ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Ιούλη 1999
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Αλλαγές στο καθεστώς σχολικών βιβλίων προωθεί η κυβέρνηση
  • Πρόταση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου προβλέπει τη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, για να αγοράζουν τα βιβλία από τα βιβλιοπωλεία!
  • Ημερίδα για την εδραίωση της αντιδραστικής μεταρρύθμισης έγινε προχτές

"Ελπίδες" για βελτιωτικές αλλαγές στη "μεταρρύθμιση" καλλιέργησε η ημερίδα που έγινε προχτές, Κυριακή, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας από τοΠαιδαγωγικό Ινστιτούτο,το Κέντρο Εκπαιδευτικής Ερευνας και την ΟΙΕΛΕ.Η ημερίδα εξελίχτηκε σε μια τεχνοκρατικού τύπου συζήτηση, με παρατηρήσεις και ενστάσεις, που κύριο, όμως, γνώμονα είχαν την καλύτερη εφαρμογή της, αντιδραστικής στη φιλοσοφίας της, "μεταρρύθμισης". Ομως, η είδηση που βγήκε, ήταν η πρόταση που έχει ήδη καταθέσει το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο για το"πολλαπλό βιβλίο" στα σχολεία, μια πρόταση που ανοίγει νέους ορίζοντες στην κατεύθυνση ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης. Σύμφωνα με αυτή, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτου θα προκηρύσσει τη συγγραφή βιβλίων και οι ενδιαφερόμενοι (συγγραφείς, ομάδες συγγραφέων, ΝΠΙΔ, ΝΠΔΔ κλπ.) θα υποβάλουν τα βιβλία τους, τα οποία θα εγκρίνονται με βάση συγκεκριμένες προδιαγραφές. Στη συνέχεια, θα αποστέλλεται στα σχολεία κατάλογος με τα εγκεκριμένα βιβλία και τις τιμές τους, ο σύλλογος διδασκόντων θα επιλέγει τα βιβλία και θα χρηματοδοτείται η σχολική επιτροπή για την αγορά τους από τα βιβλιοπωλεία. Εάν εφαρμοστεί κάτι τέτοιο, είναι προφανές ότι εύκολα μπορεί οδηγήσει σταδιακά στην αγορά των βιβλίων με δαπάνες των ίδιων των μαθητών.

Οσον αφορά την ημερίδα "για την αποτίμηση των δύο χρόνων εκπαιδευτικών αλλαγών", όπως προέκυψε και από τη σύνοψη των αποτελεσμάτων της, οι συνδιοργανωτές της συνέκλιναν στο ότι δεν είναι καιρός ακόμα για συμπεράσματα, αλλά μόνο για επισημάνσεις και ένα από τα προβλήματα που επισημάνθηκαν, χωρίς να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις, ήταν η υπαγωγή του σχολείου στο εξεταστικό σύστημα. Από κάποιους ομιλητές υπογραμμίστηκε η ανάγκη για συγκράτηση των μαθητών μέσα στο σχολείο, το βαρύ πρόγραμμα και η κόπωση μαθητών και εκπαιδευτικών του "ενιαίου" λυκείου, καθώς και η ανεπαρκής παρέμβαση της πολιτείας για τα ΤΕΕ και την αύξηση της ροής προς τα φροντιστήρια.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η εισήγηση του συμβούλου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κ. Μπαλάσκα,ο οποίος παρατήρησε ότι το "ενιαίο" λύκειο είναι σχολείο θεωρητικό, ακόμα και στην τεχνολογική κατεύθυνση και σχολείο απαιτητικό, για εκείνους που "παίρνουν τα γράμματα". Ειδικότερα για τις πανελλαδικές εξετάσεις της Β Λυκείου είπε ότι παρατηρήθηκαν εκτεταμένα φαινόμενα αντιγραφής, κάνοντας λόγο για "μαθητικούς κώδικες απαντήσεων" στις αντικειμενικού τύπου ερωτήσεις. Είπε, επίσης, ότι οι ερωτήσεις στις οποίες κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές ήταν πολλές και εξεζητημένες και μίλησε για οργανωτικές και λειτουργικές αδυναμίες του συστήματος που πρέπει να επισημανθούν έγκαιρα. Είπε, πάντως, χαρακτηριστικά ότι οι εξετάσεις είναι πρόβλημα σύνθετο και ότι δίνεται η εντύπωση πως το σύστημα υπηρετεί τις εξετάσεις και όχι αντίστροφα. Χρειάζονται ρυθμίσεις, είπε ο σύμβουλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, για να γίνει η μεταρρύθμιση πιο "ανθρώπινη".

Οπως προέκυψε από ερωτηματολόγια που απέστειλε η ΟΙΕΛΕ σε εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων, τα διαγνωστικά τεστ πέτυχαν να εντοπίσουν τις αδυναμίες μαθητών, όμως από εκεί και πέρα δεν αξιοποιήθηκαν, η κόπωση των μαθητών ήταν μεγαλύτερη από ό,τι πέρσι, το ενδιαφέρον των μαθητών για το σχολείο αυξήθηκε αλλά και για λόγους βαθμοθηρίας, η ύλη μπορούσε να διδαχθεί μέσα στο χρόνο αλλά δεν μπορούσε να αφομοιωθεί ικανοποιητικά. Ανάμεσα στις προτάσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ήταν και η μείωση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων. Για μείωση των εξεταζόμενων μαθημάτων μίλησε και η πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, επικαλούμενη τη διεθνή εμπειρία που μιλά για το πολύ 7 μαθήματα.

Το ζήτημα της συγκράτησης των μαθητών μέσα στο λύκειο απασχόλησε την πλειοψηφία των ομιλητών, χωρίς όμως κάποιος από αυτούς να αγγίξει τη φιλοσοφία του ίδιου του συστήματος που είναι επιλεκτικό και ελιτίστικο. Είναι χαρακτηριστικό, ότι η αναφορά στους μαθητικούς αγώνες ενάντια στη μεταρρύθμιση, περιορίστηκε στη σχέση τους με την ενίσχυση της ιδιωτικής παιδείας (που σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΙΕΛΕ ενισχύθηκε αλλά όχι σε ποσοστό 25% όπως ειπώθηκε), ενώ η ουσία των αιτημάτων των μαθητών δεν απασχόλησε την ημερίδα.

Από την πλευρά τους, οι πρόεδροι του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας, υπεραμύνθηκαν της "μεταρρύθμισης" από την εφαρμογή της οποίας είδαν θετικές ενδείξεις και άφησαν περιθώρια για βελτιωτικές κινήσεις. Απαντώντας σε χτεσινά δημοσιεύματα του Τύπου, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι δεν πρότεινε καμία αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα και σε ό,τι αφορά τη βελτίωση των προγραμμάτων σπουδών και των βιβλίων, θα μελετήσει τις προτάσεις και θα τις αξιοποιήσει κατάλληλα. Επισημαίνει επίσης ότι είναι νωρίς για την εξαγωγή γενικών συμπερασμάτων.

Κέντρο Τεχνολογικών Ερευνών - Μια νέα απάτη

Ηρθε στην ημερήσια διάταξη στο ΤΕΙ Πειραιά η συζήτηση για την έρευνα, με αφορμή σχέδιο πρότασης για τη δημιουργία στο ίδρυμα ενός Κέντρου Τεχνολογικών Ερευνών (ΚΤΕ). Ανάλογα κέντρα υπάρχουν ήδη στα ΤΕΙ Κοζάνης και Πάτρας και φυσικά δεν αποκλείεται να ιδρυθούν και στα υπόλοιπα ΤΕΙ της χώρας. Το σπουδαστικό κίνημα και ένα σημαντικό κομμάτι του Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΠ) αντέδρασε στη συγκεκριμένη πρόταση θεωρώντας τη διολίσθηση στην κατεύθυνση της ιδιωτικοποίησης και επικίνδυνη για το χαρακτήρα και τη λειτουργία του ιδρύματος.

Είναι διάχυτο στις απόψεις του εκπαιδευτικού προσωπικού και των σπουδαστών ότι αυτή η νέα εξέλιξη σε τίποτα δε θα ωφελήσει την κοινότητα του ΤΕΙ και ιδιαίτερα τους σπουδαστές. Φυσικά, σε ένα τέτοιο περιβάλλον για να είναι δυνατή η προώθηση του ΚΤΕ ήταν αναγκαίο να περιβληθεί με επιστημονικές αυταπάτες, όπως ερευνητική ανάπτυξη αλλά και χρηματικές απολαβές για το σύνολο της κοινότητας. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική και από την επιστημονική και από την κοινωνική θεώρησή της.

Η έρευνα σαν δραστηριότητα των ΤΕΙ ουσιαστικά, αλλά και τυπικά, περιέχεται στους σκοπούς και τους στόχους των προσπαθειών του ΕΠ. Η όποια ερευνητική δουλιά συντονίζεται και παρακολουθείται από την επιστημονική επιτροπή του ιδρύματος. Η οποία με τις εισηγήσεις της στη Συνέλευση του ΤΕΙ θα πρέπει να προδιαγράφει την όποια ερευνητική πολιτική, ποιοτικά και ποσοτικά. Λαμβάνοντας φυσικά υπόψη σ' αυτόν τον καταμερισμό τις υποχρεώσεις του ιδρύματος να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες στις σημερινές συνθήκες, αλλά και να υπηρετήσει γενικότερα τις κοινωνικές και λαϊκές ανάγκες.

Η σημερινή πραγματικότητα (η οποία θα έπρεπε ίσως να είναι η βάση της συζήτησης λόγω της τραγικότητάς της) είναι διαφορετική. Οσον αφορά την εκπαιδευτική δραστηριότητα, η κατάσταση είναι τρομακτική. Π. χ. στο ΤΕΙ Πειραιά, αλλά και όχι μόνο, ο αριθμός σπουδαστών είναι πολλαπλάσιος των πραγματικών δυνατοτήτων των εγκαταστάσεων και του προσωπικού. Ετσι συνωστίζεται στις αίθουσες και στα εργαστήρια δημιουργούνται λίστες αναμονής που ξεπερνούν και το εξάμηνο. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, με την προοπτική της κυβέρνησης στους ίδιους ανύπαρκτους χώρους ξεπηδούν σαν μανιτάρια δημιουργήματα όπως τα ΠΣΕ και τα δήθεν μεταπτυχιακά και τώρα το ΚΤΕ. Το ΕΠ σχεδόν σε ποσοστό 50% είναι ωρομίσθιο και συνεχώς νέο προσωπικό κατευθύνεται σε αλλότριες της εκπαίδευσης ασχολίες. Η φυσική συνέπεια των παραπάνω είναι καταγραμμένη στα αρχεία των τμημάτων: ο μέσος χρόνος σπουδών ξεπερνά τα 6 χρόνια (διπλάσιος του κανονικού) και μόνο το 20% των εγγεγραμμένων παίρνει πτυχίο.

Ετσι δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός και σχέδιο ανάπτυξης της έρευνας και αν εξαιρεθούν οι ατομικές φιλότιμες προσπάθειες κάποιων, το σύνολο της δραστηριότητας που διεξάγεται και παρακολουθείται από την επιστημονική επιτροπή και τον ειδικό λογαριασμό είναι κατάρτιση, μελέτη και διεκπεραίωση προγραμμάτων, που αυτοσκοπός τους είναι η απορρόφηση κονδυλίων και το προσωπικό όφελος. Τρανταχτό παράδειγμα: από τα 2 περίπου δισ. που διαχειρίστηκε πέρσι ο ειδικός λογαριασμός, μόνο τα 20 περίπου εκατομμύρια αφορούν την έρευνα.

Δε θα μπορούσε, άλλωστε, να είναι και αλλιώς η πραγματικότητα, αφού επαναπροσδιορίζεται από την κυβέρνηση ο σκοπός της Παιδείας σαν το μέσο για την εξυπηρέτηση και την προώθηση της "ανταγωνιστικότητας" της ελληνικής οικονομίας.

Με αφορμή την πρόταση για το ΚΤΕ φάνηκαν δύο διαμετρικά αντίθετες λογικές για την έρευνα και σε τελική ανάλυση για τον ίδιο χαρακτήρα των ΤΕΙ. Από τη μια, η κυρίαρχη σήμερα λογική της εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης, που καταγράφεται στην πρόταση για το ΚΤΕ και από την άλλη η λογική της εξυπηρέτησης των λαϊκών αναγκών, που στήριξαν οι σπουδαστές (μέσω της Πανσπουδαστικής) και ένα σημαντικό κομμάτι του ΕΠ, το οποίο, ανεξάρτητα από πολιτική τοποθέτηση, έχει υγιή αντανακλαστικά και προοδευτικό τρόπο σκέψης.

Η άποψή μας είναι ότι ο σκοπός της ακαδημαϊκής έρευνας είναι η αναπαραγωγή της γνώσης προς όφελος της κοινωνικής προόδου. Κάτι τέτοιο απαιτεί τη σύνδεση της έρευνας με τις πραγματικές κοινωνικές, λαϊκές και παραγωγικές ανάγκες, ώστε η νέα γνώση να τις εξυπηρετεί. Ταυτόχρονα, καθώς στα εκπαιδευτικά ιδρύματα μορφώνεται το επιστημονικό δυναμικό της χώρας η νέα γνώση θα πρέπει να περνά στο προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών. Ετσι, οι νέοι επιστήμονες θα έχουν τη δυνατότητα να την αφομοιώσουν σε πραγματικό χρόνο. Σ' αυτό το σημείο είναι ανάγκη συμπερασματικά να υπογραμμίσουμε το ότι η έρευνα δεν είναι ταυτόσημη με τη μελέτη.

Προφανείς προϋποθέσεις διεξαγωγής ερευνητικού έργου ενταγμένο στον παραπάνω σκοπό είναι:

Α. Η ύπαρξη υλικοτεχνικής υποδομής.

Β. Ισχυρό επιστημονικό επίπεδο των προπτυχιακών σπουδών και των σπουδαστών.

Γ. Ικανό εκπαιδευτικό προσωπικό που να πληροί ουσιαστικά τα τυπικά ακαδημαϊκά προσόντα.

Δ. Δημοτικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας, ανοιχτό στον έλεγχο και οργανικά δεμένο με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τις λειτουργίες τους.

Συμπερασματικά: Υπάρχουν σοβαρά περιθώρια για την ανάπτυξη της ερευνητικής δραστηριότητας στα ΤΕΙ. Είναι αλήθεια, όμως, ότι για να γίνει αυτό πραγματικότητα θα πρέπει να υπάρξουν σοβαρές αλλαγές σε επίπεδο ΤΕΙ (χρηματοδότηση, νοοτροπία ΕΠ και διοίκησης). Κυρίως, χρειάζονται αλλαγές στην ίδια τη φυσιογνωμία των ΤΕΙ στην κατεύθυνση της Ενιαίας Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Επισημαίνουμε ότι δεν πρέπει να τρέφουμε αυταπάτες μέσω μιας δήλωσης ανάπτυξης ερευνητικού έργου ή ερευνητικού κέντρου. Με το σημερινό χαρακτήρα των ΤΕΙ, με το σημερινό επίπεδο υποδομής, χρηματοδότησης, αλλά και προσανατολισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας το πιο πιθανό (αν όχι σίγουρο) είναι η μετατροπή μιας τέτοιας προσπάθειας σε απλό μελετητικό γραφείο. Κάτι, που σε τίποτα δε θα συνεισφέρει στο ΤΕΙ (και στη χώρα), εκτός φυσικά από τη μεγέθυνση των απολαβών κάποιων που επιτήδεια θα αξιοποιούν τη θέση τους, στο δημόσιο κατά τ' άλλα σύστημα εκπαίδευσης.

Η πρόταση για το ΚΤΕ είναι εμφανώς σε αντίθετη κατεύθυνση από αυτό που μόλις περιγράψαμε σαν αναγκαίο πλαίσιο διεξαγωγής της έρευνας στο ίδρυμα. Από τα επιμέρους άρθρα προκύπτει ότι στοχεύει στην ίδρυση ενός μελετητικού γραφείου "ημετέρων" που εν κρυπτώ και μακριά από τις ανάγκες του ΤΕΙ θα φροντίζει την κατανομή των χρηματοδοτήσεων των διαφόρων προγραμμάτων.

Καθώς όλη η διοίκηση του ΚΤΕ είναι διορισμένη από την κυβέρνηση και κανένα συλλογικό όργανο του ΤΕΙ δεν έχει τη δυνατότητα να παρέμβει και να ασκήσει έλεγχο σ' αυτό, είναι προφανές ότι στήνεται ένα παραμάγαζο, το οποίο, αξιοποιώντας την περιουσία (υλική και πνευματική) του ΤΕΙ (σε τελική ανάλυση του Ελληνα φορολογούμενου) είναι δυνατό να λειτουργεί ακόμα και ενάντια στους σκοπούς του ίδιου του ιδρύματος, που είναι η προαγωγή του πνευματικού βιοτικού επιπέδου του λαού μας. Αυτή η κατεύθυνση επιβεβαιώνεται από την ίδια την πρόταση που κατατέθηκε, όπου δίνεται έμφαση στην παροχή (βλ. πώληση) υπηρεσιών σε τρίτους και στην εξυπηρέτηση των ιδιωτών και όχι στην ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης και του επιπέδου της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αυτή μάλιστα η λογική της εξυπηρέτησης των ιδιωτών δε γνωρίζει αρχές και όρους. Για παράδειγμα δεν αποκλείεται καν και έστω για τους τύπους η ερευνητική δουλιά για λογαριασμό του ΝΑΤΟ.

Σε ένα τέτοιο μόρφωμα, είναι προφανές ότι δημιουργείται εύφορο έδαφος για την εξαγορά συνειδήσεων και τη διαμόρφωση στο ίδρυμα "κλικών" στη βάση των οικονομικών απολαβών.

Συνολικά, λοιπόν, πιστεύουμε ότι οι αρνητικές επιπτώσεις της δημιουργίας των ΚΤΕ στα ΤΕΙ θα είναι πολλαπλές:

Α. Θα επιδράσει στην αλλοίωση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Β. Θα στρεβλώσει ο δημοκρατικός χαρακτήρας της διοίκησης των ΤΕΙ.

Γ. Θα υποβαθμιστεί στο εκπαιδευτικό έργο, καθώς πολλά μέλη ΕΠ θα μετατραπούν σε managers, που θα στραφούν στο κυνήγι των προγραμμάτων.

Αυτή την πολιτική πρέπει να την εμποδίσουμε, υπάρχουν σήμερα στα ΤΕΙ οι δυνάμεις που μπορούν να παλέψουν ενάντια σε μια τέτοια προοπτική.

Παναγιώτης ΣΙΝΙΟΡΟΣ

Μέλος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικού Προσωπικού ΤΕΙ

ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Οχι στις προσχηματικές συμφωνίες

Συνεδριάζει και πάλι το ΔΣ της ΟΛΜΕ για τη συγκρότησή του σε σώμα και η "Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών" θα επαναλάβει για άλλη μια φορά ότι η διέξοδος για να λειτουργήσει το ΔΣ βρίσκεται στο αντιπροσωπευτικό προεδρείο, το οποίο δεν εμποδίζει σε καμία περίπτωση να δημιουργούνται κάθε φορά διαφορετικές πλειοψηφίες, οι οποίες θα δίνουν και τον αντίστοιχο τόνο. Για παράδειγμα, την προηγούμενη διετία, οι ΔΕΕ - ΔΑΚΕ - "Συνεργασία" και "Παρεμβάσεις" συμφώνησαν για την κατάργηση του νόμου και ΠΑΣΚ - ΔΑΚΕ - "Συνεργασία" επικέντρωσαν στη Β Λυκείου και πήγαν σε διάλογο με το υπουργείο στις 7 του Γενάρη.

Η ΠΑΣΚ τάσσεται μεν υπέρ του προγραμματικού προεδρείου, αλλά το εγκαταλείπει (ευκαιριακά υιοθετεί το αντιπροσωπευτικό) γιατί δεν υπάρχει κατά την ΠΑΣΚ η αντίστοιχη πλειοψηφία γι' αυτό. Η "Παρέμβαση" και η "Συνεργασία" επιμένουν στο πολιτικό προγραμματικό προεδρείο, που για να σχηματιστεί απαιτεί σε κάθε περίπτωση απόλυτη πλειοψηφία (τουλάχιστον 6 ψήφους). Ομως αυτό προϋποθέτει συμμετοχή της "Συνεργασίας" και της ΔΑΚΕ, πρέπει δηλαδή από τη μια η "Συνεργασία" και η ΔΑΚΕ να συμφωνήσουν σε κοινό υποψήφιο (μέχρι στιγμής η κάθε μία διεκδικεί για λογαριασμό της τον πρόεδρο) και από την άλλη - που είναι και το κυριότερο - η "Συνεργασία" και η ΔΑΚΕ να συμφωνήσουν σε κοινές θέσεις, σε κοινό πρόγραμμα.

Η ΔΕΕ για τα παραπάνω δηλώνει τα εξής: "Αυτοί που επιμένουν σε προγραμματικό προεδρείο (η ΔΕΕ το έχει ξεκαθαρίσει ότι αποκλείεται από μια προγραμματική πλειοψηφία) δεν έχουν παρά να δημιουργήσουν τους παραπάνω όρους. Διαφορετικά, ψαρεύουν σε θολά νερά. Η ΔΕΕ δηλώνει ακόμα μια φορά πως οι συσχετισμοί στο ΔΣ της ΟΛΜΕ (κατέχει μια έδρα στις 11) της επιτρέπουν να αναλάβει μια από τις υπόλοιπες εκτός προεδρείου θέσεις. Σημειώνει ακόμα μια φορά, ότι τα περί "αριστερού προέδρου" (που προτείνουν η "κινηματική" "Παρέμβαση" και η θεσμική "Συνεργασία") δεν αντέχουν σε σοβαρή κριτική, γιατί ούτε αριθμητικά αλλά ούτε και πολιτικά είναι δυνατό. Αλλο κοινή δράση και άλλο προσχηματικές συμφωνίες που μόνο ζημιά κάνουν στο κίνημα".

25Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΝΕ - "ΟΔΗΓΗΤΗ"
Συνεχίζονται οι προφεστιβαλικές

Συνεχίζονται οι προφεστιβαλικές εκδηλώσεις στα πλαίσια του 25ου Φεστιβάλ ΚΝΕ - "Οδηγητή", με νέα ορμή, αποφασιστικότητα και ζωντάνια, μετά και από το αντιιμπεριαλιστικό διήμερο. Οι εκδηλώσεις θα απλωθούν σε όλη την Ελλάδα και θα κορυφωθούν με το κεντρικό τετραήμερο Φεστιβάλ της Αθήνας στις 16 - 19 του Σεπτέμβρη, στην Πανεπιστημιούπολη, στα Ιλίσια.

Σήμερα, Τρίτη,πραγματοποιούνται οι παρακάτω εκδηλώσεις:

- Στα Μελίσσια,στο πευκοδάσος (απέναντι από το Δημαρχείο), στις 8μ.μ.

- Στο Γαλάτσι,στο Παλιό Τέρμα (Τραλέων και Βεϊκου) στις 8μ.μ.

Αναπληρωτές αντί για διορισμούς

Λιγότεροι από πέρσι είναι τελικά οι διορισμοί που με τυμπανοκρουσίες ανακοίνωσε μέσα από τις σελίδες της "Καθημερινής" ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Ανθόπουλος. Πρόκειται για 6.127 διορισμούς στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης και πρόσληψη άλλων 10.000 αναπληρωτών από τους οποίους 6.000 στην αρχή της χρονιάς και 2.000 το Νοέμβρη. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι υπόλοιποι 2.000 θα προσληφθούν τον Γενάρη, αν χρειαστεί. Και δε θα μπορούσαν να ήταν περισσότεροι, καθώς η πολιτική που ακολουθείται οδηγεί σε συγχωνεύσεις σχολείων και συμπτύξεις.

Για "πρωτοφανή προσπάθεια εξαπάτησης της εκπαιδευτικής κοινότητας και ευρύτερα της κοινής γνώμης" από το υπουργείο Παιδείας μιλούν αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί Αθήνας - Πειραιά και τονίζουν ότι το 1998 είχαν διοριστεί 9.200 εκπαιδευτικοί. Δηλώνουν επίσης την αντίθεσή τους στην άρνηση του υπουργείου Παιδείας να καλύψει τα κενά σε επιτυχόντες από το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ με διορισμούς από την επετηρίδα. Ο υφυπουργός Παιδείας είπε μάλιστα ότι με νομοθετική ρύθμιση που θα προωθηθεί μέσα στο καλοκαίρι, οι κενές αυτές θέσεις θα μεταφερθούν στον επόμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ που θα γίνει στις αρχές του 2000.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Παράσταση διαμαρτυρίας

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας διοργανώνει αύριο, Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, η Ομοσπονδία Γονέων και Ενώσεις Γονέων Πειραιά. Σε σχετικό Δελτίο Τύπου οι γονείς αναφέρονται ανάμεσα σε άλλα και στην εφαρμογή της "μεταρρύθμισης" παρά τις αντιδράσεις των φορέων της εκπαίδευσης, το μεγάλο ποσοστό απορριφθέντων της Α Λυκείου (16% στον Πειραιά). Οπως αναφέρουν, "πιστεύουμε ότι είναι καιρός εμείς οι γονείς, να αντισταθούμε, να ξεσηκωθούμε, να ζητήσουμε κάποιες επίσημες απαντήσεις από τον υπουργό Παιδείας".

Μεγάλη αποτυχία στη Β' Λυκείου

Οι πρώτες επιπτώσεις για τα παιδιά των εργαζομένων από την εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης αποκαλύφτηκαν με το μεγάλο ποσοστό μαθητών της Α Λυκείου που δεν προάγονται μετά την κατάργηση του θεσμού των μετεξεταστέων. Η εικόνα συμπληρώνεται και από τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων της Β Λυκείου, όπου φαίνεται ότι υπάρχουν σημαντικά ποσοστά μαθητών που δεν καταφέρνουν να πιάσουν τη βάση προαγωγής σε κάποια μαθήματα.

Στο 3ο Λύκειο Κερατσινίου,σύμφωνα με πληροφορίες, σε σύνολο 100 μαθητών της Β Λυκείου, 52 έπεσαν κάτω από τη βάση στην Αλγεβρα, 70 στη Γεωμετρία και οι 82 στη Χημεία. Επίσης, στο Λύκειο Αδραβίδας,σε σύνολο 30 μαθητών της Β Λυκείου, οι 8 μένουν μετεξεταστέοι, ενώ η βαθμολογία για τη μεγάλη πλειοψηφία κυμαίνεται στο 11.

Υπενθυμίζεται ότι κατ' εξαίρεση για φέτος, οι μαθητές αυτοί θα έχουν το δικαίωμα να επαναλάβουν τις εξετάσεις το Σεπτέμβρη, ενώ από την επόμενη χρονιά δε θα ισχύει ο θεσμός των μετεξεταστέων. Οι βαθμολογίες της Β Λυκείου έχουν ήδη αρχίσει να φτάνουν καθημερινά στα Λύκεια και σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, θα έχουν φτάσει σε όλα τα Λύκεια μέχρι τις 20 του Ιούλη.

Απείχε από την ημερίδα η ΟΛΜΕ

Με απόφαση τού ΔΣ της η ΟΛΜΕ δε συμμετείχε τελικά στην προχτεσινή ημερίδα γιατί διαφωνούσε με το περιεχόμενο και το στόχο της. Κύκλοι της ΔΕΕ καταγγέλλουν τη συμμετοχή του γραμματέα του ΚΕΜΕΤΕ και στελέχους της "Συνεργασίας". Ανεξάρτητα από την προσπάθεια να αποστασιοποιηθεί από την ιδιότητά του, συμμετείχε, τη στιγμή που δεσμεύτηκε από απόφαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ. Αλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που ο ίδιος συμμετείχε σε ημερίδες που στόχο έχουν την εφαρμογή της μεταρρύθμισης.

Πρωτοβουλία αλληλεγγύης προς την Κούβα

Σε κοινή πρωτοβουλία αλληλεγγύης προς την Κούβα συμμετέχει η ΚΝΕ μαζί με άλλες τρεις νεολαίες, την ΕΔΟΝ,την ΚΝ Πορτογαλίας και τη Σοσιαλιστική Εργατική Γερμανική Νεολαία.Η καμπάνια αλληλεγγύης έχει σκοπό την ανέγερση ενός κέντρου υγείας στο Πανεπιστήμιο του Matansas. Για το λόγο αυτό έχει ανοιχτεί Λογαριασμός στην Εθνική Τράπεζα με αριθμό 155/344494 - 57.Ο λογαριασμός αυτός είναι στα ονόματα των δύο μελών του Γραφείου του ΚΣ της ΚΝΕ, Ν. Σερετάκη και Δ. Παπαδημητρίου.

Το δρόμο για την παράδοση του τομέα των σχολικών βιβλίων σε ιδιώτες ανοίγει η κυβέρνηση



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ