρκτη τεχνολογική υποστήριξη.

Τα διοικητικά δικαστήρια θα στεγαστούν σε κτίριο της περιοχής Αμπελοκήπων και μεταξύ των οδών Λουίζας Ριανκούρ και Ι. Πάγκα, το οποίο θα είναι έτοιμο σε διάστημα περίπου δύο χρόνων. Το νέο συγκρότημα των διοικητικών δικαστηρίων θα αποτελείται από πέντε υπόγειους ορόφους συνολικής επιφάνειας 10.666,55 τετραγωνικών μέτρων, 350 θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων, αποθηκευτικούς χώρους και δύο υπέργεια κτίρια, εκ των οποίων στο ένα θα στεγαστεί το Εφετείο και στο άλλο το Πρωτοδικείο. Ανάμεσα στα δύο κτίρια θα υπάρχει ελεύθερος χώρος 1.300 τετραγωνικών μέτρων.

Τελευταίο μεροκάματο και για έναν οικοδόμο

Αλλος ένας οικοδόμος έχασε χτες τη ζωή του την ώρα της δουλιάς. Το εργατικό ατύχημα έγινε κάτω από άγνωστες μέχρι στιγμής συνθήκες μέσα στο Ερευνητικό Κέντρο "Δημόκριτος" με θύμα τον οικοδόμο Αχιλλέα Θ. Ριζαρβά,51 χρονών και πατέρα δυο παιδιών, ο οποίος έμενε στο Γαλάτσι (Ψαρρών 49).

Σύμφωνα με την Αστυνομία, το ατύχημα έγινε γύρω στις 10 χτες το πρωί, πριν πιάσουν δουλιά οι συνάδελφοί του. Ο οικοδόμος τοποθετούσε μαρμαρόπλακες στην ταράτσα και από άγνωστη αιτία έπεσε στο κενό από το ύψος του 2ου ορόφου με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του. Το Αστυνομικό Τμήμα Αγίας Παρασκευής που διενεργεί προανάκριση ζήτησε από την Επιθεώρηση Εργασίας να πραγματοποιήσει αυτοψία και να του υποβάλει σχετική έκθεση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ