ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 17 Νοέμβρη 2021
Σελ. /28
Αυξάνονται τα κρούσματα στα σχολεία

Καμιά μέριμνα για τους πολλούς χιλιάδες μαθητές που βρίσκονται σε καραντίνα

INTIME NEWS

Κοντά στις 10.000 είναι τα κρούσματα σε παιδιά ηλικίας έως 17 ετών την τελευταία βδομάδα, και η κυβέρνηση συνεχίζει να επιμένει ότι τα πρωτόκολλα - λάστιχο λειτουργούν και όλα βαίνουν καλώς στα σχολεία!

Σύμφωνα με τα ημερήσια κρούσματα που ανακοινώνει ο ΕΟΔΥ, από την Τετάρτη 10/11 έως και χτες, τα ημερήσια κρούσματα που σημειώθηκαν στην ηλικιακή ομάδα 0 - 17 ετών είναι 9.280!

Επιπλέον από τους 170 δειγματοληπτικούς ελέγχους που διενεργήθηκαν τη Δευτέρα σε 66 σημεία σε όλη τη χώρα και ανακοινώθηκαν χτες τα αποτελέσματά τους, προκύπτει ότι πάρα πολλά από τα θετικά κρούσματα αφορούν παιδιά. Ενδεικτικά: 5 θετικά κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 10 έτη στον δήμο Αχαρνών, 7 θετικά κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 14 έτη στον δήμο Διονύσου, 2 κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 13 έτη στον δήμο Ελευσίνας, 6 κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 13 έτη στο Αγρίνιο, 7 κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 11 έτη στο Ναύπλιο, 11 θετικά κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 12 έτη και άλλα 32 θετικά κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 18 έτη σε διαφορετικά σημεία της Αχαΐας, 10 θετικά κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 13 έτη σε Θήβα και Λιβαδειά, 16 θετικά κρούσματα με διάμεση ηλικία τα 15 έτη στη Σπάρτη, 20 θετικά με διάμεση ηλικία τα 13 έτη στη Λάρισα κι ο κατάλογος συνεχίζεται με πολλές δεκάδες ακόμα περιπτώσεις όπου τα κρούσματα αφορούν μαθητικές ηλικίες...

Την ίδια ώρα, τα κλειστά τμήματα σε σχολεία παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά, λόγω των πρωτοκόλλων που απαιτούν να νοσούν ταυτόχρονα πάνω από τους μισούς μαθητές της τάξης. «Τα σχολεία ακολουθούν την πανδημία, δεν την οδηγούν», είπε προχτές η υφυπουργός Παιδείας, Ζ. Μακρή, συναρτώντας τον αριθμό των κρουσμάτων ανά περιοχή με το πόσο έχει προχωρήσει ο εμβολιασμός και ισχυριζόμενη ότι «από τα παιδιά που νοσούν, μόνο το 30% έχει νοσήσει λόγω της εκπαιδευτικής διαδικασίας».

Ωστόσο η εμπειρία γονιών και εκπαιδευτικών δείχνει ότι υπάρχει διασπορά μέσα στα σχολεία, η οποία όμως λόγω των πρωτοκόλλων δεν καταγράφεται συγκεκριμένα και δεν είναι εμφανής, αφού σε τάξεις των 25 και 27 μαθητών μπορεί να εμφανίζονται διαδοχικά κρούσματα όμως δεν πιάνουν το 50%+1, αφού μέχρι να νοσήσουν 13 και 14 μαθητές του τμήματος έχουν επιστρέψει από τη δεκαήμερη καραντίνα τα κρούσματα που εμφανίστηκαν πρώτα. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα που δίνει ο Σύλλογος Γονέων για την Α' τάξη του ΓΕΛ Σουφλίου, όπου επιβλήθηκαν πρόσφατα συγχωνεύσεις και σημειώθηκαν κρούσματα που έπληξαν σχεδόν τους μισούς μαθητές: Στις 29/9, 12/10, 15/10, 18/10, 22/10 (στο μεταξύ έχουν επιστρέψει αυτοί που νόσησαν στις 29/9 και στις 12/10 κ.ο.κ.), 25/10, 7/11, 8/11, 9/11, 10/11...

Ετσι έχουμε αντικειμενικά έναν μεγάλο αριθμό μαθητών που ανακυκλώνονται στην καραντίνα, που νοσούν ή που νοσεί κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς τους (και όντας παιδιά ανεμβολίαστα κάθονται αναγκαστικά στο σπίτι) και την ίδια ώρα το τμήμα προχωράει... Αλλά για αυτούς τους μαθητές δεν υπάρχει καμιά απολύτως πρόβλεψη για την εκπαιδευτική διαδικασία, με τους γονείς τους όταν δεν μπορούν να τους βοηθήσουν να βρίσκονται σε απόγνωση. Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση οχυρωμένη πίσω από πρωτόκολλα λάστιχο και την αυτοδιάγνωση των σελφ τεστ, αρνείται να πάρει ουσιαστικά μέτρα στα σχολεία, όπως η αραίωση μαθητών ανά τάξη, βάζοντας την υγεία και τη μόρφωση των παιδιών στο ζύγι του κόστους - οφέλους...

Σοβαρές ελλείψεις στα σχολεία σε γυμναστές

«Τα τελευταία χρόνια όσοι ζουν και σχετίζονται με την Εκπαίδευση βλέπουν να υποβαθμίζεται επικίνδυνα το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία, ένα μάθημα εντελώς απαραίτητο φυσικά για την ευεξία και την ευρωστία των μαθητών. Δεν υπάρχει πιο τρανή απόδειξη αυτής της υποβάθμισης από τη σημαντική μείωση, από την ελαχιστοποίηση ουσιαστικά των προσλήψεων των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής είτε αυτοί είναι μόνιμοι είτε είναι αναπληρωτές».

Τα παραπάνω σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, σε συζήτηση σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος στη Βουλή που έγινε προχτές και επισήμανε ότι «τα οργανικά κενά των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής μένουν παγωμένα από το 2011. Από τότε έχουν πάψει να επικαιροποιούνται τα τρέχοντα πραγματικά, τα λειτουργικά δηλαδή κενά των σχολείων στις ανάγκες της Φυσικής Αγωγής, με αποτέλεσμα η εικόνα που παρουσιάζετε για τον κλάδο της Φυσικής Αγωγής των ΠΕ 11 να είναι παρωχημένη, να είναι ψευδής και βεβαίως να βρίσκεται πάρα πολύ μακριά από την υφιστάμενη πραγματικότητα».

Ο Γ. Δελής έφερε ενδεικτικά παραδείγματα από σχολεία όλης της χώρας όπου λείπουν γυμναστές και είτε δεν γίνεται καν το μάθημα της Γυμναστικής είτε διδάσκεται από άλλες ειδικότητες, γεγονός που εγείρει θέματα ασφάλειας των μαθητών. Στη Σέριφο, για παράδειγμα, δεν υπάρχει γυμναστής ούτε στο Δημοτικό ούτε στο Γυμνάσιο ούτε στις λυκειακές τάξεις. Δεν υπάρχει γυμναστής επίσης, στο 1ο Δημοτικό Ηρακλείου στην Κρήτη, στο 2ο Δημοτικό στο Τυμπάκι Κρήτης, στο 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας, στο Δημοτικό Σχολείο Σαρωνίδας, στο ΕΠΑΛ Σκιάθου, στο 2ο Γυμνάσιο Μαλακοπής στην Ανω Τούμπα Θεσσαλονίκης...

Από την πλευρά της η υφυπουργός Παιδείας, Ζέτα Μακρή, είπε ότι οι προσλήψεις γίνονται με βάση τα αρμοδίως δηλωθέντα λειτουργικά κενά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και ότι αυτά τα κενά είναι πάγια πρόθεση του υπουργείου Παιδείας να καλύπτονται. Ωστόσο, από τα νούμερα που έδωσε για τις προσλήψεις αναπληρωτών, όσο και από την καθημερινότητα των σχολείων, παρά τις γενικευμένες συγχωνεύσεις, φαίνεται ότι και πάλι τα κενά παραμένουν πολλά στα σχολεία.

Να δυναμώσει ο αγώνας για μόρφωση - Υγεία

Ενδιαφέρουσα εκδήλωση με παρουσίαση έρευνας για τις επιπτώσεις της διαχείρισης της πανδημίας και την αγωνιστική διεκδίκηση μέτρων

Η πραγματική κατάσταση στα σχολεία, κόντρα στην επίπλαστη εικόνα που παρουσιάζει η κυβέρνηση, η δυνατότητα και ανάγκη να δυναμώσει η διεκδίκηση για μόρφωση, Υγεία για όλα τα παιδιά, αναδείχτηκαν μέσα από τη διαδικτυακή εκδήλωση που οργάνωσε την Κυριακή η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» με θέμα «4ο κύμα πανδημίας: Υγεία και μόρφωση στο ρίσκο της "ατομικής ευθύνης". Η απάντηση των εργαζομένων».

Ο Δημ. Ακτύπης, μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ, αναφέρθηκε στις εγκληματικές ευθύνες της κυβέρνησης, που επιμένει να μην παίρνει μέτρα για την προστασία της υγείας και των μορφωτικών δικαιωμάτων. Για τις διεκδικήσεις των εργαζομένων στην Υγεία μίλησε αναλυτικά ο Γιώργος Φερεντίνος, γιατρός και πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον «Ευαγγελισμό», τονίζοντας πως το δημόσιο σύστημα Υγείας στενάζει από τις ελλείψεις και την ένταση της δουλειάς. Ο Σπ. Μαρίνης, μέλος του ΔΣ της ΔΟΕ, τόνισε την ανάγκη τα σωματεία και οι Ομοσπονδίες να συνεχίσουν να αναδεικνύουν το ζήτημα της προστασίας της υγείας, μαζί με τον υπόλοιπο λαό, με πολύ συγκεκριμένες διεκδικήσεις και πρωτοβουλίες.

Ενδεικτικά ερευνητικά ευρήματα

Μία πρωτότυπη έρευνα παρουσιάστηκε από τις εκπαιδευτικούς Θεώνη Δρόσου και Σουζάνα Γλαβίνα, που ανέδειξε τις επιπτώσεις από τη διαχείριση της πανδημίας σε ψυχοκοινωνικό και μαθησιακό επίπεδο για τους μαθητές, τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, επιβεβαιώνοντας πως πρέπει άμεσα να ικανοποιηθούν τα αιτήματα για ανοιχτά σχολεία με ασφάλεια, για ουσιαστική στήριξη των μαθητών.

Με τη συνολική απώλεια βδομάδων διά ζώσης μαθήματος από την αρχή της πανδημίας να φτάνει το 40% - 50% στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και να ξεπερνά το 60% στην Αττική, η πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση κάθε άλλο παρά ισότιμη ήταν. Δεν συμμετείχε καθόλου στη διαδικασία το 20% των μαθητών της τάξης, το 35% των μαθητών της τάξης με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες και το 75% των μαθητών που είναι προσφυγόπουλα. Πάνω από τους μισούς μαθητές που συμμετείχαν στην τηλεκπαίδευση το έκαναν μέσω τάμπλετ (29,1%) ή κινητού (22,7%).

Σε ό,τι αφορά τις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις, το 26% των μαθητών ανά τάξη εμφανίζει συμπεριφορές προηγούμενης τάξης μετά την τηλεκπαίδευση, με διάσπαση προσοχής, ανωριμότητα, μαθησιακά κενά, δυσκολία προσαρμογής και περισσότερες προστριβές μεταξύ των μαθητών, με το 24,3% να εμπλέκεται σε τέτοιες. Αλλες ψυχοκοινωνικές παρατηρήσεις είναι διαφοροποίηση στην τήρηση των κανόνων συμπεριφοράς (30,5%), άγχος, αγωνία ή στρες (15,6%), λιγότερες πρωτοβουλίες μέσα στην τάξη και φόβος (15,5%), τάση απομόνωσης, ακόμα και σημάδια θλίψης (10%).

Σε ό,τι αφορά τις μαθησιακές επιπτώσεις, διαπιστώνεται πως το 26,5% εμφανίζει γνωστική ετοιμότητα προγενέστερης τάξης και το 23,7% αδυναμία συγκέντρωσης στο διά ζώσης μάθημα. Ορθογραφία, ανάπτυξη ελεύθερης γραπτής έκφρασης, αναγνωστική ικανότητα και κατανόηση εννοιών, αναγνωστική αποκωδικοποίηση, ανάπτυξη προφορικού λόγου, ήταν από τα στοιχεία που εμφανίστηκαν ως αδυναμίες που αναπτύχθηκαν σε ό,τι αφορά το μάθημα της Γλώσσας, ενώ στο μάθημα των Μαθηματικών εντοπίζονται αδυναμίες στη γραπτή εκτέλεση πράξεων, τη θεσιακή αξία των αριθμών, τη γραφή και ανάγνωσή τους, τη γραπτή εκτέλεση πράξεων και τους νοερούς υπολογισμούς, παρότι οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν πως κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης επικεντρώθηκαν στα δύο αυτά μαθήματα σε ποσοστό 45,6%.

Στο ερώτημα τι θα βοηθούσε στην ομαλή επανένταξη των μαθητών στη διά ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία, οι απαντήσεις κατανέμονται ανάμεσα στα μέτρα για σταθερή και μόνιμη ύπαρξη ψυχολόγου και κοινωνικού λειτουργού σε κάθε σχολική μονάδα, ενίσχυση των οπτικοακουστικών μέσων των σχολικών μονάδων, μείωση των μαθητών ανά τάξη, επιμόρφωση εκπαιδευτικών από δημόσιους φορείς, αυξημένη πρακτική εφαρμογή της θεωρίας (εκπαιδευτικοί περίπατοι και επισκέψεις), συστηματική εφαρμογή της ενισχυτικής διδασκαλίας και αύξηση των ωρών της, επαναδιδασκαλία των βασικότερων διδακτικών αντικειμένων, αναπροσαρμογή της διδακτικής ύλης στο επόμενο έτος.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η καταγραφή των συναισθημάτων των εκπαιδευτικών που ήταν αντίστοιχα με εκείνα των μαθητών τους, ενώ στο ερώτημα αν κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης υποστηρίχθηκαν από την υπηρεσία τους οι απαντήσεις κυμαίνονται από το καθόλου έως το λίγο σε ό,τι αφορά υλικοτεχνική υποδομή, παιδαγωγική και ψυχολογική υποστήριξη και επιμορφωτικά σεμινάρια. Αντίστοιχες είναι οι απαντήσεις για την περίοδο μετά το τέλος της τηλεκπαίδευσης.

Στην έρευνα συμμετείχαν 263 μόνιμοι και αναπληρωτές δάσκαλοι απ' όλη την Ελλάδα, ενώ τα ερωτηματολόγια συλλέχθηκαν στο διάστημα 14 Ιούνη - 2 Ιούλη 2021.

  • Ολόκληρη η εκδήλωση βρίσκεται στο κανάλι της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών» στο YouTube.

Από σήμερα Τετάρτη έως και το Σάββατο 27 Νοέμβρη μπορούν οι μαθητές όλων των βαθμίδων να προμηθεύονται δύο συσκευασίες με συνολικά δέκα δωρεάν αυτοδιαγνωστικά (self tests) τεστ από τα φαρμακεία, προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες ελέγχου των ημερών από 23 Νοέμβρη μέχρι και τις γιορτές των Χριστουγέννων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ