Ολοι φοβούνται ένα νέο ΣΕΒΕΖΟ. Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ έχουν οδηγήσει με τις αποφάσεις τους σε αυτή την κατάσταση
Οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, αφού πρώτα με ταξικά κριτήρια τοποθέτησαν στο Θριάσιο Πεδίο μια σειρά από επικίνδυνες βιομηχανικές δραστηριότητες (το 40% της βαριάς βιομηχανίας της χώρας βρίσκεται στην περιοχή), στη συνέχεια, παραδίδοντας «γην και ύδωρ» στους βιομηχάνους, αφήνουν ανεξέλεγκτη τη δράση τους. Η εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας στο εσωτερικό κάθε επιχείρησης αφήνεται στη βούληση του κάθε εργοδότη. Ακόμη και οι σχετικές κοινοτικές οδηγίες «ΣΕΒΕΖΟ» στην πράξη δεν εφαρμόζονται.
Δεν είναι τυχαίο ότι, τόσο επί ΝΔ, όσο και επί ΠΑΣΟΚ, στο Θριάσιο Πεδίο έχουν γίνει δεκάδες εργατικά ατυχήματα, άλλα μικρότερα και άλλα μεγαλύτερα, με κυριότερο το μεγάλο ατύχημα της ΠΕΤΡΟΛΑ, το 1992, με τους 14 νεκρούς εργάτες. Ενδεικτικά αναφέρουμε:
Το 1982 η ΕΕ εξέδωσε μια οδηγία για τα ΒΑΜΕ, με την ονομασία «ΣΕΒΕΖΟ», με αφορμή το βιομηχανικό ατύχημα στην ομώνυμη πόλη της Β. Ιταλίας, το 1976. Η οδηγία τέθηκε σε ισχύ στη χώρα μας στις 8/1/1984. Αργότερα, και συγκεκριμένα το 1996 αντικαταστάθηκε από μια νέα οδηγία τη «ΣΕΒΕΖΟ 2». Ωστόσο, η χώρα μας εναρμονίστηκε με τη νέα αυτή οδηγία στις 29 Μάρτη 2000 - με καθυστέρηση τεσσάρων ετών. Ομως, ακόμη και αυτή η κοινοτική οδηγία στην πράξη δεν εφαρμόζεται.
Σύμφωνα με όσα έχουν κατά καιρούς πει ειδικοί επιστήμονες για το θέμα:
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί στις βιομηχανίες του Θριάσιου Πεδίου είναι τα όσα έγιναν πριν από ένα χρόνο, στις 31 Μάη 2006, επί κυβέρνησης ΝΔ, στο εργοστάσιο της τσιμεντοβιομηχανίας ΤΙΤΑΝ στην Ελευσίνα, με το φονικό που συγκλόνισε.
Η εργοδοσία της ΤΙΤΑΝ και η εργολαβική εταιρία ΜΕΣΚΑ έστειλαν στο θάνατο δύο εργάτες και πέντε στο νοσοκομείο, εκ των οποίων δύο σε κρίσιμη κατάσταση. Τότε, γερανός φόρτωσης πλοίων, πάνω στον οποίο ήταν σκαρφαλωμένοι οι εργάτες για εργασίες μετασκευής, κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Ρ» (1.6.2006), «η μετασκευή του γερανού θα τον έβγαζε από την παραγωγή (το φόρτωμα των πλοίων) για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα και κάθε λεπτό ήταν πολύτιμο για την εργοδοσία της ΤΙΤΑΝ».
Τη μεθεπόμενη μέρα του ατυχήματος, 2 Ιούνη, οι εκπρόσωποι της ΤΙΤΑΝ και ο εργοδηγός της ΜΕΣΚΑ αφέθηκαν ελεύθεροι μετά την άσκηση ποινικής δίωξης σε βάρος τους, σε βαθμό πλημμελήματος...
Τη δέσμευση ότι τα κονδύλια του Δ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης που προορίζονται προς τους δήμους θα διαχειρίζεται για λογαριασμό τους ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Δήμος ΑΕ», επανέλαβε χτες ο Γενικός Γραμματέας Επενδύσεων και ανάπτυξης του υπουργείου Οικονομικών, Κ. Μουσουρούλης, κατά τη συνάντηση που είχε με την ηγεσία της Κεντρικής Ενωσης Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας.
Από τη... δαγκάνα της «αξιοποίησης» των κονδυλίων με ανταποδοτικούς όρους που θα εγγυάται η εν λόγω εταιρεία, δεν ξεφεύγει και ο τομέας των απορριμμάτων. Ο Κ. Μουσουρούλης ενημέρωσε χτες ότι θα απαλειφθεί από το προσχέδιο νόμου για τη διαχείριση των κοινοτικών κονδυλίων, διάταξη που εξαιρούσε από τη δικαιοδοσία της «ΔΗΜΟΣ ΑΕ» «την κατασκευή έργων που αφορούν την επεξεργασία και διάθεση των στερεών αποβλήτων». Η ΚΕΔΚΕ δήλωσε ικανοποιημένη, προσδοκώντας προφανώς την προώθηση των σχεδίων της να αναλάβουν οι δήμοι από μόνοι τους τη διαχείριση των απορριμμάτων, χρησιμοποιώντας ανάμεσα σε άλλες μεθόδους και αυτήν της καρκινογόνας καύσης...