ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 5 Αυγούστου 1997
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Εκβιασμοί και κυρώσεις

Καθημερινό φαινόμενο αποτελούν οι κυρώσεις στους εργαζόμενους, που αντιστέκονται στην "πολυειδικότητα"

Εντείνονται οι εκβιασμοί της πολυεθνικής "Μπράουν εντ Ρουτ",που έχει αναλάβει τη διαχείριση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά,προς τους εργαζόμενους του χώρου, για κατάργηση του δικαιώματος της ειδικότητας, ανασύροντας στην επιφάνεια τον παλιό εσωτερικό κανονισμό που ίσχυε επί Νιάρχου!

Από τη στιγμή που "πάτησε το πόδι της" στο ναυπηγείο, η πολυεθνική εξέφρασε την πρόθεσή της για εφαρμογή ευέλικτων μορφών εργασίας και επιδόθηκε σε μια επιχείρηση "πειθούς". Ωστόσο, φαίνεται αυτή δεν απέδωσε και από τις "νουθετήσεις" πέρασε στον ωμό εκβιασμό. Στην κατεύθυνση αυτή, επανέφερε σε ισχύ τον παλιό εσωτερικό κανονισμό του Νιάρχου, που είχε καθιερωθεί με Βασιλικό Διάταγμα (24/6/58) και τον οποίο οι εργαζόμενοι, για χρόνια ολόκληρα, είχαν καταστήσει ανενεργό. Το τελευταίο διάστημα, οι συνέπειες αυτού του "μέτρου" είναι πιο εμφανείς.

Αξιοποιώντας τον κανονισμό αυτό, η πολυεθνική αναγκάζει τους εργαζόμενους τις ώρες που δεν έχουν δουλιά στο αντικείμενό τους να πηγαίνουν σε άλλες ειδικότητες, όπως τους ηλεκτροσυγκολλητές να δουλεύουν σαν καθαριστές ή σαν μανουβραδόροι κλπ. Οσοι αντιδρούν, βγαίνουν σε αναφορά στον προσωπάρχη και το πρώτο μέτρο είναι η επίπληξη. Οι αναφορές και οι επιπλήξεις έχουν ενταθεί τελευταία και έχουν γίνει πλέον καθημερινό φαινόμενο. Να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με τον κανονισμό, το επόμενο μέτρο είναι η αργία ή η απόλυση!

Με την τακτική αυτή της πολυεθνικής, αυξάνονται οι κίνδυνοι, τόσο για τη ζωή των εργαζομένων, όσο και για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων, καθώς στέλνονται εργαζόμενοι να δουλέψουν σε εργασίες που απαιτούν συγκεκριμένη ειδίκευση και εμπειρία. Την αντεργατική, όσο και επικίνδυνη αυτή τακτική της πολυεθνικής έρχεται να στηρίξει η πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου,που, σε ανακοίνωσή της, δηλώνει ότι είναι υπέρ της διπλής ειδικότητας!

Παράλληλα, παρατηρούνται συνεχείς καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών, ενώ δεν τους έχει καταβληθεί ακόμα η δεύτερη δόση (3,5%) της, ούτως ή άλλως, πενιχρής αύξησης που προβλέπει η συλλογική σύμβαση εργασίας. Μάλιστα, στους εργαζόμενους που έφυγαν με άδεια, δεν καταβλήθηκε ολόκληρο το ποσό της άδειας και του επιδόματος άδειας, αλλά πληρώθηκαν έναντι...

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Απεργούν για μπάρκο

Οι Ελληνες ναυτεργάτες των ποντοπόρων πλοίων δίνουν από χτες την απεργιακή μάχη ενάντια στην εφοπλιστική - κυβερνητική επίθεση, παρά και την έντονη τρομοκρατία. Σήμερα συνεδριάζει η ΠΝΟ για κλιμάκωση. Το ΚΚΕ χαιρετίζει το δίκαιο αγώνα τους

Μάχη για να παραμείνουν στα πλοία δίνουν από χτες τα ξημερώματα οι ναυτεργάτες των ποντοπόρων πλοίων, με την 48ωρη απεργία που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία,ενάντια στα αντιναυτεργατικά μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση, ικανοποιώντας τις εφοπλιστικές αξιώσεις για το μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών - σε πρώτη φάση - από τα ποντοπόρα πλοία, τον πλήρη αφελληνισμό της ναυτιλίας και τη διάλυση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου.

Κατά τη χτεσινή πρώτη μέρα της απεργίας, σε ό,τι αφορά τα πλοία στο εσωτερικό, οι ναυτεργάτες ήρθαν αντιμέτωποι με την τρομοκρατία και τους εκβιασμούς που εξαπέλυσαν οι μεγαλοεφοπλιστές Λάτσης και Βαρδινογιάννης.Δεν υπάρχει πλοίο τους στο οποίο οι μεγαλοεφοπλιστές να μην έχουν μέσα τα πρωτοπαλίκαρά τους για να τρομοκρατήσουν τα πληρώματα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτέλεσε το δεξαμενόπλοιο του Λάτση ΜΑΡΙΑΝΑ 7,όπου ναυτεργάτες, μέλη του πληρώματος, έμμεσα επισήμαναν στους συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και της Ενωσης Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής ο "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ",που περιόδευσαν στην ΠΕΤΡΟΛΑ,πως είχαν προειδοποιηθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρία ότι "όποιος απεργήσει, θα βρεθεί στη στεριά"!Οι συζητήσεις μεταξύ ναυτεργατών του πλοίου και των συνδικαλιστών γίνονταν στους διαδρόμους του κομοδεσίου, προκειμένου να μην τους αντιληφθούν άνθρωποι της εταιρίας που υπήρχαν στο πλοίο! Ανάλογες σκηνές τρομοκρατίας - σύμφωνα με καταγγελίες ναυτεργατών - εκτυλίχτηκαν και σε πλοία του Βαρδινογιάννη, που βρίσκονται στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης,όπως και στο δεξαμενόπλοιο ΚΡΗΤΗ ΓΟΥΕΪ!

Σταμάτησαν κάθε εργασία

Οι συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες επισκέφθηκαν και δυο ποντοπόρα πλοία που επισκευάζονταν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.Πρόκειται για το δεξαμενόπλοιο ΑΡΜΑΤΑ του εφοπλιστή Προκοπίου και το φορτηγό πλοίο ΣΑΝ ΒΙΛ,που ανήκει στον Στασινόπουλο,ιδιοκτήτη της ΒΙΟΧΑΛΚΟ.Οι ναυτεργάτες που υπηρετούν και στα δυο πλοία δήλωσαν ότι απεργούν και σταμάτησαν κάθε εργασία που εκτελούσαν. Χαρακτηριστικό μάλιστα της αποφασιστικότητας των ναυτεργατών ήταν η στάση του πληρώματος του ΣΑΝ ΒΙΛ,που δήλωσαν ότι απεργούν παρά την παρουσία του αρχιμηχανικού στο πλοίο. Να σημειωθεί ότι τόσο στο ΣΑΝ ΒΙΛ,όσο και σε άλλα πλοία που περιόδευσαν οι συνδικαλιστές, εντοπίστηκαν παραβιάσεις στην οργανική σύνθεση των πληρωμάτων. Στο συγκεκριμένο πλοίο υπηρετούν 11 Ελληνες από τους 17 που προβλέπει η οργανική σύνθεση, ενώ στο πλοίο ΑΡΜΑΤΑ υπηρετούν 13 Ελληνες από τους 19 που προβλέπονται.

Ενα ακόμα γεγονός που καταγράφτηκε κατά την πρώτη μέρα της απεργίας ήταν ότι δε συμμετείχαν στις συνδικαλιστικές αντιπροσωπείες, για την περιφρούρηση του απεργιακού αγώνα, στελέχη ναυτεργατικών σωματείων που συνθέτουν την πλειοψηφία της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ.Ωστόσο, οι διαθέσεις της πλειοψηφίας της θα φανερωθούν σήμερα, στις 10 το πρωί, οπότε και θα συνεδριάσει η Εκτελεστική Επιτροπή για να αποφασίσει την κλιμάκωση ή όχι της απεργιακής κινητοποίησης και στις άλλες κατηγορίες πλοίων.Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την τελευταία συνεδρίασή της η Εκτελεστική είχε αποφασίσει ότι θα κλιμακώσει τον αγώνα, αν η κυβέρνηση δεν ανακαλέσει τα αντιναυτεργατικά της μέτρα μέχρι την έναρξη της απεργίας.

Να απεργήσουν όλοι

Μαζί με τους συνδικαλιστές ναυτεργάτες περιόδευσαν στα καράβια ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ Γ. Μαυρίκος και ο Χρήστος Κατσώτης,μέλος της διοίκησης της Συνομοσπονδίας. Ο γραμματέας της ΓΣΕΕ επισήμανε στους ναυτεργάτες που συνάντησε: "Εδώ και 20 χρόνια έχει μειωθεί κατά πολύ το ναυτεργατικό δυναμικό. Αυτό σημαίνει ότι η τάση, η ροή, είναι να μειώνονται συνεχώς οι Ελληνες ναυτεργάτες, στο όνομα της... ανταγωνιστικότητας. Η λογική των εφοπλιστών και της κυβέρνησης είναι να μειώσουν τους Ελληνες να βάλουν χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτεργάτες για να χτυπήσουν δικαιώματα και κατακτήσεις. Πρόκειται για λογική αναχρονιστική, μεσαιωνική. Εμπορική ελληνική ναυτιλία δεν είναι τα σκαριά ή η σημαία, είναι οι ναυτεργάτες, οι οποίοι έχουν δικαιώματα και κατακτήσεις. Η κυβέρνηση παρακολουθεί αν η συμμετοχή είναι σημαντική και οι ναυτεργάτες είναι ενωμένοι και ανάλογα θα σκεφτεί για την εφαρμογή των μέτρων. Και το συμφέρον των ναυτεργατών είναι η μαζική συμμετοχή σε αυτό τον αγώνα, γιατί από αύριο μπαίνουν σε εφαρμογή τα μέτρα. Πρέπει να απεργήσουν όλοι, αν θέλουμε να έχουμε αύριο δουλιά".

Στα λιμάνια του εξωτερικού

Στο λιμάνι του Ρότερνταμ οι συνδικαλιστές έζησαν από πρώτο χέρι τι σημαίνει ιδιωτικό λιμάνι και ο ιδιοκτήτης μάλιστα να είναι πολυεθνική. Από νωρίς το πρωί προσπαθούσαν να μπουν σε ιδιόκτητο τμήμα του λιμανιού για να ενημερώσουν τους ναυτεργάτες που υπηρετούν στο ελληνικό πλοίο ΡΟΥΜΠΙ,όμως τους απαγορεύτηκε η είσοδος!

Η απαγόρευση "έσπασε" τελικά το απόγευμα, μετά την αποφασιστική παρέμβαση των συνδικαλιστών και τη συμμετοχή των λιμενεργατών. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία τα πλοία που καταπλέουν στα λιμάνια του εξωτερικού με Ελληνες ναυτεργάτες είναι ανασφάλιστα, γεγονός που επιβεβαιώνει - όπως επισημαίνουν οι συνδικαλιστές που βρίσκονται σε αυτά τα λιμάνια - την αναγκαιότητα να επεκταθεί η απεργία και στα ελληνόκτητα πλοία υπό σημαίες ευκαιρίας.

Μήνυμα συμπαράστασης προς την ΠΝΟ,την ΠΕΜΕΝ και τον ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ έστειλε ο Εργατικός Σύλλογος Ελλήνων του Κεμπέκ."Από τη μεριά μας - σημειώνεται - θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να ευαισθητοποιήσουμε τα συνδικάτα των Καναδών ναυτεργατών και να εξασφαλίσουμε την υποστήριξή τους για την επιτυχία της 48ωρης απεργίας. Ο αγώνας σας είναι και δικός μας. Είναι αγώνας των εργαζομένων όλων των χωρών που παλεύουν ενάντια στην ασυδοσία του κεφαλαίου και στην πολιτική, που, στο όνομα της παγκοσμιοποίησης και της ανταγωνιστικότητας, καταδικάζει τους εργαζόμενους στην ανεργία και τη φτώχεια και επαναφέρει εργασιακές σχέσεις Μεσαίωνα".

Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΚΕ ΤΟΥ ΚΚΕ
"Ενταση και συντονισμός του αγώνα"

Τον αγώνα των ναυτεργατών στα ποντοπόρα πλοία χαιρετίζει, με ανακοίνωσή του, το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ.Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως εξής:"Το ΚΚΕ χαιρετίζει τον απεργιακό αγώνα των ναυτεργατών σε παγκόσμια βάση, στα ποντοπόρα πλοία, στις 4 και 5 Αυγούστου, για την ανάκληση των διαλυτικών μέτρων που εξήγγειλε το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και την ικανοποίηση των ναυτεργατικών αιτημάτων, όπως η αντιμετώπιση του οξυμένου προβλήματος της ανεργίας και η υπεράσπιση του δικαιώματος στη δουλιά.

Με τον αγώνα τους, οι ναυτεργάτες αντιπαλεύουν την αντιδραστική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, που στηρίζει και αποθρασύνει την εφοπλιστική ασυδοσία, οδηγεί στο μαζικό διωγμό των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία και υπονομεύει το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ).

Για την αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών, που προκαλεί η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, απαιτείται η ένταση και ο συντονισμός των εργατικών, λαϊκών αγώνων. Σ' αυτή την κατεύθυνση, οι κομμουνιστές βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ