ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Γενάρη 2000
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Φουσκώνει» ο προϋπολογισμός για την Ολυμπιάδα

Τον Απρίλη θα παρουσιαστεί ο νέος προϋπολογισμός, που θα φτάσει τα 544 δισ. δρχ., 40 δισ. δρχ. πάνω από τον προϋπολογισμό του φακέλου διεκδίκησης και ο οποίος αφορά μόνο στην οργάνωση και τέλεση των αγώνων, χωρίς να υπολογίζονται τα απαραίτητα έργα

Στα 544 δισ. δραχμές, δηλαδή αυξημένος κατά 40 δισ. δραχμές σε σχέση με αυτόν του φακέλου διεκδίκησης θα είναι ο πρώτος προϋπολογισμός που ετοιμάζεται να παρουσιάσει η Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων. Οσο για τον τελικό πρέπει να αναμένεται ότι θα είναι αρκετά μεγαλύτερος, αν ληφθεί υπόψη η εμπειρία άλλων διοργανωτριών πόλεων, όπως της Ατλάντα και του Σίδνεϊ, όπου οι τελικοί προϋπολογισμοί, σε σχέση με αυτούς των φακέλων διεκδίκησης, κατέληξαν να είναι μεγαλύτεροι κατά 70% και 45% αντίστοιχα. Αλλωστε, η ΟΕΟΑ αμέσως μετά τους αγώνες του Σίδνεϊ θα παρουσιάσει τον πρώτο αναθεωρημένο προϋπολογισμό.

Ο νέος προϋπολογισμός αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα από την ΟΕΟΑ τον ερχόμενο Απρίλη και αφού εγκριθεί πρώτα από την Εκτελεστική Επιτροπή της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής (ΔΟΕ), σύμφωνα με δηλώσεις στο «Ρ» του Οικονομικού Διευθυντή της ΟΕΟΑ Ν. Πεφάνη.

Ωστόσο, άγνωστο παραμένει το συνολικό κόστος των αγώνων. Κι αυτό γιατί μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ούτε καν εκτίμηση από την πλευρά της κυβέρνησης για τα έργα υποδομής που θα πρέπει να γίνουν στο πλαίσιο της διεξαγωγής των αγώνων στην Αθήνα. Ο προϋπολογισμός της ΟΕΟΑ, όπως διαμορφώθηκε, καλύπτει μόνο την οργάνωση και τέλεση των αγώνων. Ουσιαστικά αποτελεί ένα μόνο μέρος του συνολικού προϋπολογισμού για τους Ολυμπιακούς Αγώνες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Οικονομικός Διευθυντής στη δήλωσή του στο «Ρ» ανέφερε: «Το κόστος του "πάρτι" (σ.σ. οργάνωση και τέλεση των αγώνων) θα στοιχίσει 1,7 δισ. δολάρια (544 δισ. δρχ.). Το καινούριο σπίτι, στο οποίο θα γίνει το πάρτι δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο θα στοιχίσει...». Και συμπλήρωσε: «Ακόμα και το...2005 θα ψάχνουμε να βρούμε το συνολικό προϋπολογισμό για τους Ολυμπιακούς Αγώνες».

Να σημειώσουμε ότι στον προϋπολογισμό της ΟΕΟΑ δε συμπεριλαμβάνονται τα ολυμπιακά έργα, που πρόκειται να κατασκευαστούν, αν και στο φάκελο διεκδίκησης υπήρχε ένα ποσό της τάξης των 45 δισ. δρχ. (142 εκατ. δολάρια) για κατασκευαστικά έργα. Προς το παρόν δεν έχει επισημοποιηθεί ο φορέας κατασκευής των ολυμπιακών έργων, αν και εδώ και καιρό λέγεται πως το ΥΠΕΧΩΔΕ και η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού θα αναλάβουν το κατασκευαστικό πρόγραμμα.

Την ίδια στιγμή δεν υπάρχει ακόμα επίσημη οριστική απάντηση από την πλευρά της κυβέρνησης για τον τρόπο, με τον οποίο θα εξασφαλιστούν τα 70 δισ. δρχ. από το Ολυμπιακό βιντεολόττο. Ωστόσο, το ποσό θα περιλαμβάνεται στον αναθεωρημένο προϋπολογισμό, χωρίς να είναι γνωστό το από πού και το πώς θα φτάσει στα ταμεία της ΟΕΟΑ...

Το ποιος θα «πληρώσει το μάρμαρο» από τις υπερβάσεις του αρχικού προϋπολογισμού κόστους των ολυμπιακών έργων, το αποκάλυψε με το δικό του τρόπο, ο οικονομικός διευθυντής της εταιρίας, ο οποίος δήλωσε στο «Ρ»: «Αν υπάρξει έλλειμμα θα το καλύψει, έτσι κι αλλιώς, η κυβέρνηση, ως μοναδικός μέτοχος της εταιρίας»... Από τη δήλωση αυτή γίνεται αντιληπτό ότι ο ελληνικός λαός θα αναλάβει να πληρώσει και το επιπλέον- σε σχέση με το αρχικό- κόστος, στο όνομα της Ολυμπιάδας.

Είκοσι εφτά προγράμματα δαπανών

Τα έξοδα στον νέο αναθεωρημένο προϋπολογισμό χωρίζονται σε 10 άξονες και 27 προγράμματα και είναι τα εξής:

A. Βασικές απαιτήσεις (4 προγράμματα): Ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Σχεδιασμός. Ανθρώπινοι Πόροι. Περιβάλλον.

B. Αθλήματα (1 πρόγραμμα): Αθλήματα.

Γ. Διαχείριση ολυμπιακών εγκαταστάσεων(2 προγράμματα): Διαχείριση Ολυμπιακού Χωριού. Διαχείριση Ολυμπιακών Εγκαταστάσεων.

Δ. Μέσα μαζικής επικοινωνίας(2 προγράμματα): Ραδιοτηλεοπτική μετάδοση. Λειτουργίες Τύπου.

Ε. Marketing(3 προγράμματα): Μάρκετινγκ. Εικόνα και Ταυτότητα. Εισιτήρια.

ΣΤ. Επικοινωνία (1 πρόγραμμα). Επικοινωνία.

Ζ. Πολιτισμός(3 προγράμματα): Τελετές. Πολιτισμός Εκπαίδευση. Λαμπαδηδρομία.

Η. Υπηρεσίες αγώνων(7 προγράμματα): Φιλοξενία - Διαμονή. Διαπίστευση. Ασφάλεια. Μεταφορά - Διακίνηση. Ιατρικές Υπηρεσίες. Διατροφή. Ολυμπιακή Οικογένεια.

Θ. Τεχνολογία (1 πρόγραμμα): Τεχνολογία.

Ι. Διοικητικές υπηρεσίες (3 προγράμματα): Οικονομικές Διοικητικές υπηρεσίες. Νομικές υπηρεσίες. Αγορές και εφοδιασμός.

Τα έσοδα

Στον τομέα των εσόδων οι κατηγορίες που θα περιλαμβάνονται στο νέο προϋπολογισμό θα είναι οι ίδιες. Δηλαδή: τα ραδιοτηλεοπτικά δικαιώματα, οι χορηγίες, το μάρκετινγκ, το Ολυμπιακό Λαχείο, η πώληση εισιτηρίων και οι δωρεές.

Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του αναθεωρημένου προϋπολογισμού αναμένεται να καλυφθεί από τα τηλεοπτικά δικαιώματα 700 εκατομμύρια δολάρια (224 δισ. δρχ.) και οι χορηγίες 500 εκατ. δολάρια (160 δισ. δρχ.). Σύμφωνα με τον Οικονομικό Διευθυντή η εκτίμηση των εσόδων από το εθνικό πρόγραμμα μάρκετινγκ (250 εκατ. δολάρια - 80 δισ. δρχ.) είναι αρκετά αισιόδοξη... Που σημαίνει ότι όσο λιγότερα είναι τα έσοδα σε σχέση με τον προϋπολογισμό, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το έλλειμμα.

Σε ό,τι αφορά τα έξοδα, τα περισσότερα χρήματα θα δαπανηθούν στον τομέα της τεχνολογίας (συστήματα πληροφορικής, χρονομέτρησης και ενημέρωσης Τύπου) και θα αγγίξουν τα 300 εκατ. δολάρια (96 δισ. δρχ.). Το ίδιο περίπου ποσό αναμένεται να δαπανηθεί και για τις τηλεπικοινωνίες.

Εργαζόμενοι στα ΤΑΣ υπό ... πολιτική ομηρία

Αόριστες κυβερνητικές υποσχέσεις περί μονιμοποίησής τους ή ανανέωσης των συμβάσεων, ενώ αυτές έχουν ήδη λήξει

Σε πολιτική ομηρία βρίσκονται εδώ και μερικές μέρες οι 1.000 περίπου υπάλληλοι των Τομέων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΤΑΣ) και των Γραφείων Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων (ΓΑΣ). Συγκεκριμένα, οι συμβάσεις τους έχουν ήδη λήξει, αλλά παρ' όλα αυτά εξακολουθούν να δουλεύουν για τον «πατριωτισμό των Ελλήνων» και χωρίς να ξέρουν τι θα τους ξημερώσει αύριο, καθώς βασίζονται μόνο σε αόριστες υποσχέσεις που τους παρέχει η κυβέρνηση περί παράτασης των συμβάσεων ή ακόμη και μονιμοποίησής τους, μπλέκοντάς τους έτσι στα γρανάζια των προεκλογικών της σκοπιμοτήτων...

Σύμφωνα με όσα υπόσχεται η κυβέρνηση και το αρμόδιο ΥΠΕΧΩΔΕ, το θέμα των 1.000 αυτών υπαλλήλων θα λυθεί με τροπολογία που θα κατατεθεί στο προεκλογικού χαρακτήρα νομοσχέδιο του υπουργείου Προεδρίας, με το οποίο θα γίνουν μονιμοποιήσεις χιλιάδων συμβασιούχων του δημοσίου. Με την τροπολογία αυτή, οι συμβάσεις των υπαλλήλων που προσλήφθηκαν ως τριμηνίτες για το σεισμό της Αθήνας θα ανανεωθούν για ένα χρόνο, ενώ οι συμβάσεις των υπαλλήλων που είχαν προσληφθεί κατά τους προηγούμενους σεισμούς (Γρεβενά, Κοζάνη, Αίγιο, Κόνιτσα κλπ.) θα μετατραπούν σε αορίστου χρόνου.

Ολη αυτή η κατάσταση έχει βέβαια θύματα τους χιλιάδες σεισμόπληκτους, οι οποίοι δεν ξέρουν αν αύριο θα βρουν τις υπηρεσίες αυτές ανοιχτές ή απογυμνωμένες από το ήδη ανεπαρκές προσωπικό για να μπορέσουν να κάνουν τη δουλιά τους, να υποβάλλουν δηλαδή αιτήσεις για τα διάφορα επιδόματα ή τη στεγαστική συνδρομή, να ζητούν αυτοψίες, να υποβάλλουν ενστάσεις κλπ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συμβάσεις 700 περίπου εργαζομένων, που προσλήφθηκαν μετά το σεισμό της Αθήνας, έληξαν στις 7 Γενάρη, ενώ άλλων 300 περίπου, οι οποίοι έχουν έρθει από άλλες περιοχές της χώρας και οι οποίοι παραμένουν συμβασιούχοι για τρία ή ακόμη και για πέντε ολόκληρα χρόνια, έληξαν στις 3 και στις 11 Γενάρη. Κι όλα αυτά τη στιγμή που η Ελλάδα είναι η πιο σεισμογενής χώρα της Ευρώπης και οι αντίστοιχες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ θα έπρεπε να είναι παγίως στελεχωμένες με αρκετό και κατάλληλο προσωπικό...

  • «Μεθοδολογία, Τεχνικές και Υλικά για τις επεμβάσεις σε παλαιά κτίρια από τοιχοποιία», είναι ο τίτλος διημέρου που διοργανώνει ο Σύλλογος Πολιτικών Μηχανικών Ελλάδας. Το διήμερο θα γίνει σήμερα (από τις 2 μ.μ. έως τις 9 μ.μ.) και αύριο (από τις 9.30 π.μ. έως τις 2.30 μ.μ.) στην Αίθουσα της ΕΣΗΕΑ (Ακαδημίας 20).

Οπως επισημαίνουν οι διοργανωτές, ο λόγος που πραγματοποιείται το συγκεκριμένο διήμερο είναι ότι ο πρόσφατος σεισμός στην Αθήνα προκάλεσε πολλές βλάβες σε κτίρια με φέρουσα τοιχοποιία, τα οποία χρήζουν ειδικών μεθόδων αποκατάστασης.

ΑΣΤΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ
Σύγχρονα, αλλά προβληματικά;

Προβληματικά είναι ορισμένα από τα σύγχρονα λεωφορεία που παρέλαβε πρόσφατα η Εταιρία Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), με επακόλουθο να μη δρομολογούνται και να μένουν ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια.

Αυτό καταγγέλλουν με επιστολή τους προς τη διοίκηση της ΕΘΕΛ και κοινοποίηση στα πολιτικά κόμματα και τα μέσα επικοινωνίας, οκτώ συνδικαλιστές και εργαζόμενοι στην εταιρία. Ειδικότερα, όπως επισημαίνουν οι Χρ. Σταμούλος, Χρ. Σερεμετίδης, Γρ. Οικονομίδης, Γ.Μαστραγγελής, Ιακ. Κονιτόπουλος, Κ. Ναπολέων, Γ. Λεκάκης και Απ. Βλασίδης, η ακινητοποίηση καθημερινά 30 - 50 αρθρωτών σύγχρονων λεωφορείων, στο αμαξοστάσιο της Π.Ράλλη, γεννά πολλά ερωτηματικά για το αν πρόκειται για τυχαίο γεγονός ή καθρεφτίζει την πολιτική της κυβέρνησης για το δημόσιο τομέα. Μια πολιτική συνειδητής απαξίωσης και μετατροπής του από «εργαλείο παροχής κοινωνικών υπηρεσιών» σε πεδίο κέρδους για ντόπια και ξένα ιδιωτικά συμφέροντα.

Κατά τους υπογράφοντες υπάρχουν μια σειρά διοικητικές ευθύνες καθώς για την ανανέωση του στόλου συγκροτήθηκαν πολλές επιτροπές, με τη συμμετοχή και ευθύνη ανώτερων στελεχών της ΕΘΕΛ. Τα ερωτήματα που ανακύπτουν, σημειώνουν στην επιστολή, είναι πολύ συγκεκριμένα: Ολες αυτές οι επιτροπές τι δουλιά έκαναν. Γιατί δεν αντιμετώπισαν προβλήματα που θέτουν εκτός δρομολογίων λεωφορεία του «κουτιού»; Ποιος παίρνει την ευθύνη για τα δρομολόγια που χάνονται καθημερινά, τα οποία συνεπάγονται οικονομική απώλεια για την εταιρία και φυσικά, ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό; Και όλα αυτά όταν συνειδητά καλλιεργείται η άποψη ότι για όλα τα «κακά» φταίνε οι εργαζόμενοι και ο δημόσιος χαρακτήρας των αστικών συγκοινωνιών. Οι πρώην και οι νυν τεχνικοί γενικοί διευθυντές δεν αντιλήφθηκαν τίποτα; Οι διευθυντές αμαξοστασίων γιατί παρέλαβαν λεωφορεία με προβλήματα;

Για όλα αυτά, οι εργαζόμενοι που υπογράφουν την επιστολή, ζητούν από τη διοίκηση της ΕΘΕΛ να δώσει εξηγήσεις στο επιβατικό κοινό και στους εργαζόμενους στην εταιρία.

«Μίκρυνε» το δρομολόγιο του «Ηλεκτρικού»

Στο σταθμό του Φαλήρου αντί του Πειραιά θα τερματίζουν μέχρι και μεθαύριο Κυριακή οι συρμοί του Ηλεκτρικού Σιδηροδρόμου (ΗΣΑΠ) μετά τις 9.30 μ.μ., λόγω έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ στην περιοχή του Φαλήρου για την ανακατασκευή γέφυρας πάνω από τις σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.

Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε ότι για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ο ΗΣΑΠ δρομολογεί δωρεάν πράσινα λεωφορεία ανά 15 λεπτά της ώρας.

ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ
Εισπράττουν υπερβολικά, καταβάλλουν «ψίχουλα»

«Φαρμακερά» είναι τα τιμολόγια της κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, σε σύγκριση με τις άλλες χώρες της Ευρώπης, ενώ αντίθετα, οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας καταβάλλουν στον ΟΤΕ εξευτελιστικά τέλη διασύνδεσης για τη χρησιμοποίηση του δικτύου του!

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από μελέτη που έχει στη διάθεσή της η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), σύμφωνα με την οποία μόνο στην Ελλάδα τα τιμολόγια της κινητής τηλεφωνίας είναι υπερβολικά, την ώρα που σε όλο τον κόσμο μειώνονται διαρκώς και σημαντικά, και ιδιαίτερα στις κλήσεις από σταθερό προς φορητό τηλέφωνο. Σχετικές ανακοινώσεις έκαναν χτες οι εκπρόσωποι της ΕΕΤΤ, κατά την παρουσίαση των πεπραγμένων της Επιτροπής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ