ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 23 Φλεβάρη 2003
Σελ. /32
Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
Στροφή προς την κατάρτιση και όχι ουσιαστική γνώση

Μοναδική διέξοδος η τεχνική εκπαίδευση να «πατήσει» στη βάση του ενιαίου δωδεκάχρονου υποχρεωτικού βασικού σχολείου που προτείνει το ΚΚΕ

Πίσω από τις βαρύγδουπες ανακοινώσεις για χρήση νέων τεχνολογιών, ίσες ευκαιρίες για την πρόσβαση στην εκπαίδευση και απασχόληση, την επαγγελματική κατάρτιση, η ελληνική κυβέρνηση επιχειρεί να κρύψει τον πραγματικό στόχο της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης. Και αυτός δεν είναι άλλος από τη διαμόρφωση εργατικού δυναμικού, πιο ευέλικτα προσαρμοσμένου στις σύγχρονες ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς.

Ηδη, η ελληνική κυβέρνηση υλοποιεί αυτήν την πολιτική, εξοστρακίζοντας χιλιάδες μαθητές, κυρίως παιδιά από την εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα, από το Λύκειο, από την εκπαίδευση και γενικότερα από την ουσιαστική μόρφωση. Ο κεντρικός στόχος της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης είναι η στενότερη και αποδοτικότερη υπαγωγή της εκπαίδευσης στις ανάγκες της αγοράς, στη διαμόρφωση ανθρώπινου δυναμικού ελεγχόμενου. Αλλωστε, η εκπαίδευση αποτελεί εργαλείο της κυβέρνησης και μπορεί να εξυπηρετήσει τους στόχους της: Λιγότεροι μαθητές να τελειώνουν το Λύκειο για να μπορούν αργότερα να βγαίνουν στην κοινωνία της αγοράς μισοειδικευόμενοι, μισοκαταρτισμένοι, χωρίς δικαιώματα.

Αυτό έρχονται να εξυπηρετήσουν τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια, τα οποία δημιούργησε η κυβέρνηση με το Ν. 2640/98 και προσφέρουν μισοειδίκευση, μισοκατάρτιση. Η κυβέρνηση εφαρμόζοντας την «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» έχει ως στόχο το «φιλτράρισμα» των μαθητών του Λυκείου, τον περιορισμό της μόρφωσης, την προώθηση της στενής επαγγελματικής κατάρτισης στη θέση της εκπαίδευσης.

Διαφήμιση για επαγγελματική αποκατάσταση

Δεν είναι τυχαίο επίσης, ότι η κυβέρνηση διαφημίζει τα ΤΕΕ για δήθεν επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά και για αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτής της διαφήμισης, οι ειδικότητες που μπορούν οι μαθητές να επιλέξουν στα ΤΕΕ και που «τάζουν» μια λαμπρή καριέρα αμέσως μετά το τέλος της φοίτησής τους σε αυτά είναι: Μηχανολόγος, Ηλεκτρονικός, Ηλεκτρολόγος, Εφαρμοσμένων Τεχνών, Κλωστοϋφαντουργίας - Ενδυσης, Κατασκευών, Οικονομίας και Διοίκησης, Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντας, Υγείας και Πρόνοιας, Χημικών Εργαστηριακών Εφαρμογών, Πληροφορικής - Δικτύων Η/Υ, Αισθητικής - Κομμωτικής, Ναυτικός και Ναυτιλιακός.

Ετσι, μεγάλος αριθμός μαθητών επιλέγει να στραφεί στην τεχνική εκπαίδευση. Φέτος, στα 461 ΤΕΕ που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα φοιτούν 124.150 μαθητές. Ομως, μεγάλο μέρος των μαθητών που επέλεξαν τα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια δεν τελειώνουν τη φοίτησή τους εκεί. Τα νούμερα που διατίθενται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας για το μαθητικό δυναμικό που υπάρχει σε αυτά είναι αποκαλυπτικά: Το σχολικό έτος 1999 - 2000 στην Α' τάξη του Α' κύκλου των ΤΕΕ φοιτούσαν 60.786 μαθητές. Ο αριθμός αυτός περιορίστηκε κατά πολύ κατά το σχολικό έτος 2000 - 2001. Απ' αυτούς στην Β' τάξη του Α' κύκλου πήγαν μόνο 46.897 μαθητές. Δηλαδή, 13.889 μαθητές δεν συνέχισαν στην επόμενη τάξη. Το σχολικό έτος 2001 - 2002 από αυτούς στην Α' τάξη του Β' κύκλου πήγαν 45.195 μαθητές.

Ομως και το ίδιο το ωρολόγιο πρόγραμμα των ΤΕΕ μαρτυρά ότι στόχος τους δεν είναι να μορφώσουν τους μαθητές, αλλά μόνο να... καταρτιστούν. Συγκεκριμένα, στην Α' τάξη του Α' Κύκλου οι μαθητές διδάσκονται μαθήματα Γενικής Παιδείας 14 ώρες την βδομάδα, στη Β' τάξη του Α' Κύκλου μόλις 10 ώρες την βδομάδα και στο Β' Κύκλο οι ώρες των μαθημάτων γενικής παιδείας ανέρχονται στις 13 (σ' αυτές οι 6 ώρες είναι το μάθημα της Εφαρμογής Η/Υ).

Αλήθειες και παραποιήσεις

Στα ΤΕΕ οι κατηγοριοποιήσεις είναι πολύ πιο έντονες και τα προβλήματα πολύ πιο οξυμένα: Ειδικότητες καταργούνται, τα εργαστήρια είναι ανύπαρκτα (ιδιαίτερα του Β' κύκλου), η αναχωροθέτηση που αναγκάζει τους μαθητές των ΤΕΕ να μεταφέρονται καθημερινά σε μεγάλες αποστάσεις από τον τόπο διαμονής τους.

Παρ' όλα αυτά η κυβέρνηση διατυμπανίζει σε όλους τους τόνους ότι αναβαθμίστηκε η τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, ότι δημιουργήθηκαν σύγχρονες ειδικότητες προσαρμοσμένες στις νέες αγορές. Λέει ακόμα ότι υπάρχει πλούσια υποδομή στήριξης των μαθημάτων και των ειδικοτήτων στα ΤΕΕ, υπάρχουν εργαστήρια, και ότι η φοίτηση στα ΤΕΕ θα ανοίξει τις πόρτες για την επαγγελματική προοπτική των αποφοίτων.

Ομως η πραγματικότητα απέχει κατά πολύ από τα λόγια και τις διαφημίσεις. Το μορφωτικό επίπεδο μειώνεται, αφού μεγάλο κομμάτι των μαθητών δεν παίρνει τις στοιχειώδης γενικές γνώσεις. Τα εργαστήρια είναι ανύπαρκτα, χώροι εργαστηριακοί υπολειτουργούν την ίδια στιγμή μάλιστα που είναι ήδη πολύ λίγα για τους χιλιάδες των μαθητών. Πολλά από αυτά σίγουρα δεν είναι σύγχρονα, ενώ υπάρχουν και αυτά που είναι ακόμα και επικίνδυνα για την ασφάλεια των μαθητών. Ακόμα και μαθήματα στα οποία εξετάζονται οι μαθητές στις Γενικές Εξετάσεις, δεν τα διδάσκονται. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι μαθητές εξετάζονται στο μάθημα της Γραφιστικής τη στιγμή μάλιστα που δεν το έχουν διδαχτεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Τα βιβλία είναι λειψά και διδάσκονται τα μαθήματα μέσα από σημειώσεις.

Οσο για την επαγγελματική αποκατάσταση, μετά το τέλος της φοίτησης στο ΤΕΕ, το μεγαλύτερο ποσοστό των αποφοίτων παραμένει άνεργο ή δουλεύει κάτω από άθλιες συνθήκες, χωρίς ασφάλιση, ωράριο, σταθερό μισθό, χωρίς δικαιώματα.

Οι απόφοιτοι των ΤΕΕ, αν και τυπικά έχουν το δικαίωμα συμμετοχής σε ειδικές εξετάσεις για την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ, ουσιαστικά δεν μπορούν να το ασκήσουν, αφού η υποβαθμισμένη εκπαίδευσή τους είναι απαγορευτική για τη συνέχιση των σπουδών τους.

Απαίτηση των καιρών η πρόταση του ΚΚΕ

Αυτό που χρειάζεται - και που όλο και περισσότερο το συνειδητοποιούν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί, ευρύτερα οι εργαζόμενοι είναι η τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση να μπει σε άλλη βάση από τη σημερινή. Το ΚΚΕ έχει καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για την κατάργηση του διπλού δικτύου (Λυκείου και ΤΕΕ), που χωρίζει τους μαθητές σε ικανούς και ανίκανους να πάρουν τα γράμματα, που αναπαράγει τους αποκλεισμούς και τις ανισότητες στην εκπαίδευση. Είναι ανάγκη η επαγγελματική εκπαίδευση να είναι δημόσια και δωρεάν πάνω στο υπόβαθρο μιας ουσιαστικής και στέρεης γενικής μόρφωσης, κοινής για όλους, με την καθιέρωση ενιαίου δωδεκάχρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου, κοινού για όλους. Ριζική αναμόρφωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ώστε να οικοδομηθεί σε μεταλυκειακό επίπεδο, στα γερά θεμέλια της δωδεκάχρονης βασικής εκπαίδευσης, μέσα σε Δημόσιες Επαγγελματικές Σχολές, για υψηλής ποιότητας επαγγελματική μόρφωση και ουσιαστικά εφόδια για την άσκηση του επαγγέλματος.


ΚΕΙΜΕΝΑ:
Ανθή ΓΕΩΡΓΙΟΥ, Μαρίνα ΚΑΛΛΙΓΕΡΗ, Γιάννα ΣΤΡΕΒΙΝΑ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑΣ
Η «τελευταία λέξη»... των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων

Εξειδίκευση των στόχων για προσαρμογή της εκπαίδευσης - κατάρτισης στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στις εργασιακές σχέσεις, σημαίνουν τα Ευρωπαϊκά Κριτήρια Αναφοράς για την εκπαίδευση και την κατάρτιση. Πρόκειται για πέντε δείκτες, τους οποίους πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και υιοθέτησε, κατ' αρχήν, το πρόσφατο Συμβούλιο Υπουργών Παιδείας της ΕΕ, υπαγορεύονται από τη Συνθήκη της Λισαβόνας και προωθούν ακόμα περισσότερο τη διά βίου κατάρτιση.

Η θεσμοθέτηση των κριτηρίων έχει την αρχή της στη λεγόμενη «μέθοδο ανοιχτού συντονισμού» στην εκπαίδευση και την κατάρτιση, που, στα κείμενα της ΕΕ, περιγράφεται ως «ένα μέσο διάδοσης βέλτιστων πρακτικών και επίτευξης της μεγαλύτερης δυνατής σύγκλισης, σχετικά με τους κύριους στόχους της ΕΕ», την εξασφάλιση, δηλαδή, της εφαρμογής όσων επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ενωση.

Τα πέντε κριτήρια αναφοράς, που συγκέντρωσαν και τη συμφωνία των υπουργών Παιδείας, είναι:

  • Πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.
  • Απόφοιτοι θετικών επιστημών και τεχνολογικών σπουδών.
  • Απόφοιτοι από την ανώτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Διά βίου εκπαίδευση και βασικά εφόδια.

Κοινό στοιχείο είναι οι αναφορές στην απόφαση της Λισαβόνας, ώστε να γίνει η Ευρώπη η πιο ανταγωνιστική κοινωνία της γνώσης μέχρι το 2010.

Ο δείκτης της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου και αυτός της αποφοίτησης από την ανώτερη βαθμίδα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διέπεται από ταύτιση της εκπαίδευσης με την κατάρτιση, καθώς η διοχέτευση των αποφοίτων του γυμνασίου σε μεταγυμνασιακά ΙΕΚ ή ΤΕΕ δε θεωρείται εγκατάλειψη του σχολείου, αλλά, αντίθετα, επικροτούνται τα βήματα σ' αυτήν την κατεύθυνση.

Η προτροπή για μεγαλύτερο αριθμό αποφοίτων θετικών και τεχνολογικών επιστημών είναι συνυφασμένη με τις προωθούμενες αναδιαρθρώσεις στην ανώτατη εκπαίδευση, για ακόμα μεγαλύτερη προσαρμογή της στις ανάγκες της αγοράς. Μάλιστα, προτείνεται η καθιέρωση κινήτρων (δυνατότητες σταδιοδρομίας και προσωπική ανταμοιβή) στους απόφοιτους αυτών των τομέων για την αύξηση του αριθμού τους. Η ιδιαίτερη αναφορά στους παραπάνω επιστημονικούς τομείς έχει να κάνει, αφ' ενός με το γεγονός ότι έχουν άμεση σχέση με την παραγωγή - σε αντίθεση με τις κοινωνικές, π.χ., επιστήμες - αλλά και με το ότι αποτελούν και αντικείμενα κατάρτισης.

Ικανότητα γνώσης και γραφής, γνώσεις αριθμητικής, βασικές δεξιότητες στα μαθηματικά, στις άλλες θετικές επιστήμες και την τεχνολογία, ξένες γλώσσες, μεθοδολογία της απόκτησης γνώσεων, κοινωνικές δεξιότητες, επιχειρηματικό πνεύμα. Αυτά είναι τα βασικά εφόδια, που έχει επιλέξει το κεφάλαιο για τους μελλοντικούς απασχολήσιμους και αποτελούν το τέταρτο από τα ευρωπαϊκά κριτήρια αναφοράς.

Δεξιότητες και όχι γνώση

Χαρακτηριστικό τους είναι η απόσταση από την έννοια της γνώσης, της κατανόησης των νόμων της φύσης και της κοινωνίας και η στενή σχέση τους με την απασχολησιμότητα. Την άποψη αυτή ενισχύει και η αναφορά της επιτροπής στην έρευνα της PISA από τον ΟΟΣΑ σαν «ο πλέον αξιόπιστος δείκτης αυτών των βασικών εφοδίων». Μία έρευνα, που προσανατολίζεται κυρίως στο να καταγράψει το κατά πόσον οι μαθητές κατέχουν τη γνώση των διαφόρων επιστημών στο επίπεδο της καθημερινότητας και όχι το αν έχουν εμπεδώσει τους νόμους, καταδεικνύοντας υποβάθμιση και όχι ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Η συμμετοχή στη διά βίου εκπαίδευση, που αποτελεί και τη βασική προτροπή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι το τελευταίο Ευρωπαϊκό Κριτήριο Αναφοράς. «Η διά βίου μάθηση είναι όχι μόνον ο συνδετικός κρίκος στον τομέα των πολιτικών για την εκπαίδευση και την κατάρτιση, αλλά είναι πάνω απ' όλα ανάγκη για όλα τα άτομα σε μια κοινωνία της γνώσης». Πίσω απ' αυτήν τη φράση, κρύβεται μια πραγματικότητα, στην οποία ο εργαζόμενος, στην ουσία, δε δικαιούται τίποτα - ούτε και αυτό το δικαίωμα στη δουλιά - και όλα περνούν μέσα από την κατάρτιση σε όλη τη διάρκεια της ζωής του, όπως επισημαίνεται συνεχώς. «Η διά βίου μάθηση είναι σύμφυτη με το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο», σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης.

Στην αρχική έκθεση της επιτροπής, προτεινόταν ως Ευρωπαϊκό Κριτήριο Αναφοράς και οι επενδύσεις στην εκπαίδευση, με μία προσέγγιση που συνυπολόγιζε τις ιδιωτικές και τις δημόσιες δαπάνες και αναφερόταν σε κατά κεφαλήν επενδύσεις και όχι χρηματοδότηση της Παιδείας από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το κριτήριο αυτό δεν υιοθετήθηκε από την πρόσφατη Σύνοδο Υπουργών Παιδείας.

Τα Ευρωπαϊκά Κριτήρια Αναφοράς περιγράφουν τους γενικούς στόχους της εκπαίδευσης και κατάρτισης στις χώρες της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιφυλάσσεται για τους τρόπους εφαρμογής τους και σε εθνικό επίπεδο. Σηματοδοτούν μία εντονότερη προσπάθεια υπαγωγής της εκπαίδευσης στις γενικότερες αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, ορθώνοντας νέα καθήκοντα και για το ίδιο το κίνημα της Παιδείας, το οποίο οφείλει να λάβει υπόψη του τις εξελίξεις αυτές και να δώσει σαφή χαρακτηριστικά στις διεκδικήσεις του.

Το αίτημα για ενιαίο δημόσιο και δωρεάν 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο προβάλλει επίκαιρο όσο ποτέ, καθώς σημαίνει τη διαφοροποίηση από το σχεδιασμό που περιγράφηκε παραπάνω για αύξηση του αριθμού των αποφοίτων της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στον οποίο εκπαίδευση και κατάρτιση ταυτίζονται. Αντίστοιχα, και το αίτημα για ενιαία δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση απαντά στο σχεδιασμό για ανώτατη εκπαίδευση με μορφή και περιεχόμενο, που θα διαφοροποιείται ανάλογα με τις πρόσκαιρες ανάγκες της αγοράς. Η διεκδίκηση της αύξησης των δαπανών από τον κρατικό προϋπολογισμό απαντά στην επιθυμία της ΕΕ για αυξημένη μεν χρηματοδότηση, η οποία, όμως, σε μεγάλο βαθμό θα βασίζεται και σε ιδιωτικές δαπάνες. Μέσα από την καταδίκη των σχεδίων αυτών, περνά και η ικανοποίηση του παλλαϊκού αιτήματος για Παιδεία δημόσια και δωρεάν για όλους, ενάντια στην εμπορευματοποίηση.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ
Μέτρο αστυνόμευσης της συμπεριφοράς των μαθητών

Ενα ακόμα εργαλείο για τη χειραγώγηση τόσο των μαθητών όσο και των εκπαιδευτικών χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να εφαρμόσει την αντιλαϊκή πολιτική. Πρόκειται, για τον «εσωτερικό κανονισμό» για την «καλύτερη λειτουργία» των σχολείων, με τον οποίο ανοίγει ο δρόμος για την αστυνόμευση της συμπεριφοράς των μαθητών. Αποτελεί συγχρόνως πράξη στήριξης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του και κατάπνιξης των αντιδράσεων που η πολιτική αυτή προκαλεί.

Μπορεί για το υπουργείο Παιδείας αυτό να είναι ένα «κείμενο διαλόγου» - όπως το έχει βαφτίσει και το παρουσίασε το καλοκαίρι - στην πραγματικότητα όμως έχει προωθηθεί στα σχολεία. Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων - στους οποίους το υπουργείο τούς έχει αναθέσει ηγετικό ρόλο - έχουν συντάξει ανάλογα κείμενα με κανόνες, όρους, απαγορεύσεις. Και όλα αυτά μοιράζοντας απλόχερα ποινές και καθήκοντα, συμπληρώνοντας το αυταρχικό σκηνικό ποινικοποίησης των μαθητικών αγώνων.

Στόχος είναι να μπορέσουν να «εκπαιδεύσουν» τους νέους, σύμφωνα με τις επιθυμίες των κοινωνικά ισχυρών και η συνεχής συμμόρφωση με τους κανόνες που αυτοί θα ορίζουν.

Αυτό το σχέδιο κανονισμού λειτουργίας των σχολείων κινείται στην ίδια λογική με την «αξιολόγηση». Προβάλλοντας προσχηματικά θέματα όπως το κάπνισμα, τα κινητά, την εμφάνιση των μαθητών κ.ά., κοπτόμενο για την «ευταξία» και «ευπρέπεια», δημιουργεί ένα αυταρχικό πλέγμα μέσα στα σχολεία. Αυτό προκύπτει και μέσα απ' αυτό το «κείμενο διαλόγου» στο οποίο ξεκάθαρα διατυμπανίζει ότι η «σχολική πειθαρχία αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο» και ότι η «κατασταλτική αντιμετώπιση δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο».

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς σε αρκετά σχολεία μοιράστηκαν στους μαθητές και διακοσμούν τις αίθουσες των σχολείων οι εσωτερικοί κανονισμοί, τους οποίους συνέταξε η εκάστοτε διεύθυνση των σχολείων. Σ' αυτούς αναφέρονται πώς πρέπει να ντύνονται οι μαθητές, δηλαδή «κόσμια», να βρίσκονται στο σχολείο την ώρα της προσευχής, και ένα σωρό πράγματα τα οποία απαγορεύονται (κάπνισμα, κινητά, φαγητό στην τάξη, αργοπορία κτλ.).

Πέρα από αυτά όμως, με τον εσωτερικό αυτό κανονισμό θίγονται και επηρεάζονται απ' αυτόν και τα μαθητικά συμβούλια, γιατί τους περιορίζει το δικαίωμα στο να έχουν λόγο.

Για όλα αυτά παραθέτουμε αποσπάσματα από εσωτερικούς κανονισμούς που έχουμε συγκεντρώσει: Στο σχολικό κανονισμό που έχει μοιραστεί στους μαθητές του 1ου ΕΛ Περάματος στον πρόλογο αναφέρεται ότι σκοπός του κανονισμού είναι «η εξασφάλιση της εύρυθμης και ομαλής λειτουργίας του Σχολείου μας, η οποία κρίνεται απαραίτητη για μια ουσιαστική και αποδοτική τέλεση του έργου μας».

Στον κανονισμό του ΤΕΕ Αναβρύτων αναφέρεται ότι «οι μαθητές θα πρέπει να γνωρίζουν απαραίτητα την πρωινή προσευχή και να την απαγγέλλουν εκ περιτροπής, εκτός εάν αποδεδειγμένα ανήκουν σε ξένο δόγμα». Σ' αυτόν του 1ου Γυμνασίου Πετρούπολης τονίζεται ότι «η αυθάδεια και η άσχημη συμπεριφορά θεωρούνται πράξεις κολάσιμες (!)».

Απέναντι σε αυτή την κατάσταση ενδεικτικά είναι τα λόγια του υπουργού Παιδείας Π. Ευθυμίου, απαντώντας σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση, στις αρχές του Νοέμβρη του 2002, που έφερε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Τσιόγκας. Ο Π. Ευθυμίου επέμεινε ότι δεν υπάρχει κανένας σχολικός κανονισμός, αλλά ένα απλό σχέδιο διαλόγου που θα συζητηθεί με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς. Είπε, δε, ότι δεν υπάρχει κανένας αυταρχισμός στα σχολεία, αλλά αυτά λειτουργούν με «δημοκρατικούς κανόνες». Δεν παρέλειψε, δε, να επιτεθεί κατά του ΚΚΕ και της ΚΝΕ, ισχυριζόμενος ότι «κατασκευάζει φαντάσματα» για να προκαλέσει κινητοποιήσεις.

Ομως, η πραγματικότητα δείχνει άλλα πράγματα. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε περιστατικό που συνέβη σε γυμνάσιο της Λάρισας, όπου ο διευθυντής απέβαλε δέκα μαθητές χωρίς τη γνώμη του συλλόγου καθηγητών. Για την πράξη του αυτή ο διευθυντής τόνισε ότι αυτή η διαδικασία γίνεται κατ' εφαρμογήν του νέου κανονισμού για τον έλεγχο της συμπεριφοράς των μαθητών. Στο 1ο και 2ο ΤΕΕ Αρτας επίσης, όπως κατήγγειλαν οι μαθητές, ο διευθυντής μέσω οδηγιών σε εκπαιδευτικούς απείλησε με χρηματικά πρόστιμα, στην περίπτωση μη τήρησης του κανονισμού λειτουργίας (κανόνων ευπρέπειας) από τους μαθητές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ