ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 9 Φλεβάρη 2021
Σελ. /28
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΣΥ
Δεν απέσυρε, ούτε απολύμανε τρόλεϊ που νόσησε ο οδηγός του

Απαράδεκτα παιχνίδια με την υγεία εργαζομένων και επιβατών καταγγέλλει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ

Τη διοίκηση της ΟΣΥ καταγγέλλει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» στον ΟΑΣΑ (ΔΑΣ ΟΑΣΑ) για το γεγονός ότι το περασμένο Σάββατο βγήκε για δρομολόγιο τρόλεϊ χωρίς την αναγκαία απολύμανση, ενώ ήταν γνωστό ότι ο οδηγός στην αμέσως προηγούμενη βάρδια είχε συμπτώματα και περίμενε αποτελέσματα του τεστ. Το αποτέλεσμα είναι να μπει σε κίνδυνο η υγεία τόσο επιβατών όσο και του οδηγού και οδήγησε το όχημα το πρωί του Σαββάτου.

Η ΔΑΣ ΟΑΣΑ καταγγέλλει τα εξής: Η εταιρεία γνώριζε από την Παρασκευή το απόγευμα ότι οδηγός είχε συμπτώματα και έκανε τεστ, το οποίο βγήκε θετικό. Ωστόσο, το όχημα που χρησιμοποίησε το πήρε το Σάββατο το πρωί άλλος οδηγός, χωρίς σε αυτό να έχει γίνει απολύμανση και χωρίς ο ίδιος να ενημερωθεί για το κρούσμα. Ενημερώθηκε μόνο αφού πραγματοποίησε δύο δρομολόγια με επιβάτες.

Οταν ο οδηγός απαίτησε να ληφθούν μέτρα, του έδωσαν την οδηγία να αποσυρθεί το συγκεκριμένο όχημα και «να βγάλει άλλο για να ολοκληρώσει τη βάρδια», το οποίο θα παρέδιδε «στον απογευματινό οδηγό και έπειτα να πάει για τεστ, με κίνδυνο αν ήταν θετικός να μεταδώσει τον ιό στον επόμενο, αλλά και στους επιβάτες».

Ομως ο οδηγός αντέδρασε σθεναρά, απαίτησε και πέτυχε «για την προστασία του επιβατικού κοινού και των εργαζομένων να αποσυρθεί το όχημα χωρίς κόσμο. Το όχημα να μείνει στο αμαξοστάσιο για απολύμανση». Ακόμα κατάφερε ο ίδιος «να μη βγάλει άλλο όχημα και να πάει αμέσως για τεστ. Επίσης επειδή είναι πιθανό λόγω του μικρού χρονικού διαστήματος να μην είναι αξιόπιστη η πρώτη εξέταση, να επαναλάβει το τεστ μετά από τρεις μέρες. Εως τότε να μείνει εκτός υπηρεσίας με άδεια covid».

Μετά από όλα αυτά, τονίζει η ΔΑΣ, «είναι καθαρό ότι είναι κανόνας η απόκρυψη κρουσμάτων» και καταγγέλλει κυβέρνηση και εργοδοσία που δεν έχουν πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία της υγείας εργαζομένων και επιβατών. Παράλληλα, αναδεικνύει την «τεράστια ευθύνη» που έχουν και οι πλειοψηφίες των σωματείων του χώρου «που αποδεικνύονται οι καλύτεροι συνεργάτες της διοίκησης και της κυβέρνησης», οι οποίες «είναι συνυπεύθυνοι στην προσπάθεια απόκρυψης των κρουσμάτων».

Η ΔΑΣ απαιτεί: Εδώ και τώρα να παρθούν άμεσα μέτρα προστασίας εργαζομένων και επιβατών. Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ σε όλο το προσωπικό των μέσων μαζικής μεταφοράς. Πύκνωση δρομολογίων σε ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Καθημερινή απολύμανση οχημάτων και χώρων εργασίας. Επίταξη όλων των διαθέσιμων ιδιωτικών ( ΚΤΕΛ, Τουριστικών) οχημάτων για την αντιμετώπιση της πανδημίας ενόψει του τρίτου κύματος.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΑΣΘ
Διεκδικούν ασφαλείς συγκοινωνίες και προστασία των δικαιωμάτων τους
  • Παράσταση διαμαρτυρίας χτες από την Επιτροπή Αγώνα
  • Στο πλευρό τους το ΚΚΕ, που κατέθεσε στη Βουλή Επίκαιρη Ερώτηση για τη ΣΣΕ

Από την παράσταση διαμαρτυρίας
Από την παράσταση διαμαρτυρίας
Μέτρα προστασίας για εργαζόμενους και επιβάτες, πύκνωση των δρομολογίων, κατάργηση της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών αλλά και εφαρμογή της υφιστάμενης ΣΣΕ απαίτησαν εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, με τη συμμετοχή τους στην παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία του Οργανισμού που οργάνωσε το πρωί της Δευτέρας η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ.

Η κινητοποίηση αποτέλεσε παράλληλα αγωνιστική απάντηση στην κυβερνητική τρομοκρατία και τις εργοδοτικές επιθέσεις, καθώς η προγραμματισμένη για χτες 24ωρη απεργία που προκήρυξε το Σωματείο Εργαζομένων ΟΑΣΘ θυμίζουμε πως κρίθηκε με δικαστική απόφαση παράνομη και καταχρηστική, έπειτα από προσφυγή της διοίκησης του Οργανισμού στη Δικαιοσύνη.

Οπως τονίζει σε ανακοίνωση η Επιτροπή Αγώνα Εργαζομένων ΟΑΣΘ, την ώρα που η κακή κατάσταση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχει οδηγήσει στη μεγάλη εξάπλωση της πανδημίας, δεκάδες εργαζόμενοι έχουν ασθενήσει, εκατοντάδες μπήκαν σε καραντίνα και κάποιοι έχουν χάσει ακόμα και τη ζωή τους αλλά και ανάμεσα στους επιβάτες ο αριθμός κρουσμάτων είναι απροσδιόριστος, δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο βελτίωσης της συγκοινωνίας της πόλης τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για το επιβατικό κοινό.

«Οι μόνοι κερδισμένοι από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης είναι οι ιδιώτες πάροχοι (ΚΤΕΛ και εταιρεία leasing) που καρπώνονται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, ενώ με αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν πλήρης ανάταξη του στόλου των λεωφορείων του ΟΑΣΘ και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού», προσθέτει η ανακοίνωση.

Μάλιστα, η Επιτροπή Αγώνα καταγγέλλει τη διορισμένη από την κυβέρνηση διοίκηση του Οργανισμού πως αντί να εντείνει τα μέτρα προστασίας και να επισκευάσει δεκάδες λεωφορεία ώστε να βελτιωθούν από την πύκνωση των δρομολογίων οι χρόνοι αναμονής στις στάσεις, εκμεταλλεύτηκε την πανδημία για να επιδοθεί σε περικοπές μισθών και σε μείωση των ρεπό στους ν εργαζόμενους συνεχίζοντας εδώ και 1,5 χρόνο να μη δίνει παροχές μη μισθολογικού κόστους.

Στο πλευρό των εργαζομένων βρέθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, ο οποίος εξέφρασε τη στήριξη του ΚΚΕ στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων. Παράλληλα, στη Βουλή κατατέθηκε χτες Επίκαιρη Ερώτηση από τον βουλευτή του Κόμματος Λεωνίδα Στολτίδη προς τον υπουργό Εργασίας σχετικά με τις μονομερείς ενέργειες για μείωση μισθών από τη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

Με την Ερώτηση ζητείται από την κυβέρνηση να λάβει μέτρα για να εφαρμοστεί η υφιστάμενη ΣΣΕ, να μη μειωθούν οι μισθοί των εργαζομένων του ΟΑΣΘ και να επανέλθουν άμεσα τα ρεπό των εργαζομένων που έκοψε η διοίκηση του Οργανισμού αλλά και να παραταθεί η ισχύς της ΣΣΕ των εργαζομένων μέχρι την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή νέας.

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΠΟΥ ΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΑΤΤΙΚΗ
Συνεχίζουν από καλύτερη θέση δράσεις και διεκδικήσεις

Νέα σύσκεψη σωματείων που δραστηριοποιούνται στη Δυτική Αττική πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, μετά από κάλεσμα των Σωματείων Μετάλλου Αττικής (Παράρτημα Θριασίου), Εργαζομένων Ενέργειας Αττικής - Βοιωτίας - Εύβοιας - Κορίνθου και Ιδιωτικών Υπαλλήλων - Εμποροϋπαλλήλων Δυτικής Αττικής, για να συζητήσουν την πείρα από τις πρωτοβουλίες που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα και να σχεδιάσουν τις επόμενες δράσεις.

Μια από τις επόμενες κινητοποιήσεις θα είναι στο υπουργείο Μεταφορών, την Πέμπτη 11/2, στις 5 μ.μ., αναδεικνύοντας την τραγική κατάσταση που συνεχίζει να υπάρχει στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης τα κλαδικά Συνδικάτα Εργαζομένων Γάλακτος - Τροφίμων - Ποτών, Χημικής Βιομηχανίας, Φαρμάκου, ΟΤΑ Ασπροπύργου - Ελευσίνας - Μάνδρας, Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, Επαγγελματιών Οδηγών Αττικής, αλλά και επιχειρησιακά σωματεία και εργαζόμενοι μετά από Γενική Συνέλευση, όπως το Σωματείο Εργαζομένων Νοσοκομείου «Θριάσιο», τα Σωματεία Εργαζομένων «KANAKHΣ», «Τζόνσον & Τζόνσον Ελλάς», ΣΕΦΑ ΔΕΠΑ και οι εργαζόμενοι της «Δημητρίου Κατασκευαστική».

Συζητήθηκαν πλευρές των παρεμβάσεων των σωματείων μέσα στους χώρους δουλειάς. Επισημάνθηκε ότι σωστά πάρθηκε η πρωτοβουλία για συντονισμό των σωματείων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, μπροστά και στα οξυμένα προβλήματα στους χώρους δουλειάς που πολλαπλασιάζονται με την εξέλιξη της πανδημίας.

Εισηγητικά ο Νίκος Τουτουντζάκης, πρόεδρος του παραρτήματος Θριασίου του Συνδικάτου Μετάλλου, κάνοντας έναν απολογισμό των παρεμβάσεων, επισήμανε: «Εχοντας ως παρακαταθήκη τη δράση από την απεργία στις 26/11, συνεχίσαμε στα εξής: Πραγματοποιήσαμε παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας την Τρίτη 22/12 (...) Συμμετείχαμε στην κινητοποίηση του Σωματείου Εργαζομένων του Θριασίου Νοσοκομείου στην πύλη του Νοσοκομείου (...) Προχωρήσαμε σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Επιθεώρηση Ασφάλειας και Υγείας στην Εργασία (πρώην ΚΕΠΕΚ). Ξαναπραγματοποιήσαμε ακόμα πιο μαζική κινητοποίηση στο υπουργείο Εργασίας (...) Οργανώσαμε μεγάλη κινητοποίηση στην Ελευσίνα (...) με συμβολικό αποκλεισμό της κεντρικής οδού της Ελευσίνας (...) Πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση στο Κέντρο Υγείας Ελευσίνας».

Ο Χρήστος Ματαράγκας, πρόεδρος του κλαδικού Συνδικάτου Ενέργειας, μιλώντας για τη σημασία των πρωτοβουλιών σημείωσε: «Η ίδια η πραγματικότητα, οι καταγγελίες των εργαζομένων έφεραν στο προσκήνιο την ανάγκη συντονισμού των σωματείων της περιοχής. Αυτός ο συντονισμός που ξεκίνησε ως πρωτοβουλία, συσπείρωσε στην πορεία και άλλα σωματεία. Το μεγάλο επίτευγμα είναι ότι όλη αυτή η δράση, μας έφερε πιο κοντά με τους εργαζόμενους από περισσότερους χώρους εργασίας (...) Η δράση αυτή ξεφόβισε τους εργαζόμενους, οι οποίοι κατήγγειλαν τα κρούσματα και τα ελλιπή μέτρα στα σωματεία. Τσακίστηκε η προπαγάνδα της κυβέρνησης περί "ατομικής ευθύνης" (...) Απαντήθηκε, ακόμα, η προσπάθεια της κυβέρνησης να στοχοποιήσει συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες για τη διάδοση του ιού (...) Δεν πέρασε στους εργαζόμενους η παραλυτική λογική τού "να περάσει η πανδημία και μετά θα λογαριαστούμε"».

Στη συζήτηση απασχόλησαν συνολικότερα ζητήματα, όπως η κατάσταση στα σχολεία, οι συνθήκες στους μεγάλους χώρους δουλειάς, οι ιδιαίτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι μετανάστες, οι άνεργοι, οι εργαζόμενοι που έχουν τεθεί σε αναστολή ή σε εκ περιτροπής εργασία. Μεταφέρθηκε πείρα από τις παρεμβάσεις στους χώρους δουλειάς, όπως Γενικές Συνελεύσεις και κοινές περιοδείες. Τα σωματεία δεσμεύτηκαν για νέες κινητοποιήσεις για το θέμα των ελλείψεων στο δημόσιο σύστημα Υγείας, όπως παρεμβάσεις στο Κέντρο Υγείας Ασπροπύργου, σύνταξη κειμένου με το πλαίσιο αιτημάτων και συλλογή υπογραφών από τους εργαζόμενους στους χώρους δουλειάς. Ακόμα, υπογραμμίστηκε η ανάγκη κάθε σωματείο να αναπτύξει ιδιαίτερο σχέδιο δράσης, προσαρμοσμένο στο χώρο ευθύνης του.

ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Κινητοποίηση στο υπουργείο Μεταφορών

Την Πέμπτη 11 Φλεβάρη, στις 5 μ.μ.

Σε κινητοποίηση στο υπουργείο Μεταφορών την Πέμπτη 11 Φλεβάρη, στις 5 μ. μ. καλούν συνδικάτα της Δυτικής Αττικής, απαιτώντας «εδώ και τώρα μέτρα για την ασφαλή μεταφορά των εργαζομένων και του λαού».

Η κινητοποίηση αποφασίστηκε σε σύσκεψη (βλ. ρεπορτάζ στην ίδια σελίδα) και η σχετική ανακοίνωση υπογράφεται από τα Συνδικάτα Μετάλλου Αττικής (Παράρτημα Θριασίου), Τροφίμων Αττικής, Φαρμάκου Αττικής, τα σωματεία κλαδικό Ενέργειας (ΣΕΕΝ Α-Β-Ε-Κ), Ιδιωτικών Υπαλλήλων και Εμποροϋπαλλήλων Δυτικής Αττικής, ΟΤΑ Ασπροπύργου - Ελευσίνας - Μάνδρας, Θριάσιου Νοσοκομείου, «Κανάκης», Επαγγελματιών Οδηγών Αττικής, την Πανελλήνια Ενωση Ελαιουργοσαπουνοποιών και Εργαζομένων στη Χημική Βιομηχανία Αττικής, την Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής.

Οπως τονίζεται, «η κυβερνητική πολιτική της ΝΔ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων, δεν έχει ως προτεραιότητα την ανάγκη ασφαλούς μετακίνησης των εργαζομένων από και προς τη δουλειά τους, αλλά την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων».

Τα συνδικάτα διεκδικούν: Επαναλειτουργία της γραμμής Γ16. Λεωφορειακή σύνδεση Μάνδρας και Ελευσίνας με το κέντρο της Αθήνας, με διέλευση από το «Θριασιο» νοσοκομείο. Επέκταση της λεωφορειακής γραμμής 876 μέχρι τη Μάνδρα, με διέλευση από το «Θριάσιο» νοσοκομείο και συχνότερα δρομολόγια. Εξασφάλιση συγκοινωνιακής σύνδεσης του Κέντρου Υγείας Ελευσίνας και των μεγάλων εργασιακών χώρων της περιοχής. Να αποκατασταθούν τα καταργημένα δρομολόγια του προαστιακού και να πυκνώσουν τα δρομολόγια στις ώρες μετακίνησης των εργαζομένων. Να υπάρχει ανταπόκριση με λεωφορεία προς το κέντρο της πόλης. Να ανανεωθεί ο στόλος των λεωφορείων και να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την ασφαλή λειτουργία των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Να ανακληθούν οι ιδιωτικοποιήσεις, να σταματήσει κάθε επιχειρηματική δράση στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών και να μειωθεί η τιμή του εισιτηρίου. Διενέργεια τακτικών ελέγχων για παραβιάσεις της εργοδοσίας στην τήρηση των υγειονομικών κανόνων, στα πούλμαν των εταιρειών.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ