Καθολική η αναγνώριση της συμβολής των κομμουνιστών ναυτεργατών και των δυνάμεων του ΠΑΜΕ στην επιτυχία της απεργιακής κινητοποίησης
Η συζήτηση με τους κομμουνιστές ναυτεργάτες «ανάβει» στα μηχανοστάσια και τους καταπέλτες των πλοίων |
Τα πληρώματα υποδέχονται τους δικούς τους ανθρώπους. Τους συναδέλφους τους, την ψυχή των αγώνων τους. Σφιχτές αντρίκειες χειραψίες, κουβέντες καθαρές, σταράτες. Ο «ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ» αρχίζει να φτάνει σε κάθε μηχανοστάσιο και κουβέρτα. Κάθε καράβι «καζάνι που βράζει».
Οι φράσεις των ναυτεργατών, στη διάρκεια των συζητήσεων δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών. Ετοιμάζονται, ανασυντάσσουν τις δυνάμεις τους για τις νέες ταξικές αναμετρήσεις που τους περιμένουν, για την ανατροπή της αντεργατικής φιλοεφοπλιστικής πολιτικής που τους καταδικάζει στην ανεργία, πετσοκόβει τις κατακτήσεις τους και επιβάλλει στους νησιώτες την απομόνωση.
Εφοδιασμένοι με την πλούσια πείρα που απέκτησαν από την τελευταία μεγαλειώδη απεργία τους, εξοπλισμένοι με την αλληλεγγύη που εκδήλωσε στον αγώνα τους η εργατική τάξη της χώρας, αλληλεγγύη που ξεπέρασε κάθε ιστορικό προηγούμενο, κουρελιάζοντας το στρατιωτικό νόμο που κήρυξε και η κυβέρνηση της ΝΔ, περιμένουν το αγωνιστικό σύνθημα που θα τους ξανακατεβάσει στους καταπέλτες.
Αναβρασμός επικρατεί και στο «ΚΡΗΤΗ Ι». Η παρουσία των κομμουνιστών και συνδικαλιστών ναυτεργατών «στήνει» το πηγαδάκι στο δευτερόλεπτο. «Πρέπει να πάμε γρήγορα σε νέους αγώνες», «μας έβαλαν το πιστόλι στο κεφάλι για να φύγουμε από την Κρήτη», «κανονίστε τι θα κάνουμε», «μας φόρτωσαν μόλις 10 καρότσες. Πού ήταν τα ευπαθή προϊόντα που έλεγαν στις τηλεοράσεις;», «για πρώτη φορά είχαμε στο πλευρό μας και τους οδηγούς», «αν δεν ήταν το ΠΑΜΕ...». «Βροχή» οι φράσεις ενθουσιασμού, αλλά και αγανάκτησης των ναυτεργατών του πληρώματος.
«Πολύ σύντομα θα είμαστε πάλι στο δρόμο του απεργιακού αγώνα», παίρνει το λόγο ο συνδικαλιστής και συνεχίζει: «Ο αγώνας που δώσαμε ήταν ηρωικός, πρωτόγνωρος για τους ναυτεργάτες και το υπόλοιπο εργατικό κίνημα. Εδωσε ώθηση στους αγώνες, απελευθέρωσε δυνάμεις, αφύπνισε συνειδήσεις. Συνάδελφοι, το στείλαμε το μήνυμα, ακυρώσαμε στην πράξη την επιστράτευση και συνεχίζουμε πιο δυνατοί τον αγώνα μας».
Παρόμοιες σκηνές εκτυλίχτηκαν στα πλοία ΧΑΪ ΣΠΙΝΤ 1, ΣΟΥΠΕΡ ΦΕΡΙ, στα φέρι μποτ του Αργοσαρωνικού και αλλού. Ομως ξεχωριστή ήταν η συζήτηση που έγινε στο καράβι «ΛΙΣΣΟΣ», εκεί όπου οι ταξικές δυνάμεις της ΠΕΜΕΝ μετράνε από την απεργία δύο πρώτους μηχανικούς απολυμένους. Αν και το όργιο τρομοκρατίας που έζησαν τα μέλη του πληρώματος - ειδικά του μηχανοστασίου - στη διάρκεια της απεργίας είχε αφήσει τα αποτυπώματά του, οι ναυτεργάτες κρατάνε το κεφάλι ψηλά. Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, συνομιλώντας με τους ναυτεργάτες ανέφερε: «Τσαλαπατήσαμε με τη συμπαράσταση των χιλιάδων εργαζομένων την πολιτική επιστράτευση. Δείξαμε τη δύναμη της ταξικής ενότητας. Τώρα συνεχίζουμε από καλύτερη θέση, με περισσότερα εφόδια και πλούσια πείρα. Σύντομα, κυβέρνηση και εφοπλιστές θα μας ξαναβρούν μπροστά τους ακόμα πιο αποφασισμένους. Αυτό είναι το κέρδος της απεργίας».
Στις 6 το απόγευμα στις 23 Φλεβάρη οι ναυτεργάτες ανέστειλαν την απεργία τους, δίνοντας το σύνθημα της ανασύνταξης των δυνάμεων και της κλιμάκωσης των αγώνων τους. Μισή ώρα αργότερα, στις 6.30 το απόγευμα, το δίκιο των αιτημάτων των εργατών της θάλασσας και των νησιωτών, για ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες ασφαλείς, τακτικές, φτηνές, σύγχρονες με πλοία με ελληνική σημαία και Ελληνες ναυτεργάτες, γινόταν χειροπιαστό μπροστά στα μάτια όλων των εργαζομένων και των κατοίκων των νησιών, με τον καλύτερο τρόπο.
Το γέρικο - 34 ετών - πλοίο «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ» του εφοπλιστή Β. Βεντούρη, έμεινε από μηχανική βλάβη έξω από το λιμάνι του Πειραιά, λίγα λεπτά μετά τον απόπλου του. Το επιβατηγό - οχηματαγωγό καράβι βγήκε «εκτός» από μηχανές για δεύτερη φορά μέσα σε 15 μέρες! Το «ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ», αλλά και το πλήρωμά του, όπως λέγεται, έχουν εξαντλήσει τις αντοχές τους, καθώς από τον περασμένο Νοέμβρη είναι το μοναδικό που καλείται να καλύψει ολόκληρο το νησιωτικό σύμπλεγμα των Δυτικών Κυκλάδων.
Ομως δεν είναι μόνο αυτό το περιστατικό που καταγράφηκε τα τελευταία 24ωρα για να ξεγυμνώσει πλήρως την κυβέρνηση της ΝΔ και τα αφεντικά της, τους εφοπλιστές, και να κάνει χειροπιαστές τις επιδιώξεις αυτού του «μαύρου μετώπου». Τα όσα επιχειρούν να επιβάλουν, μέσω του νομοσχεδίου του ΥΕΝ, που προβλέπει την πλήρη εφαρμογή του Κανονισμού 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης - και μάλιστα να τα επιβάλουν διά πυρός και σιδήρου, εφαρμόζοντας ακόμα και το έσχατο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης - προαναγγέλλονται και από τα εξής γεγονότα:
Περιοδεία στο ΚΕΣΕΝ Πλοιάρχων - Μηχανικών θα πραγματοποιήσει στις 12 σήμερα το μεσημέρι ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Τούσσας. Σκοπός της περιοδείας είναι να ενημερώσει τόσο τους μετεκπαιδευόμενους πλοιάρχους και μηχανικούς όσο και το εκπαιδευτικό προσωπικό σχετικά με τα σοβαρά ζητήματα που αφορούν τους ναυτεργάτες και τις θέσεις του ΚΚΕ.