ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 9 Ιούλη 2005
Σελ. /32
ΝΕΟΛΑΙΑ
«Διά βίου» ψευτο-κατάρτιση προς όφελος των επιχειρήσεων

Ως «αγαθό» προσπάθησαν να παρουσιάσουν τη «διά βίου» αμάθεια και υπερεκμετάλλευση εκπρόσωποι της κυβέρνησης, του ΕΒΕΑ, της ΓΣΕΕ κ.ά. σε χτεσινή ημερίδα του ΟΕΕΚ

Με δυναμικές κινητοποιήσεις η νεολαία απορρίπτει μαζικά τη λεγόμενη διά βίου εκπαίδευση, που δε σημαίνει τίποτε άλλο από διά βίου περιπλάνηση, εκμετάλλευση και ανασφάλεια
Με δυναμικές κινητοποιήσεις η νεολαία απορρίπτει μαζικά τη λεγόμενη διά βίου εκπαίδευση, που δε σημαίνει τίποτε άλλο από διά βίου περιπλάνηση, εκμετάλλευση και ανασφάλεια
«Θέλουμε ανθρώπινο δυναμικό αποδοτικό προς όφελος των επιχειρήσεων». Σ' αυτή τη φράση - όπως ακούστηκε χτες στην ημερίδα που διοργάνωσε ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) με θέμα την «Επαγγελματική εκπαίδευση και Κατάρτιση» - αποτυπώνεται το εκπαιδευτικό «ιδανικό» των πολυεθνικών της ΕΕ, που σπεύδει με τη σειρά της και η κυβέρνηση της ΝΔ να υλοποιήσει. Ετσι, χτες, για πολλοστή φορά, επιχειρήθηκε να αποδοθούν χαρακτηριστικά «κοινωνικού αγαθού» στη διά βίου αμάθεια και στους εργαζόμενους μιας χρήσης με «ειδίκευση ταχείας απόδοσης». Ειδίκευση, που γρήγορα όμως θα αχρηστεύεται από τις εξελίξεις στην παραγωγή κι ο εργαζόμενος-άνεργος θα στέλνεται για κατάρτιση από την αρχή.

Και προκειμένου να χρυσωθεί το χάπι για το νέο μαρτύριο του Σισύφου, η υπουργός Παιδείας, Μ. Γιαννάκου, επιδόθηκε σε προσπάθεια αποενοχοποίησης και νομιμοποίησης της περιπλάνησης στην ανεργία: «Η ελευθερία διακίνησης των εργαζομένων είναι ο τελικός στόχος και αποτελεί τη βάση του Κοινοτικού Δικαίου».

Απροκάλυπτα ο Δρ. Φουντουκάκος, πρόεδρος του Εμπορικού Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας (ΕΒΕΑ), μιλώντας για τις ανάγκες της καπιταλιστικής αγοράς, έκανε λόγο για «αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να είναι περισσότερο αποδοτικό προς όφελος των επιχειρήσεων και της κοινωνίας». Δηλαδή, οι επιχειρήσεις να μπορούν να ξεζουμίζουν ακόμα περισσότερο τους ψευτο-καταρτισμένους εργαζόμενους.

Οσο για τη ΓΣΕΕ, για άλλη μια φορά, ανέλαβε το ρόλο πρωτεργάτη στην εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής, καθώς διά στόματος εκπροσώπου της, Μιχ. Κουλουτού, κι αφού πρώτα έκανε γαργάρα τους πραγματικούς υπεύθυνους για την ανεργία που θερίζει, υποστήριξε: «Η διά βίου εκπαίδευση όχι απλά είναι το πιο ισχυρό όπλο απέναντι στην ανεργία, αλλά απελευθερώνει και δημιουργικές δυνάμεις, οδηγώντας στην προσωπική ανέλιξη»... Απόδειξη για το ποιος είναι με ποιον αποτελεί όμως και το σχόλιο του εκπροσώπου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Χρ. Κεφάλα: «Η διαφορά μας με τη ΓΣΕΕ είναι ότι σε μας λείπει το "Γ", γιατί σ' όλα τα υπόλοιπα συμφωνούμε»!

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Νίκος Αντζινάς, αντιπρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, καθώς και ο Σπύρος Βλιάμος, γγ Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων του υπουργείου Απασχόλησης, ο οποίος με τη σειρά του προσπάθησε να καμουφλάρει τη διά βίου αμάθεια πίσω από την υποτιθέμενη «παροχή ίσων ευκαιριών για όλους και τη μείωση της ανεργίας. Το μήνυμα της διά βίου εκπαίδευσης να μας γίνει βίωμα», είπε.

«Οι νέοι και νέες της χώρας πρέπει να θεωρούν τα ΙΕΚ όχι λύση ανάγκης, όχι υποχρεωτική, αλλά ενσυνείδητη επιλογή. Να πιστεύουν ότι μέσα από το θεσμό της επαγγελματικής κατάρτισης θα μπορέσουν να ενταχθούν γρήγορα και ομαλά στην αγορά εργασίας», υποστήριξε ο Χαρ. Μπότσαρης, πρόεδρος του ΟΕΕΚ, ζητώντας ουσιαστικά την παραίτηση των νέων από το δικαίωμά τους στη μόρφωση και στη μόνιμη σταθερή δουλιά.


Ζητούν τίτλους σπουδών με αντίκρισμα

Τα αιτήματα του κινήματος γονέων των ελληνικών σχολείων της Βαυαρίας, μετέφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτησή του το ΚΚΕ

Την έντονη ανησυχία της Ομοσπονδίας Γονέων των ελληνικών σχολείων της Βαυαρίας μετέφερε χτες στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ, Νίκος Γκατζής, καλώντας την κυβέρνηση να δώσει απαντήσεις σχετικά με τον αποκλεισμό των μαθητών από το δικαίωμα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που οδηγεί σε εξώθηση από τα ελληνικά σχολεία και σε χαμηλού επιπέδου τεχνικοεπαγγελματική εκπαίδευση.

Από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, ο υφυπουργός Γ. Καλός επέρριψε ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση που δεν αντιμετώπισε το πρόβλημα, σημειώνοντας ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι να υπάρξουν αλλαγές «κατά τρόπο κλιμακωτό ώστε από τη μια πλευρά να επιτρέψει στα παιδιά να έχουν διέξοδο και προς την Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση του γερμανικού κράτους, της Γερμανικής Ομοσπονδίας» και «να δώσει και τη διέξοδο ώστε οι τίτλοι σπουδών να μπορούν να προσαρμόζονται ή να έχουν την αντιστοιχία τους και προς τα ελληνικά δεδομένα».

«Τι ζητάνε οι άνθρωποι;» σημείωσε ανταπαντώντας ο βουλευτής του ΚΚΕ, «ένα απλό. Τα παιδιά τους είτε είναι στο Δημοτικό, είτε στο Γυμνάσιο, είτε στο Λύκειο, το χαρτί που παίρνουν δεν έχει καμία αξία για το γερμανικό υπουργείο Παιδείας και για το γερμανικό κράτος. Δεν μπορούν να πάνε πουθενά. Είναι σαν ένα απολυτήριο Δημοτικού. Χωρίζεται το Δημοτικό σε καλούς και κακούς μαθητές και μόνο για επαγγελματική εκπαίδευση και μάλιστα επαγγελματική όπου ούτε κομμωτές δε θα βγαίνουν αυτοί που υποτίθεται ότι είναι κακοί μαθητές». Ο Ν. Γκατζής τόνισε την ανάγκη για «δημιουργία διαρκούς επιτροπής στην οποία θα εκπροσωπούνται όλοι οι άμεσοι ενδιαφερόμενοι», προσθέτοντας ότι «πριν από την εφαρμογή της οποιασδήποτε μεταρρύθμισης από κοινού, να έχει εξασφαλιστεί χωρίς προσκόμματα και με διακρατική συμφωνία η συμβατότητα του όλου εγχειρήματος με την εκπαίδευση στην Ελλάδα όσο και στη Γερμανία, με στόχο τις πολλαπλές ευκαιρίες για πολιτισμική, κοινωνική, επαγγελματική και προσωπική επιτυχία».


Δίδακτρα στην ΑΣΠΑΙΤΕ

Δίδακτρα - χαράτσι 400 ευρώ ετησίως επιβάλλει η κυβέρνηση στους εκπαιδευτικούς που πρόκειται να παρακολουθήσουν το Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης της ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ). Τα παραπάνω προβλέπει η σχετική προκήρυξη που αφορά 140 εκπαιδευτικούς από τον πίνακα αναπληρωτών. Μάλιστα, σημειώνει ότι μόνο για την εξέταση του φακέλου τους, όλοι οι υποψήφιοι θα πρέπει να καταβάλουν 50 ευρώ (αντί για 30 που είχαν κληθεί να καταβάλουν πέρσι).

Ετσι, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να πληρώσουν οι ίδιοι για την απόκτηση της παιδαγωγικής επάρκειας που είναι προϋπόθεση για διορισμό, κάτι που φέρνει επιτακτικά στην επιφάνεια την ανάγκη δημιουργίας ενιαίων παιδαγωγικών σχολών με τμήματα αντίστοιχα στην ειδικότητα διδασκαλίας. Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα και των γενικότερων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων που προωθούνται στο χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης με το σπάσιμο των σπουδών σε κύκλους και την ιδιωτικοποίηση.

Την επιβολή διδάκτρων καταδικάζει η ΟΛΜΕ που ζητά τη διεύρυνση του αριθμού των καταρτιζομένων, σημειώνοντας ότι ο αριθμός των 140 αναπληρωτών εκπαιδευτικών είναι μικρός σε σχέση με τις ανάγκες για παιδαγωγική κατάρτιση των εκατοντάδων αναπληρωτών που περιλαμβάνονται στους πίνακες προϋπηρεσίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ