• Ελιγμός τακτικής από την κυβέρνηση που "προτάσσει" τα θεσμικά και παραπέμπει τα εργασιακά σε "διάλογο"
  • Επιτελικός ο ρόλος του ΟΑΣΑ και το συγκοινωνιακό έργο θα ανατίθεται σε φορείς δημοσίου, ιδιωτικού ή μεικτού συμφέροντος!
  • - Χιλιοειπωμένες τα 20 τελευταία χρόνια εξαγγελίες από τους εκάστοτε αρμόδιους όλων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, επανέλαβαν χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης... - 1998-04-15 00:00:00.0"/>
  • Ελιγμός τακτικής από την κυβέρνηση που "προτάσσει" τα θεσμικά και παραπέμπει τα εργασιακά σε "διάλογο"
  • Επιτελικός ο ρόλος του ΟΑΣΑ και το συγκοινωνιακό έργο θα ανατίθεται σε φορείς δημοσίου, ιδιωτικού ή μεικτού συμφέροντος!
  • - Χιλιοειπωμένες τα 20 τελευταία χρόνια εξαγγελίες από τους εκάστοτε αρμόδιους όλων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, επανέλαβαν χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης... - 1998-04-15 00:00:00.0" /> "Νοικοκύρεμα" και στο βάθος ιδιώτες... | ΡΕΠΟΡΤΑΖ | ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Τετάρτη 15 Απρίλη 1998
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
    Σελίδα 14
    ΡΕΠΟΡΤΑΖ
    "ΠΡΑΣΙΝΗ ΒΙΒΛΟΣ" ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
    "Νοικοκύρεμα" και στο βάθος ιδιώτες...
    • Ελιγμός τακτικής από την κυβέρνηση που "προτάσσει" τα θεσμικά και παραπέμπει τα εργασιακά σε "διάλογο"
    • Επιτελικός ο ρόλος του ΟΑΣΑ και το συγκοινωνιακό έργο θα ανατίθεται σε φορείς δημοσίου, ιδιωτικού ή μεικτού συμφέροντος!

    Χιλιοειπωμένες τα 20 τελευταία χρόνια εξαγγελίες από τους εκάστοτε αρμόδιους όλων των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας, επανέλαβαν χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλης και ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Στρ. Παπαδημητρίου,παρουσιάζοντας την "Πράσινη Βίβλο" για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Βασικοί άξονες του "νέου" σχεδίου είναι η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών, με την εκχώρηση του συγκοινωνιακού έργου σε φορείς "δημοσίου, ιδιωτικού ή μεικτού συμφέροντος", αλλά και η επιβολή διάφορων φόρων για την εξασφάλιση κονδυλίων!

    Ειδικότερα, η "Πράσινη Βίβλος" προβλέπει ότι ο ΟΑΣΑ θα λειτουργεί ως "Μητροπολιτικός Φορέας", με αρμοδιότητα το σχεδιασμό και την οργάνωση των αστικών συγκοινωνιών. Ο υπουργός, απαντώντας στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων για το θέμα αυτό, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο σύστασης νέων συγκοινωνιακών εταιριών και της ένταξης σ' αυτές π. χ. των ΗΣΑΠ στο "Αττικό Μετρό", του ΗΛΠΑΠ στην εταιρία του τραμ κλπ. Οσον αφορά τη χρηματοδότηση των αστικών συγκοινωνιών, η "Πράσινη Βίβλος", προβλέπει την ίδρυση "Ειδικού Ταμείου", με πόρους που θα αντλούνται "από ευρύτερες κοινωνικές ομάδες που επωφελούνται από τη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών, από τη μεταφορά κονδυλίων από τα ρυπογόνα ΙΧ στις λιγότερο ρυπογόνες αστικές συγκοινωνίες, από τέλη στους μισθούς, που καταβάλλονται από τις επιχειρήσεις, από φόρους επί του τζίρου των επιχειρήσεων που επωφελούνται από τις υπηρεσίες των αστικών συγκοινωνιών κλπ.". Για το θέμα της τιμολογιακής πολιτικής, καθώς και για τους σχεδιαζόμενους φόρους ο υπουργός απέφυγε ν' απαντήσει ευθέως στις δημοσιογραφικές ερωτήσεις, αφήνοντας, ωστόσο ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα, ενώ απαντώντας σε ερώτηση αν θ' αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων μέσα στο 1998, είπε: "Δεν μπορώ να το πω αυτό με ασφάλεια, γιατί δεν είμαι ο αρμόδιος επί του θέματος υπουργός". Αλλά και για την κάλυψη των χρεών των αστικών συγκοινωνιών, που ανέρχονται σε 850 δισ. δρχ., ερωτηθείς αν θα δοθεί λύση με το νομοσχέδιο, το μόνο που είχε να πει ήταν ότι "κανονικά θα πρέπει να δοθεί"!

    Ο υπουργός κατά τα άλλα ανέφερε ότι εκείνο που προέχει είναι η "οικονομική εξυγίανση" των συγκοινωνιακών φορέων, με τη "μείωση του λειτουργικού τους κόστους", ενώ ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στην... ανάγκη να βοηθήσουν οι εργαζόμενοι στην "αύξηση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας". Οταν, όμως, του ζητήθηκαν διευκρινίσεις, είπε ότι τα εργασιακά είναι ειδικό θέμα, που θα τα συζητήσουν η διοίκηση και οι εργαζόμενοι τους επόμενους δύο μήνες.

    Τα μέτρα

    Στην "Πράσινη Βίβλο", εκτός του "Μητροπολιτικού Φορέα" και την ίδρυση του"Ειδικού Ταμείου", περιέχονται και τα εξής μέτρα: Αλλαγή της επενδυτικής και της τιμολογιακής πολιτικής. Επιδότηση με "ορθολογικά κριτήρια", αποτελεσματική αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, δημιουργία χώρων στάθμευσης και σταθμών μετεπιβίβασης από τα ΙΧ στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθιέρωση της τηλεματικής κλπ.

    Σημειώνεται ότι κατά την παρουσίαση της "Πράσινης Βίβλου" στους εργαζόμενους, με παρέμβασή του ο Χρ. Σταμούλος,μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και εκπρόσωπος της ΔΑΣ, επισήμανε στον υπουργό ότι τις ίδιες εξαγγελίες για την αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών, έχουν κάνει όλοι οι προκάτοχοί του τα τελευταία 20 χρόνια, χωρίς ποτέ να συνοδεύονται από έργα. Επί της ουσίας των κυβερνητικών σχεδίων, κατήγγειλε ότι επιχειρείται η ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών μέσω των θυγατρικών εταιριών, στις οποίες θα εκχωρηθεί η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, αλλά και η κατεδάφιση εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων. Στο μόνο σχόλιο του υπουργού ότι "τα βλέπετε από άλλη οπτική γωνία" ο Χρ. Σταμούλος αντέτεινε ότι εκσυγχρονισμός δεν είναι ούτε η ιδιωτικοποίηση ούτε η κατάργηση του 8ωρου.

    Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Α. Κολλάς,στη δική του παρέμβαση, ρώτησε τον υπουργό αν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η σύσταση του ενιαίου και δημόσιου συγκοινωνιακού φορέα, αλλά... ξέχασε να του επισημάνει το ομόφωνο ψήφισμα της πρόσφατης γενικής συνέλευσης των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ, στις 7 Απρίλη, με κορυφαίο αίτημα τον ενιαίο φορέα. Επίσης, δεν αναφέρθηκε στην προγραμματισμένη για τις 5 Μάη 1998 στάση εργασίας και τη σύγκληση γενικής συνέλευσης του κλάδου στο γήπεδο "Σπόρτιγκ".

    Ελιγμός τακτικής

    Ο Χρ. Σταμούλος επισημαίνει ότι ενώ η κυβέρνηση στην "Ολυμπιακή" άρχισε με τα εργασιακά, στις αστικές συγκοινωνίες, απλά επιχειρεί ελιγμό τακτικής, αρχίζοντας δήθεν από τα θεσμικά - οργανωτικά, αλλά για να εφαρμόσει την ίδια κι απαράλλαχτη πολιτική του ξεπουλήματος και της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων. Στόχος της είναι να αποφύγει τη συγκρότηση ενιαίου και δυναμικού μετώπου δράσης των εργαζομένων στις ΔΕΚΟ, με δεδομένο μάλιστα το αγωνιστικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί από τα κάτω στην ΟΑ, αλλά και την αγωνιστική διάθεση που εξέφρασαν οι εργαζόμενοι στην ΕΘΕΛ, σε πρόσφατη γενική τους συνέλευση για τις επιχειρούμενες αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις. "Δεν είναι τυχαίο - προσθέτει ο συνδικαλιστής της ΔΑΣ - ότι ενώ η κυβέρνηση πριν λίγες μέρες έβαζε επί τάπητος το 10ωρο στους οδηγούς, ο υπουργός Μεταφορών να εμφανίζεται δήθεν αδιάφορος για τα εργασιακά και να λέει ότι αυτά θα τα "βρουν" οι εργαζόμενοι με τη διοίκηση στο δίμηνο διάλογο". Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση επιδιώκει να εγκλωβίσει τους εργαζόμενους σε συζητήσεις δήθεν για τα θεσμικά, να τους αποσπάσει την προσοχή από τα εργασιακά και το νομοσχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Εργασίας και να τους κρατήσει έτσι θεατές και έξω από το μέτωπο των υπόλοιπων εργαζομένων στις ΔΕΚΟ. "Με τα σκληρά αντεργατικά μέτρα που θέλει να περάσει η κυβέρνηση - τονίζει ο Χρ. Σταμούλος - είναι αναπόφευκτη η δημιουργία από τα κάτω κινήματος αντίστασης, είτε το θέλουν είτε όχι οι συνδικαλιστικές πλειοψηφίες στα συνδικάτα. Αν ενδιαφερόταν πραγματικά για τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, θα έκανε πράξη αυτά που η ίδια πρέσβευε το 1992 για ενιαίο - δημόσιο φορέα, για ενιαία τιμολογιακή πολιτική και πολιτική προμηθειών, για ενιαία ΣΣΕ κλπ.".


    Κορυφή σελίδας
    Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
    Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
    Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ