ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 22 Μάη 2014
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ
Νησιώτες και ναυτεργάτες θύματα της «απελευθέρωσης»

Ανακοίνωση του Εργατικού Κέντρου Σάμου, με αφορμή τα τελευταία περιστατικά με το «European Express»

To «European Express» δεν απέπλευσε ξανά τη Δευτέρα, ενώ πριν από μια βδομάδα, ταλαιπώρησε τους επιβάτες λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης
To «European Express» δεν απέπλευσε ξανά τη Δευτέρα, ενώ πριν από μια βδομάδα, ταλαιπώρησε τους επιβάτες λόγω σοβαρής μηχανικής βλάβης
Τις συνέπειες που έχει για ναυτεργάτες και νησιώτες η απελευθέρωση των συγκοινωνιών στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών, αναδεικνύει το Εργατικό Κέντρο Σάμου, με αφορμή όσα συνέβησαν τις προηγούμενες μέρες με το πλοίο «European Express».

Υπενθυμίζεται ότι το Σάββατο 17/5, παραμονή εκλογών, το πλοίο έπαθε βλάβη, ενώ μετέφερε εκατοντάδες επιβάτες, με αποτέλεσμα να κάνουν 24 και πλέον ώρες για να φτάσουν στη Σάμο. Τη Δευτέρα, η εταιρεία επικαλέστηκε έλλειψη καυσίμων και δεν εκτέλεσε το δρομολόγιο από Πειραιά. Το πλοίο είναι υπέργηρο (39 ετών), υπό κυπριακή σημαία και με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας από το ρωσικό νηογνώμονα.

Στην ανακοίνωσή του, το Εργατικό Κέντρο σημειώνει μεταξύ άλλων: «Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες καθώς και τα τελευταία γεγονότα με το μοναδικό πλοίο European Express που έρχεται από Πειραιά στα νησιά μας, αποδεικνύουν ότι όλοι οι νόμοι που ψήφισαν οι κυβερνήσεις, σε πλήρη εναρμόνιση με την πολιτική της ΕΕ, για την απελευθέρωση των συγκοινωνιών είναι καταδίκη για νησιώτες και ναυτεργάτες και προς όφελος του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Αυτοί οι νόμοι που στηρίζουν τους "μεγαλοκαρχαρίες" της θάλασσας, είναι υπεύθυνοι για την ταλαιπωρία των νησιωτών. Αυτοί οι νόμοι ευθύνονται που δεν έχουμε καθημερινή επικοινωνία με την ηπειρωτική Ελλάδα και με τα νησιά μεταξύ τους, χωρίς καμιά ασφάλεια στις συγκοινωνίες και πανάκριβα εισιτήρια. Αφήνουν τους ναυτεργάτες έρμαια στις ορέξεις των εφοπλιστών, απλήρωτους για μήνες, τους καταργούν τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, διαλύουν τις συντάξεις τους, τους καταστέλλουν όταν διεκδικούν μέσα από κινητοποιήσεις και απεργίες. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής της ΕΕ για την απελευθέρωση των συγκοινωνιών και των νόμων που την υλοποιούν».

Το Εργατικό Κέντρο καλεί σε πάλη για: Καθημερινά δρομολόγια από και προς Πειραιά, χειμώνα - καλοκαίρι. Σύνδεση των νησιών με τη Βόρεια και ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους. Δρομολόγηση σύγχρονων και ασφαλών πλοίων. Να υπάρχει γιατρός και εξοπλισμός για τις πρώτες βοήθειες. Μείωση 50% των εισιτηρίων. Δωρεάν εισιτήρια για άνεργους, ειδικές τιμές για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (συνταξιούχους, ΝΑΤ, πολύτεκνοι, φοιτητές, ΑΜΕΑ, φαντάροι). Να εξοφληθούν οι απλήρωτοι ναυτεργάτες κ.ά.

Ερώτηση του ΚΚΕ για την απόλυση καθαρίστριας

Την επαναπρόσληψη εργαζομένης που απολύθηκε από εργολαβικό συνεργείο καθαριότητας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, λόγω της συνδικαλιστικής της δράσης, ζητά το ΚΚΕ με Ερώτηση προς τους υπουργούς Εργασίας και Παιδείας.

Συγκεκριμένα, η Βασιλική Κακαράντζα απολύθηκε από την εταιρεία που έχει αναλάβει την καθαριότητα στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, επειδή πρωτοστατούσε στον εργασιακό της χώρο για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων της ίδιας και των συναδέλφων της απέναντι σε αυθαίρετες πρακτικές της εργοδοσίας.

Οπως καταγγέλλεται, η εταιρεία καταβάλλει μικρότερα ποσά στις εργαζόμενες από τις συμφωνημένες νόμιμες αποδοχές. Υποχρεώνει τις εργαζόμενες να παίρνουν την ετήσια άδεια τις μέρες των Χριστουγέννων και του Πάσχα, ενώ το καλοκαίρι τους επιβάλλει να παίρνουν άδεια άνευ αποδοχών. Επιπλέον, η εταιρεία καθυστερεί να καταβάλει από το Μάρτη τα δεδουλευμένα. Οι εργαζόμενες έχουν δικαιωθεί τόσο από σχετική ΕΔΕ που διέταξε το Πανεπιστήμιο όσο και από το αρμόδιο ΣΕΠΕ.

Το ΚΚΕ καταγγέλλει ότι η απόλυση της εργαζομένης «είναι απαράδεκτη, εκδικητική και τρομοκρατική. Η εργοδοσία μάλιστα δε δίστασε να παραδεχτεί ότι η απόλυση γίνεται για συνδικαλιστικούς λόγους κι επειδή η καθαρίστρια, που είναι μέλος της Σωματειακής Επιτροπής του Συνδικάτου Καθαριστών και Καθαριστριών Νομού Αττικής και Περιχώρων για το χώρο του Πανεπιστημίου, διεκδικεί τα δικαιώματά της με το ΠΑΜΕ».

Με βάση όλα τα παραπάνω, το ΚΚΕ απαιτεί: Να επαναπροσληφθεί άμεσα η εργαζόμενη που απολύθηκε για συνδικαλιστικούς λόγους, να τερματιστεί το καθεστώς αυθαιρεσίας και η τρομοκράτηση των εργαζομένων, καθώς και να πληρωθούν άμεσα τα δεδουλευμένα των καθαριστριών.

Η κυβέρνηση, ο ΣΥΡΙΖΑ και οι εφοπλιστές

Με αφορμή την εισφορά - κοροϊδία που επέβαλε η κυβέρνηση στους εφοπλιστές, ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, έκανε χτες την ακόλουθη δήλωση: «Σε εθνικό επίπεδο και ενώ η Ελλάδα έχει εισέλθει σε θετική πορεία σταθεροποίησης της οικονομίας της, η ελληνική ναυτιλία κλήθηκε να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στη νεότερη ιστορία μια σοβαρή κρίση στο σταθερό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της, οι βασικές διατάξεις του οποίου έχουν συνταγματική κατοχύρωση από το 1975, ιδιαιτερότητα που αποδεικνύει την θεμελιώδη σημασία της ναυτιλίας για τον τόπο της, που την καθιστούν σταθερή και μη διαπραγματεύσιμη αξία, υπεράνω κυβερνητικών προσανατολισμών.

Παρά την άμεση ανταπόκριση της ναυτιλιακής μας κοινότητας να συνεισφέρει στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, που κατέληξε στην επιτυχή ολοκλήρωση και υπογραφή ενός συνυποσχετικού με τον πρωθυπουργό, για εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας της για μια τριετία, υπήρξε νομοθετική επιβολή φοροεισπρακτικών μέτρων, που αποτελεί συνταγματική εκτροπή και κλονίζει το κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και του ναυτιλιακού κλάδου. Κάθε κράτος που επιθυμεί να έχει παρουσία στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι με μια ανταγωνιστική ναυτιλία και να εισπράττει τα αντίστοιχα οφέλη από την οικονομική, πολιτική και στρατηγική διάσταση αυτής, πρέπει να την προσεγγίζει με μακροπρόθεσμη και σταθερή πολιτική».

Το συνυποσχετικό στο οποίο αναφέρεται ο Θ. Βενιάμης, υπογράφτηκε τον Ιούλη του 2013 και προέβλεπε την «εθελοντική» εισφορά των ναυτιλιακών εταιρειών προς το κράτος, συνολικού ύψους 75 εκατ. ευρώ περίπου το χρόνο! Πρόκειται για σταγόνα στον ωκεανό των κερδών που αποκομίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι μάλιστα κομπάζουν ότι είναι η πρώτη ναυτική δύναμη, ελέγχοντας το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και σχεδόν το 40% του ευρωπαϊκού. Να σημειωθεί ακόμα ότι οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει 13 δισ. δολάρια (9,4 δισ. ευρώ) για την κατασκευή 275 νέων πλοίων το 2013 και μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2014 έκαναν επενδύσεις 5 δισ. δολαρίων. Η αναφορά και μόνο σ' αυτά τα αστρονομικά ποσά αποδεικνύει πόσο μεγάλη κοροϊδία είναι η επιβολή της εισφοράς των 75 εκατ. ευρώ.

Οι εφοπλιστές απολαμβάνουν σήμερα τουλάχιστον 56 φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια κατοχυρωμένα με νόμους του 1953 (!) και με το Σύνταγμα του 1975, το οποίο επικαλείται και ο Βενιάμης. Από τα 75 εκατ. που έλεγε ότι θα εισπράξει η κυβέρνηση για τα μάτια του κόσμου, τελικά δεν πήρε ούτε ένα ευρώ. Η ανακίνηση του ζητήματος προκάλεσε την αντίδραση των εφοπλιστών. Οπως λέει ο Βενιάμης, η φορολόγησή τους συνιστά «συνταγματική εκτροπή» και υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη του κλάδου. Εμμεσα απειλεί για αλλαγή σημαίας στα ελληνόκτητα πλοία, αν μεταβληθεί το «σταθερό θεσμικό πλαίσιο» και λέει φόρα παρτίδα ότι η φιλοεφοπλιστική νομοθεσία, ανεξάρτητα από κυβέρνηση και μείγμα διαχείρισης, είναι όρος απαράβατος για να έχει ένα κράτος ανταγωνιστική ναυτιλία.

Ολα τα παραπάνω δεν είναι γνωστά μόνο στην κυβέρνηση, αλλά και στον ΣΥΡΙΖΑ. Γι' αυτό δεν λέει τίποτα για κατάργηση των φορολογικών και άλλων προνομίων των εφοπλιστών, αν αναδειχτεί κυβέρνηση. Αντίθετα, κοροϊδεύει το λαό ότι θα ...ευαισθητοποιήσει τους εφοπλιστές να συνεισφέρουν κατιτίς παραπάνω και την ίδια ώρα αναγνωρίζει ότι οι νόμοι που προστατεύουν την κερδοφορία τους είναι απαραίτητοι για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας. Για παράδειγμα, ο Αλ. Τσίπρας έλεγε τον Ιούνη του 2012 ότι ως κυβέρνηση θα κάνουν «προσπάθεια να σταματήσει η ασυδοσία που υπάρχει στις σχέσεις» των εφοπλιστών με το κράτος και ότι «θα τους ζητήσουμε να συνειδητοποιήσουν ότι όταν η πατρίδα μας βρίσκεται σ' αυτή την κρίση δεν μπορεί αυτοί να σφυρίζουν κλέφτικα και να μην έρχονται εδώ να κάνουν επενδύσεις»! Ο ίδιος αναγνώριζε ότι «πέραν των φοροαπαλλαγών που έχει ο πολύ μεγάλος ελληνικός στόλος, κι αυτό είναι ένα πλεονέκτημα συγκριτικό για τη χώρα που πρέπει να αξιοποιήσουμε (...) θα τους ζητήσουμε λοιπόν να αποδείξουν ότι την ελληνική σημαία στα πλοία τους δεν την έχουν μονάχα για καιροσκοπικούς λόγους. Την έχουν γιατί πραγματικά θέλουν να στηρίξουν τη χώρα (...) Είμαστε βέβαιοι ότι θα υπάρξουν πολλοί που θα συμμεριστούν αυτή την αλήθεια»!

Την απάντηση, βέβαια, την πήρε από τον ίδιο τον πρόεδρο των εφοπλιστών... Τι δείχνουν όλα τα παραπάνω; Οτι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική λύση στην πολιτική της ΝΔ, επειδή παίζουν στο ίδιο «γήπεδο» από τη σκοπιά της στρατηγικής: Σ' αυτό της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων, του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, της συμμετοχής της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Σ' αυτό το «γήπεδο», ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνάει, κουμάντο κάνουν οι εφοπλιστές, οι βιομήχανοι, οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, που ζουν κι αναπνέουν με μέτρα και προνόμια σε βάρος του λαού. Ολοι αυτοί θα είναι εδώ και μετά τις 25 του Μάη, ανεξάρτητα από το αν στις εκλογές θα βγει πρώτη η ΝΔ ή ο ΣΥΡΙΖΑ, ανεξάρτητα από το ποιος θα προκριθεί να σχηματίσει την επόμενη κυβέρνηση. Απέναντι σ' αυτούς, ο λαός πρέπει να ετοιμάζεται για σκληρή αναμέτρηση, με ισχυρό ΚΚΕ στο πλευρό του.


Π.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ