ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Μάη 1998
Σελ. /36
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Πρωτοβουλία για κοινή δράση

Σύσκεψη για τη ναυπηγική βιομηχανία πραγματοποιήθηκε χτες, μετά από πρόσκληση του Συνδικάτου Εργατών Μετάλλου Πειραιά

Θετική κρίθηκε η πρωτοβουλία του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά,από τα σωματεία που συμμετείχαν προχτές το απόγευμα στη σύσκεψη που διοργάνωσε το συνδικάτο, με θέμα την κατάσταση στη Ναυπηγική Βιομηχανία και την παρέμβαση του συνδικαλιστικού κινήματος για αναπτυξιακή κλαδική πολιτική. Στη σύσκεψη πήραν μέρος όλα τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης,το Σωματείο Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (Η "Τρίαινα"), εκπρόσωπος της Διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Πειραιά,καθώς και ο αντιπρόεδρος της ΠΟΕΜ Δ. Τσουμπρής.Από τη σύσκεψη απουσίαζαν τα Σωματεία Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και Χαλκίδας.

Το Συνδικάτο Εργατών Μετάλλου Πειραιά έθεσε στη σύσκεψη ένα συγκεκριμένο πλαίσιο αιτημάτων και κάλεσε τα σωματεία σε κοινή παρέμβαση και δράση για τη χάραξη μιας κλαδικής πολιτικής στη Ναυπηγική Βιομηχανία. Συγκεκριμένα, κάλεσε τα σωματεία της Ζώνης και των μεγάλων ναυπηγείων να απαιτήσουν από την κυβέρνηση:

α.Να γίνεται η ανανέωση του στόλου στην Ελλάδα,αφού - όπως καταγγέλθηκε και στη σύσκεψη - Ελληνες εφοπλιστές κτίζουν ή επισκευάζουν τα καράβια τους σε ξένα ναυπηγεία.

β.Να ληφθούν μέτρα για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της υποδομής των μεγάλων ναυπηγείων και της Ζώνης και να ψηφιστεί, επιτέλους, στη Βουλήτο μητρώο εκκαθάρισης των εργοδοτών και οι προϋποθέσεις λειτουργίας των ναυπηγικών μονάδων, καθώς και των ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων,πράγμα που εδώ και πάρα πολύ καιρό έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση.

γ.Να γίνει κοινή παρέμβαση των σωματείων για να σταματήσει το καθεστώς υπεργολαβιών και να παταχτούν τα "δουλεμπορικά κυκλώματα" που δραστηριοποιούνται στις μεγάλες ναυπηγικές μονάδες.

δ Τέλος, από κοινού, τα κλαδικά και εργοστασιακά σωματεία να διεκδικήσουν την πρόσληψη εκτάκτων εργαζομένων στα μεγάλα ναυπηγεία με πλήρη ισχύ των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ασφάλιση και όσων άλλων προβλέπονται.

Ολα τα σωματεία της Ζώνης συμφώνησαν με την πρόταση του συνδικάτου. Ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά Β. Καρακίτσος βρήκε θετική την πρόταση και δεσμεύτηκε ότι θα συζητηθεί την επόμενη βδομάδα στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του σωματείου. Ο Δ. Μαχαίρας, που εκπροσωπούσε την πλειοψηφία της διοίκησης του ΕΚΠ, απέφυγε να τοποθετηθεί στην ουσία των προτάσεων, ενώ ο Δ. Τσουμπρής από την ΠΟΕΜ που συμμετείχε στη σύσκεψη, αλλά δεν ήταν εξουσιοδοτημένος από τη Διοίκηση της Ομοσπονδίας, επιδοκίμασε αυτήν την πρωτοβουλία.

"ΙΣΠΑΝΙΚΟ"
Ζητά δραστική μείωση μισθών!

Με στάση εργασίας σήμερα και γενική συνέλευση απαντούν οι εργαζόμενοι στις αυθαιρεσίες της εργοδοσίας, που οδηγούν σε μείωση των αποδοχών τους, καθώς και σε κατάργηση του οχτάωρου

Να αποδεχτούν σημαντική μείωση στους μισθούς τους, ζητά προκλητικά η εταιρία δέρματος "ΙΣΠΑΝΙΚΟ" στην Πάτρα από τους 60 εργαζομένους της. Χτες για το θέμα αυτό πραγματοποιήθηκε τριμερής συνάντηση στο υπουργείο Εργασίας, μετά από αίτημα της εταιρίας! Τις αξιώσεις αυτές απορρίπτουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι προχωρούν σήμερα σε νέα τετράωρη στάση εργασίας.

Η εταιρία ζητά αλλαγή του συστήματος χρονομέτρησης της παραγωγής και συγκεκριμένα να αυξηθεί κατά 25% ο αριθμός των δερμάτων που θα πρέπει να βγάζει ανά ώρα ο κάθε εργαζόμενος. Με τον τρόπο αυτό θα μειωθούν σημαντικά τα μεροκάματα και όπως εκτιμούν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, η μείωση θα φτάσει και τις 1.900 δραχμές τη μέρα! Επίσης, εκτιμούν ότι θα οδηγήσει σε εντατικοποίηση και εκφράζουν φόβους για απολύσεις.

Να σημειώσουμε ότι πριν λίγο διάστημα η εταιρία είχε δώσει στους εργαζόμενους έναν κατάλογο αξιώσεών της, όπως να αποδεχτούν "πάγωμα" μισθών για δυο χρόνια, να δουλεύουν 50 ώρες τη βδομάδα, όταν υπάρχει δουλιά και να "μοιράζεται" ο χρόνος όταν δεν υπάρχει, την κατάργηση του διαλείμματος κ. ά. Οι εργαζόμενοι τις είχαν απορρίψει και τώρα επανέρχεται βάζοντας ένα - ένα τα "αιτήματα".

Στη χτεσινή τριμερή συνάντηση παραβρέθηκε η Χ. Τσεντούρου,μέλος του ΔΣ της Ομοσπονδίας Κλάδων Ενδυσης, η οποία επισήμανε πως απώτερος στόχος των αντεργατικών αξιώσεων της συγκεκριμένης εταιρίας είναι να αποτελέσουν τον "πιλότο" για όλο τον κλάδο, αφού ήδη στις διαπραγματεύσεις για την κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας οι εκπρόσωποι των εργοδοτών αρχίζουν και θέτουν τέτοιες αξιώσεις. Επίσης, ζήτησε να ενσωματωθούν όλα τα πριμ (παραγωγικότητας - παρουσίας) που παίρνουν οι εργαζόμενοι στο "ΙΣΠΑΝΙΚΟ" στο μισθό τους.

Από πλευράς υπουργείου προτάθηκε να δημιουργηθεί κοινή επιτροπή από τον εργοδότη και τους εργαζόμενους που θα χρονομετρεί την παραγωγή. Οι εργαζόμενοι, που απέρριψαν αυτές τις προτάσεις, προχωρούν σήμερα σε 4ωρη στάση εργασίας και σε Γενική τους Συνέλευση θα αποφασίσουν τις παραπέρα κινήσεις τους.

Πολλά εκατομμύρια για το ΕΙΕ

Αγνόησε η συντριπτική πλειοψηφία της διοίκησης του Οργανισμού Εργατικής Εστίας τις σημαντικές και αυξημένες ανάγκες ενίσχυσης των παροχών της προς τους δικαιούχους και τις πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις και αποφάσισε να χρηματοδοτήσει με 225 εκατ. δραχμές επιπλέον, από τα περίπου 440 εκατ. δραχμές που έχει δώσει,το γνωστό για το ρόλο του Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας.

Το συγκεκριμένο Ινστιτούτο έχει κύρια αποστολή την προώθηση των διαβόητων Τοπικών Συμφώνων Απασχόλησης,καθώς και άλλων αντεργατικών μέτρων, έχει χρηματοδοτήσει μελέτες όπως αυτή για την ενίσχυση της μερικής απασχόλησης και δρα σαν "εθνικός συντονιστής" προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η Εργατική Εστία είναι υποχρεωμένη από το νόμο να χρηματοδοτεί και το ΕΙΕ με το 2%-3% του προϋπολογισμού της! Η εξάντληση αυτού του ορίου με τη χτεσινή απόφαση του ΔΣ του ΟΕΕ είναι αποτέλεσμα παρέμβασης του υπουργείου Εργασίας με τη σύμφωνη γνώμη ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ στη ΓΣΕΕ, που έχουν εκπροσώπους στο ΔΣ της Εργατικής Εστίας. Με την απόφαση αυτή, για την εκτέλεση της οποίας η Εστία θα κάνει υποχρεωτικά περικοπές από άλλους τομείς της δραστηριότητάς της, διαφώνησε ο συνδικαλιστής της ΕΣΑΚ Γ. Σταυρόπουλος.

Η ΧΟΧΤΙΦ και οι... καθυστερήσεις

Για καθυστερήσεις στην πρόοδο των εργασιών στο νέο αεροδρόμιο στα Σπάτα, κάνει λόγο η γερμανική πολυεθνική ΧΟΧΤΙΦ, στο περιοδικό που εκδίδει με τίτλο"Απογείωση". Ποιος φταίει γι' αυτό; Φυσικά - κατά την πολυεθνική και το περιοδικό της - οι εργαζόμενοι που κάνουν απεργίες! Δε λέει όμως κουβέντα για τους λόγους που οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε κινητοποιήσεις. "Τσιμουδιά", για την κατάφωρη παραβίαση από την πολυεθνική του κατακτημένου 7ωρου, για τα χαμηλά μεροκάματα, για το κλέψιμο των ενσήμων, για τα ελλιπή μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, τις ατομικές συμβάσεις κλπ. Ούτε, βέβαια, αναφέρει το παραμικρό για τις ατέλειωτες υπερωρίες που αναγκαστικά "χτυπούν" εργαζόμενοι, για να καλύπτονται οι συμβατικοί όροι πολυεθνικής και εργολάβων και να έχουν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη. Η λύση είναι απλή: Ας σεβαστεί η ΧΟΧΤΙΦ τις εργατικές κατακτήσεις και ας επιλύσει τα προβλήματα των εργαζομένων. Ομως, απ' ό,τι φαίνεται, θέλει "και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο".

"Κενό φορτίου"... επικαλείται ο Σουμάκης

"Ισχύουν άλλες διατάξεις για τα πλοία κενά φορτίου"!Αυτή ήταν η απάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Στ. Σουμάκη στην ερώτηση γιατί δόθηκε άδεια απόπλου στο επιβατηγό πλοίο "Εξπρές Ναϊάς" την περασμένη Κυριακή, ενώ υπήρχε απαγορευτικό. Μάλιστα, το πλοίο απέπλευσε από το λιμάνι του Πειραιά όχι κενό φορτίου - όπως κατάγγειλε με υπόμνημά της στο ΥΕΝ η ΠΕΜΕΝ - αλλά αφού επιβίβασε φορτηγά και οδηγούς, βάζοντας σε κίνδυνο τη ζωή του πληρώματος και των επιβατών.

Μάλιστα ο Στ. Σουμάκης ισχυρίστηκε ότι είναι στην "ευθύνη"... του πλοιάρχου όταν υπάρχει απαγορευτικό, αν θα ταξιδέψει το πλοίο κενό φορτίου. Κι αυτό, όταν και ο ίδιος γνωρίζει ότι οι εφοπλιστές ασκούν τεράστιες πιέσεις στα πληρώματα, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά τους, βάζοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Για την προμήθεια των ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος,δήλωσε ότι η Διακομματική Επιτροπή έκανε αποδεκτή την οικονομική αξιολόγηση της επιτροπής, ενώ ο σχετικός φάκελος του διαγωνισμού θα διαβιβαστεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τον τελικό έλεγχο... Οπως παραδέχτηκε ο Στ. Σουμάκης,από έξι ελικόπτερα που ήταν να προμηθευτεί το ΛΣ, θα πάρει τέσσερα λόγω του υψηλού κόστους.

Για το διαγωνισμό αεροσκαφών,ο οποίος ματαιώθηκε, ο Στ. Σουμάκης ενημέρωσε ότι προσήλθαν μόνο τρεις εταιρίες, από τις οποίες οι δυο δεν προσκόμισαν εγγυητικές επιστολές.

Τέλος, γι' άλλη μια φορά ο υπουργός δήλωσε ότι οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά προχωρούν κανονικά...



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ