ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 2004
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΑΕΝ
Ενώνοντας τα αγωνιστικά τους βήματα

Ενώνοντας τα αγωνιστικά τους βήματα με τους φοιτητές, σπουδαστές και μαθητές όλης της χώρας, οι σπουδαστές από όλες τις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού δίνουν αύριο Παρασκευή το δικό τους αγωνιστικό «παρών» στον Πειραιά. Με κυρίαρχο αίτημα τη δημόσια και δωρεάν Παιδεία, προβάλλουν ταυτόχρονα τα δικά τους ειδικότερα αιτήματα που έρχονται σε σύγκρουση με τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης της ΝΔ - υλοποιώντας το νόμο που ψήφισε το ΠΑΣΟΚ - να παραδώσει τη Ναυτική Εκπαίδευση στις ιδιωτικές αγκάλες και να μετατρέψει τις ναυτικές σχολές σε ιδρύματα παραγωγής «πειθήνιων φτηνών ναυτεργατών» για λογαριασμό των εφοπλιστών. Οι σπουδαστές που θα καταφτάσουν από όλες τις ΑΕΝ της Ελλάδας θα συγκεντρωθούν στις 11 το πρωί στην πλατεία Κοραή του Πειραιά και στη συνέχεια θα κάνουν πορεία στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας.

Η κινητοποίηση αυτή αποτελεί την αρχή και είναι απόφαση μαζικών γενικών συνελεύσεων που έγιναν σε όλες τις σχολές το προηγούμενο διάστημα. Οι σπουδαστές την Παρασκευή διαδηλώνουν και απαιτούν την απόσυρση των σχεδιασμών για την ιδιωτικοποίηση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, την κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα των ΑΕΝ και την ένταξή τους στην Ανώτατη Εκπαίδευση, την ισοτιμία των διπλωμάτων τους με τα αντίστοιχα της στεριάς, την αποστρατικοποίηση των σχολών και άλλα.

ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΣΕΕ
Σχετικά με το σύστημα πρόσβασης

«Συναίνεση» στην υποκρισία από ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΝ

Κορόνες υποκρισίας και η λογική της συναίνεσης και της λήθης απέναντι σ' όσους πρωτοστάτησαν ή «συμπαραστάθηκαν» στην εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική, κυριάρχησαν χθες, κατά τη διάρκεια της διήμερης συνεδρίασης, που διοργάνωσε η ΓΣΕΕ, με θέμα «Εθνικά Συστήματα Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Η αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ήταν το θέμα συζήτησης, όπου πήραν μέρος οι βουλευτές Μ. Παπαδόπουλος από τη ΝΔ, Μ. Πατούλας από το ΠΑΣΟΚ, Φ. Κουβέλης, από το ΣΥΝ, οι οποίοι ξαφνικά ...«ανακάλυψαν την Αμερική». Το αδιέξοδο της αρχικά «δειλής» αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που κορυφώθηκε με τη μεταρρύθμιση Αρσένη το '97, οδήγησε τους τρεις εκπροσώπους να «καταλάβουν» ότι: «Αυτό το σύστημα δημιουργεί ταξικούς φραγμούς», «η παραπαιδεία ανθεί», «ο Γ. Αρσένης είχε αγαθές προθέσεις, αλλά το σύστημα απέτυχε στην πράξη». Και ενόψει του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, πρότειναν συναίνεση, «εγκαταλείποντας συντεχνιασμούς, αγκυλώσεις, κομματικές ταμπέλες».

Ο πραγματικός σκοπός της συζήτησης

Πρέπει να σημειωθεί ότι η ανάδειξη του θέματος της πρόσβασης - και από τη ΓΣΕΕ που πρωτοστατεί στη δημιουργία ιδιωτικού πανεπιστημίου - έχει σχέση και με τις αλλαγές που προωθούνται στα πανεπιστήμια για την κατηγοριοποίησή τους και αποπροσανατολίζει από το βασικό ζήτημα, του τι εκπαίδευση έχουμε. Επιβεβαιώνεται, έτσι, η θέση του ΚΚΕ ότι το σύστημα πρόσβασης δεν είναι η αιτία, αλλά η συνέπεια της λειτουργίας της εκπαίδευσης για την ταξική επιλογή και χειραγώγηση.

Το κύριο είναι η καθιέρωση του ενιαίου 12χρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου, εργασιακή διέξοδος για όλους τους απόφοιτους, δημιουργία ειδικών επαγγελματικών σχολών ενταγμένων στην εκπαίδευση σε μεταλυκειακό επίπεδο και αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, ώστε το πτυχίο να μεταφράζεται αυτοδίκαια σε αντίστοιχη εργασία. Αυτό προϋποθέτει άμεση αποδέσμευση του σχολείου από το σύστημα εισαγωγής (κατάργηση κατευθύνσεων και πανελλαδικών εξετάσεων Β` και Γ` Λυκείου, κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου) και γενικότερα αναπροσανατολισμό, διεύρυνση και ενοποίηση του σχολείου με στόχο την ολοκληρωμένη παροχή Βασικής - Γενικής Εκπαίδευσης. Μετά το βασικό σχολείο, το σύστημα πρόσβασης πρέπει να εξασφαλίζει και το ενιαίο και το αδιάβλητο των εξετάσεων και τις πολλαπλές ευκαιρίες και για πολλές σχολές που θα έχουν όλοι οι υποψήφιοι.

Φαινόμενα αυταρχισμού σε σχολεία του Ηρακλείου

Με φαινόμενα αυταρχισμού, αλλά και ιδεολογικής χειραγώγησης, έρχονται αντιμέτωποι μαθητές στο Ηράκλειο Κρήτης, μετά την απόφαση των μαθητών της πόλης και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του νομού για την οργάνωση συλλαλητηρίου στις 9 Δεκέμβρη. Για το θέμα, Ερώτηση κατέθεσαν χτες οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Πατσιλινάκος, Αντ. Σκυλλάκος και Ελπ. Παντελάκη.

«Κύρια αιτήματα των μαθητών και των γονιών είναι η δημόσια δωρεάν Παιδεία για όλους τους νέους, η αύξηση της χρηματοδότησης για τη σχολική στέγη, που αποτελεί ένα ιδιαίτερα οξυμένο πρόβλημα στο Ηράκλειο, καθώς και για προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού», σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ. Και συνεχίζουν: «Πρόκειται, ωστόσο, για αιτήματα που, όπως φαίνεται, δε συγκινούν τα διευθυντικά στελέχη της εκπαίδευσης, τα οποία έχουν προβεί σε μια σειρά από ενέργειες που θέτουν σε αμφισβήτηση τα δικαιώματα των μαθητών». Οπως αναφέρουν, «οι μαθητές, στην προσπάθειά τους να προετοιμάσουν το συλλαλητήριο που αποφάσισαν και κατά τις συναντήσεις τους με 15μελή συμβούλια άλλων σχολείων, συνάντησαν λυσσαλέα αντίδραση διευθυντών, οι οποίοι απειλούσαν για τιμωρίες με τη μορφή των απουσιών και των αποβολών για όσους συμμετείχαν στο συλλαλητήριο. Παράλληλα, αρκετοί από αυτούς έκαναν "ιδεολογικό μάθημα" στους μαθητές για τους λόγους που δεν πρέπει να συμμετέχουν σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις, προσπαθώντας να παρέμβουν στις αξίες και τα οράματα της νέας γενιάς με έναν τρόπο που δεν αρμόζει σε παιδαγωγούς».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν, αν είναι ενήμερη η ηγεσία του υπουργείου για τη στάση αυταρχισμού διευθυντών «σε μια κοινωνία που θέλει να λέγεται δημοκρατική» και αν πρόκειται το υπουργείο να πάρει μέτρα για να σταματήσουν η αστυνόμευση και η ιδεολογική χειραγώγηση που επιχειρείται στα σχολεία.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Με το ΣΕΒ για τα επαγγελματικά λύκεια

Το μετασχηματισμό των ΤΕΕ σε επαγγελματικά λύκεια, σύμφωνα με το κυβερνητικό πρόγραμμα της ΝΔ, συζήτησε χτες σε συνάντηση με εκπροσώπους των «παραγωγικών τάξεων» ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Καλός. Οπως είπε, θα ετοιμαστεί το νέο θεσμικό πλαίσιο για τα επαγγελματικά λύκεια, τα οποία θα είναι προσανατολισμένα στις ανάγκες της αγοράς.

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι των ΣΕΒ, ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος ΕΒΕΑ, ΕΒΕΠ, ΕΣΠ που σύμφωνα με τον Γ. Καλό, συζήτησαν τη θεσμοθέτηση «μιας ποιοτικότερης επαγγελματικής και τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα μας, όπως το ορίζουν οι ανάγκες της οικονομίας και η ευρωπαϊκή πορεία της». Οπως είπε, «μετέφεραν στο διάλογο την εμπειρία των ελληνικών επιχειρήσεων και των εργαζομένων σε αυτές, τις ανάγκες της αγοράς εργασίας αλλά και την προοπτική σύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τη διαρκή κατάρτιση, την εξειδίκευση και την επανεκπαίδευση όλων όσων επιλέγουν το δρόμο αυτόν». Δίνοντας έτσι το στίγμα για το τι επαγγελματικό λύκειο θέλει να φτιάξει η κυβέρνηση, διατηρώντας το διπλό σχολικό δίκτυο και σχεδιάζοντάς τα σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρήσεων και τη διά «βίου κατάρτιση», το διά βίου δηλαδή κυνήγι δεξιοτήτων.

ΤΥΡΝΑΒΟΣ
Υπό κατάληψη το 1ο ΤΕΕ

Σε κατάληψη του σχολείου τους προχώρησαν οι μαθητές του 1ου ΤΕΕ Τυρνάβου διαμαρτυρόμενοι, μεταξύ άλλων, για την κακή κατάσταση του διδακτηρίου. Συγκεκριμένα καταγγέλλουν ότι οι χώροι και ο εξοπλισμός των εργαστηρίων είναι υποτυπώδεις, οι διδακτικές αίθουσες είναι χωρισμένες με υλικό που δεν παρέχει καμία ηχομόνωση, οι τουαλέτες εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία τους, ενώ όταν βρέχει το σχολείο γεμίζει με νερά.

15ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΧΑΡΝΩΝ
Κινδύνεψαν μαθητές

Μόνο από καθαρή τύχη δεν έγινε το χειρότερο, στο 15ο Δημοτικό Σχολείο του Δήμου Αχαρνών, όταν την περασμένη Δευτέρα έπεσε ένας τεράστιος σωλήνας υδρορροής στον προαύλιο χώρο. Ωστόσο τραυματίστηκε ένας 11χρονος μαθητής της έκτης τάξης, που χτύπησε στα δάχτυλα του ποδιού, ο οποίος και νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο Παίδων.

Στο σχολείο, που λειτουργεί από το 2002, η συγκεκριμένη υδρορροή που αποκολλήθηκε ήταν ύψους 10 περίπου μέτρων, μεγάλου βάρους από βαρύ μέταλλο και στηριζόταν σε ελάχιστους κρίκους βιδωμένους στον τοίχο. Και βέβαια αυτή η προφανής επικίνδυνη κακοτεχνία αποδεικνύει για μια ακόμα φορά τις ευθύνες όλων των αρμόδιων φορέων που έχουν την ευθύνη για τα σχολεία. Από την ιδιωτική εταιρία «Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων ΑΕ», που μέσω εργολάβων κατασκευάζει τα σχολεία, μέχρι το δήμο που έχει την αρμοδιότητα της συντήρησης και παρέλαβε μια τέτοια κακοτεχνία. Για το θέμα από το υπουργείο Παιδείας έχει αποφασιστεί η διενέργεια έρευνας για να αποδοθούν και ποινικές ευθύνες. Φυσικά το θέμα δεν περιορίζεται στην ευθύνη κάποιων προσώπων, αλλά έχει σχέση συνολικά με τη σχολική στέγη που έχει γίνει εμπορική υπόθεση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ