ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Μάη 1996
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Οθωμανικό Δίκαιο" στις ελληνικές θάλασσες!

Η αμερικανική ναυτιλιακή εταιρία "Οριεντ Λάινς", ιδιοκτήτρια του "Μάρκο Πόλο", αποκαλύπτει, εξευτελίζει και απειλεί θρασύτατα την ελληνική κυβέρνηση. Προειδοποιεί απτόητη ότι θα συνεχίσει το σπάσιμο του καμποτάζ. Δηλώνει "πρωτοπόρα" στην παραβίαση της ελληνικής νομοθεσίας. Χαρακτηρίζει "δηλώσεις εσωτερικής κατανάλωσης" τις δηλώσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και "καρφώνει" τη δουλική συμπεριφορά του... Προεξοφλεί ακόμα και τις αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων!

"Αν το θέμα καταλήξει στις ΗΠΑ, τότε οι επιπτώσεις θα είναι τεράστιες και δυσμενείς, μακροοικονομικά για τον τουρισμό, στην Ελλάδα"!Αυτή τη θρασύτατη απειλή εκτόξευσε χτες - σε συνέντευξη Τύπου - ο εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρίας ΟΡΙΕΝΤ ΛΑΪΝΣ,ιδιοκτήτριας του υπό σημαία Μπαχάμες κρουαζιερόπλοιου "Μάρκο Πόλο"!Ο ίδιος έφτασε να εξευτελίσει με τον πιο αδίστακτο τρόπο την ελληνική κυβέρνηση, αποκαλύπτοντας, ταυτόχρονα, τη δουλοπρεπή της συμπεριφορά, αλλά και δήλωσε απτόητα ότι θα συνεχιστεί το σπάσιμο του καμποτάζ!

Το περασμένο Σάββατο, όλη την ημέρα εκατοντάδες ναυτεργάτες είχαν αποκλείσει την ακτή Ξαβερίου στο λιμάνι του Πειραιά, για να εμποδίσουν τον ελλιμενισμό του πλοίου, κάτι που πέτυχαν. Οι ναυτεργάτες σε αντίθεση με το υπουργείο και την κυβέρνηση, υπεράσπιζαν με τον αγώνα τους την ελληνική νομοθεσία περί καμποτάζ, αλλά και τις θέσεις εργασίας τους. Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ οι συνδικαλιστές των ναυτεργατών συζητούσαν με τον υπουργό, Κ. Σφυρίου,ο τελευταίος είχε ήδη δώσει εντολή να πάει το "Μάρκο Πόλο" στο Ναύπλιο, όπου αποβίβασε και επιβίβασε επιβάτες!

"Αν η κυβέρνηση είναι σοβαρή, αν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας είναι έτοιμος να θέσει σε ισχύ τις αποφάσεις που έλαβε, ας το πράξει",τόνισε με έναν ιδιαίτερα περιφρονητικό τόνο ο εκπρόσωπος της εταιρίας Μπράουν Στίβενσον και απείλησε ότι αν η κυβέρνηση δεν "κλείσει τα μάτια" μπροστά στην ωμή παραβίαση της ελληνικής νομοθεσίας περί καμποτάζ, τότε θα αναλάβει η αμερικανική κυβέρνηση να "πείσει".Αφησε έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο αυτό να γίνει με ταξιδιωτική οδηγία.Χαρακτηριστική είναι η δήλωσή του πως η εταιρία δεν ήταν, δήθεν, καν υποχρεωμένη να ενημερώσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, για τα δρομολόγια του πλοίου, αλλά το έκανε τον περασμένο Φλεβάρη απλώς από καλή διάθεση!

Ξεγυμνώνοντας εντελώς την ελληνική κυβέρνηση, προκειμένου να την υποχρεώσει σε πλήρη υποχώρηση, αποκάλυψε ότι ο ίδιος "ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επικοινώνησε με την αμερικανική πρεσβεία, λέγοντας ότι το πλοίο μπορεί να αποβιβάσει επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά"!Μάλιστα, όπως είπε,υπάρχει συνεχής επαφή με το υπουργείο και ότι "ο υπουργός είχε υποσχεθεί στην αμερικάνικη πρεσβεία ότι θα διαθέσει ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις για να διασφαλίσει την ασφάλεια πλοίου και επιβατών"!

Προκλητική παρέμβαση υπέρ των συμφερόντων της αμερικανικής εταιρίας, έκανε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου, Α. Διβάνης,κάνοντας λόγο για θέσεις εργασίας στον τουρισμό και για συνάλλαγμα που μας χρειάζεται... Πρόσθεσε ότι την περασμένη Παρασκευή είχε διαβεβαιώσεις από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας πως το πλοίο θα δέσει στον Πειραιά κανονικά!

Ο εκπρόσωπος της αμερικανικής εταιρίας εξαπέλυσε επίθεση ενάντια στους συνδικαλιστές και απτόητος παρουσίασε τα επόμενα δρομολόγια του πλοίου που "θα γίνουν οπωσδήποτε"!Πρόσθεσε ότι έχει γίνει προσφυγή και στα ελληνικά δικαστήρια και εξέφρασε την πεποίθηση "ότι η απόφασή τους θα είναι θετική"! Είμαστε - κατέληξε - πρωτοπόροι και για άλλους το επόμενο διάστημα"!

Δηλώσεις "εγχώριας κατανάλωσης"!

Την ίδια στιγμή ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας σε συνέντευξη Τύπου δήλωσε ότι "δε θα εκτελέσει, σύμφωνα με τις γραπτές διαβεβαιώσεις της "Οριεντ Λάινς",κανένα κυκλικό ταξίδι ούτε τώρα ούτε στο μέλλον το υπό Μπαχάμες σημαία κρουαζιερόπλοιο "Μάρκο Πόλο", που να παραβιάζει την ελληνική νομοθεσία".Πρόσθεσε ότι περιμένει η εταιρία να τηρήσει τις διαβεβαιώσεις της. Τις δηλώσεις του κ. Σφυρίου ο εκπρόσωπος της "Οριεντ Λάινς" τις χαρακτήρισε "ως δηλώσεις εγχώριας κατανάλωσης"!

Στην προσπάθειά του ο υπουργός να δικαιολογήσει τη στάση της κυβέρνησης, που επέτρεψε το "σπάσιμο" του καμποτάζ από το υπό σημαία ευκαιρίας κρουαζιερόπλοιο "Μάρκο Πόλο" αποκάλυψε, μετά από σχετική ερώτηση ναυτιλιακού συντάκτη, ότι έχει στα χέρια του ένα πλήθος ονομάτων κρουαζιερόπλοιων που επί αρκετά χρόνια εκτελούν ανάλογα τουριστικά ταξίδια, αλλά όπως ισχυρίστηκε καμία κυβέρνηση, ούτε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία,ούτε η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών δεν έχει πει μέχρι τώρα ότι η εξόρμηση από τον Πειραιά είναι απαγορευμένο φρούτο!Σε ερώτηση για το αν αυτά τα 16 πλοία που παρουσίασε παραβιάζουν το καμποτάζ, ο υπουργός απάντησε ότι δεν το γνωρίζει αυτό, αλλά το θέμα τώρα διερευνάται από το υπουργείο!

Στη Βουλή το θέμα από το ΚΚΕ

Καταγγέλλει και το Εργατικό Κέντρο Πειραιά

Επιβεβαιώθηκε, για άλλη μια φορά, με την απαράδεκτη στάση που τήρησε η κυβέρνηση απέναντι στο υπό σημαία Μπαχάμες κρουαζιερόπλοιο "Μάρκο Πόλο",το οποίο παραβιάζει "ωμά" την ελληνική νομοθεσία, η αρνητική της στάση απέναντι στα προβλήματα των ναυτεργατών, την προστασία της Ακτοπλοϊας και γενικότερα των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας, που πλήττονται με την άρση του καμποτάζ. Το θέμα αυτό έφερε χτες με ερώτησή του στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Γερ. Αραβανής.

Ο βουλευτής, στην ερώτησή του, αναφέρει ότι το καθεστώς των ανασφάλιστων πλοίων προκαλεί τεράστιες συνέπειες σε βάρος της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτεργατών των ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων. Ενώ η άρση του καμποτάζ προκαλεί επικίνδυνες καταστάσεις σε βάρος της άμυνας της χώρας, της εξυπηρέτησης των νησιών, του δικαιώματος δουλιάς χιλιάδων ναυτεργατών. Ταυτόχρονα, η πολιτική που στηρίζει την ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου βρίσκεται πίσω από την επέκταση των εγκριτικών πράξεων του αποικιακού νόμου 2687/53 και την παράνομη επάνδρωση πλοίων που φέρουν την ελληνική σημαία, με χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ναυτεργάτες.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ απευθυνόμενος στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας ρωτάει: Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την προστασία της ελληνικής ακτοπλοϊας, ενάντια στην άρση του καμποτάζ όπως προβλέπει ο κανονισμός 3577/92 της ΕΟΚ; Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για τα ανασφάλιστα πλοία και για την επίλυση του προβλήματος της απασχόλησης, αλλά και των άλλων προβλημάτων των ναυτεργατών, τα οποία συνεχώς οξύνονται.

  • Την απαράδεκτη ενέργεια του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της κυβέρνησης να επιτρέψουν την παραβίαση του καμποτάζ από το υπό σημαία Μπαχάμες κρουαζιερόπλοιο "Μάρκο Πόλο" καταδικάζει με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Πειραιά.Στην ανακοίνωση τονίζεται ότι η ενέργεια του ΥΕΝ και της κυβέρνησης την καθιστά ευάλωτη σε πιέσεις, διότι ανοίγει δρόμους για την άρση του καμποτάζ, με ανυπολόγιστες αρνητικές συνέπειες για την εθνική οικονομία και τις θέσεις εργασίας χιλιάδων Ελλήνων ναυτεργατών.
Στάσεις στην 3Ε

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ.-

Τρίωρες στάσεις εργασίας σε κάθε βάρδια πραγματοποιούν από σήμερα ως και την Τετάρτη, 22 Μάη, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της που βρίσκεται στο 17ο χιλιόμετρο της Εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου, με αίτημα την άμεση επαναπρόσληψη δύο συναδέλφων τους.

Η Ενωση Εργατοϋπαλλήλων Εμφιαλωμένων Ποτών καλεί τη διεύθυνση της 3Ε, να ανακαλέσει τις απολύσεις, να εγκαταλείψει την απαράδεκτη αντεργατική της συμπεριφορά και προειδοποιεί, πως θα συνεχίσει τους αγώνες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων και την ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Οι απολύσεις έγιναν μετά από καταγγελία προϊσταμένου τμήματος για λόγους συνδικαλιστικής δράσης των εργαζομένων και προσωπικής αντεκδίκησης.

Κινητοποίηση στο Ασκληπιείον Αθηνών

Αποχή απ' την εργασία τους και συγκέντρωση έξω από την είσοδο της ιδιωτικής κλινικής "Ασκληπιείον Αθηνών", πραγματοποίησαν χτες με καθολική επιτυχία οι εργαζόμενοι της κλινικής, στους οποίους ο εργοδότης οφείλει δεδουλευμένα και άλλες απολαβές, που κυμαίνονται από 500.000 δρχ. ως και δύο εκατομ. δραχμές για τον καθένα.

Στην κλινική παρέμεινε μόνο το προσωπικό ασφαλείας, ενώ ο ιδιοκτήτης Α. Παπαδάτος, προκειμένου να "σπάσει" τον αγώνα των εργαζομένων, κάλεσε παράνομα τις αποκλειστικές νοσοκόμες να αναλάβουν δουλιά, ενώ χρησιμοποίησε ακόμα και τον υπάλληλο του κυλικείου στη διανομή ασθενών.

Ο εργοδότης με το πρόσχημα των οικονομικών δυσκολιών, αρνείται να καταβάλει τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους, πρόσχημα που όπως καταγγέλλουν δεν ευσταθεί. Καθημερινά - τονίζουν - πραγματοποιούνται περίπου 10 χειρουργεία, σε κάθε όροφο υπάρχουν 20 - 25 ασθενείς, ενώ πάμπολλοι είναι αυτοί που επισκέπτονται καθημερινά το διαγνωστικό τμήμα της κλινικής.

Να σημειώσουμε επίσης ότι ο εργοδότης για όλο το '94 και '95 δήλωνε στο ΙΚΑ μικρότερους μισθούς απ' τους πραγματικούς, ώστε να πληρώνει μικρότερες ασφαλιστικές εισφορές.

Δίπλα στις εργαζόμενες βρέθηκε ο Δ. Βανδώρος,μέλος της διοίκησης του ΕΚΑ, ο οποίος χαρακτήρισε εμπαιγμό και απαράδεκτη τη στάση του εργοδότη, ενώ κατάγγειλε και τις ευθύνες του υπουργείου Εργασίας, της Επιθεώρησης, αλλά και του ΙΚΑ, που επέδειξαν προκλητική αδιαφορία.

Νέες κινητοποιήσεις

Σε νέα κινητοποίηση στις 25 Μάη στο λιμάνι του Πειραιά, καλούν τους ναυτεργάτες με κοινή τους ανακοίνωση η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού και η Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων,προκειμένου να μη δέσει το πλοίο "Μάρκο Πόλο", που επανέρχεται. "Με τους αγώνες μας θα χτυπήσουμε αμείλικτα το καθεστώς της ασυδοσίας των ανασφάλιστων πλοίων, θα υπερασπίσουμε το καμποτάζ", τονίζουν τα σωματεία και καλούν επίσης σεσυγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 30 Μάη το πρωί, στην Ακτή Μιαούλη.

Καταγγέλλουν στη συνέχεια την πολιτική της κυβέρνησης που "υπηρετεί ξεδιάντροπα τα εφοπλιστικά συμφέροντα" και επισημαίνουν τις ευθύνες της πλειοψηφίας της ΠΝΟ, που αρνήθηκε να συγκαλέσει την Εκτελεστική Επιτροπή, με στόχο τον προγραμματισμό νέων αγωνιστικών κινητοποιήσεων.

Οι ναυτεργάτες, κόντρα στη δουλοπρεπή στάση της κυβέρνησης, ανέλαβαν να υπερασπίσουν τα συμφέροντα της χώρας και να αναμετρηθούν με τις αμερικανικές απειλές



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ