ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Ιούλη 2006
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΔ - ΠΑΣΟΚ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ
Τη φυλάνε σαν «κόρη οφθαλμού»

Απορρίφθηκε χτες στη Βουλή η πρόταση του ΚΚΕ για κατάργηση του κατάπτυστου μέτρου

Στο χέρι του εργατικού λαϊκού κινήματος είναι να καταργήσει το μέτρο της επιστράτευσης και τα κόμματα που την υπερασπίζονται
Στο χέρι του εργατικού λαϊκού κινήματος είναι να καταργήσει το μέτρο της επιστράτευσης και τα κόμματα που την υπερασπίζονται
Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ επιθυμούν τη διατήρηση της πολιτικής επιστράτευσης στο «οπλοστάσιο» της εκάστοτε κυβέρνησης, προκειμένου να προστατεύονται τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου. Εγινε σαφές χτες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, όπου καταψηφίστηκε η πρόταση του ΚΚΕ, για την άρση των εμποδίων στην άσκηση του απεργιακού δικαιώματος. Απορρίφθηκαν επίσης και προτάσεις του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ για αλλαγή του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, τις οποίες ο εισηγητής του ΚΚΕ Τ. Τσιόγκας χαρακτήρισε αντίστοιχα «υποκριτική» και «κολοβή».

Το δικαίωμα στην απεργία «αποτελεί θεμελιώδη κατάκτηση της εργατικής τάξης», τόνισε ο Τάκης Τσιόγκας, σημειώνοντας ότι «η όποια σημερινή συνταγματική και νομοθετική κατοχύρωσή της είναι αποτέλεσμα σκληρών αγώνων πολλές φορές αιματηρών». Οπως σημείωσε, το ΚΚΕ απαιτεί «τη λήψη άμεσων μέτρων που θα διασφαλίζουν το δικαίωμα στην απεργία», θυμίζοντας ενδεικτικά ότι «παραμένει σε ισχύ για τους ναυτεργάτες ο νόμος 330 του 1976» και η «νομιμοποίηση της εργοδοτικής ανταπεργίας, το λεγόμενο Λοκ Αουτ». Κάνοντας λόγο για εμπόδια στο δικαίωμα της απεργίας, ο Τάκης Τσιόγκας ζήτησε την κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης «όχι μόνο σε περίπτωση απεργίας αλλά σε κάθε μορφή αγώνα» και «ανεξάρτητα από τις αποφάσεις δικαστηρίων», καθώς και να μην ισχύει το άρθρο 281 του Αστικού Κώδικα για τις απεργιακές κινητοποιήσεις, αφού «αξιοποιείται για να κηρυχτούν οι απεργίες παράνομες και καταχρηστικές». Ειδικά για τους ναυτεργάτες, ζήτησε την επέκταση και σε αυτόν τον κλάδο των διατάξεων του νόμου 1264, καθώς και την κατάργηση του άρθρου 47 που ποινικοποιεί τις απεργίες στους δημόσιους υπαλλήλους.

Για την ασφάλεια των πολιτών!

Σχολιάζοντας την πρόταση του ΠΑΣΟΚ, ο Τ. Τσιόγκας είπε ότι «κοροϊδεύει την κοινωνία», αφού η πρότασή του «δεν αποκλείει την πολιτική επιστράτευση» μια και «δε θέλει να την καταργήσει», ενώ «επεκτείνει την επιστράτευση και στους αλλοδαπούς». Οσον αφορά στην πρόταση του ΣΥΝ είπε ότι «είναι άτολμη και κολοβή», αφού δεν αναφέρεται στις διατάξεις περί καταχρηστικότητας των απεργιών και «κλείνει τα μάτια στο θέμα του εκδημοκρατισμού του ναυτεργατικού κινήματος» βασικά στοιχεία των αντι-απεργιακών πολιτικών και «δεν καλύπτει άλλες μορφές δράσης».

Προϋπόθεση του ...«αισθήματος ασφάλειας για τους πολίτες» είναι η δυνατότητα της πολιτικής επιστράτευσης, δήλωσε η εισηγήτρια της ΝΔ Σοφία Βούλτεψη, υποστηρίζοντας ότι «το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο είναι αρκετό». Υποστήριξε ότι «δεν είμαστε βέβαιοι ότι όσοι αποφασίζουν μια απεργία λαμβάνουν υπόψη τις κοινωνικές ανάγκες».

Πλήρης ευθυγράμμιση...

Ρεσιτάλ υποκρισίας υπήρξε από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, αφού οι βουλευτές του ζήτησαν την αλλαγή της νομοθεσίας περί της επιστράτευσης, χωρίς όμως να θιχτεί στο παραμικρό το ισχύον «απεργιοκτόνο» νομοθετικό πλαίσιο και χωρίς να παρακάμπτεται η ευχέρεια μιας κυβέρνησης να καταφεύγει στο μέτρο της επιστράτευσης! Ο εισηγητής του Γ. Τόλιος υποστήριξε ότι πρόκειται για «παραβίαση του Συντάγματος», όταν γίνεται επιστράτευση «απλώς και μόνο για να αντιμετωπιστεί μια απεργιακή κινητοποίηση», ενώ δε συντρέχουν οι «λόγοι που επιβάλλουν την επίταξη». Ο Α. Λοβέρδος διευκρίνισε σαφώς ότι «δε θέλουμε να παρέμβουμε στο θέμα της καταχρηστικής άσκησης δικαιωμάτων». Στο σημείο αυτό συμφώνησε και ο εκπρόσωπος του ΣΥΝ Ν. Κωσταντόπουλος, λέγοντας ότι «οι διατάξεις για την καταχρηστικότητα των δικαιωμάτων έχουν ισχύ από τη γαλλική επανάσταση», αν και τάχτηκε κατά της χρήσης «στρατιωτικών μέτρων» κατά των απεργιών.

ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΕΣ ΟΛΠ
Κινητοποιήσεις ενάντια στα μέτρα - οδοστρωτήρα

Κοινό κάλεσμα της «Δημοκρατικής Ενότητας Λιμενεργατών» και της «Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Υπαλλήλων Λιμανιών»

Κάτω από τις έντονες πιέσεις του κλάδου των λιμενεργατών, αλλά και των ταξικών δυνάμεων της «Δημοκρατικής Ενότητας Λιμενεργατών», για την αντιμετώπιση των μέτρων - οδοστρωτήρα που προωθούνται στο λιμάνι του Πειραιά και στο προσωπικό, από την κυβέρνηση και την πρασινογάλαζη διοίκηση της ΟΛΠ ΑΕ, η πλειοψηφία της διοίκησης της Ενωσης Λιμενεργατών αναγκάστηκε να αποφασίσει κάποιες κινητοποιήσεις, τις οποίες φρόντισε εξαρχής να υπονομεύσει, καθώς το μόνο που προβάλλει είναι 125 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού... Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν από χτες με δίωρη στάση εργασίας. Θα συνεχιστούν αύριο Πέμπτη με 4ωρη στάση εργασίας από τις 7.30 έως τις 11.30 το πρωί, ενώ για την Τρίτη 25 Ιούλη έχει προγραμματιστεί 24ωρη στάση εργασίας.

Η «Δημοκρατική Ενότητα», σε ανακοίνωση που εξέδωσε από κοινού με την αγωνιστική παράταξη της «Δημοσιοϋπαλληλικής Ενότητας Υπαλλήλων Λιμανιών», αναφέρει ότι στο πλαίσιο της αντιλαϊκής πολιτικής των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και με τη στήριξη της πλειοψηφίας του σωματείου, η διοίκηση του ΟΛΠ, αποθρασυμένη, προβαίνει «σε κάθε αυθαιρεσία». «Συνάπτει τρεις συμβάσεις ανάθεσης απ' ευθείας από τον διευθύνοντα σύμβουλο και "παραχώρηση λειτουργίας και εκμετάλλευση", δηλαδή ξεπούλημα, του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ). Αλλες δύο μελέτες ξεπουλήματος του κεντρικού λιμένα και μια για σύσταση θυγατρικής με σκοπό τη συρρίκνωση, αποκοπή (θυγατροποίηση) της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης». Κάνει απόπειρα για την κατάργηση της υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλιάς του ΟΛΠ με την ανάθεση αυτού του τομέα σε εταιρία φασόν! Επιπλέον προωθείται Κανονισμός Οργάνωσης και λειτουργίας του ΟΛΠ, «που σημαίνει τεμαχισμό, κατάργηση αντικειμένων - ξεπούλημα, ανατροπή εργασιακών σχέσεων, σύνδεση "αμοιβής - παραγωγικότητας", πετσόκομμα οργανικών θέσεων σε λιμενεργάτες και το σύνολο του προσωπικού, συνεχίζει τις προσλήψεις ορισμένου χρόνου, διμηνίτες κλπ.».

Οι δύο παρατάξεις καλούν τον κλάδο να δυναμώσει τον ταξικό πόλο του συνδικαλιστικού κινήματος, να προβάλουν το διεκδικητικό πλαίσιο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους και συγκρούεται με το σύνολο της πολιτικής που προωθείται. Να απαιτήσουν να σταματήσει κάθε ξεπούλημα του λιμανιού, προσλήψεις μόνιμου, τακτικού προσωπικού, μέτρα υγιεινής - ασφάλειας, κατώτερο εισαγωγικό μισθό 1.380 ευρώ με ανάλογη κλιμάκωση και άλλα.

ΑΓΟΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ
Δωδεκάχρονος μποναμάς στους εφοπλιστές

Καταψήφισε το ΚΚΕ τη σχετική τροπολογία του ΥΕΝ

Καταψήφισε χτες στη Βουλή το ΚΚΕ την τροπολογία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με την οποία διασφαλίζεται «ζεστό χρήμα» στα ταμεία των εφοπλιστικών εταιρειών μέσω του χρονικού διπλασιασμού των συμβάσεων για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στις άγονες γραμμές.

Οπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο Νίκος Γκατζής, με την τροπολογία έχουμε μια ακόμη «διευκόλυνση των εφοπλιστών», αφού «θα την καταθέσουν στις τράπεζες ως εγγυητική επιστολή για δάνεια», χωρίς να λυθεί το πρόβλημα στην ακτοπλοΐα. Παράλληλα, έθεσε το ερώτημα του «γιατί άραγε την καλή επικοινωνία των νησιών δεν την εξασφαλίζουν τα 6 αλλά τα 12 χρόνια;», σημειώνοντας ότι προφανώς κάτι άλλο υποκρύπτεται. «Το θέμα είναι η ποιότητα της ακτοπλοΐας», σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ, τονίζοντας ότι αυτό «δεν μπορεί να γίνει με την απελευθέρωσή της και την άρση του καμποτάζ με τα οποία συμφωνούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ». Είναι ανάγκη τόνισε να υπάρξει «δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών». Συνέχισε επισημαίνοντας πως «το εφοπλιστικό κεφάλαιο και επί ΝΔ και επί ΠΑΣΟΚ αντιμετωπίστηκε απλόχερα».

Από την πλευρά του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη υποστηρίχτηκε ότι με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει προσέλκυση επενδύσεων από τις ναυτιλιακές εταιρείες, προκειμένου να εξυπηρετηθούν απομακρυσμένα νησιά. Πρόσθεσε ότι με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η μακροχρόνια σύνδεση των νησιών αυτών. Από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ, η Α. Διαμαντοπούλου εξέφρασε την εκτίμηση ότι η προώθηση αυτής της τροπολογίας αποτελεί ομολογία της αποτυχίας στη ναυτιλιακή πολιτική της κυβέρνησης.

Ταλαιπωρίας συνέχεια...

Στο μεταξύ, η ταλαιπωρία στα λιμάνια με τις καθημερινές βλάβες συνεχίζεται με την ακινητοποίηση και του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΠΡΕΒΕΛΗΣ» που εκτελεί το δρομολόγιο Πειραιάς - Ρέθυμνο. Χτες, η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΑΝΕΚ εξέδωσε ανακοίνωση για να γνωστοποιήσει ότι το πλοίο θα μείνει δεμένο μέχρι και αύριο Πέμπτη 20 του μήνα, χωρίς ωστόσο να αναφέρει τους λόγους. Η ακινητοποίηση του πλοίου σημαίνει ότι μένει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση ένας ολόκληρος νομός με συνέπεια, χιλιάδες επιβάτες για να ταξιδέψουν με προορισμό τον Πειραιά θα πρέπει πρώτα να πηγαίνουν από το Ρέθυμνο στα Χανιά και το αντίστροφο για όσους έρχονται από Πειραιά με προορισμό το Ρέθυμνο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ