ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Μάρτη 1998
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Εμπαίζονται οι συνταξιούχοι ναυτικοί!

Το πρωί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας απέκλεισε το ενδεχόμενο αυξήσεων στις συντάξεις του ΝΑΤ. Το απόγευμα ο γγ του ΥΕΝ ανακοίνωνε, τηλεφωνικά, αυξήσεις 3,7 - 4,6% και δήλωνε ότι ο υπουργός "δεν είναι καλά ενημερωμένος"!

Σε εμπαιγμό σε βάρος των χιλιάδων συνταξιούχων του ΝΑΤ επιδόθηκε χτες η ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,γνωστοποιώντας μ' έναν επεισοδιακό και εξευτελιστικό για την ίδια τρόπο, αυξήσεις - κοροϊδία της τάξης του 3,7% για τους χαμηλοσυνταξιούχους και τα κατώτερα πληρώματα και 4,6% για τους αξιωματικούς (πλοιάρχους και Α' μηχανικούς). Την ίδια ώρα η φορολογία που έχει επιβληθεί στο εισόδημα των συνταξιούχων έχει φτάσει 6% - 8% για τις συντάξεις που φτάνουν τις 150.000 δραχμές!

Ωστόσο, δεν είναι βέβαιο αν θα δοθούν κι αυτές έστω οι αυξήσεις, αφού δεν πρόκειται για υπουργικές ανακοινώσεις, αλλά για τηλεφωνικές δηλώσεις του γενικού γραμματέα του υπουργείου, Θανάση Τσουροπλή, στους δημοσιογράφους! Λίγες ώρες πριν ο υπουργός Στ. Σουμάκης,κατά τη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, απέρριπτε το ενδεχόμενο να δοθούν ακόμα και αυτά τα ψίχουλα, δηλώνοντας: "Το ΝΑΤ έχει χάσει την ανταποδοτικότητά του" και "δεν υπάρχει ενδεχόμενο να επεκταθεί στους χαμηλοσυνταξιούχους του ΝΑΤ η μηνιαία αύξηση που ανακοινώθηκε για τους υπόλοιπους"!

Ο γενικός γραμματέας, προφανώς επιχειρώντας να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, σε... τηλεφωνική επικοινωνία, μας εξήγησε το γεγονός των δύο διαφορετικών δηλώσεων, μέσα σε λίγες ώρες, ως εξής: "Ο υπουργός δεν ήταν καλά πληροφορημένος"!

Αυτό όμως που θεωρείται βέβαιο είναι ότι οι χαμηλοσυνταξιούχοι απειλούνται και με "κόψιμο" της σύνταξης, καθώς ο υπουργός συνεχίζοντας τις δηλώσεις του ανέφερε ότι στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης του ΝΑΤ, "θα γίνει έρευνα όλων των συντάξεων" και προετοιμάζοντας σχετικά το έδαφος υπογράμμισε: "Οι χαμηλοσυνταξιούχοι με 5 χρόνια υπηρεσία απολαμβάνουν τα ίδια προνόμια με το ναύτη που έχει 15 χρόνια υπηρεσία", το οποίο θεώρησε άδικο και μη ανταποδοτικό...

ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΠΟΜΑΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
Οργιο εισφοροδιαφυγής και εισφοροκλοπής!

"Κουρελόχαρτο" έχουν καταντήσει ακόμα και την ισχύουσα νομοθεσία οι εφοπλιστές με τις πλάτες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της κυβέρνησης. Την ίδια ώρα το ΝΑΤ "βουλιάζει" όλο και πιο βαθιά στα ελλείμματα

Ενα όργιο εισφοροδιαφυγής, αλλά και εισφοροκλοπής των εφοπλιστών σε βάρος του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου αποκαλύπτει σήμερα ο "Ρ", ακριβώς την ώρα που ανακοινώνονται αυξήσεις - ψίχουλα για τους απόμαχους ναυτικούς. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΝΑΤ, οι οφειλές προς το Ταμείο μόνο 15 ποντοπόρων πλοίων έχουν φτάσει το ποσό των 1.424.000 δολαρίων! Εξάλλου, οι οφειλές της ακτοπλοϊκής εταιρίας ΔΑΝΕ μέχρι τις αρχές του Φλεβάρη ανέρχονταν σε 538 εκατομμύρια δραχμές, ενώ συνολικά σε ό,τι αφορά τις οφειλές των εφοπλιστών της ακτοπλοϊας επικρατεί κυριολεκτικά ένα χάος! Μιλάμε για ασφαλιστικές εισφορές των εφοπλιστών που δεν αποδίδονται, αλλά και για εισφορές ναυτεργατών που παρακρατούνται από τους εφοπλιστές και - παράνομα - δεν αποδίδονται στο Ταμείο!

Οι ασφαλιστικές εισφορές, σύμφωνα με το Ν.1711/87, πρέπει να καταβάλλονται από τους εφοπλιστές στο ΝΑΤ, με βάση τη νόμιμη σύνθεση του πληρώματος πλοίου (ναυτολόγιο). Αν ο εφοπλιστής δεν εξοφλήσει το ναυτολόγιο του πλοίου, δεν επιτρέπεται σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, η χορήγηση νέου ναυτολογίου από το ΝΑΤ και συνεπώς απαγορεύεται ο απόπλους του πλοίου, το οποίο κινδυνεύει και με κατάσχεση. Ομως το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και οι αρμόδιες αρχές του έχουν μετατρέψει το νόμο σε "κουρελόχαρτο" και πλοία που βεβαιωμένα δεν έχουν εξοφλήσει το ναυτολόγιό τους, ταξιδεύουν ανενόχλητα!

Μια εικόνα για την εισφοροδιαφυγή των εφοπλιστών της ακτοπλοϊας δίνει η απάντηση που έστειλε, σε σχετικό έγγραφο της ΠΕΜΕΝ,το Τμήμα Πόρων του ΝΑΤ. Βεβαιώνει ότι μέχρι τις 6 του περασμένου Αυγούστου είχαν εξοφλήσει τις οφειλές τους προς το Ταμείο μόνο 21 πλοία της ακτοπλοϊας. Ενώ σε δειγματοληπτική έρευνα της ΠΕΜΕΝ εντοπίστηκαν 20 πλοία της ακτοπλοϊας και φέρι - μποτ που δεν είχαν εξοφλήσει καταστάσεις ναυτολογίου (κατάσταση προσωπικού)! Τα 6 από αυτά ανήκουν στον εφοπλιστή Αγούδημο!Ωστόσο, όλα τα πλοία που εντόπισε η ΠΕΜΕΝ, όπως και τα πλοία της ΔΑΝΕ, ταξιδεύουν κανονικά...

Είναι... άπιαστοι

Σε ό,τι αφορά τις οφειλές των 15 ποντοπόρων πλοίων, τα οποία επίσης ταξιδεύουν ανενόχλητα με ληξιπρόθεσμα ναυτολόγια, η διοίκηση του ΝΑΤ κατά τη συνεδρίασή της στις 17 Φλεβάρη αποφάσισε να κινήσει κάθε νόμιμο μέσο εναντίον τους.

Ομως αν τελικά θα καταφέρει να εισπράξει έστω και ένα τμήμα από τα 1.424.000 δολ. που οφείλουν, την απάντηση τη δίνει το παράδειγμα το πλοίου "LΙΟΝ ΟF OLYMPIA" με ελληνική σημαία. Ο πλοιοκτήτης οφείλει 180.000 δολάρια, όμως η διοίκηση του ΝΑΤ - σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες - προσκρούοντας στο πλέγμα της νομοθεσίας υπέρ των εφοπλιστών, που αποτελείται από μια σειρά αποικιοκρατικούς νόμους (2687/53, 69/67 κτλ.), δεν μπορεί να βρει όχι μόνο ποιος είναι ο πλοιοκτήτης του πλοίου, αλλά, ούτε την εταιρία στην οποία ανήκει!

Μια ακόμα "γεύση" του νομικού αυτού πλέγματος που προστατεύει τους εφοπλιστές δίνει και το εξής γεγονός: Τα 7 από τα 15 πλοία ανήκουν στον εφοπλιστή Λιγνό και οι οφειλές τους φτάνουν τις 806.000 δολάρια, δηλαδή τα 230.516.000 δραχμές! Ομως, ενώ και τα 7 πλοία ανήκουν στον ίδιο πλοιοκτήτη, στα στοιχεία του ΝΑΤ αναφέρονται με διαφορετικούς εκπροσώπους και διαφορετικές πλοιοκτήτριες εταιρίες! Συγκεκριμένα, το ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΟΡΙΖΟΝ ανήκει σε ομώνυμη πλοιοκτήτρια εταιρία και έχει εκπρόσωπο την εταιρία PRONOIA SHIP. AGENTS,στον ίδιο εκπρόσωπο και σε ομώνυμες εταιρίες ανήκουν επίσης τα φορτηγά πλοία, του ίδιου εφοπλιστή, ΜΑΝΑ,ΠΑΤΕΡΑΣ,ΘΕΟΤΟΚΟΣ και ΣΩΤΗΡΑΣ,τα πλοία ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ και ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ έχουν εκπρόσωπο την εταιρία ZEPHYROS SHIP. AGENTS και βέβαια ανήκουν σε ομώνυμες πλοιοκτήτριες εταιρίες! Να σημειωθεί ότι ο εφοπλιστής Λιγνός φέρεται ως πλοιοκτήτης συνολικά 34 πλοίων...

Σοβαρότατες ευθύνες για την κατάσταση αυτή φέρει και η πλειοψηφία της διοίκησης του Ταμείου. Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Τούσσας,μέλος της διοίκησης του ΝΑΤ, έχει στείλει τρεις επιστολές - η τελευταία ήταν στις 17 του Φλεβάρη - στις υπηρεσίες του ΥΕΝ και στο ΝΑΤ, ζητώντας να γίνουν οι ανάλογοι έλεγχοι στα πλοία για να εξακριβωθούν οι οφειλές τους και να γίνει ειδική συζήτηση στη διοίκηση. Ομως απάντηση δεν έχει λάβει.

Η εικόνα του ΝΑΤ αναμένεται να γίνει ακόμα πιο δραματική, αφού με τα νέα κυβερνητικά μέτρα συρρικνώνονται δραστικά οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων και ήδη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος - έκτρωμα του υπουργού ΕΝ, ο οποίος, πέραν των άλλων σκανδαλωδών προνομίων, προβλέπει ακόμα ότι οι πλοιοκτήτες θα μπορούν στο εξής να παίρνουν από το ΝΑΤ νέο ναυτολόγιο χωρίς να έχουν εξοφλήσει το παλιό! Ο ίδιος νόμος τιμωρεί τους άνεργους ναυτεργάτες, με την αφαίρεση των φυλλαδίων τους και αλλάζει προς το χειρότερο τους όρους για τη συνταξιοδότηση των ναυτεργατών.

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

Συντονίζονται ενάντια στην ιδιωτικοποίηση

Σε συγκρότηση προσωρινής συντονιστικής επιτροπής κατέληξε η χθεσινή σύσκεψη πρωτοβάθμιων σωματείων δημοσίων υπηρεσιών (ΟΚΑΑ, ΟΣΚ, ΤΕΟ, ΤΠ&Δ, ΟΔΔΥ) που οδεύουν με κυβερνητική απόφαση στην ιδιωτικοποίηση, κατάργηση ή συγχώνευση με άλλες υπηρεσίες. Στη σύσκεψη εκφράστηκε η έντονη αντίθεση των εργαζομένων με τις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση, οι οποίες - όπως ομόφωνα διαπιστώθηκε - θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο κοινωνικό σύνολο και στους ίδιους τους εργαζόμενους.

Τα σωματεία καθόρισαν νέα συνάντηση την Τετάρτη 11 Μάρτη, στις 10πμ, στην Ενωση Λογιστών, στην οποία καλούν να συμμετάσχουν εκπρόσωποι κι άλλων φορέων που θίγονται από τις κυβερνητικές επιλογές. Στη συνάντηση αυτή θα συγκεκριμενοποιηθούν οι κινητοποιήσεις που θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι των υπηρεσιών αυτών.

Ψηφίζουν οι ιδιωτικοί υπάλληλοι

Αρχίζουν σήμερα Πέμπτη οι αρχαιρεσίες του Συνδέσμου Ιδιωτικών Υπαλλήλων, οι οποίες θα ολοκληρωθούν την Κυριακή 8 του Μάρτη. Οι εργαζόμενοι μπορούν να ψηφίζουν σήμερα από τις 12 το μεσημέρι έως τις 8 το βράδυ, στα γραφεία του Συνδέσμου, στον τρίτο όροφο του Εργατικού Κέντρου Αθήνας. Η ΕΣΑΚ στηρίζει το συνδυασμό της "Αγωνιστικής Ενότητας".

Από κινητοποίηση συνταξιούχων του ΝΑΤ

Πάλι "δεν ήταν καλά ενημερωμένος"..., ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ