ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 26 Ιούλη 2018
Σελ. /20
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ
Συνεχίζονται οι διεκδικήσεις για τα δυσπρόσιτα σχολεία

Με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, δασκάλων και νηπιαγωγών, εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, γονέων και μαθητών, πραγματοποιήθηκε στην Ιθάκη το απόγευμα της Δευτέρας η συγκέντρωση ενάντια στον αποχαρακτηρισμό των σχολείων του νησιού από δυσπρόσιτα, που οργάνωσαν το ΝΤ της ΑΔΕΔΥ, η ΕΛΜΕ και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς - Ιθάκης. Στη συγκέντρωση παρέστησαν, επίσης, δημοτικοί σύμβουλοι και ο δήμαρχος Ιθάκης.

Μέσα από τις εισηγήσεις και παρεμβάσεις δηλώθηκε η αποφασιστικότητα να μπει φραγμός στο κυβερνητικό έγκλημα σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών, στη μείωση της οργανικότητας, στη διεύρυνση της υποστελέχωσης, στο κλείσιμο ή / και τη συγχώνευση τμημάτων, τομέων και σχολείων που θα επιτείνει ο αποχαρακτηρισμός. Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του ΝΤ της ΑΔΕΔΥ, «παράλληλα, ο δήμαρχος Ιθάκης επιβεβαίωσε πως ανοίγει ο ασκός του Αιόλου ευρύτερα, αφού, όπως σημείωσε "ενδεχομένως δρομολογούνται μειώσεις για τη μεταφορά των μαθητών λόγω και του αποχαρακτηρισμού, ενώ μειώνονται οι επιχορηγήσεις για το δήμο, που, στο πλαίσιο του "Κλεισθένη", σημαίνει απογείωση της ανταποδοτικότητας". Γενικότερα, ήταν κοινός τόπος πως η ρύθμιση σηματοδοτεί γενικευμένη επίθεση σε Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια, λαϊκά δικαιώματα των νησιωτών, κόντρα στα φληναφήματα περί μέτρων λόγω νησιωτικότητας, όπως το "ισοδύναμο" και σε αντιδιαστολή με το αφήγημα περί εξόδου από τα μνημόνια».

Φορείς του νησιού έχουν προχωρήσει ήδη σε παραστάσεις διαμαρτυρίας ενάντια στον αποχαρακτηρισμό δεκαέξι δυσπρόσιτων σχολείων και στη μείωση της μοριοδότησης οκτώ σχολικών μονάδων, αλλά και στην απόρριψη των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων. Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να συνεχιστούν οι διεκδικήσεις και στο πλαίσιο αυτό θα δοθεί συνέχεια στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Ιονίων Νήσων στις 28 και 29 Ιούλη. Διεκδικώντας: Να μην περάσει κανένας αποχαρακτηρισμός δυσπρόσιτου σχολείου. Να μη μειωθούν τα μόρια καμίας σχολικής μονάδας. Να γίνει αποδεκτή η ενιαία και δίκαιη μοριοδότηση που προτείνουν τα Σωματεία των εκπαιδευτικών του νομού και τα Τοπικά Υπηρεσιακά Συμβούλια Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΠΕ / ΠΥΣΔΕ).

Ενα διαφορετικό μάθημα σε ΕΠΑΛ της Αθήνας

Τον περασμένο Μάη πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη τμημάτων της Α' και Β' τάξης ΕΠΑΛ της Αθήνας στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, στο Γκάζι, σε συνεργασία με το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών & Πληροφορικής (ΣΕΤΗΠ).

Κατά την επίσκεψη, πραγματοποιήθηκε ένα διαφορετικό «μάθημα» καθώς η προβλεπόμενη ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου έγινε η αφορμή για να ανοίξει η συζήτηση για τα πρώτα βήματα της εργατικής τάξης στις αρχές του 20ού αιώνα, την οργάνωση των αγώνων της για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων της, αλλά και για την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο σήμερα και τους σημερινούς αγώνες και τις διεκδικήσεις των εργαζομένων.

Σε αυτό το πλαίσιο, έχει αξία να μεταφερθεί η εμπειρία από την πλούσια συζήτηση που άνοιξε σε αυτό το «μάθημα», το οποίο παρακολούθησαν όλη η Α' τάξη και η ειδικότητα της Πληροφορικής της Β' τάξης του ΕΠΑΛ.

Αναπτύχθηκε πλούσιος διάλογος μεταξύ των μαθητών και των εργαζομένων, ενώ για τους περισσότερους μαθητές ήταν φανερό πως πρώτη φορά άκουσαν για ζητήματα όπως οι ΣΣΕ, πράγμα που αποτέλεσε την αφορμή για έναν ουσιαστικό προβληματισμό.

  • Τι είναι οι ΣΣΕ; Αφορούν μόνο τον μισθό;

Πολύ σημαντικό ήταν για τους μαθητές το ότι η ΣΣΕ δεν έχει να κάνει μόνο με το μισθό αλλά και με ζητήματα ασφάλειας και συνθηκών υγιεινής στους τόπους δουλειάς.

  • Εργατικά «ατυχήματα»: Οχι τόσο τυχαία γεγονότα

Ηρθαν παραδείγματα από τον επισιτισμό (το δυστύχημα στα «Everest») και από τα πετρέλαια (το πολύνεκρο δυστύχημα στα ΕΛΠΕ). Ενδιαφέρον προκάλεσε το ερώτημα αν εργατικό ατύχημα μπορεί να γίνει μόνο όταν δουλεύεις στο εργοτάξιο. Αναδείχτηκαν προβλήματα των εργαζομένων στις τηλεπικοινωνίες και την πληροφορική, όπως προβλήματα στα μάτια, μυοσκελετικά προβλήματα, ακτινοβολία, τεχνικοί δικτύων στις κεραίες, stand by εργασία, υπερωρίες.

Εξηγήθηκε από τους εργαζόμενους του ΣΕΤΗΠ και από εκπαιδευτικούς η διαφορά μεταξύ του τυχαίου γεγονότος και του «ατυχήματος», το οποίο οφείλεται στην έλλειψη πρόληψης και μέτρων ασφάλειας στους τόπους δουλειάς, καθώς όλα αυτά σημαίνουν κόστος για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους και συνακόλουθα μείωση των κερδών τους.

Η συζήτηση ακούμπησε και τη μαθητεία στις εταιρείες τηλεπικοινωνίας και πληροφορικής, με το ζήτημα του μισθού να προκαλεί το ενδιαφέρον των μαθητών, καθώς οι εργαζόμενοι έθεσαν το ζήτημα η πρακτική άσκηση να πληρώνεται με βάση τις κλαδικές ΣΣΕ.

  • Και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς;

Παρά τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί στην αγορά εργασίας και τις χαμηλές απαιτήσεις που κυριαρχούν, πολλοί μαθητές τόνιζαν την ανάγκη σήμερα η νέα γενιά να δουλεύει με ανθρώπινους όρους.

Φωτ. από τους γούρνους μέσα στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου
Φωτ. από τους γούρνους μέσα στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου
Επάνω στο ερώτημα αν η νεολαία μπορεί με αγώνες να έχει κατακτήσεις σήμερα, αναδείχτηκαν οι αγώνες των εργαζομένων για το ωράριο, για το μεροκάματο, για τις απολύσεις συμβασιούχων εργαζομένων, αλλά και για ζητήματα της Εκπαίδευσης, όπως οι κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών για να μην κλείσουν ολιγομελείς ειδικότητες με αφορμή και το γεγονός ότι, όπως είπαν οι ίδιοι, «ψιθυρίζεται» κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων στο σχολείο τους την επόμενη χρονιά. Πρόσθεσαν, εξάλλου, πως στη μαθητική κινητοποίηση στις 30 Οκτώβρη συμμετείχαν πολλά παιδιά από το σχολείο τους.

Η συζήτηση που έγινε έδειξε ότι οι προβληματισμοί και οι αγωνίες των μαθητών συνυπάρχουν με δισταγμούς και συγχύσεις, αλλά και με την αγωνία για το μέλλον. Η επαφή των μαθητών με τους εργαζόμενους σίγουρα ήταν ένα διαφορετικό μάθημα, μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία που ανοίγει δρόμο, δείχνει τους τρόπους που ο προοδευτικός εκπαιδευτικός στην πράξη μπορεί να γονιμοποιήσει με την αγωνιστική αισιοδοξία τους προβληματισμούς, τις αγωνίες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας.


Δ. Μ.

Νομοσχέδιο για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Κατατέθηκε χτες στη Βουλή από το υπουργείο Παιδείας το σχέδιο νόμου «Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλες διατάξεις». Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, από 1 Οκτώβρη 2018 το ΤΕΙ Ηπείρου καταργείται ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο και εντάσσεται στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και αντίστοιχα το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων καταργείται ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο και εντάσσεται στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, ενώ συστήνονται ερευνητικά κέντρα στα νέα ιδρύματα. Το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει επίσης διατάξεις για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Ανώτατη Εκπαίδευση και την Ερευνα. Η συζήτηση του νομοσχεδίου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής αύριο Παρασκευή.

Το νομοσχέδιο αποτελεί ένα ακόμα βήμα στη διαμόρφωση του νέου χάρτη της Ανώτατης Εκπαίδευσης, του εγχειρήματος που ξεκίνησε με την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και συνεχίζεται με «συνέργειες» μεταξύ ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης και στην υπόλοιπη χώρα. Στον πυρήνα της νέας αυτής χωροταξίας της Ανώτατης Εκπαίδευσης βρίσκεται η ακόμα πιο οργανική σύνδεση των ιδρυμάτων με τις επιχειρήσεις στο πλαίσιο της «παραγωγικής ανασυγκρότησης». Ο νέος χάρτης σχεδιάζεται ώστε να ευθυγραμμίζει τα ιδρύματα με τους στόχους της περιφερειακής και κλαδικής ανάπτυξης και να προωθεί την οικοδόμηση του «ενιαίου χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης», τη στρατηγική δηλαδή για ακόμα μεγαλύτερη συμβολή της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ