ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Ιούλη 2011
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΕΣ
Μαζικό συλλαλητήριο στην Αθήνα

Καθημερινή μάχη για να απορριφθεί συνολικά από τον κλάδο η πολιτική της «απελευθέρωσης» δίνουν οι δυνάμεις της ΠΑΣΕΒΕ

Να απορρίψουν συνολικά την πολιτική της απελευθέρωσης των οδικών επιβατικών μεταφορών που με μαθηματική ακρίβεια θα παραδώσει το ταξί σε λίγες μεγάλες εταιρείες, καταδικάζοντας τους ίδιους στη φτώχεια και την ανεργία, κάλεσαν τους συναδέλφους τους οι δυνάμεις της Πανελλαδικής Αντιμονοπωλιακής Συσπείρωσης ΕΒΕ (ΠΑΣΕΒΕ) και των τοπικών Επιτροπών Αγώνα κατά τη διάρκεια του χτεσινού πανελλαδικού συλλαλητηρίου που πραγματοποίησαν οι ιδιοκτήτες ταξί στο κέντρο της Αθήνας.

Αυτοκινητιστές απ' όλη τη χώρα συγκεντρώθηκαν στις 4 περίπου το μεσημέρι, έξω από τα γραφεία του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Αττικής στην οδό Μάρνης, πραγματοποιώντας ίσως το μαζικότερο κλαδικό συλλαλητήριο επαγγελματιών των τελευταίων ετών και με πορεία διά μέσου των οδών Πατησίων και Σταδίου κατέφτασαν έξω από το κοινοβούλιο, την ώρα που εντός του συνεδρίαζε ο Κοινοβουλευτικός Τομέας Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ.

Καθ' όλη τη διάρκεια της χτεσινής ημέρας συνεχίστηκε το επικοινωνιακό παιχνίδι υποκρισίας από κυβερνητικούς βουλευτές, οι οποίοι παρελαύνοντας από τις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες προσπαθούσαν να συντηρήσουν στην επικαιρότητα την δήθεν «ενδοκυβερνητική κόντρα» για το ζήτημα της «απελευθέρωσης», με έναν από αυτούς (Λ. Γρηγοράκος) να θέτει θέμα παραίτησης Ραγκούση. Λίγη ώρα αργότερα ο υπουργός Υποδομών με δήλωσή του απάντησε στο συνάδελφό του, λέγοντας ότι «ζητά την παραίτηση μέλους της κυβέρνησης που προωθεί την εφαρμογή ενός Νόμου, που και ο ίδιος ο βουλευτής ψήφισε πριν από 4 μόλις μήνες, και σύμφωνα με τον οποίο συντελέστηκε η απελευθέρωση όλων των επαγγελμάτων από τις 2 Ιουλίου». Κατά τη διάρκεια της παρέμβασής του στο ΚΤΕ του ΠΑΣΟΚ ο Γ. Ραγκούσης επανέλαβε ότι ο ν. 3919 «αποτελεί βασική κυβερνητική πολιτική και μας δεσμεύει όλους», συμπληρώνοντας ότι τα μηνύματα που λαμβάνει από παράγοντες του τουρισμού είναι «να μην κάνει πίσω».

Πάντως χτες υπήρξε και νέα παρέμβαση από την προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας Ελ. Ράικου σε βάρος των απεργών, με αφορμή αυτή τη φορά το άνοιγμα των διοδίων που έγινε στα πλαίσια των κινητοποιήσεών τους, ζητώντας από τις αστυνομικές αρχές να εξετάσουν αν έχει διαπραχθεί το αδίκημα της «παράνομης βίας».

Ταυτόχρονα η ΝΔ έκανε και νέα παρέμβαση με ανεπίσημο ενημερωτικό σημείωμα («non paper»), επιμένοντας φυσικά στην «απελευθέρωση με κανόνες και προϋποθέσεις», λέγοντας ακόμη ότι η ίδια δεν είχε καμία επίσημη ενημέρωση κατά τη διαμόρφωση του ΠΔ Ρέππα και πως υπάρχουν σημεία σε αυτό με τα οποία διαφωνεί. Πάντως, ο Θ. Λυμπερόπουλος, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και αναπληρωτής γραμματέας Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ, συμμετείχε από την αρχή ως το τέλος στη σύνταξη του ΠΔ και καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια μαζί με τους «πράσινους» συνδικαλιστές στο προεδρείο της Ομοσπονδίας να το αποδεχτεί και η βάση του κλάδου.

Ολες αυτές τις ημέρες των απεργιακών κινητοποιήσεων η ΠΑΣΕΒΕ και οι τοπικές Επιτροπές Αγώνα έχουν έρθει σε επαφή με χιλιάδες αυτοαπασχολούμενους ταξιτζήδες, πολλοί από τους οποίους δεν συμμετείχαν τα προηγούμενα χρόνια στις διαδικασίες του συνδικάτου τους, ούτε φυσικά έχουν πλήρη εικόνα για το τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τις δήθεν ενδοκυβερνητικές διαφωνίες και την προπαγάνδα περί «καλής και κακής απελευθέρωσης». Ηδη οι ριζοσπαστικές δυνάμεις του κλάδου «μετρούν βήματα» στην επίπονη δουλειά που καταβάλλουν εδώ και πολύ καιρό - πριν καν ξεκινήσουν οι κινητοποιήσεις - και προσδοκούν τις αμέσως επόμενες ημέρες τα «βήματα» αυτά να «μετρηθούν» και στην ενίσχυση των Επιτροπών Αγώνα. Εκεί πέφτει και όλο το βάρος των προσπαθειών της ΠΑΣΕΒΕ, στο κατά πόσο δηλαδή το πιο φτωχό κομμάτι αυτού του κλάδου θα μπει στον αγώνα - που θα είναι μακρύς και δύσκολος - ξεκόβοντας οριστικά από την γαλαζοπράσινη συνδικαλιστική πλειοψηφία και απορρίπτοντας την ουσία της πολιτικής «απελευθέρωσης» των επαγγελμάτων και υπηρεσιών.

ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Πτώση διαρκείας σε μια κρίση «ευκαιρίας»

Απώλειες και πτωτικές τάσεις στην κτηματομεσιτική αγορά, που αναμένεται να συνεχιστούν, καταγράφει μελέτη της εταιρείας ICAP, ενώ συνεχίζεται η πτωτική πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας, έτσι που η κρίση να μετατραπεί σε «ευκαιρία» για όλους εκείνους που περιμένουν πώς και πώς να μαζέψουν τα καλύτερα ακίνητα με τις μικρότερες τιμές. Αν και οι εταιρείες του κλάδου επηρεάζονται, το κυριότερο πλήγμα δέχονται οι εργαζόμενοι ιδιοκτήτες ακινήτων, που πιέζονται πολύπλευρα, φορολογικά και εισοδηματικά, με συνέπεια κάποιοι από αυτούς που βρίσκονται σε ανάγκη, να είναι και οι πρώτοι που περιφέρουν προς πώληση τον κόπο μιας ζωής, ώστε η δική τους καταστροφή να αποτελέσει την «ευκαιρία» κάποιων άλλων.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η οικοδομική δραστηριότητα σημείωσε πτώση την περίοδο 2007-2010 τόσο βάσει επιφάνειας (μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής -21,1%) όσο και βάσει όγκου (μέσος ετήσιος ρυθμός μεταβολής -22,6%). Επίσης, η μέση τιμή των ακινήτων στην Αττική παρουσίασε σημαντική πτώση το α' εξάμηνο του 2010, μεταξύ 4%- 10%, με τα ακίνητα παλαιότητας να εμφανίζουν μείωση από 6% έως και 10% και τα νεόδμητα από 4% έως 9%.

Επισημαίνεται ότι ο κτηματομεσιτικός κλάδος (Real Estate) επηρεάζεται άμεσα από το γενικότερο οικονομικό κλίμα που επικρατεί, καθώς η ζήτηση εξαρτάται από την πορεία της οικοδομικής δραστηριότητας. Η ιδιωτική οικοδομική δραστηριότητα παρουσίασε πτώση το 2010 έναντι του προηγούμενου έτους, κατά 10,9% βάσει αριθμού αδειών, κατά 19,8% βάσει επιφάνειας και κατά 23,7% βάσει όγκου.

Σύμφωνα με τον ομαδοποιημένο ισολογισμό ορισμένων από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις συμβούλων ακινήτων, οι συνολικές πωλήσεις τους παρουσίασαν το 2009 μείωση κατά 14,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα EBITDA μειώθηκαν κατά 13,1%, ενώ τα κέρδη προ φόρων κατά 5% περίπου. Οι συνολικές πωλήσεις των επιχειρήσεων ανάπτυξης ακινήτων το 2009, ήταν μειωμένες κατά 20,2%, ενώ τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 10,94%. Παρ' όλα αυτά, τα προ φόρων κέρδη ήταν ιδιαίτερα χαμηλά. Οι επιχειρήσεις εκμίσθωσης ακινήτων εμφάνισαν πωλήσεις αυξημένες κατά 2,1% το 2009, με τα κέρδη προ φόρων μειωμένα κατά 71,3%.

ΔΕΣΦΑ
Σημαντική αύξηση κερδών στο εξάμηνο

Μεγαλύτερα κέρδη για το ΔΕΣΦΑ (Διαχειριστής Συστήματος Φυσικού Αερίου) σημαίνει η εμβάθυνση της «απελευθέρωσης» στην αγορά φυσικού αερίου, καθώς άρχισε να συνεργάζεται και με τρίτους έμπορους - πλην της μητρικής ΔΕΠΑ - για την εισαγωγή, αποθήκευση, διακίνηση φυσικού αερίου. Ετσι κι αλλιώς, όμως, οι πόροι του ΔΕΣΦΑ διοχετεύονται σε έργα που κατά κύριο λόγο υπηρετούν τις ανάγκες των μεγάλων εταιρειών αερίου σε σχέση με το δίκτυο μεταφοράς.

Τα προ φόρων κέρδη του ΔΕΣΦΑ διαμορφώθηκαν στα 51,1 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2011, όταν το σύνολο των αντίστοιχων κερδών ολόκληρο το 2010 ήταν 52,7 εκατ. ευρώ. Η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ εκτιμά ότι ο στόχος για κέρδη 64,4 εκατ. ευρώ για το 2011 θα ξεπεραστεί, αφού μόνο το πρώτο εξάμηνο έχει καλυφθεί κατά 80%.

Εντυπωσιακή ήταν όμως και η αύξηση στα μετά φόρων κέρδη, κατά 217%, αφού αυξήθηκαν από 12,7 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010 στα 40,4 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2011.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Με επιτόκιο 2% η τμηματική καταβολή ΦΠΑ

Επιτόκιο 2% θα καταβάλουν όσοι επιλέξουν να πληρώσουν το ΦΠΑ σε δόσεις. Αυτό αναφέρεται σε εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, μέσω της οποίας δίνονται οδηγίες για τον τρόπο εφαρμογής του μέτρου της τμηματικής καταβολής του χρεωστικού ΦΠΑ.

Η υποβολή της περιοδικής δήλωσης γίνεται κατ' αρχήν ηλεκτρονικά και το σύστημα έχει τεθεί σε λειτουργία από τις 14/07/2011.

Αυτοί που θα επιλέξουν να πληρώσουν το ΦΠΑ σε δόσεις, θα πρέπει στην πρώτη δόση να καταβάλουν, μέσω τραπεζών, το 40% της συνολικής οφειλής, και πάντως όχι λιγότερα από 300 ευρώ. Το υπόλοιπο ποσό προσαυξάνεται με επιτόκιο 2% και καταβάλλεται το πολύ σε δύο μηνιαίες δόσεις στο τμήμα εσόδων της ΔΟΥ. Η κάθε δόση, εκτός από την τελευταία, δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 300 ευρώ.

Αν δεν καταβληθεί εμπρόθεσμα μια δόση, στερούνται του δικαιώματος καταβολής του φόρου σε δόσεις, για την τρέχουσα και την επόμενη κάθε φορά διαχειριστική περίοδο.

Παράσταση διαμαρτυρίας στον ΟΑΕΕ

Παράσταση διαμαρτυρίας στα γραφεία της Διοίκησης του ΟΑΕΕ (Ακαδημίας 22) πραγματοποιεί σήμερα, στις 9 το πρωί, αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ελαφρών Φορτηγών. Η Ομοσπονδία απαιτεί πλήρη και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους αυτοαπασχολούμενους φορτηγατζήδες χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δεν υπάρχει καλή και κακή απελευθέρωση

Σε σχόλιό του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί:

«Οι διαφωνίες ανάμεσα σε ορισμένα στελέχη και βουλευτές του ΠΑΣΟΚ είναι ψεύτικες, δεν υπάρχει καλή και κακή απελευθέρωση. Η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί που προωθεί η κυβέρνηση, καθώς και η ευρωπαϊκών προτύπων απελευθέρωση που προτείνει η ΝΔ, θα δημιουργήσει χώρο για τις μεγάλες εταιρείες που θέλουν να διεισδύσουν και σε αυτόν τον κλάδο και θα εκτοπίσει τους μικρούς επαγγελματίες και μισθωτούς οδηγούς στην ανεργία και τη φτώχεια».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ