ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 24 Ιούνη 1999
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΥΡΕΣΕΩΣ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
"Μη προσφερόμενο" για τους ανέργους

Σε εκδοτήριο σημειωμάτων προς ναυτιλιακές εταιρίες "μη προσφερομένων" για εργασία ναυτεργατών, έχει μετατραπεί το ΓΕΝΕ, την ώρα που ακόμα και τα δικά του αναξιόπιστα στοιχεία δίνουν συγκεκριμένα νούμερα ανέργων ναυτικών σε διάφορες ειδικότητες!

Με εντατικούς ρυθμούς το Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας συνεχίζει να εκδίδει στις ναυτιλιακές εταιρίες βεβαιώσεις ότι δεν προσφέρεται Ελληνας ναυτεργάτης για μπάρκο (βεβαιώσεις "μη προσφερομένου"), ενώ την ίδια ώρα ακόμα και τα αναξιόπιστα δικά του στοιχεία για το μήνα Μάη εμφανίζουν 1.789 εγγεγραμμένους ανέργους, δηλαδή προσφερόμενους προς εργασία ναυτεργάτες! Η βεβαίωση αυτή του ΓΕΝΕ δίνει αυτόματα το δικαίωμα στην εταιρία να προσλάβει, με όποιον τρόπο αυτή θέλει, χαμηλόμισθους αλλοδαπούς ή και Ελληνες ναυτεργάτες εν ενεργεία και συνταξιούχους με όρους χαμηλόμισθων αλλοδαπών!

Προχτές, για παράδειγμα, το ΓΕΝΕ εξέδωσε "σημείωμα μη προσφερομένου" για λογαριασμό της εταιρίας "ΓΕΧΑ Ναυτιλιακή ΕΠΕ" και συγκεκριμένα για το υδροπτέρυγό της "ΦΛΑΪΝΓΚ ΜΑΡΙΑΝΝΑ".Στο σημείωμα αναφερόταν ότι δεν προσφέρεται μηχανικός για το υδροπτέρυγο, όταν τα στοιχεία του ΓΕΝΕ για τον περασμένο μήνα δείχνουν 80 προσφερόμενους μηχανικούς! Επίσης, σημείωμα "μη προσφερομένου" α μηχανικού έχει εκδοθεί και για το κρουαζιερόπλοιο ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΕΞΠΡΕΣ,με αποτέλεσμα η ομώνυμη ναυτιλιακή εταιρία να έχει ναυτολογήσει β μηχανικό, ο οποίος εκτελεί χρέη πρώτου μηχανικού, αλλά με μισθό μικρότερο και από αυτόν του τρίτου μηχανικού! Αρμόδιοι παράγοντες του ΓΕΝΕ, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις δηλώνουν: "Εκτελώ εντολές"...

Το ΓΕΝΕ ουσιαστικά έχει μετατραπεί σε εκδοτήριο "σημειωμάτων μη προσφερομένου" από τα αντιναυτεργατικά μέτρα του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Σταύρου Σουμάκη.Σύμφωνα με τον τελευταίο πολυνόμο - έκτρωμα του ΥΕΝ, το ΓΕΝΕ θα εκδίδει "σημειώματα μη προσφερομένου" αν μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα δε βρεθεί "ικανός Ελληνας ναυτικός", χωρίς βέβαια να διευκρινίζει ποιος θα κρίνει την ικανότητα του Ελληνα ναυτεργάτη. Ετσι από την περασμένη Παρασκευή 18 Ιούνη, η εταιρία "Πετράκης Ναυτιλιακή Εταιρία" ζήτησε από το ΓΕΝΕ πρώτο μηχανικό για το πλοίο της "ΣΑΝΤΑ 2".Αν μέσα στις δύο επόμενες μέρες δε βρεθεί Ελληνας μηχανικός τον οποίο η εταιρία θα κρίνει ότι είναι... "ικανός", το ΓΕΝΕ θα της εκδώσει τη γνωστή βεβαίωση. Μάλιστα οι ίδιοι αρμόδιοι του ΓΕΝΕ ανέφεραν ότι η ναυτιλιακή εταιρία "Πετράκης" ζήτησε μηχανικό από το Γραφείο γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, για να της εκδοθεί "σημείωμα μη προσφερομένου"!

Χτες, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας δήλωσε σχετικά με το ΓΕΝΕ ότι "θα ληφθούν μέτρα", χωρίς όμως να διευκρινίσει ποια θα είναι αυτά.

Την ίδια ώρα που το ΓΕΝΕ εκδίδει σωρηδόν τα σημειώματά του στις ναυτιλιακές εταιρίες, η ανεργία καλπάζει στους ναυτεργάτες. Η ΠΕΜΕΝ δίνει περίπου 2.000 άνεργους τρίτους πρακτικούς μηχανικούς και περίπου 1.000 προαγωγικούς (πρώτους, δεύτερους και τρίτους). Τον περασμένο Απρίλη η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έκανε λόγο για 5.000 άνεργους ναυτεργάτες. Ωστόσο, όσον αφορά τα στοιχεία του ΓΕΝΕ, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι "μειώνονται" μήνα με το μήνα και χρόνο με το χρόνο... Ετσι, για τον περασμένο μήνα Μάη τα στοιχεία του ΓΕΝΕ δίνουν 1.789 εγγεγραμμένους ανέργους, δηλαδή λιγότερους κατά 309 από τον περασμένο Απρίλη, οπότε οι εγγεγραμμένοι άνεργοι εμφανίζονταν 2.098. Επίσης, οι εγγεγραμμένοικαι του Μάη του 1999 εμφανίζονται λιγότεροι κατά 645 από τους εγγεγραμμένους του Μάη του 1998...

Το τραγελαφικό αυτό φαινόμενο οφείλεται τόσο στην αναξιοπιστία του ΓΕΝΕ που αποθαρρύνει τους άνεργους να εγγράφονται, όσο και σε μια σειρά αντιναυτεργατικά μέτρα του ΥΕΝ με σκοπό την... εξαφάνιση της ανεργίας έστω... από τα χαρτιά.

Οσον αφορά τις θλιβερές πρωτιές, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΝΕ, αυτό το μήνα την πρώτη θέση κατέχουν οι πρακτικοί μηχανικοί με 306 εγγεγραμμένους ανέργους, τη δεύτερη θέση έχουν οι ασυρματιστές με 262 εγγεγραμμένους και την τρίτη οι ναύτες με 223 εγγεγραμμένους.

ΔΙΕΘΝΗΣ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Υποκρισία για τα εργαζόμενα παιδιά

Την περασμένη Παρασκευή έληξαν οι εργασίες της, όχι όμως και το δράμα εκατομμυρίων παιδιών, παρά τις συζητήσεις και τη σύμβαση...

Εληξε και η 87η Σύνοδος της Διεθνούς Συνδιάσκεψης Εργασίας της ΔΟΕ,η οποία συζήτησε για την προστασία της μητρότητας και κατέληξε σε μια διεθνή σύμβαση εργασίας για την παιδική εργασία,η οποία ωστόσο ισχύει σε "θεωρητικό" επίπεδο, καθώς δε συνοδεύεται από συγκεκριμένα μέτρα για την τήρηση και εφαρμογή της, κάτι που συμβαίνει και με τις υπόλοιπες συμβάσεις. Η Σύνοδος είχε αρχίσει από την 1 Ιούνη, με τη συμμετοχή κυβερνητικών, εργοδοτικών και εργατικών αντιπροσωπειών από τις 174 χώρες, οι οποίες συμμετέχουν στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας. Δυστυχώς, η λήξη της δε σηματοδότησε καμία ουσιαστική θετική αλλαγή, για το σταμάτημα της εκμετάλλευσης εκατομμυρίων παιδιών σε όλο το κόσμο, ένα απάνθρωπο φαινόμενο που εξυπηρετεί ισχυρά διαπλεκόμενα συμφέροντα πολλών χωρών της Δύσης.

Ενδεικτικό παράδειγμα για την ποιότητα της παρέμβασης της οργάνωσης και της συγκεκριμένης Συνόδου, είναι η ένταση που παρατηρήθηκε την τελευταία μέρα της, φαινόμενο σπάνιο σύμφωνα με στελέχη που παρακολουθούν κάθε χρόνο τις Συνδιασκέψεις. Αφορμή της έντασης ήταν η πρόταση να εκδοθεί μια ανακοίνωση, για να καταγγελθεί η Βιρμανία,σχετικά με το μέγεθος και τις συνθήκες της παιδικής εργασίας στο έδαφός της. Στη Βιρμανία όμως, η παιδική εργασία συνδέεται με ξένα οικονομικά συμφέροντα, κυρίως των ΗΠΑ, με αποτέλεσμα να υπάρξουν έντονες αντιρρήσεις για την ανακοίνωση.

Το ζήτημα είναι πολιτικό. Μπορεί οι χώρες - παραβάτες των συμβάσεων να μην έχουν συνέπειες για την άρνησή τους να συμμορφωθούν, αλλά δε θέλουν και να καταγγέλλονται για λόγους "εικόνας". Τέτοιας ποιότητας είναι λοιπόν τα τεκταινόμενα σε αυτή τη διαδικασία. Ανέξοδες συζητήσεις, αντιπαραθέσεις για την προστασία του "κύρους" των χωρών και επί της ουσίας τίποτα. Πολύ περισσότερο, που οι συσχετισμοί στο εργατικό συνδικαλιστικό κίνημα διεθνώς, επιτρέπουν στους εργοδότες και στις κυβερνήσεις που τους υποστηρίζουν, να έχουν αυτοί το "πάνω χέρι".

Τα θερμά χειροκροτήματα που απέσπασε ο "πλανητάρχης" και η υποκρισία του για την παιδική εργασία, αντανακλούν την υποκρισία της πλειοψηφίας αυτού του σώματος, που στο παρελθόν είχε να επιδείξει ένα διαφορετικό έργο, κάτω και από την πίεση των κυβερνήσεων των σοσιαλιστικών χωρών, αλλά και συνδικαλιστικών οργανώσεων με ταξικούς προσανατολισμούς.

Βυθίστηκε καταδυτικό σκάφος

Από τύχη γλίτωσαν οι τέσσερις άνθρωποι που επέβαιναν στο καταδυτικό σκάφος "ΓΙΑΝΝΗΣ",το οποίο βυθίστηκε χτες το πρωί στη θαλάσσια περιοχή του αγκυροβολίου Πειραιά. Ο πλοίαρχος που είναι και ιδιοκτήτης του σκάφους και οι τρεις επιβαίνοντες περισυνελέγησαν σώοι από το υδροπτέρυγο "ΦΛΑΙΝ ΝΤΟΛΦΙΝ 21".

Ο πλοίαρχος συνελήφθη από το Λιμενικό Τμήμα Κερατσινίου για πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια, αλλά και γιατί τα πιστοποιητικά του σκάφους είχαν λήξει. Στην κατάθεσή του ο πλοίαρχος, ο οποίος θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα κατά την αυτόφωρη διαδικασία, ανέφερε ότι η βύθιση του σκάφους οφείλεται σε εισροή υδάτων που προκλήθηκε από τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή.

Προσέκρουσε το "Γεώργιος Εξπρές"

Πάνω στην προβλήτα του λιμανιού Αθηνιού Θήρας έπεσε προχτές το βράδυ το επιβατηγό πλοίο "ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ".Το πλοίο προσέκρουσε στο λιμάνι με την πρύμνη κατά τη διάρκεια χειρισμών πρυμνοδέτησής του. Αιτία της πρόσκρουσης, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας,ήταν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην περιοχή.

Το πλοίο επιθεωρήθηκε από ναυπηγό του τοπικού κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων. Ο ναυπηγός διαπίστωσε υλικές ζημιές πάνω από την ίσαλο γραμμή, οι οποίες, σύμφωνα με το ΥΕΝ, δεν επηρεάζουν την ασφαλή συνέχιση δρομολογίων του πλοίου. Από το Λιμεναρχείο Θήρας τελικά επιτράπηκε ο απόπλους του πλοίου για να συνεχίσει το δρομολόγιό του προς Θηρασιά - Ιο - Σίκινο - Φολέγανδρο - Νάξο - Πάρο - Σύρο.

Ερώτηση για την ΑΛΚΑΤΕΛ Βόλου

Στη μεταφορά του εργοστασίου της ΑΛΚΑΤΕΛ από το Βόλο στην Αγία Μαρίνα Φθιώτιδας και στα εκβιαστικά διλήμματα που η επιχείρηση θέτει στους εργαζόμενους, αναφέρεται Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή για τους υπουργούς Εργασίας και Ανάπτυξης οι βουλευτές του ΚΚΕ, Ν. Γκατζής και Αχ. Κανταρτζής.

Στο κείμενο της Ερώτησης επισημαίνεται: "Η απόφαση για το κλείσιμο και τη μεταφορά των λειτουργιών του εργοστασίου από το Βόλο σ' αυτό της ΑΛΚΑΤΕΛ που λειτουργεί στην Αγία Μαρίνα Φθιώτιδας έχει παρθεί, με αποτέλεσμα οι εναπομείναντες 34 εργαζόμενοι να εκβιάζονται ή να δεχτούν τη μεταφορά τους στο εργοστάσιο της Φθιώτιδας ή την ανεργία μέσω της "οικειοθελούς αποχώρησης". Ολα αυτά γίνονται όταν η ΑΛΚΑΤΕΛ βρίσκεται στο δεύτερο χρόνο εκτέλεσης της προγραμματικής πενταετούς συμφωνίας (ΟΤΕ, ΔΕΗ), της οποίας το 25% περίπου αντιστοιχεί στις παραγωγικές δραστηριότητες του εργοστασίου ΑΛΚΑΤΕΛ Βόλου".

Οι δύο υπουργοί ερωτούνται τι μέτρα σκοπεύει να πάρει η κυβέρνηση ώστε να μην υπάρξει αύξηση της ανεργίας στο νομό με το κλείσιμο ενός ακόμα εργοστασίου και τι μέτρα για την τήρηση των συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρίας, που απορρέουν από την προγραμματική συμφωνία σε σχέση με το εργοστάσιο Βόλο, δηλαδή συνέχιση των εργασιών του ως την εκτέλεση της συμφωνίας το 2002.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ