ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 19 Γενάρη 2023
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Κατάργηση όλων των διοδίων - δωρεάν διέλευση στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου για όλους τους εργαζόμενους

Προκλητικές αυξήσεις κερδών σε βάρος των εργαζομένων που πληρώνουν το 1/3 του μισθού τους... για να πάνε στη δουλειά

«Είναι πρόκληση για τον λαό μας! Αυτοκινητόδρομοι και μεγάλα έργα υποδομών που πληρώθηκαν από τις τσέπες μας να τους διαχειρίζονται πολυεθνικές για να γεμίζουν οι τσέπες των λίγων», επισημαίνει η ΕΠ Δυτικής Ελλάδας του ΚΚΕ, με αφορμή τις νέες αυξήσεις - «φωτιά» στα διόδια της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα.

«Με τις νέες αυξήσεις το ετήσιο κόστος διέλευσης φτάνει έως και 3.000 ευρώ για τους εργαζόμενους της περιοχής, και όχι μόνο, που μετακινούνται από και προς την εργασία τους πληρώνοντας επί της ουσίας πάνω από 250 ευρώ τον μήνα μόνο για τη διέλευση της γέφυρας. Είναι απαράδεκτο σχεδόν το 1/3 του μισθού ενός εργαζόμενου να δίνεται στη "Γέφυρα ΑΕ" για να πάει από το σπίτι στη δουλειά και απ' τη δουλειά στο σπίτι», επισημαίνει η Επιτροπή Περιοχής, αναφερόμενη και στις συνθήκες «βαρυχειμωνιάς» που βιώνουν οι εργαζόμενοι που καθημερινά χρησιμοποιούν τη γέφυρα, όπως και τα λαϊκά στρώματα.

«Οι επιχειρηματικοί όμιλοι που εκμεταλλεύονται τους αυτοκινητόδρομους, αλλά και τη γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου κερδίζουν εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο από τις μετακινήσεις μας, ασκώντας το δικαίωμα που τους παρέχουν όλες οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, μέσω των σχετικών συμβάσεων παραχώρησης», καυτηριάζει, επικαλούμενη και τη σχετική ανακοίνωση της «Γέφυρα ΑΕ», η οποία τονίζει: «Η "ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ" υπενθυμίζει ότι σύμφωνα με τις προβλέψεις της Σύμβασης Παραχώρησης οι μέγιστες τιμές διοδίων για το 2023 υπολογίζονται με βάση την ετήσια μεταβολή του εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή που ήταν 11,26%».

«Με αυτήν τη σύμβαση η εν λόγω εταιρεία, το 2020, έλαβε αποζημίωση από το αστικό κράτος (δηλαδή την τσέπη του λαού) ύψους 11.050.000 ευρώ για απώλεια εσόδων λόγω πανδημίας, με αποτέλεσμα τα καθαρά της κέρδη, το 2020, να παρουσιάσουν αύξηση κατά 3.250.000 ευρώ σε σχέση με το 2019 και να ανέλθουν στα 14.444.539,02 ευρώ!!!», σημειώνει η Οργάνωση του Κόμματος.

Σχολιάζοντας τη στάση της περιφερειακής αρχής τονίζει ότι «αυτό εννοούν ανάπτυξη και νέες επενδύσεις η ΝΔ και η περιφερειακή αρχή Φαρμάκη για την περιοχή μας. "Ζεστό" χρήμα στους επιχειρηματίες και για τον λαό διάφορα "pass", επιδόματα πείνας και διόδια».

Ενώ σε σχέση με τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνει: «Από την άλλη, ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω του βουλευτή του Γ. Βαρεμένου, κάνει έκκληση (!) στη "ΓΕΦΥΡΑ ΑΕ" να δείξει κοινωνικό πρόσωπο και να μην προχωρήσει σε αυξήσεις των διοδίων γιατί έχουν "αντιαναπτυξιακό χαρακτήρα", όπως λέει».

Αυτή η ανάπτυξη φορτώνει τα βάρη στον λαό!

Τονίζοντας ότι «αυτή η ανάπτυξη είναι που έχει οδηγήσει σήμερα στην εκτίναξη της ακρίβειας ακόμα και στα είδη πρώτης ανάγκης, στην ενεργειακή φτώχεια που τσακίζει το πενιχρό εισόδημα της πλειοψηφίας του λαού μας, στην παραπέρα εμπορευματοποίηση της Υγείας, του Φαρμάκου και όλα όσα φορτώνονται στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών για να μπορούν να αυγαταίνουν τα κέρδη τους οι επιχειρηματικοί όμιλοι», η ΕΠ Δυτικής Ελλάδας καλεί τους εργαζόμενους και τον λαό να μη δείξουν καμία ανοχή στην αντιλαϊκή πολιτική.

«Δεν υπάρχουν λύσεις "από τα πάνω" για τους εργαζόμενους, τη φτωχή αγροτιά, τους μικροεπαγγελματίες και τη νεολαία. Δεν υπάρχουν "σωτήρες" και "προστάτες".

Η μοναδική αποτελεσματική πίεση που μπορεί να ασκηθεί σε όποια αντιλαϊκή κυβέρνηση είναι από την ίδια την εργατική τάξη, τον λαό, το κίνημά τους, δηλαδή "από τα κάτω", με ένα δυνατό ΚΚΕ που θα είναι μπροστάρης σε αυτούς τους αγώνες. Οπου οι εργαζόμενοι, ο λαός μας πήραν την υπόθεση στα χέρια τους, όπου ξεπέρασαν τις λογικές των λύσεων "από τα πάνω", είχαν μικρές και μεγαλύτερες νίκες», προσθέτει η ΕΠ τονίζοντας ότι μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό, και απαιτεί δωρεάν διέλευση όλων όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά τη γέφυρα για την μετακίνησή τους, όπως εργαζόμενοι, αγρότες, ασθενείς, φοιτητές κ.ά., αλλά και κατάργηση όλων των διοδίων, δωρεάν μετακίνηση του λαού μας μέσα από σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές και αυτοκινητόδρομους.

ΒΟΛΟΣ
Μεγάλοι οι κίνδυνοι από την κατασκευή του Σταθμού Υγροποιημένου Αερίου στον Παγασητικό

Συνάντηση της Τομεακής Επιτροπής Μαγνησίας του ΚΚΕ με τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα «Παγασητικός SOS»

Αντιπροσωπεία της ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ, αποτελούμενη από τον Γραμματέα της, Βασίλη Μεταξά, και τα μέλη Απόστολο Ριζόπουλο και Κώστα Στεργίου, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα «Παγασητικός SOS» Ναπολέοντα Κολοβό και Κυριάκο Γεραρμπίνη.

Οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής Επιτροπής αναφέρθηκαν στην προσπάθεια οργάνωσης του αγώνα των κατοίκων του Βόλου για να μην προχωρήσει η κατασκευή του Σταθμού Υγροποιημένου Αερίου (ΥΦΑ - LNG) στον Παγασητικό, που θα έχει ολέθριες συνέπειες και από την πιθανότητα ενός ατυχήματος και από τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο θαλάσσιο οικοσύστημα του Παγασητικού.

Στη συζήτηση που έγινε οι εκπρόσωποι της ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ εξέφρασαν τη συμφωνία τους με τις τεκμηριωμένες ανησυχίες όλων των κατοίκων της Μαγνησίας για την προωθούμενη επένδυση.

Αναφέρθηκαν στο γεγονός ότι η εξέλιξη αυτή αποτελεί μεθοδευμένο σχεδιασμό από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ, που, για τα συμφέροντα των αμερικανικών και ευρωπαϊκών μονοπωλίων, των εφοπλιστών και άλλων επιχειρηματικών ομίλων, μετατρέπουν τη χώρα στον λεγόμενο κάθετο δρόμο φυσικού αερίου και σε ενεργειακό κόμβο.

Πρόκειται για μια πολιτική από την οποία δεν έχει κανένα συμφέρον ο ελληνικός λαός, που θα συνεχίσει να πληρώνει ακριβά και την Ενέργεια και τα βασικά καταναλωτικά αγαθά. Επιπλέον, επισήμαναν ότι οι σχεδιασμοί αυτοί αποτελούν διπλό κίνδυνο για τους κατοίκους της περιοχής του Βόλου και της Μαγνησίας, από τη μεγαλύτερη εμπλοκή στους ενεργειακούς και πολεμικούς ανταγωνισμούς, παράλληλα με τη μετατροπή της περιοχής μας σε μια απέραντη αμερικανοΝΑΤΟική βάση.

Τόνισαν επίσης ότι οι συνέπειες της πολιτικής όλων των κυβερνήσεων για τη στήριξη των επιχειρηματικών ομίλων στον τομέα της Ενέργειας («πράσινη ανάπτυξη», «απελευθέρωση» Ενέργειας, απολιγνιτοποίηση, Χρηματιστήριο Ενέργειας κ.ά.), η κοινή συμφωνία τους πρέπει να αποτελέσουν κριτήριο ψήφου. Οτι λύση υπάρχει στον δρόμο της σύγκρουσης και της οργάνωσης του αγώνα ενάντια στη στρατηγική του κεφαλαίου, στην αγωνιστική απάντηση του λαϊκού κινήματος στις επικίνδυνες εξελίξεις, για να ανοίξει ο δρόμος της αξιοποίησης όλων των πηγών Ενέργειας προς όφελος του λαού, με την οικονομία και την εξουσία στα δικά του χέρια.

Τα μέλη της ΤΕ, επίσης, κάλεσαν τη Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα «Παγασητικός SOS» να πάρουν μέρος και να παρέμβουν με ομιλία στην εκδήλωση - συζήτηση που πραγματοποιεί η ΤΕ Μαγνησίας του ΚΚΕ, τη Δευτέρα 23/1, στις 6.30 μ.μ., στην αίθουσα «Αχίλλειον», με θέμα «Ενεργειακή φτώχεια και κίνδυνοι για τον λαό - κέρδη δισεκατομμυρίων για τους επιχειρηματικούς ομίλους».

ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Στο ζύγι «κόστους - οφέλους» η προστασία της ζωής σε αεροπλάνα και τρένα

Η προσαρμογή των κανόνων ασφαλείας στην ενίσχυση της κερδοφορίας και ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στις αερομεταφορές και σιδηροδρομικές μεταφορές, με ό,τι σημαίνει αυτό για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, είναι αυτό που προωθεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών «Θεσμικό πλαίσιο για τη διερεύνηση αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων και την ασφάλεια των μεταφορών», το οποίο ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής.

Με το νομοσχέδιο εναρμονίζεται στο εσωτερικό Δίκαιο Οδηγία της ΕΕ που προβλέπει μία ενιαία «ανεξάρτητη» αρχή για τη διερεύνηση και των δύο ειδών ατυχημάτων, χωρίς να προβλέπονται συγκεκριμένα μέτρα για τη στελέχωσή της με κατάλληλο και επαρκές προσωπικό από μόνιμους εργαζόμενους με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, αντίθετα προβλέπει συνεργασία με ...εξωτερικούς συνεργάτες, όποιοι μπορεί να είναι αυτοί. Επιπλέον, όπως ανέδειξε με επιτακτικό τρόπο ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης, στο άρθρο 32 του νομοσχεδίου προβλέπεται ότι «οι συστάσεις ασφάλειας δεν συνιστούν τεκμήριο υπαιτιότητας ή ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος ή σοβαρού συμβάντος», επιπλέον προβλέπεται «εχεμύθεια» για «θέματα που χαρακτηρίζονται απόρρητα» κ.ά.

Οπως τόνισε ο Χρ. Κατσώτης, «από τα άρθρα του νομοσχεδίου φαίνεται ότι καλύπτονται οι απαιτήσεις των ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες απαιτούν πορίσματα για τα στατιστικά τους ρίσκα. Ομως διαπιστώνεται επίσης ότι η πρόθεση δεν είναι η ασφάλεια των μεταφορών. Οπως αναφέρεται και στον σκοπό του νομοσχεδίου, εφαρμόζει τον Κανονισμό 996/2010 και την Οδηγία 2016/798 της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Ετσι, σύμφωνα με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου «το θέμα της αεροπορικής ασφάλειας μπαίνει στη λογική του "κόστους - οφέλους". Η ασφάλεια θα εξαρτάται από την εκτίμηση των κινδύνων. Προβλέπονται η ευελιξία στην κανονιστική ρύθμιση της ασφάλειας και η κατάργηση των κανονιστικών ρυθμίσεων που δυσχεραίνουν την επιχειρηματικότητα, με υπερβολικά περιοριστικές απαιτήσεις και πολύπλοκες, χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες. Οι κανόνες ασφάλειας, σύμφωνα με τους νέους κανόνες, δεν πρέπει να μειώνουν την ανταγωνιστικότητα. Υποτάσσεται η αεροπορική ασφάλεια στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων για μεγαλύτερη κερδοφορία».

Αντίστοιχες είναι οι προβλέψεις και για τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Συνολικά, τόνισε ο Χρ. Κατσώτης, και αυτή η επικίνδυνη εξέλιξη για την ανθρώπινη ζωή φέρει τη σφραγίδα της στρατηγικής της ΕΕ για την «απελευθέρωση» των αεροπορικών και σιδηροδρομικών μεταφορών, που οδήγησε στην ιδιωτικοποίησή τους και στη λειτουργία τους με βάση το κέρδος, τσακίζοντας εργασιακά δικαιώματα και κατακτήσεις (στον σιδηρόδρομο κυριαρχούν τα 11ωρα με 28 και 29 μέρες δουλειά τον μήνα), αυξάνοντας τα «ατυχήματα» και πάει λέγοντας.

Συνολικά, επεσήμανε, η πρόληψη είναι η βασική πλευρά για την αποτροπή των ατυχημάτων και δυστυχημάτων, έννοια όμως που δεν συμβαδίζει με το καπιταλιστικό σύστημα και το κυνήγι του κέρδους σε βάρος της ζωής των εργαζομένων.

ΚΟ «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ» - «902» - ΜΜΕ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Γλέντι στις 28 Γενάρη

Οι Κομματικές Οργανώσεις του «Ριζοσπάστη», του «902» και των ΜΜΕ Αττικής πραγματοποιούν λαϊκό γλέντι το Σάββατο 28 Γενάρη, στις 8 μ.μ. στο Συνεδριακό Κέντρο Δήμου Μεταμόρφωσης (Λητούς και Κύμης, Μεταμόρφωση), με ζωντανή μουσική και καλό φαγητό.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ