Πέμπτη 9 Δεκέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΣΕΕ
Σχετικά με το σύστημα πρόσβασης

«Συναίνεση» στην υποκρισία από ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, ΣΥΝ

Κορόνες υποκρισίας και η λογική της συναίνεσης και της λήθης απέναντι σ' όσους πρωτοστάτησαν ή «συμπαραστάθηκαν» στην εφαρμοζόμενη αντιεκπαιδευτική πολιτική, κυριάρχησαν χθες, κατά τη διάρκεια της διήμερης συνεδρίασης, που διοργάνωσε η ΓΣΕΕ, με θέμα «Εθνικά Συστήματα Πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Η αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ήταν το θέμα συζήτησης, όπου πήραν μέρος οι βουλευτές Μ. Παπαδόπουλος από τη ΝΔ, Μ. Πατούλας από το ΠΑΣΟΚ, Φ. Κουβέλης, από το ΣΥΝ, οι οποίοι ξαφνικά ...«ανακάλυψαν την Αμερική». Το αδιέξοδο της αρχικά «δειλής» αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, που κορυφώθηκε με τη μεταρρύθμιση Αρσένη το '97, οδήγησε τους τρεις εκπροσώπους να «καταλάβουν» ότι: «Αυτό το σύστημα δημιουργεί ταξικούς φραγμούς», «η παραπαιδεία ανθεί», «ο Γ. Αρσένης είχε αγαθές προθέσεις, αλλά το σύστημα απέτυχε στην πράξη». Και ενόψει του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, πρότειναν συναίνεση, «εγκαταλείποντας συντεχνιασμούς, αγκυλώσεις, κομματικές ταμπέλες».

Ο πραγματικός σκοπός της συζήτησης

Πρέπει να σημειωθεί ότι η ανάδειξη του θέματος της πρόσβασης - και από τη ΓΣΕΕ που πρωτοστατεί στη δημιουργία ιδιωτικού πανεπιστημίου - έχει σχέση και με τις αλλαγές που προωθούνται στα πανεπιστήμια για την κατηγοριοποίησή τους και αποπροσανατολίζει από το βασικό ζήτημα, του τι εκπαίδευση έχουμε. Επιβεβαιώνεται, έτσι, η θέση του ΚΚΕ ότι το σύστημα πρόσβασης δεν είναι η αιτία, αλλά η συνέπεια της λειτουργίας της εκπαίδευσης για την ταξική επιλογή και χειραγώγηση.

Το κύριο είναι η καθιέρωση του ενιαίου 12χρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου, εργασιακή διέξοδος για όλους τους απόφοιτους, δημιουργία ειδικών επαγγελματικών σχολών ενταγμένων στην εκπαίδευση σε μεταλυκειακό επίπεδο και αληθινά Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης, ώστε το πτυχίο να μεταφράζεται αυτοδίκαια σε αντίστοιχη εργασία. Αυτό προϋποθέτει άμεση αποδέσμευση του σχολείου από το σύστημα εισαγωγής (κατάργηση κατευθύνσεων και πανελλαδικών εξετάσεων Β` και Γ` Λυκείου, κατάργηση του διπλού σχολικού δικτύου) και γενικότερα αναπροσανατολισμό, διεύρυνση και ενοποίηση του σχολείου με στόχο την ολοκληρωμένη παροχή Βασικής - Γενικής Εκπαίδευσης. Μετά το βασικό σχολείο, το σύστημα πρόσβασης πρέπει να εξασφαλίζει και το ενιαίο και το αδιάβλητο των εξετάσεων και τις πολλαπλές ευκαιρίες και για πολλές σχολές που θα έχουν όλοι οι υποψήφιοι.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ