Πέμπτη 5 Μάρτη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΠΟΜΑΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
Οργιο εισφοροδιαφυγής και εισφοροκλοπής!

"Κουρελόχαρτο" έχουν καταντήσει ακόμα και την ισχύουσα νομοθεσία οι εφοπλιστές με τις πλάτες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της κυβέρνησης. Την ίδια ώρα το ΝΑΤ "βουλιάζει" όλο και πιο βαθιά στα ελλείμματα

Ενα όργιο εισφοροδιαφυγής, αλλά και εισφοροκλοπής των εφοπλιστών σε βάρος του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου αποκαλύπτει σήμερα ο "Ρ", ακριβώς την ώρα που ανακοινώνονται αυξήσεις - ψίχουλα για τους απόμαχους ναυτικούς. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΝΑΤ, οι οφειλές προς το Ταμείο μόνο 15 ποντοπόρων πλοίων έχουν φτάσει το ποσό των 1.424.000 δολαρίων! Εξάλλου, οι οφειλές της ακτοπλοϊκής εταιρίας ΔΑΝΕ μέχρι τις αρχές του Φλεβάρη ανέρχονταν σε 538 εκατομμύρια δραχμές, ενώ συνολικά σε ό,τι αφορά τις οφειλές των εφοπλιστών της ακτοπλοϊας επικρατεί κυριολεκτικά ένα χάος! Μιλάμε για ασφαλιστικές εισφορές των εφοπλιστών που δεν αποδίδονται, αλλά και για εισφορές ναυτεργατών που παρακρατούνται από τους εφοπλιστές και - παράνομα - δεν αποδίδονται στο Ταμείο!

Οι ασφαλιστικές εισφορές, σύμφωνα με το Ν.1711/87, πρέπει να καταβάλλονται από τους εφοπλιστές στο ΝΑΤ, με βάση τη νόμιμη σύνθεση του πληρώματος πλοίου (ναυτολόγιο). Αν ο εφοπλιστής δεν εξοφλήσει το ναυτολόγιο του πλοίου, δεν επιτρέπεται σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, η χορήγηση νέου ναυτολογίου από το ΝΑΤ και συνεπώς απαγορεύεται ο απόπλους του πλοίου, το οποίο κινδυνεύει και με κατάσχεση. Ομως το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και οι αρμόδιες αρχές του έχουν μετατρέψει το νόμο σε "κουρελόχαρτο" και πλοία που βεβαιωμένα δεν έχουν εξοφλήσει το ναυτολόγιό τους, ταξιδεύουν ανενόχλητα!

Μια εικόνα για την εισφοροδιαφυγή των εφοπλιστών της ακτοπλοϊας δίνει η απάντηση που έστειλε, σε σχετικό έγγραφο της ΠΕΜΕΝ,το Τμήμα Πόρων του ΝΑΤ. Βεβαιώνει ότι μέχρι τις 6 του περασμένου Αυγούστου είχαν εξοφλήσει τις οφειλές τους προς το Ταμείο μόνο 21 πλοία της ακτοπλοϊας. Ενώ σε δειγματοληπτική έρευνα της ΠΕΜΕΝ εντοπίστηκαν 20 πλοία της ακτοπλοϊας και φέρι - μποτ που δεν είχαν εξοφλήσει καταστάσεις ναυτολογίου (κατάσταση προσωπικού)! Τα 6 από αυτά ανήκουν στον εφοπλιστή Αγούδημο!Ωστόσο, όλα τα πλοία που εντόπισε η ΠΕΜΕΝ, όπως και τα πλοία της ΔΑΝΕ, ταξιδεύουν κανονικά...

Είναι... άπιαστοι

Σε ό,τι αφορά τις οφειλές των 15 ποντοπόρων πλοίων, τα οποία επίσης ταξιδεύουν ανενόχλητα με ληξιπρόθεσμα ναυτολόγια, η διοίκηση του ΝΑΤ κατά τη συνεδρίασή της στις 17 Φλεβάρη αποφάσισε να κινήσει κάθε νόμιμο μέσο εναντίον τους.

Ομως αν τελικά θα καταφέρει να εισπράξει έστω και ένα τμήμα από τα 1.424.000 δολ. που οφείλουν, την απάντηση τη δίνει το παράδειγμα το πλοίου "LΙΟΝ ΟF OLYMPIA" με ελληνική σημαία. Ο πλοιοκτήτης οφείλει 180.000 δολάρια, όμως η διοίκηση του ΝΑΤ - σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες - προσκρούοντας στο πλέγμα της νομοθεσίας υπέρ των εφοπλιστών, που αποτελείται από μια σειρά αποικιοκρατικούς νόμους (2687/53, 69/67 κτλ.), δεν μπορεί να βρει όχι μόνο ποιος είναι ο πλοιοκτήτης του πλοίου, αλλά, ούτε την εταιρία στην οποία ανήκει!

Μια ακόμα "γεύση" του νομικού αυτού πλέγματος που προστατεύει τους εφοπλιστές δίνει και το εξής γεγονός: Τα 7 από τα 15 πλοία ανήκουν στον εφοπλιστή Λιγνό και οι οφειλές τους φτάνουν τις 806.000 δολάρια, δηλαδή τα 230.516.000 δραχμές! Ομως, ενώ και τα 7 πλοία ανήκουν στον ίδιο πλοιοκτήτη, στα στοιχεία του ΝΑΤ αναφέρονται με διαφορετικούς εκπροσώπους και διαφορετικές πλοιοκτήτριες εταιρίες! Συγκεκριμένα, το ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΟΡΙΖΟΝ ανήκει σε ομώνυμη πλοιοκτήτρια εταιρία και έχει εκπρόσωπο την εταιρία PRONOIA SHIP. AGENTS,στον ίδιο εκπρόσωπο και σε ομώνυμες εταιρίες ανήκουν επίσης τα φορτηγά πλοία, του ίδιου εφοπλιστή, ΜΑΝΑ,ΠΑΤΕΡΑΣ,ΘΕΟΤΟΚΟΣ και ΣΩΤΗΡΑΣ,τα πλοία ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ και ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ έχουν εκπρόσωπο την εταιρία ZEPHYROS SHIP. AGENTS και βέβαια ανήκουν σε ομώνυμες πλοιοκτήτριες εταιρίες! Να σημειωθεί ότι ο εφοπλιστής Λιγνός φέρεται ως πλοιοκτήτης συνολικά 34 πλοίων...

Σοβαρότατες ευθύνες για την κατάσταση αυτή φέρει και η πλειοψηφία της διοίκησης του Ταμείου. Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ Γιώργος Τούσσας,μέλος της διοίκησης του ΝΑΤ, έχει στείλει τρεις επιστολές - η τελευταία ήταν στις 17 του Φλεβάρη - στις υπηρεσίες του ΥΕΝ και στο ΝΑΤ, ζητώντας να γίνουν οι ανάλογοι έλεγχοι στα πλοία για να εξακριβωθούν οι οφειλές τους και να γίνει ειδική συζήτηση στη διοίκηση. Ομως απάντηση δεν έχει λάβει.

Η εικόνα του ΝΑΤ αναμένεται να γίνει ακόμα πιο δραματική, αφού με τα νέα κυβερνητικά μέτρα συρρικνώνονται δραστικά οι θέσεις εργασίας των Ελλήνων και ήδη δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο νόμος - έκτρωμα του υπουργού ΕΝ, ο οποίος, πέραν των άλλων σκανδαλωδών προνομίων, προβλέπει ακόμα ότι οι πλοιοκτήτες θα μπορούν στο εξής να παίρνουν από το ΝΑΤ νέο ναυτολόγιο χωρίς να έχουν εξοφλήσει το παλιό! Ο ίδιος νόμος τιμωρεί τους άνεργους ναυτεργάτες, με την αφαίρεση των φυλλαδίων τους και αλλάζει προς το χειρότερο τους όρους για τη συνταξιοδότηση των ναυτεργατών.

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ