ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 6 Φλεβάρη 2009
Σελ. /40
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Εμμένουν στην πολιτική εκποίησης

Σφήνα της MIG στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης, ενώνει ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Αμετακίνητη από την πολιτική παράδοσης της δημόσιας περιουσίας του ομίλου της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) στο ιδιωτικό κεφάλαιο, η κυβέρνηση προχωρά στην επόμενη φάση εκποίησης του ομίλου, απευθύνοντας ανοιχτή δημόσια πρόσκληση σε επιχειρηματικούς ομίλους για απευθείας διαπραγματεύσεις.

Στη δημόσια πρόσκληση της κυβέρνησης έσπευσε να ανταποκριθεί - πρώτος και καλύτερος - ο Α. Βγενόπουλος του ομίλου «Marfin Investment Group» (MIG), δηλώνοντας έτοιμος να προσέλθει σε απευθείας διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση και για τις τρεις εταιρείες (πτητικό έργο, Τεχνική Βάση και επίγεια εξυπηρέτηση). Στην ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει ότι «προσφέρει οικειοθελώς στο Δημόσιο δυνατότητα επανακρατικοποίησης» και ότι «επιθυμεί διακομματική συναίνεση και κοινωνική αποδοχή για την πρωτοβουλία της».

Ο ίδιος ο Α. Βγενόπουλος σε ραδιοφωνική του συνέντευξη συμφώνησε με το κατώτατο τίμημα που θέτει η κυβέρνηση, περίπου 107 εκατ. ευρώ, ενώ όσον αφορά το μέλλον των εργαζομένων - εφόσον φυσικά οι διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση καταλήξουν σε συμφωνία - ξεκαθάρισε ότι θα προσλάβει όσους κρίνει αναγκαίους, φυσικά, με «διαφορετικά συμβόλαια και διαφορετικούς όρους». Διευκρινίζοντας την... οικειοθελή προσφορά για επανακρατικοποίηση, σημείωσε ότι παρέχει τη δυνατότητα στο Ελληνικό Δημόσιο να επαναγοράσει από τη MIG την «Ολυμπιακή» σε χρονικό διάστημα μέχρι και 3 μήνες μετά τη διεξαγωγή των επόμενων εκλογών, αφήνοντας έτσι ορθάνοιχτες τις πόρτες για συνεργασία και με το ΠΑΣΟΚ, σε περίπτωση που υπάρξει εναλλαγή στην κυβερνητική εξουσία.

Είναι αξιοσημείωτο ότι στην «ευγενική προσφορά» Βγενόπουλου, έσπευσε να ανταποκριθεί άμεσα η κυβέρνηση, η οποία διά του αρμόδιου υπουργού Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκη (έχει εξουσιοδοτηθεί να χειριστεί την εκποίηση του ομίλου ΟΑ), δήλωσε ότι «η πρόταση αυτή, όπως και όποιες άλλες ενδεχομένως υποβληθούν, θα εξεταστεί με τη δέουσα σοβαρότητα και προσοχή».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γ. Παπανδρέου κατά τη χτεσινή συνέντευξη «εφ' όλης της ύλης» είπε: «είμαστε ανοιχτοί» στην πρόταση Βγενόπουλου, επαναλαμβάνοντας τη θέση του ΠΑΣΟΚ για λειτουργία της ΟΑ με ιδιωτικά και δημόσια κεφάλαια. Στην ερώτηση ποιος θα έχει το μεγαλύτερο ποσοστό, ο ιδιώτης ή το Δημόσιο, ο Γ. Παπανδρέου απάντησε: «δεν είμαστε δογματικοί σε τέτοια ζητήματα».

Η πλειοψηφία των εργαζομένων στον όμιλο ΟΑ, με εξαίρεση τους πιλότους, απορρίπτουν και το κυβερνητικό σχέδιο και την πρόταση Βγενόπουλου, επισημαίνοντας ότι τα αποτελέσματα των μεταφορών με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια είναι σε όλους γνωστά και οι ίδιοι τα ζουν με την ακτοπλοΐα, όπου οι εφοπλιστές καθορίζουν τα δρομολόγια με αποκλειστικό κριτήριο τα κέρδη τους και όχι τις ανάγκες του ελληνικού λαού.

Η Ενωτική Συνδικαλιστική Κίνηση Αερομεταφορών (ΕΣΚ) καλεί τους εργαζόμενους να αντισταθούν στην πολιτική ΕΕ - κυβέρνησης, ώστε να αποτρέψουν την ιδιωτικοποίηση και να απαιτήσουν ενιαίο και αποκλειστικά δημόσιο τομέα αερομεταφορών. Παράλληλα, καλούν σε άμεση συνεδρίαση τα Σωματεία και την ΟΣΠΑ, με σκοπό τη λήψη απόφασης για κάθε μορφής κινητοποιήσεις, ενάντια στην πολιτική ιδιωτικοποίησης του ομίλου ΟΑ.

Σημειώνεται, τέλος, ότι εργαζόμενοι της «Ολυμπιακής» στη Θεσσαλονίκη, διοργάνωσαν χτες το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης.

  • Τη δραστική μείωση των προστίμων που έχει προτείνει η Κομισιόν για δήθεν παράνομες κρατικές ενισχύσεις προς την ΟΑ, ζητά ο Γενικός Εισαγγελέας του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
ΚΟΖΑΝΗ
Επίκαιρο το αίτημα για ενιαίο, δημόσιο φορέα Ενέργειας

Ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα Δυτικής Μακεδονίας

Σε συντονισμένο αγώνα ενάντια στους σχεδιασμούς κυβέρνησης και διοίκησης της ΔΕΗ καλεί τους εργαζόμενους και το λαό της Κοζάνης η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Δυτικής Μακεδονίας, με αφορμή τη μη πρόβλεψη, από τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το νέο ορυχείο της ΔΕΗ, της μετεγκατάστασης του οικισμού της Ποντοκώμης, αλλά και στη βάση των όσων ορίζει το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο της ΔΕΗ.

Η Συντονιστική προτάσσει την ανάγκη δημιουργίας ενιαίου κρατικού φορέα ενέργειας και τονίζει: «Σήμερα όλοι γνωρίζουμε για τις αιτίες των προβλημάτων, για τις ευθύνες κυβερνήσεων, συνδικαλιστικών παρατάξεων που στήριξαν και στηρίζουν τις πολιτικές του Μάαστριχτ, της απελευθέρωσης των αγορών και της ανταγωνιστικότητας. Για να μπει φρένο σε αυτές τις αντιλαϊκές πολιτικές απαιτείται μαζικός λαϊκός αγώνας και ανατροπή του συσχετισμού δυνάμεων (σε συνδικάτα, δήμους, νομαρχίες κλπ.) όπου αυτός είναι σε βάρος των λαϊκών συμφερόντων», σημειώνει η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα και τους καλεί να διεκδικήσουν:

  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους, 5.000 προσλήψεις στη ΔΕΗ, με την ένταξη στο μόνιμο προσωπικό όλων των συμβασιούχων και εργολαβικών εργαζομένων και την προκήρυξη διαγωνισμού για τις υπόλοιπες κενές οργανικές θέσεις.
  • Ο λιγνίτης να παραμείνει το βασικό καύσιμο για την παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας, που μαζί με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στα πλαίσια ενός ενεργειακού κεντρικού σχεδιασμού μπορούν να εξασφαλίσουν την ενεργειακή ανεξαρτησία της χώρας.
  • Αντικατάσταση των παλαιών μονάδων με νέες φιλικότερες για το περιβάλλον.
  • Πλήρη αποκατάσταση του φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος και αξιοποίησή του με ολοκληρωμένο σχέδιο στο δημόσιο φορέα με χρηματοδότηση από τη ΔΕΗ και το κράτος.

Η ΣΕΑ σημειώνει πως μπροστά στην οικονομική κρίση γίνεται ακόμα πιο επίκαιρη η πρόταση «για ενιαίο κρατικό φορέα ενέργειας στην υπηρεσία του λαού. Για ΔΕΗ 100% στο Δημόσιο, με αποκλειστικότητα στην παραγωγή, μεταφορά και διανομή, που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες, που θα παράγει φθηνό ρεύμα για το λαό, θα εξασφαλίζει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα όλων των εργαζομένων σ' αυτήν. Θα διασφαλίσει την ενεργειακή ανεξαρτησία και τα συμφέροντα της χώρας. Θα μπορεί να αποκαταστήσει το φυσικό και κοινωνικό περιβάλλον. Μόνο με τον ενιαίο κρατικό φορέα ενέργειας, η Ηλεκτρική Ενέργεια ως κοινωνικό αγαθό θα μπορέσει να γίνει μοχλός ανάπτυξης της οικονομίας προς όφελος του λαού».

ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Καθίζηση το Γενάρη

Καθίζηση στις πωλήσεις ΙΧ οχημάτων καταγράφουν τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας που αφορούν στο μήνα Γενάρη του 2009. Το γεγονός έχει να κάνει με το γενικότερο κλίμα πτώσης της συναλλακτικής δραστηριότητας που έχει κάνει την εμφάνισή του ήδη από τον Οκτώβρη του 2008.

Ειδικότερα, το σύνολο των οχημάτων που πρωτοκυκλοφόρησαν το Γενάρη 2009 υποχώρησε σε 30.631 με μείωση 37,1% σε σύγκριση με το Γενάρη 2008. Ο αριθμός των αυτοκινήτων που πρωτοκυκλοφόρησαν υποχώρησε 39,3% και των μοτοσικλετών 19,2%.

ΕΕΤΤ - ΟΤΕ
Νέο πρόστιμο - νέα «κόντρα»

Σφοδρή επίθεση κατά της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) εξαπολύει για μια ακόμα φορά η διοίκηση του ΟΤΕ.

Αφορμή το νέο πρόστιμο 2 εκατ. ευρώ που επέβαλε η ΕΕΤΤ στον ΟΤΕ, για «παραβιάσεις της τηλεπικοινωνιακής νομοθεσίας και συγκεκριμένα μη παροχής στοιχείων για τον έλεγχο εφαρμογής των κανόνων του ανταγωνισμού», όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής.

Η διοίκηση του ΟΤΕ χαρακτηρίζει «ανεκδιήγητο το πρόστιμο» και στην ανακοίνωση που εξέδωσε επισημαίνει: «Δε χωράει πια αμφιβολία ότι η ΕΕΤΤ εδώ και ενάμισι χρόνο περίπου έχει παρέμβει ουσιαστικά στην εμπορική πολιτική του ΟΤΕ, με στόχο να υποχρεώσει τα εκατομμύρια των πελατών μας να πληρώνουν για τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες περισσότερο από όσο θα έπρεπε (και θα ήθελε η εταιρεία μας), μέχρι να "εξαναγκαστούν" να μετακινηθούν σε εναλλακτικούς παρόχους».

ΚΚΕ
Ευθύνονται όσοι στήριξαν την απελευθέρωση

Για τις εξαγγελίες σχετικά με την «Ολυμπιακή» το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ σε σχόλιό του σημειώνει:

«Η ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής, ανεξάρτητα από το τίμημα και τη διαδικασία, είναι σε βάρος του γενικού συμφέροντος των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.

Οι εξελίξεις τόσο στον τομέα των αερομεταφορών όσο και γενικότερα στην οικονομία αναδεικνύουν τις ευθύνες της κυβέρνησης και των κομμάτων που στήριξαν και υπηρέτησαν την απελευθέρωση και την ιδιωτικοποίηση των αερομεταφορών. Η πάλη για έναν ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο φορέα αερομεταφορών, η ανυπακοή στην ΕΕ είναι αναγκαία και επίκαιρη όσο ποτέ».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ