ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Νοέμβρη 2013
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΝΕ - «ΟΔΗΓΗΤΗΣ»
Πανελλήνιος μαθητικός διαγωνισμός συλλογικής εργασίας

Μέχρι τις 30 Νοέμβρη συνεχίζονται οι συμμετοχές

Συνεχίζονται μέχρι τις 30 Νοέμβρη οι δηλώσεις συμμετοχής στον πανελλήνιο διαγωνισμό συλλογικής ερευνητικής εργασίας για μαθητές Γυμνασίων, Λυκείων και ΕΠΑΛ, που διοργανώνουν η ΚΝΕ και ο «Οδηγητής». Στόχος του διαγωνισμού είναι οι μαθητές να μάθουν δουλεύοντας συλλογικά, να αμφισβητούν, να μην αρκούνται στα ψέματα και τις μισές αλήθειες που διδάσκονται, συχνά στα σχολεία, να επιμένουν να αναζητούν και να διαδίδουν την αλήθεια.

Στις ερευνητικές εργασίες τους για το διαγωνισμό, οι μαθητικές ομάδες (αποτελούμενες από 3 έως 20 μαθητές) μπορούν να διαλέξουν ένα από τα τέσσερα θέματα που έχει ορίσει η ΚΝΕ και που παραθέτουμε παρακάτω, μαζί με μια σειρά υποερωτήματα που θέτει η ΚΝΕ σε κάθε θέμα, προκειμένου να προσανατολίσει την αναζήτηση των μαθητών:

Α. Κάνεις login και πιστεύεις πως η ζωή ξεκινά;

Στην ενότητα αυτή οι μαθητές μπορούν να προβληματιστούν πάνω στα εξής επιμέρους θέματα και ερωτήματα:

Διαδίκτυο και σελίδες κοινωνικής δικτύωσης: Πότε ξεκίνησαν, πώς και από ποιους; Ποια η χρήση τους σήμερα; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των χρηστών τους (ιδιώτες, επιχειρηματίες, πολυεθνικοί όμιλοι, ΜΜΕ κ.τ.λ.); Το διαδίκτυο είναι μέσο πληροφόρησης; Υπάρχουν παγίδες; Η ενημέρωση είναι αντικειμενική ή υποκειμενική; Από πού μπορεί να ενημερώνεται κανείς; Ποια η σχέση του διαδικτύου με παλαιότερα μέσα π.χ. βιβλίο, εφημερίδα, αλληλογραφία κ.τ.λ.; Μπορεί να τα αντικαταστήσει; Ανάπτυξη κοινωνικότητας, δημιουργικότητας και προσωπικότητας νέου ανθρώπου. Μπορούν να γίνουν αυτά μέσω των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης; Πόσο «ελεύθερα» κινούμαστε στο διαδίκτυο και τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης; Μπορεί το διαδίκτυο να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο για δράση και κινητοποίηση;

Β. Εθελοντισμός και φιλανθρωπία ή αλληλεγγύη ανάμεσα σε ίσους;

Σ' αυτή την ενότητα τίθενται τα ερωτήματα:

Ποιες οι αφετηρίες και οι στόχοι όσων δραστηριοποιούνται στον τομέα της αλληλεγγύης; Ποιος ο ρόλος των διαφόρων ΜΚΟ; Είναι ανεξάρτητες; Από πού χρηματοδοτούνται; Ποιος ο ρόλος της Εκκλησίας; Τι σημαίνει το σύνθημα «Ολοι για έναν και ένας για όλους»; Ποια η δράση σωματείων, λαϊκών επιτροπών, μαθητών, φοιτητικών και σπουδαστικών συλλόγων; Συμβιβασμός, διαιώνιση του προβλήματος ή διεκδίκηση και σύγκρουση; Αναλύστε το σύνθημα «Δώσε το χέρι σε όποιον σηκώνεται».

Γ. Οι παππούδες μας πρόσφυγες, οι πατεράδες μας μετανάστες, εμείς ρατσιστές;

Σ' αυτή την ενότητα οι μαθητές μπορούν να πραγματευτούν:

Το κοινωνικό φαινόμενο της μετανάστευσης: Πότε εμφανίζεται; Ποια τα αίτιά του; Στην Ιστορία της χώρας μας υπήρξαν κύματα μεταναστών; Ποια η επίσημη πολιτική κρατών και διεθνών οργανισμών (ΕΕ, ΝΑΤΟ, ΟΗΕ κ.τ.λ.) σε σχέση με τη μετανάστευση και τους μετανάστες; Υπάρχει πείρα από τις σοσιαλιστικές χώρες σε σχέση με τη μετανάστευση; Πώς καλλιεργείται ο ρατσισμός και ο φασισμός; Υπάρχει λύση στο ζήτημα της μετανάστευσης;

Δ. Τόποι αγώνα και μαρτυρίας του λαού και της νεολαίας!

Τέλος, σ' αυτή την ενότητα τίθενται τα ερωτήματα:

Στην περιοχή σας υπάρχουν τόποι μαρτυρίας από την περίοδο της κατοχής, του εμφυλίου ή της χούντας; Πώς και αν παρουσιάζονται από τα σχολικά βιβλία και γιατί; Πώς οργανώθηκε η ζωή σε φυλακές και τόπους εξορίας; Αναπτύχθηκαν αγώνες; Υπήρχε ενασχόληση με τη Μόρφωση, την Παιδεία, τον Αθλητισμό και την Τέχνη; Πώς συμμετείχαν οι γυναίκες και η νεολαία στον αγώνα; Υπάρχουν ιστορικά γεγονότα που χαρακτηρίζουν ακόμα και στις μέρες μας ολόκληρες πόλεις και γειτονιές (π.χ. Καισαριανή, Χαϊδάρι, Πειραιάς, κ.ά.); Πώς εξηγούνται; Πώς επέδρασαν αυτά τα γεγονότα;

Οροι και προθεσμίες

Η κάθε ομάδα μπορεί να επιλέξει μόνο ένα από τα τέσσερα θέματα για την εργασία της, αλλά μπορεί να χρησιμοποιήσει περισσότερες από μία μορφές για την παρουσίασή της (βίντεο, φωτογραφίες, σκίτσα, κόμικ, ποιήματα, γραπτά κείμενα, μουσική, αφίσες-κολάζ κ.ά.).

Οι ομάδες μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή στα email: mail@odigitis.gr, kne@kne.gr και στα γραφεία της ΚΝΕ σε κάθε περιοχή.

Μέχρι και τις 10 Δεκέμβρη οι ομάδες που θα συμμετάσχουν θα πρέπει να στείλουν μια περίληψη (έως 200 λέξεις) της εργασίας τους και όλες οι ομάδες θα πρέπει να στείλουν το σύνολο της εργασίας τους από 5 έως και 10 Γενάρη (ειδικά οι ομάδες που θα έχουν στην εργασία τους βίντεο ή ταινία μικρού μήκους θα πρέπει να αποστείλουν το οπτικοακουστικό υλικό έως και τις 5 Γενάρη).

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΚΝΕ
Εκδήλωση για τα 95 χρόνια του ΚΚΕ στον Πειραιά

Με μαζική συμμετοχή νεολαίας έγινε το περασμένο Σάββατο, στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά, εκδήλωση για τα 95 χρόνια ζωής και δράσης του ΚΚΕ, που διοργάνωσε η Οργάνωση Αττικής της ΚΝΕ.

Στην αρχή της εκδήλωσης προβλήθηκε βίντεο με σταθμούς της δράσης του Κόμματος, ενώ ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο Γιάννης Μερεντίτης, μέλος του Γραφείου Περιοχής της ΚΟΑ του ΚΚΕ.

Στην ομιλία του, ο Γ. Μερεντίτης, αναφέρθηκε σε μια σειρά πολύτιμα συμπεράσματα που προκύπτουν από την 95χρονη πορεία του ΚΚΕ τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Νιώθουμε μεγάλη περηφάνια για την ιστορία του Κόμματός μας και την προσφορά του. Ταυτόχρονα νιώθουμε μεγάλη ευθύνη, στο να φανούμε αντάξιοι συνεχιστές της ιστορίας του, για να υλοποιηθεί ο στόχος για τον οποίο χιλιάδες κομμουνιστές έδωσαν τη ζωή τους, για να έρθει η εργατική τάξη στην εξουσία, για το σοσιαλισμό - κομμουνισμό».

Ο Γ. Μερεντίτης επισήμανε ότι «η πείρα και τα διδάγματα της 95χρονης Ιστορίας του ΚΚΕ, αποτελούν πολύτιμο θησαυρό για να αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες τού σήμερα. Για να αντιμετωπίσουμε σωστά και αποτελεσματικά τις σύγχρονες απαιτήσεις της επαναστατικής πάλης, για να δικαιωθούν οι αγώνες της εργατικής τάξης και του Κόμματός μας και να πάρουν τα όνειρα εκδίκηση.

Σήμερα, από το κράτος, το σχολείο, την εκκλησία, την εργοδοσία, από την ΕΕ, από αστούς και οπορτουνιστές, γίνεται μια τεράστια πολύμορφη ιδεολογική παρέμβαση, παραχάραξης της Ιστορίας, της Ιστορίας του ΚΚΕ, του σοσιαλισμού που οικοδομήθηκε. Οι νεότερες γενιές είναι τα μεγάλα θύματα της αντιστροφής της αλήθειας, της απόκρυψης και της παραπληροφόρησης. Τους δηλητηριάζουν με τον αντικομμουνισμό και τον αντισοσιαλισμό. Η γνώση της αλήθειας για την ιστορία του ΚΚΕ, του σοσιαλισμού που οικοδομήθηκε, η διαπαιδαγώγηση των νέων με τις αξίες της ταξικής πάλης, είναι από τις πρώτες προτεραιότητες του Κόμματός μας, του κάθε κομμουνιστή. Αυτή η πρωτοβουλία της ΚΝΕ, πρέπει να αποτελέσει την αρχή και άλλων τέτοιων ανάλογων εκδηλώσεων, να μάθει η νεολαία την αληθινή Ιστορία του ΚΚΕ», κάλεσε χαρακτηριστικά ο ομιλητής.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επίσκεψη στο αστεροσκοπείο του ΑΠΘ

Επίσκεψη για μαθητές, στο Αστεροσκοπείο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, διοργανώνουν το Σάββατο 23 Νοέμβρη, στις 6.30 το απόγευμα, οι Τομεακές Οργανώσεις Δυτικής, Κεντρικής - Ανατολικής και Υπαίθρου Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ.

Προσφορά μαθητών της ΚΝΕ

Στην ανακοίνωσή τους αναφέρουν: «Οι μαθητικές ΟΒ Καλλιθέας της ΚΝΕ, μέσα σε τρεις μέρες, μαζέψαμε για την οικονομική εξόρμηση 600 ευρώ προς τιμήν των 95 χρόνων του ΚΚΕ. Επίσης, προς τιμήν του ΝΙΚΟΥ ΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ που φυλακίστηκε και τον πήραν για εκτέλεση από τις φυλακές της Καλλιθέας, όπου -στο χώρο των φυλακών- σήμερα είναι το σχολικό συγκρότημα του Αγίου Νικολάου.

ΖΗΤΩ ΤΑ 95 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΚΕ που γεννά Μπελογιάννηδες!».

Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα για κινητικότητα στην εκπαίδευση

Νέο πρόγραμμα της ΕΕ για την εκπαίδευση με τίτλο «Εράσμους +», το οποίο επικαιροποιεί τα υπάρχοντα προγράμματα που κόβουν και ράβουν την Παιδεία στα μέτρα της, εγκρίθηκε χτες από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Πρόκειται για επταετές πρόγραμμα, με προϋπολογισμό 14,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, το οποίο υπόσχεται υποστήριξη για σπουδές, εργασία ή εθελοντισμό στο εξωτερικό, νέο πρόγραμμα εγγυήσεων δανείων για όσους θα κάνουν μάστερ σε άλλη χώρα και «συμπράξεις μεταξύ πανεπιστημίων, κολεγίων, σχολείων, επιχειρήσεων και οργανώσεων μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα». Από τον προϋπολογισμό του προγράμματος, ειδικά για τη σύνδεση της εκπαίδευσης με τις επιχειρήσεις, η ΕΕ δίνει σχεδόν το ένα τρίτο, δηλαδή 4,9 δισεκατομμύρια ευρώ.

Στο πλαίσιο του «Εράσμους +» πλασάρονται οι λεγόμενες «Συμμαχίες Γνώσης» και οι «Τομεακές Συμμαχίες Δεξιοτήτων», δηλαδή η συνεργασία μεταξύ ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης και επιχειρήσεων, η οποία περιλαμβάνει και διαμόρφωση προγραμμάτων σπουδών στα μέτρα της αγοράς και οι αντίστοιχες συμπράξεις ιδρυμάτων κατάρτισης με επιχειρήσεις. Δίνουν έμφαση στο θέμα της συνδιαμόρφωσης του περιεχομένου των σπουδών με τις επιχειρήσεις, στο όνομα της αντιμετώπισης της λεγόμενης αναντιστοιχίας σπουδών και αναγκών της αγοράς (το λεγόμενο «χάσμα δεξιοτητών»).

Η ΕΕ εμφανίζει το πρόγραμμα σαν μέτρο καταπολέμησης της ανεργίας, επαναλαμβάνοντας ότι οι σπουδαστές θα «επωφεληθούν» από αυτό, σπέρνοντας αυταπάτες και κρύβοντας ότι πραγματικά ωφελημένο θα είναι, για μια ακόμα φορά, το μεγάλο κεφάλαιο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ