ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Αυγούστου 1997
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Ερμαια των κλεφτών τα ΙΧ που μεταφέρονται με τρένα

Σπείρες λεηλατούν αυτοκίνητα και τις αποσκευές που βρίσκονται σε αυτά, και ο ΟΣΕ κάνει σαν να μη συμβαίνει τίποτα...

Ταξίδι "στην άγρια δύση" αποδείχτηκε για τον Απ. Νικολάου η επιστροφή του στη Θεσσαλονίκη με αμαξοστοιχία του ΟΣΕ. Γιατί ποτέ δεν περίμενε πως φορτώνοντας το αυτοκίνητό του και επιβιβαζόμενος και ο ίδιος με την οικογένειά του, το περασμένο Σάββατο στην αμαξοστοιχία (504) Αθήνας - Θεσσαλονίκης, θα το "παραλάμβανε" την άλλη μέρα το πρωί, λεηλατημένο και χωρίς το περιεχόμενο των αποσκευών του. Η μικρή - πικρή του περιπέτεια, αν και δε διαθέτει έφιππους καβαλάρηδες με καυτά εξάσφαιρα, αν και δε συνέβη σε κάποια εμπόλεμη περιοχή, εντούτοις έχει και τους κλέφτες της και τη λεία τους.

Ομως προς μεγάλη έκπληξη των επιβατών του ΟΣΕ, οι "καλοί σερίφηδες" και φύλακες της αμαξοστοιχίας είναι ανύπαρκτοι. Οπως ανύπαρκτο είναι και κάθε ίχνος υπευθυνότητας και ευαισθησίας από πλευράς του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την επιστολή (δημοσιεύεται παρακάτω) του παθόντα. Πολύ περισσότερο που η περίπτωσή του δεν είναι η μοναδική και ούτε η τελευταία στη λειτουργία του ΟΣΕ, αλλά ένα ακόμα κρούσμα ανάμεσα στ' άλλα, με θύματα αρκετούς από τους επιβάτες του, ιδιαίτερα αυτούς που ταξιδεύουν στις νυχτερινές αμαξοστοιχίες.

Το συμπέρασμα που αβίαστα βγαίνει και απ' αυτή την ιστορία είναι ότι ο ΟΣΕ φαίνεται αδύναμος να εξασφαλίσει την αβλαβή μεταφορά οχημάτων και αποσκευών των επιβατών του, αφού τα κρούσματα διάρρηξης οχημάτων που μεταφέρονται με τις αμαξοστοιχίες του, επαναλαμβάνονται, χωρίς οι υπεύθυνοι του Οργανισμού να μπορούν να βάλουν τέλος σ' αυτό το φαινόμενο. Φαινόμενο, που η διαιώνισή του, θίγει όχι μόνο αυτούς που επιλέγουν τον ΟΣΕ ως μέσο μεταφοράς, αλλά και το ίδιο του το κύρος, και τον φορτώνει με επιπλέον προβλήματα πέραν αυτών που ήδη αντιμετωπίζει...

Το χειρότερο, με ένα "εφεύρημα" ο ΟΣΕ φροντίζει εκ των προτέρων όχι στην προστασία των αντικειμένων που μεταφέρει (εννοείται έναντι αμοιβής), αλλά να φορτώσει τα σπασμένα στους παθόντες, μένοντας ο ίδιος στο απυρόβλητο των όποιων διεκδικήσεων από τα θύματα κλοπών που γίνονται στις αμαξοστοιχίες του. Ετσι στο πίσω μέρος του εισιτήριου που παίρνει ο επιβάτης, με μικρά γράμματα (!) αναγράφεται πως ο ΟΣΕ δε φέρει ευθύνη για τις ζημιές ή την απώλεια αποσκευών μέσα στο αυτοκίνητο. Πέρα βέβαια από το εξωφρενικό ενός τέτοιου όρου, να αναλαμβάνει δηλαδή κάποιος τη μεταφορά αντικειμένων χωρίς να εγγυάται για την ασφαλή μεταφορά τους, εννοείται πως κανένας υπάλληλος δεν μπαίνει στον κόπο να κάνει γνωστούς τους όρους μεταφοράς, ούτε βέβαια να προειδοποιήσει τους επιβάτες ότι φέρουν ευθύνη για αποσκευές που βρίσκονται στο αυτοκίνητό τους.

Αδιαφορία από τους υπεύθυνους του ΟΣΕ

Γράφει συγκεκριμένα στην επιστολή του ο Απ. Νικολάου:

"Στην αμαξοστοιχία με τα συνοδευόμενα αυτοκίνητα του ΟΣΕ στο βραδινό δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας (504) Αθηνών - Θεσσαλονίκης του Σαββάτου 16/8/97 υπήρχε και το αυτοκίνητό μου. Οταν το πρωί της Κυριακής πήγα να το παραλάβω στο ΣΣ Θεσσαλονίκης, διαπίστωσα ότι αυτό ήταν πλήρως λεηλατημένο. Με πρόχειρους υπολογισμούς η ζημία ξεπερνά τις 500.000 δραχμές. Οι δράστες της διάρρηξης είχαν σπάσει με πέτρα το παρμπρίζ του αυτοκινήτου, ξήλωσαν το πίσω κάθισμα, έσπασαν προφανώς με τσεκούρι το διαχωριστικό του πορτ παγκάζ και ανενόχλητοι επέλεξαν από τις αποσκευές ό,τι τους ενδιέφερε. Με λίγα λόγια οι δράστες έκαναν τη δουλιά τους με πλήρη ησυχία.

Η διάρρηξη διαπιστώθηκε στο Σταθμό Λιανοκλαδίου και έγινε σχετική παρατήρηση στο Φ.Π. της αμαξοστοιχίας.

Το παραπάνω γεγονός, όπως διαπίστωσα στη συνέχεια άφησε τελείως αδιάφορους τους υπεύθυνους του ΟΣΕ με τους οποίους είχα τηλεφωνική επικοινωνία. Στην αρχή πίστεψα ότι ήταν η αντίδραση των στελεχών ενός... υπναλέου Οργανισμού, στη συνέχεια όμως κατάλαβα ότι έχουν συμβεί παρόμοια κρούσματα, τα οποία αποσιωπήθηκαν, όπως συνέβη και με την περίπτωσή μου. Αυτή η πλευρά του προβλήματος νομίζω δεν πρέπει να αφήσει ασυγκίνητο τον εισαγγελέα.

Οσον αφορά την αποζημίωση, ο ΟΣΕ δηλώνει ότι δεν είναι υπεύθυνος για την απώλεια των αποσκευών που είναι τοποθετημένες μέσα στα οχήματα. Θα πρέπει να τους προσκομίσεις ένα τιμολόγιο για την επανόρθωση των ζημιών του αυτοκινήτου και να υπογράψεις ότι παραιτείσαι περαιτέρω αξιώσεων. Οπως μου διαβεβαιώνουν όμως οι υπεύθυνοι του συνεργείου επισκευής αυτοκινήτων, το αμάξι δεν μπορεί μετά την επανόρθωση των ζημιών να επανέλθει στην κατάσταση που βρισκόταν.

Αυτό φυσικά δεν ενδιαφέρει τον Οργανισμό, όπως άγνωστη έννοια γι' αυτόν αποτελεί η ηθική αποζημίωση των θυμάτων. Ποια είναι η ηθική αποζημίωση για τα προσωπικά είδη που χάθηκαν και δεν αποτιμώνται σε χρήμα, ή για την ταλαιπωρία που ακολουθεί μετά από παρόμοια περιστατικά; Αν ακολουθήσω πάλι τη δικαστική οδό - όπως μου είπαν χαρακτηριστικά από από τον ΟΣΕ προφανώς για να με αποθαρρύνουν - θα πρέπει να περάσουν 10 περίπου χρόνια για να δικαιωθώ. Ετσι μεταχειρίζεται ένας δημόσιος Οργανισμός τους πολίτες.

Αν τα παραπάνω δε χαρακτηρίζουν τις πλέον ανοργάνωτες, τριτοκοσμικές χώρες, καλείται να μας απαντήσει ο Οργανισμός που επαίρεται για τα άλματά του προς το 2000".

"ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ" ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΩΝ
Πρόταση αναίρεσης του βουλεύματος για δίωξη

Να αναιρεθεί το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών, με το οποίο είχε αποφασιστεί η παραπομπή τεσσάρων ατόμων για το διαγωνισμό των συμβολαιογράφων του Μάρτη 1996, ζητάει ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου ως προς την υποψήφια Σ. Κ.

Για την υπόθεση με το διαγωνισμό των συμβολαιογράφων στην αρχή υπήρξε απαλλακτικό βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών, αλλά στη συνέχεια ασκήθηκε έφεση από την Εισαγγελία Εφετών, με αποτέλεσμα το Συμβούλιο Εφετών να παραπέμψει στο Τριμελές Εφετείο Πλημμελημάτων τον συμβολαιογράφο - μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής Αρ. Μιχαλόπουλο και τις δικηγόρους υποψήφιες του διαγωνισμού Σ. Κ., Ε. Κ. και Β. Μ.

Η υποψήφια Σ. Κ. υπέβαλε αίτηση αναίρεσης στον Αρειο Πάγο και ο αρμόδιος εισαγγελέας έκρινε ότι υπάρχουν ελλείψεις στο βούλευμα. Σύμφωνα με το βούλευμα η Σ. Κ. κατηγορείται ότι λίγο καιρό μετά το διαγωνισμό πήρε το γραπτό της από τον Μιχαλόπουλο και έκανε διορθώσεις με στυλό διαφορετικής απόχρωσης.

Στην πρόταση του εισαγγελέα που θα εξεταστεί από το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου αναφέρεται ότι το γεγονός πως χρησιμοποίησε στυλό διαφορετικής απόχρωσης δεν αρκεί για να τεκμηριώσει ότι της παραδόθηκε το γραπτό για να το νοθεύσει, αφού δεν αποκλείεται να είχε διαφορετικό στυλό τη μέρα της εξέτασης.

Προτείνεται η αναίρεση και η παραπομπή της υπόθεσης στο Συμβούλιο Εφετών με νέα σύνθεση δικαστών.

Ληστεία στα ΕΛΤΑ Ασπρόπυργου

Ληστεία με λεία δύο εκατομμύρια δραχμές έγινε χτες το μεσημέρι σε υποκατάστημα των ΕΛΤΑ στον Ασπρόπυργο (Φυλής 8). Δύο άγνωστοι μπήκαν στο ταχυδρομείο και με την απειλή όπλου άρπαξαν τα χρήματα και ξέφυγαν με κόκκινο "Λάντα".

Κινδύνευσε ιστιοπλοϊκό

Σήμα κινδύνου λόγω εισροής εξέπεμψε χτες το ελληνικό ιστιοπλοϊκό σκάφος "Μπλου Χάβεντ" ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή δυτικά της Κύθνου, με επιβαίνοντες 12 Γερμανούς υπήκοους. Αμέσως από το Κέντρο Ερευνας και Διάσωσης του υπουργείου ενημερώθηκαν για να προστρέξουν προς βοήθεια παραπλέοντα πλοία, περιπολικά σκάφη του Λιμενικού Σώματος, Ρυμουλκά και ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας. Το σκάφος ήδη ρυμουλκείται προς τη νησίδα Αγ. Γεώργιος από το υπο σημαία Ουκρανίας φορτηγό πλοίο "Βίλκοβο", το όποιο έσπευσε στην περιοχή μετά από μία ώρα περίπου. Το σκάφος στη συνέχεια θα ρυμουλκηθεί από το αλιευτικό "Μαρία" στην Ανάβυσσο.

Αλκοόλ - φονιάς

Τροχαίο με δυο νεκρούς κι έναν τραυματία έγινε χτες στις 4.40 τα ξημερώματα στη λεωφόρο Αθήνας - Σουνίου 35. Αυτοκίνητο που οδηγούσε η φοιτήτρια Σοφία Χατζηρουσσέα, 22 χρόνων, παρέσυρε και σκότωσε έξω από το κέντρο "Ρίμπας" την 22χρονη Μαρία Λιόλιου, κάτοικο Αγ. Αρτεμίου 5 στην Αθήνα και την 34χρονη Κωνσταντίνα Γιαννακοπούλου, κάτοικο Καλλιθέας, Αγ. Πάντων 12. Τραυματίστηκε ο 23χρονος Παναγιώτης Πουλιάσης. Η οδηγός συνελήφθη και υποβλήθηκε σε αλκοτέστ, που βρέθηκε θετικό.

Εναντίον της φοιτήτριας Σ. Χατζηρουσσέα ασκήθηκαν οι κατηγορίες της ανθρωποκτονίας από αμέλεια κατά συρροή, σωματικές βλάβες κατά συρροή και παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η υπόθεση παραπέμφθηκε στην 9η τακτική ανακρίτρια.

Πούλησε ρουσφέτι - "μαϊμού"

Για πλαστογραφία και απάτη κατηγορείται από την Αστυνομία η υπάλληλος της ΔΕΗ Μαρία Βούζη - Μπαρμουλέτου, 40 χρόνων.

Συγκεκριμένα, κατηγορείται ότι εισέπραξε από τη Θεοδώρα Κατσούλα 600.000 δραχμές με το πρόσχημα ότι θα μεσολαβούσε για να εκδοθεί σε αυτή και στο γιο της άδεια λειτουργίας πρακτορείου ΠΡΟΠΟ. Για το σκοπό αυτό έφτιαξε πλαστές επιστολές του ΟΠΑΠ, τις οποίες έστελνε ταχυδρομικά στο θύμα της και στις οποίες αναφερόταν οι διαδικασίες προώθησης του αιτήματός της. Στις δυο τελευταίες μάλιστα αναφερόταν ότι εγκρίθηκε η χορήγηση άδειας και ότι ορίστηκε η προχτεσινή μέρα για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Προχτές το πρωί η Βούζη και η Κατσούλα εμφανίστηκαν στα γραφεία του ΟΠΑΠ, όπου η κατηγορουμένη παρέδωσε τα πλαστά έγγραφα περί της δήθεν έγκρισης της άδειας σε υπάλληλο, ο οποίος αφού διαπίστωσε την πλαστότητά της ενημέρωσε την Ασφάλεια με αποτέλεσμα να συλληφθεί η Βούζη. Στην τσάντα της βρέθηκαν και κατασχέθηκαν φωτοαντίγραφα των πλαστών εγγράφων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ