ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 15 Απρίλη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αρχίζει η λεηλασία της αμυντικής βιομηχανίας

Το ΚΚΕ καταγγέλλει την κυβερνητική απόφαση για ξεπούλημα της αμυντικής βιομηχανίας και καλεί τους εργαζόμενους στο χώρο αυτό να συντονίσουν τον αγώνα τους με τους άλλους εργαζόμενους στην "Ολυμπιακή", στις ΔΕΚΟ και γενικότερα

Η επιχείρηση λεηλασίας και διάλυσης της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας αρχίζει. Η κυβέρνηση αποφάσισε να επιταχύνει τις διαδικασίες ξεπουλήματος του κρίσιμου αυτού τομέα για την εθνική άμυνα, με μοναδικό κριτήριο την εξυπηρέτηση του πολυεθνικού κεφαλαίου και τη δημιουργία των προϋποθέσεων, ώστε τα μεγάλα μονοπώλια της διεθνούς πολεμικής βιομηχανίας να δρουν ανενόχλητα. Την απόφαση της κυβέρνησης, που οριστικοποιήθηκε κατά την προχτεσινή κυβερνητική σύσκεψη μεταξύ των υπουργών Εθνικής Οικονομίας, Εθνικής Αμυνας και Ανάπτυξης, καταγγέλλει το ΚΚΕ, τη χαρακτηρίζειπρόκληση και καλεί τους εργαζόμενους στις βιομηχανίας ΕΛΒΟ, ΠΥΡΚΑΛ, ΕΑΒ και ΕΒΟ, να υψώσουν φωνή διαμαρτυρίας, να συσπειρωθούν και να συντονίσουν τον αγώνα με τους εργαζόμενους στις άλλες ΔΕΚΟ και γενικότερα.Το ΚΚΕ τονίζει ότι το ξεπούλημα δεν οφείλεται στην άσχημη κατάσταση, που οι ίδιες οι κυβερνήσεις δημιούργησαν, αλλά στο γεγονός ότι με την πολιτική αυτή επιδιώκεται η εξυπηρέτηση του πολυεθνικού κεφαλαίου στον αγώνα του για παγκόσμια κυριαρχία.

Η επιχείρηση αυτή έχει όλα τα χαρακτηριστικά λεηλασίας. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα φιλέτα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας. Η κυβερνητική απόφαση, η οποία, να σημειωθεί, δεν ανακοινώθηκε επίσημα, αναφέρεται σε άμεση ιδιωτικοποίηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) με την ανάθεση σε χρηματοοικονομικό σύμβουλο να εξετάσει τις "εναλλακτικές" λύσεις που υπάρχουν για την αποκρατικοποίηση, ώστε να επιλεγεί η πλέον... αποτελεσματική. Η ΕΛΒΟ έχει ήδη "προικοδοτηθεί" με προγραμματικές συμφωνίες με το υπουργείο Αμυνας, ύψους πολλών δισεκατομμυρίων δραχμών, για την κατασκευή χιλιάδων οχημάτων για λογαριασμό των Ενόπλων Δυνάμεων. Για τις τρεις άλλες πολεμικές βιομηχανίες, ΠΥΡΚΑΛ, Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) και Ελληνική Βιομηχανία Οπλων (ΕΒΟ), αποφασίστηκε η ανάθεση στις διοικήσεις τους της κατάρτισης μέσα σε μια βδομάδα "επιχειρησιακών σχεδίων".

Βασική κυβερνητική κατεύθυνση στο μεταβατικό στάδιο είναι οι δραστικές μειώσεις στο προσωπικό των αμυντικών βιομηχανιών, μέσω μετατάξεων στο δημόσιο τομέα ώστε αυτές "χωρίς βάρη" πια να δοθούν στον όποιον ιδιώτη.Η κυβερνητική στρατηγική, όπως προκύπτει από ανεπίσημες συζητήσεις, είναι η συγχώνευση - απορρόφηση των κερδοφόρων τμημάτων της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας από ξένους κολοσσούς της πολεμικής βιομηχανίας.Φυσική συνέπεια μιας τέτοιας εξέλιξης θα είναι η ουσιαστική διάλυση της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας και η μετατροπή των παραγωγικών κλάδων της, δηλαδή των κτιριακών της εγκαταστάσεων, σε εμπορικά κέντρα των ξένων βιομηχανιών,όπως εξάλλου έχει ήδη γίνει και σε άλλους κλάδους της ελληνικής βιομηχανίας.

Το ΚΚΕ

Με αφορμή τη δρομολόγηση από την κυβέρνηση των διαδικασιών για ιδιωτικοποίηση των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών και τις τελευταίες εξελίξεις στην "Ολυμπιακή", το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του τονίζει τα εξής:

"Την ίδια ώρα που ο λαός χρυσοπληρώνει για τις υπέρογκες στρατιωτικές δαπάνες, που κατά κύριο λόγο εξυπηρετούν τα αμερικανοΝΑΤΟικά σχέδια και όχι τις πραγματικές εθνικές ανάγκες. Την ίδια ώρα που η ανάπτυξη της εγχώριας κρατικής αμυντικής βιομηχανίας έχει γίνει όρος εκ των ων ουκ άνευ για μια αξιοπρεπή και επαρκή αμυντική θωράκιση, έρχεται η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να διαλύσει ό,τι έχει απομείνει.

Με το ξεπούλημα της αμυντικής βιομηχανίας στο μεγάλο κεφάλαιο, που αποφάσισε και προωθεί η κυβέρνηση:

  • Αποδυναμώνεται παραπέρα η όποια αμυντική παραγωγική βάση έχει απομείνει.
  • Πραγματοποιείται η ακόμα μεγαλύτερη παράδοση των εξοπλιστικών προγραμμάτων της Ελλάδας στα κέντρα του ιμπεριαλισμού.
  • Επιβεβαιώνεται πιο αδρά ο ρόλος της Ελλάδας ως θύτη και θύματος στο ιμπεριαλιστικό σύστημα, ως συμμετόχου στις επιδιώξεις της "νέας τάξης πραγμάτων".

Το ΚΚΕ καταγγέλλει αυτή την απόφαση - πρόκληση. Καλεί τους εργαζόμενους στις ΕΛΒΟ, ΠΥΡΚΑΛ, ΕΑΒ και ΕΒΟ, να υψώσουν φωνή διαμαρτυρίας, να συσπειρωθούν, να συντονίσουν τον αγώνα με τους εργαζόμενους στις άλλες ΔΕΚΟ και γενικότερα.

Η κάθε συνδικαλιστική ηγεσία κρίνεται και από τη στάση της μπροστά στο νέο έγκλημα, στο ξεπούλημα της αμυντικής βιομηχανίας.

Αποδείχνεται και για αυτές τις επιχειρήσεις, εκείνο που ισχύει για την ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ. Το ξεπούλημά της δεν οφείλεται στην άσχημη κατάσταση που οι ίδιες οι κυβερνήσεις δημιούργησαν. Οφείλεται στη διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων που πραγματοποιείται διεθνώς, ως αναγκαίο μέτρο συσσώρευσης του πολυεθνικού κεφαλαίου, στον ανελέητο αγώνα για το ποιο ψάρι θα φάει το άλλο και θα κυριαρχήσει σε παγκόσμια κλίμακα.

Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ θα ξεπουλιόταν κι αν ακόμα ήταν "υγιής".

Τα προβλήματα που υπάρχουν σήμερα, όπως οι καθυστερήσεις ή οι ματαιώσεις πτήσεων, γίνεται εκ νέου προσπάθεια να φορτωθούν στους εργαζόμενους στην "Ολυμπιακή". Αφού υποχρέωσαν σε μείωση του προσωπικού της εταιρίας, τώρα επιμένουν να υποβάλουν στους εργαζόμενους εξοντωτικά ωράρια, αδιαφορώντας, κυβέρνηση και διοίκηση, για τις συνέπειες που μπορεί να υπάρχουν και για το επιβατικό κοινό.

Την εικόνα χάους στην ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ δεν τη δημιούργησαν οι εργαζόμενοι. Τη δημιουργεί η κυβερνητική πολιτική. Οι εργαζόμενοι κάνουν πολύ καλά που αντιστέκονται. Η πάλη για τα δικαιώματά τους είναι αγώνας και για να παρέχονται καλές υπηρεσίας στο επιβατικό κοινό.

Είναι στο χέρι των εργαζομένων να αποτρέψουν τις άσχημες σε βάρος τους εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί".

"ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ"
Χάος προκαλεί η κυβέρνηση

Ματαιώσεις πτήσεων και καθυστερήσεις λόγω έλλειψης προσωπικού, ενοικιασμένα αεροπλάνα που πετούν με ελάχιστους επιβάτες, απώλεια τεράστιων εσόδων και απειλές για πτώχευση. Ολα για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες παράδοσης του εθνικού αερομεταφορέα στον "στρατηγικό επενδυτή"...

Εκμεταλλευόμενη, η κυβέρνηση, την εικόνα χάους που εμφανίζει πλέον η "Ολυμπιακή Αεροπορία", το οποίο δημιουργεί και προκαλεί η ίδια με τη σχεδιασμένη τακτική της, εμφανίζεται πλέον - σύμφωνα με πληροφορίες - αποφασισμένη να επιταχύνει τις διαδικασίες για την παράδοση του εθνικού αερομεταφορέα στον στρατηγικό επενδυτή... Καθημερινά, παρουσιάζονται προβλήματα, καθυστερήσεις και ματαιώσεις πτήσεων, αλλά το μόνο που ενδιαφέρει την κυβέρνηση,και τα φιλικά προς την ιδέα της ιδιωτικοποίησης ΜΜΕ,είναι η καινούρια προσπάθεια να φορτωθούν αυτά στις εργαζόμενους.

Χαρακτηριστικά για τις προθέσεις της κυβέρνησης είναι τα όσα είπε χτες ο υπουργός Μεταφορών, Τ. Μαντέλης, όταν κλήθηκε να απαντήσει στα όσα είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Θ. Τσακιρίδης, σχετικά με το ενδεχόμενο πτώχευσης. Ο τελευταίος, στη συνάντησή του με εκπροσώπους των πιλότων προχτές, είπε ότι αν δεν καλυφθεί το πρόγραμμα του Πάσχα, ώστε να εισρεύσουν έσοδα στα ταμεία, υπάρχει αδυναμία πληρωμής μισθών και δώρου και είναι προ των πυλών η πτώχευση. Ο υπουργός... δεν κατάλαβε να ειπώθηκε κάτι τέτοιο. "Εκείνο που κατάλαβα εγώ είναι ότι δεν εννοούν πτώχευση, αλλά ότι αν δε δουλέψει η "Ολυμπιακή" θα κλείσει. Αυτή είναι μια πραγματικότητα. Αν δεν εφαρμοστούν τα μέτρα, το επόμενο βήμα είναι αυτό", είπε επί λέξει ο Τ. Μαντέλης!

Χτες ματαιώθηκαν εννέα πτήσεις και συγχωνεύτηκαν άλλες δύο, ενώ για σήμερα έχει προγραμματιστεί η ματαίωση εννέα πτήσεων εσωτερικού και τεσσάρων εξωτερικού και η συγχώνευση των πτήσεων για Ζυρίχη και Γενεύη. Αυτό είναι αποτέλεσμα τόσο της καθήλωσης αεροπλάνων στο έδαφος, λόγω έλλειψης τεχνικού προσωπικού, αλλά και επειδή δεν επαρκούν οι ιπτάμενοι συνοδοί και φροντιστές. Από την άλλη, σύμφωνα με πληροφορίες από εργαζόμενους, υπάρχει σοβαρό πρόβλημα με τις κρατήσεις θέσεων. Γιατί, ενώ στο σύστημα κρατήσεων φαίνεται ότι στα αεροπλάνα που ενοικιάστηκαν υπάρχει πληρότητα, στην πραγματικότητα ορισμένες πτήσεις (π. χ. Αμστερνταμ, Μιλάνο) εκτελούνται με κενές θέσεις. Πράγμα που μπορεί να οφείλεται σε σκόπιμες διπλοκρατήσεις, αλλά και στην αδυναμία του προσωπικού να ελέγξει, καθώς η αποχώρηση έμπειρου προσωπικού επηρεάζει την ομαλή λειτουργία της εταιρίας, σε συνάρτηση βέβαια με τις σοβαρές διοικητικές ευθύνες.

Η διαιώνιση αυτής της κατάστασης εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για την "Ολυμπιακή", αφού και έργο και κατά συνέπεια έσοδα χάνονται, αλλά και ανοίγει ο δρόμος για την παραχώρηση πτητικού και τεχνικού έργου σε ιδιώτες.

Στο μεταξύ, μια μια κατά σειρά οι γενικές συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων απορρίπτουν τα κυβερνητικά μέτρα. Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε αναμονή και απαιτούν από τις συνδικαλιστικές τους ηγεσίες συγκεκριμένα πρακτικά μέτρα και πρωτοβουλίες, για να μην περάσει στην πράξη η καταστροφική για τον εθνικό αερομεταφορέα κυβερνητική πολιτική.

Χτες συνεδρίασε το ΔΣ της Ενωσης Τεχνικών Εναέριων Μεταφορών - Πτυχιούχων(ΕΤΕΜ - Π) και αποφάσισε την απόρριψη των μέτρων που αφορούν στον κλάδο τους. Η εισήγηση του ΔΣ στη γενική συνέλευση που ακολούθησε ήταν να εξουσιοδοτηθεί από τα μέλη της Ενωσης για αγωνιστικές κινητοποιήσεις.

Από την πλευρά τους οι πιλότοι επισημαίνουν ότι ο νέος κανονισμός εργασίας είναι αντιαεροπορικός και ότι ακόμη και η πιστή εφαρμογή του δεν είναι δυνατόν να εξασφαλίσει την ομαλή εκτέλεση του προγράμματος, λόγω των ελλείψεων που υπάρχουν στους κλάδους του ιπτάμενου προσωπικού, στους τεχνικούς εδάφους, αλλά και σε αεροπλάνα.

Σήμερα εκπρόσωποι σωματείων των εργαζομένων θα κάνουν παράσταση στον Διευθυντή Διοικητικών Υπηρεσιών, και θα ζητήσουν ενημέρωση για το γεγονός ότι αυτή την περίοδο γίνονται προσλήψεις εποχικού προσωπικού, εκτός της διαδικασίας του νόμου 2190.

"ΠΡΑΣΙΝΗ ΒΙΒΛΟΣ" ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
"Νοικοκύρεμα" και στο βάθος ιδιώτες...
  • Ελιγμός τακτικής από την κυβέρνηση που "προτάσσει" τα θεσμικά και παραπέμπει τα εργασιακά σε "διάλογο"
  • Επιτελικός ο ρόλος του ΟΑΣΑ και το συγκοινωνιακό έργο θα ανατίθεται σε φορείς δημοσίου, ιδιωτικού ή μεικτού συμφέροντος!

Χιλιοειπωμένες τα 20 τελευταία χρόνια εξαγγελίες από τους εκάστοτε αρμόδιους όλων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, επανέλαβαν χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης και ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Στρ. Παπαδημητρίου,παρουσιάζοντας την "Πράσινη Βίβλο" για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Βασικοί άξονες του "νέου" σχεδίου είναι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, με την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου σε φορείς "δημοσίου, ιδιωτικού ή μεικτού συμφέροντος", αλλά και η επιβολή διάφορων φόρων για την εξασφάλιση κονδυλίων!

Ειδικότερα, η "Πράσινη Βίβλος" προβλέπει ότι ο ΟΑΣΑ θα λειτουργεί ως "Μητροπολιτικός Φορέας", με αρμοδιότητα το σχεδιασμό και την οργάνωση των αστικών συγκοινωνιών. Ο υπουργός, απαντώντας στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το θέμα αυτό, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο σύστασης νέων συγκοινωνιακών εταιριών και της ένταξης σ' αυτές π. χ. των ΗΣΑΠ στο "Αττικό Μετρό", του ΗΛΠΑΠ στην εταιρία του τραμ κλπ. Οσον αφορά τη χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών, η "Πράσινη Βίβλος", προβλέπει την ίδρυση "Ειδικού Ταμείου", με πόρους που θα αντλούνται "από ευρύτερες κοινωνικές ομάδες που επωφελούνται από τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, από τη μεταφορά κονδυλίων από τα ρυπογόνα ΙΧ στις λιγότερο ρυπογόνες αστικές συγκοινωνίες, από τέλη στους μισθούς, που καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις, από φόρους επί του τζίρου των επιχειρήσεων που επωφελούνται από τις υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών κλπ.". Για το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής, καθώς και για τους σχεδιαζόμενους φόρους ο υπουργός απέφυγε ν' απαντήσει ευθέως στις δημοσιογραφικές ερωτήσεις, αφήνοντας, ωστόσο ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, ενώ απαντώντας σε ερώτηση αν θ' αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων μέσα στο 1998, είπε: "Δεν μπορώ να το πω αυτό με ασφάλεια, γιατί δεν είμαι ο αρμόδιος επί του θέματος υπουργός". Αλλά και για την κάλυψη των χρεών των αστικών συγκοινωνιών, που ανέρχονται σε 850 δισ. δρχ., ερωτηθείς αν θα δοθεί λύση με το νομοσχέδιο, το μόνο που είχε να πει ήταν ότι "κανονικά θα πρέπει να δοθεί"!

Ο υπουργός κατά τα άλλα ανέφερε ότι εκείνο που προέχει είναι η "οικονομική εξυγίανση" των συγκοινωνιακών φορέων, με τη "μείωση του λειτουργικού τους κόστους", ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην... ανάγκη να βοηθήσουν οι εργαζόμενοι στην "αύξηση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας". Οταν, όμως, του ζητήθηκαν διευκρινίσεις, είπε ότι τα εργασιακά είναι ειδικό θέμα, που θα τα συζητήσουν η διοίκηση και οι εργαζόμενοι τους επόμενους δύο μήνες.

Τα μέτρα

Στην "Πράσινη Βίβλο", εκτός του "Μητροπολιτικού Φορέα" και την ίδρυση του"Ειδικού Ταμείου", περιέχονται και τα εξής μέτρα: Αλλαγή της επενδυτικής και της τιμολογιακής πολιτικής. Επιδότηση με "ορθολογικά κριτήρια", αποτελεσματική αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, δημιουργία χώρων στάθμευσης και σταθμών μετεπιβίβασης από τα ΙΧ στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθιέρωση της τηλεματικής κλπ.

Σημειώνεται ότι κατά την παρουσίαση της "Πράσινης Βίβλου" στους εργαζόμενους, με παρέμβασή του ο Χρ. Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και εκπρόσωπος της ΔΑΣ, επισήμανε στον υπουργό ότι τις ίδιες εξαγγελίες για την αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών, έχουν κάνει όλοι οι προκάτοχοί του τα τελευταία 20 χρόνια, χωρίς ποτέ να συνοδεύονται από έργα. Επί της ουσίας των κυβερνητικών σχεδίων, κατήγγειλε ότι επιχειρείται η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών μέσω των θυγατρικών εταιριών, στις οποίες θα εκχωρηθεί η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, αλλά και η κατεδάφιση εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων. Στο μόνο σχόλιο του υπουργού ότι "τα βλέπετε από άλλη οπτική γωνία" ο Χρ. Σταμούλος αντέτεινε ότι εκσυγχρονισμός δεν είναι ούτε η ιδιωτικοποίηση ούτε η κατάργηση του 8ωρου.

Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Α. Κολλάς,στη δική του παρέμβαση, ρώτησε τον υπουργό αν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η σύσταση του ενιαίου και δημόσιου συγκοινωνιακού φορέα, αλλά... ξέχασε να του επισημάνει το ομόφωνο ψήφισμα της πρόσφατης γενικής συνέλευσης των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ, στις 7 Απρίλη, με κορυφαίο αίτημα τον ενιαίο φορέα. Επίσης, δεν αναφέρθηκε στην προγραμματισμένη για τις 5 Μάη 1998 στάση εργασίας και τη σύγκληση γενικής συνέλευσης του κλάδου στο γήπεδο "Σπόρτιγκ".

Ελιγμός τακτικής

Ο Χρ. Σταμούλος επισημαίνει ότι ενώ η κυβέρνηση στην "Ολυμπιακή" άρχισε με τα εργασιακά, στις αστικές συγκοινωνίες, απλά επιχειρεί ελιγμό τακτικής, αρχίζοντας δήθεν από τα θεσμικά - οργανωτικά, αλλά για να εφαρμόσει την ίδια κι απαράλλαχτη πολιτική του ξεπουλήματος και της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Στόχος της είναι να αποφύγει τη συγκρότηση ενιαίου και δυναμικού μετώπου δράσης των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, με δεδομένο μάλιστα το αγωνιστικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί από τα κάτω στην ΟΑ, αλλά και την αγωνιστική διάθεση που εξέφρασαν οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ, σε πρόσφατη γενική τους συνέλευση για τις επιχειρούμενες αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις. "Δεν είναι τυχαίο - προσθέτει ο συνδικαλιστής της ΔΑΣ - ότι ενώ η κυβέρνηση πριν λίγες μέρες έβαζε επί τάπητος το 10ωρο στους οδηγούς, ο υπουργός Μεταφορών να εμφανίζεται δήθεν αδιάφορος για τα εργασιακά και να λέει ότι αυτά θα τα "βρουν" οι εργαζόμενοι με τη διοίκηση στο δίμηνο διάλογο". Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση επιδιώκει να εγκλωβίσει τους εργαζόμενους σε συζητήσεις δήθεν για τα θεσμικά, να τους αποσπάσει την προσοχή από τα εργασιακά και το νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Εργασίας και να τους κρατήσει έτσι θεατές και έξω από το μέτωπο των υπόλοιπων εργαζομένων στις ΔΕΚΟ. "Με τα σκληρά αντεργατικά μέτρα που θέλει να περάσει η κυβέρνηση - τονίζει ο Χρ. Σταμούλος - είναι αναπόφευκτη η δημιουργία από τα κάτω κινήματος αντίστασης, είτε το θέλουν είτε όχι οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες στα συνδικάτα. Αν ενδιαφερόταν πραγματικά για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, θα έκανε πράξη αυτά που η ίδια πρέσβευε το 1992 για ενιαίο - δημόσιο φορέα, για ενιαία τιμολογιακή πολιτική και πολιτική προμηθειών, για ενιαία ΣΣΕ κλπ.".

Ποτέ και τίποτα δεν πάει χαμένο

Θα 'θελα, με αφορμή το ξεπούλημα της "Ολυμπιακής" στη γερμανική "Λουφτχάνσα" να απευθυνθώ στους συναγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης - σε όσους ακόμα ζούμε - και ιδιαίτερα σ' αυτούς που βρίσκονται πλάι στο κυβερνητικό κόμμα και μάλιστα οργανωμένα, αλλά και σε όλους, όπου κι αν είναι ενταγμένοι, και να τους θυμίσω μερικά σημαντικά γεγονότα που σφράγισαν όχι μόνο τη δική μας ζωή, αλλά και την πορεία ολόκληρης της ανθρωπότητας μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο και μου είναι αδιανόητο ότι μπορεί να ξεχαστούν.

Αγαπητοί συναγωνιστές, είμαστε η γενιά που ζήσαμε αυτό τον πόλεμο με τα 50 εκατομμύρια νεκρούς - μερίδιο της πατρίδας μας 500 χιλιάδες - και με τα πιο φρικτά εγκλήματα που θα τα θυμίζουν τα Νταχάου, Αουσβιτς - για την Ελλάδα η Κάντανος, τα Καλάβρυτα, το Δίστομο, τα Σκοπευτήρια και άλλα - τα εκατομμύρια των αναπήρων, τις αμέτρητες υλικές καταστροφές, τα μνημεία πολιτισμού που χάθηκαν και γενικά την πολιτιστική καταστροφή που επέφερε και με τίποτα δεν μπορεί ν' αντικατασταθεί.

Πώς μπορεί να ξεχάσουμε τη Χιτλερική Αεροπορία Λουτχόβεν με τα "Στούκας"να εφορμούν και να ισοπεδώνουν τα πάντα, φτάνει μόνο να θυμηθούμε τους βομβαρδισμούς του Λονδίνου και της Βαρσοβίας. Θα ξεχάσουμε πώς ξεκίνησε τον πόλεμο ο Χίτλερ; "Για ζωτικό χώρο" μίλαγε. Σήμερα οι Αμερικανοί το λένε "ζωτικά συμφέροντα" στις χώρες που επεμβαίνουν και αιματοκυλούν τους λαούς - στη χώρα μας αυτό επιβεβαιώνεται από τη δραστηριότητα του νέου Πιουριφόι κ. Μπερνς. Τότε οι Γερμανοί είχαν την υποστήριξη της Κοινωνίας των Εθνών που την πλειοψηφία της αποτελούσαν χώρες με αντικομμουνιστικό προσανατολισμό, σήμερα οι Αμερικανοί, εν ονόματι του ΟΗΕ, που δεν έχει καμία σχέση με αυτόν που ιδρύθηκε το 1945 για να μην ξαναγίνει πόλεμος, δρουν για τη διάλυση των χωρών.

Ο Χίτλερ τότε, για την επιτυχία του σκοπού του, έπρεπε να ξεκαθαρίσει τις κατ' αυτόν "κατώτερες" φυλές, Εβραίους, Κομμουνιστές και άλλους όποιας χώρας και χρώματος, για να επικρατήσει η "Αρία Φυλή". Ο ρατσισμός σε όλο του το φρικτό μεγαλείο άρχισε πριν τον πόλεμο στο κέντρο της πολιτισμένης Ευρώπης, η οποία παρέμεινε συνειδητά θεατής, γιατί πίστευε ότι η λαίλαπα εκείνη δε θα την άγγιζε (πολλές ομοιότητες με το σήμερα).

Μη βιαστείτε συναγωνιστές να μου μιλήσετε για τη θεωρία της συλλογικής ευθύνης, επειδή έχουν περάσει δυο γενιές από τότε - μακριά από μένα η σκέψη αυτή - όμως ξεπηδούν μερικά ερωτήματα:

1. Η κυβερνητική εξουσία της Γερμανίας είναι περίπου στην ηλικία μας, Κολ, Κίνγκελ και μια σειρά άλλοι, αλήθεια πού ήταν τότε αυτοί; Εστω και σαν απλοί φαντάροι είχαν ασπαστεί το ναζισμό;

2. Οι δυο μεταπολεμικές γενιές τους πώς διαπαιδαγωγήθηκαν; Τα περιστατικά που έχουν δει το φως της δημοσιότητας είναι πολλά για τη δραστηριότητα των παρακρατικών ναζιστικών οργανώσεων και τελευταία η συστηματική ανάπτυξή τους μέσα στις ένοπλες δυνάμεις της Γερμανίας.

3. Πώς οι "Σύμμαχοι του ελεύθερου κόσμου" επέτρεψαν να γίνει ηγετική δύναμη η Γερμανία, σ' αυτή τη δικιά τους Ευρωπαϊκή Ενωση; Γιατί εμείς θέλουμε την πραγματικά ελεύθερη ένωση των λαών της Ευρώπης.

4. Ποιους δεσμούς είχαν και έχουν οι ελληνικές κυβερνήσεις από το 1945 και μετά "οι μεγάλοι εθνικόφρονες πατριώτες" και δεν τόλμησαν ΠΟΤΕ να ζητήσουν τις πολεμικές αποζημιώσεις και το δάνειο(!!!) δηλαδή την κλεψιά των χιτλερικών στρατευμάτων κατοχής; Τώρα τους παραχωρούμε τα πάντα και τους πληρώνουμε κι από πάνω.

Είναι ερωτήματα όλ' αυτά αγαπητοί συναγωνιστές, που επανειλημμένα έχουν δοθεί απ' το ΚΚΕ και όχι μόνο εντός κι εκτός Βουλής, αλλά και ιστορικά. Ομως με λύπη μου διαπιστώνω ότι πολλοί της γενιάς μας τα ξέχασαν και στις νέες γενιές φρόντισαν, το κράτος επίσημα αλλά και κάποιοι ιστορικοί και άλλοι συνειδητά να τους μάθουν διαστρεβλωμένη την ιστορία.

Σ' αυτές λοιπόν τις συνθήκες της "παγκοσμιοποίησης της ελεύθερης αγοράς τους" η "σοσιαλιστική" κυβέρνηση πουλάει την "Ολυμπιακή" στη "Λουφτχάνσα". Φαντάζομαι την αγαλλίαση των πιλότων της χιτλερικής αεροπορίας, όσων απ' αυτούς ζουν για την κατάκτηση σε αέρα, στεριά και θάλασσα της Ελλάδας, επίσημα και με νόμο. Εμάς όμως πρέπει να μας πιάνει ρίγος απ' το τρίξιμο που θα κάνουν τα κόκαλα των 500 χιλιάδων νεκρών μας.

Βέβαια, καμιά εταιρία, είτε αμερικάνικη είτε αγγλική ή όποια άλλη δε θα είναι καλύτερη, εμείς δε θέλουμε καμιά και θα αγωνιστούμε μαζί με όλους τους νέους και τους εργαζόμενους να μην πάει ούτε μια δραχμή δημόσιας περιουσίας, ούτε μια σπιθαμή γης σε κανένα ξένο και πολύ περισσότερο σ' αυτούς που πότισαν το χώμα μας με πολύ αίμα και θα βουίζει πάντα στ' αυτιά των αγωνιστών το "ράους" και το "φερμπότεν". Οσα μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί σε ξένες εταιρίες που εκμεταλλεύονται το λαό μας, να είναι σίγουροι αυτοί που τα παρέδωσαν, ότι όπως φύγανε οι σιδερόφραχτες χιτλερικές μεραρχίες - δεν έχει σημασία πόσος χρόνος θα χρειαστεί - θα φύγουν και πολύ χειρότερα αυτοί. Εχουμε το δικαίωμα συναγωνιστές εμείς που τα ζήσαμε να επιτρέψουμε να επαναληφθεί αυτή η μαύρη σελίδα της ιστορίας;

Για τους παραπάνω ιστορικούς λόγους και την αποφυγή κινδύνων για τη χώρα και το λαό καλώ όλους τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, όλους τους εργαζόμενους και ιδιαίτερα τους νέους, όλοι μαζί να μην επιτρέψουμε να ξαναπαιχτεί το έργο "Οι Γερμανοί ξανάρχονται", γιατί τη φορά αυτή θα είναι πολύ πιο φρικτό. Να μείνουμε πιστοί σ' ένα απ' τα πολλά αντιστασιακά τραγούδια "Πάνω στο όμορφο Πήλιο δεν είναι πια Γερμανοί". Αυτό θα γίνει με τη συγκρότηση ενός γερού, δυνατού, ενωτικού μετώπου αγώνα προσαρμοσμένου στις σημερινές συνθήκες και ανάγκες του λαϊκού και μαζικού κινήματος.

Εμείς οι αγωνιστές εκείνης της γενιάς, όσοι υπάρχουμε, με τα παιδιά και τα εγγόνια μας, χρωστάμε στις γενιές που θα 'ρθουν τον κόσμο εκείνο τον ειρηνικό, τον όμορφο, το δίκαιο, το σοσιαλιστικό. Γι' αυτόν αγωνιστήκαμε και πρέπει να συνεχίσουμε ως την τελευταία μας ανάσα, για να γίνει ανθρώπινη η ζωή. Αξίζει, πιστεύω, να τελειώσω αυτή την επιστολή με μιαν απάντηση της αξέχαστης παιδαγωγού Ρόζας Ιμβριώτη, όταν την ανέκριναν στο Στρατηγείο Κεντρικής Ελλάδας (ΣΚΕ) στη Λάρισα: "Δε θυμάμαι στην ιστορία να σταμάτησε την προς τα μπρος πορεία κανένα είδος βίας. Αντίθετα... είδα οι φραγμοί να γιγαντώνουν την πρόοδο".

Οσες ανατροπές κι αν έχει η ιστορία ΠΟΤΕ και τίποτα δεν πάει χαμένο απ' τους αγώνες.

Μαρία ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ

ΝΔ: Μονότονα νεοφιλελεύθερη

Να αρχίσει αμέσως τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της "Ολυμπιακής", να προσαρμόσει άμεσα τους κανονισμούς προσωπικού στα πρότυπα των ξένων αεροπορικών εταιριών και... να ενισχύσει την είσοδο νέων εταιριών στην εσωτερική αγορά αίροντας τα αντικίνητρα, καλεί την κυβέρνηση η ηγεσία της ΝΔ με χθεσινή ανακοίνωσή της. Δεν παραλείπει τους λεονταρισμούς και τη δημαγωγία, προειδοποιώντας την κυβέρνηση ότι η πολιτική της θα έχει κατάληξη ή τη χρεοκοπία και το κλείσιμο της ΟΑ ή την απαξίωσή της "για να προσφερθεί άνευ όρων σε οποιαδήποτε ξένη εταιρία".



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ