ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 15 Γενάρη 2005
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
Απαιτείται η εργατική αλληλεγγύη και συμμετοχή

Κάλεσμα των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ Αθήνας για το συλλαλητήριο στις 21 Γενάρη

Κάλεσμα προς τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν και να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους προς τους μαθητές και τους φοιτητές στο συλλαλητήριο της 21ης Γενάρη απευθύνει η Συντονιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών ΠΑΜΕ Αθήνας, η οποία συνεδρίασε χτες στα γραφεία του ΠΑΜΕ Αθήνας.

Οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ έδωσαν αγωνιστικό ραντεβού για την ερχόμενη Παρασκευή, προκειμένου να δοθεί δυναμική απάντηση στο στημένο διάλογο της κυβέρνησης. Παράλληλα, κατατέθηκε η εμπειρία προηγούμενων διαλόγων που είχαν στήσει οι εκάστοτε κυβερνήσεις, και είχαν σαν σκοπό την αφαίρεση κατακτήσεων από τα δικαιώματα των εργαζομένων. Την ίδια κατάληξη θα έχει και ο διάλογος για την Παιδεία, προκειμένου να περάσει η εκβιαστική πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης της ΝΔ.

Κύριο μέλημα των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ είναι οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ να απευθυνθούν στα σωματεία, προκειμένου να ενεργοποιηθούν όλοι οι εργαζόμενοι στο δρόμο της αλληλεγγύης προς τους μαθητές και τους φοιτητές. Επίσης ζητάνε να ληφθούν αγωνιστικές αποφάσεις απ' όλα τα σωματεία ενάντια στο στημένο διάλογο της κυβέρνησης, διεκδικώντας το πλαίσιο των αιτημάτων των ταξικών δυνάμεων και να εκφραστεί η αλληλεγγύη προς όλα τα αγωνιζόμενα τμήματα του εργατικού και αγροτικού κινήματος που βρίσκονται σε κινητοποιήσεις.

7ο ΤΑΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΣΔΕΠ
Ανάγκη αναπροσανατολισμού του κινήματος

Κόντρα στη συναίνεση των κομμάτων που στηρίζουν την ΕΕ, η Ελ. Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, κάλεσε στον αγώνα για μια άλλη εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα

Ξεκίνησε χτες, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, το 7ο Τακτικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού κι Ερευνητικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), των πανεπιστημίων, που θα διαρκέσει μέχρι και αύριο, οπότε θα κλείσει με την εκλογή νέας Διοικούσας Επιτροπής. Κατά τη χτεσινή πρώτη μέρα συνεδρίασε η απερχόμενη Διοικούσα Επιτροπή, προχώρησε η νομιμοποίηση των συνέδρων και η συγκρότηση του συνεδρίου σε σώμα, ενώ πραγματοποιήθηκε και η επίσημη εκδήλωση έναρξής του με την ομιλία του προέδρου της Ομοσπονδίας και των εκπροσώπων των κομμάτων.

Κάλεσμα συμμετοχής στο «διάλογο» απηύθυνε ο υφυπουργός Παιδείας Σ. Ταλιαδούρος στους συνέδρους πανεπιστημιακούς, μιλώντας εκ μέρους της κυβέρνησης στην εναρκτήρια εκδήλωση του συνεδρίου, όπου ισχυρίστηκε ότι ο διάλογος γίνεται για «τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης».

Εκ μέρους του ΚΚΕ παραβρέθηκε και χαιρέτισε στο συνέδριο της ΠΟΣΔΕΠ η Ελένη Μηλιαρονικολάκη, μέλος της ΚΕ του Κόμματος, η οποία αναφέρθηκε επίσης στο «διάλογο». «Μήπως έχετε αναρωτηθεί γιατί παρότι εδώ και χρόνια γίνεται συζήτηση για τον περίφημο διάλογο στην Παιδεία κι ενώ το ΕΣΥΠ είχε και άλλοτε θεσμοθετηθεί, μόλις φέτος μπαίνει για πρώτη φορά σε εφαρμογή; Κατά τη γνώμη μας, δύο είναι οι βασικότεροι λόγοι», είπε η εκπρόσωπος του ΚΚΕ, κι εξήγησε: «Ο πρώτος, γιατί οι αναπροσαρμογές που επιχειρούνται στην Παιδεία είναι τόσο αρνητικές και οδυνηρές για το λαό, που κανείς δεν είναι διατεθειμένος - με πρώτη την κυβέρνηση - να αναλάβει μόνος του το πολιτικό κόστος της προώθησής τους. Ο δεύτερος γιατί η αγαστή σύμπνοια των απόψεων κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης σε όλα τα επίμαχα θέματα του αποκαλούμενου διαλόγου δημιουργεί συνθήκες ώστε η όποια συζήτηση να επικυρώσει και μάλιστα να ντύσει με το μανδύα της επιστήμης τις βαθιά συντηρητικές τομές που εδώ και καιρό οι δυνάμεις της "αγοράς" έχουν απαιτήσει από την εκπαίδευση. Και οι δύο λόγοι συνηγορούν υπέρ της μη συμμετοχής των εκπαιδευτικών-συνδικαλιστικών φορέων στο όργανο αυτό».

Η Ελ. Μηλιαρονικολάκη άσκησε επίσης κριτική στην απερχόμενη ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ για την απόφασή της να συμμετάσχει στο «διάλογο», καθώς η κυβέρνηση έχει διακηρύξει ότι αυτός θα αρχίσει από τις διεθνείς δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα μας, εννοώντας τη διακήρυξη της Μπολόνιας και εκείνη του Βερολίνου που έθεσε τους ενδιάμεσους στόχους. «Οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι δεν επιτρέπεται να γίνουν το επιστημονικό άλλοθι ενός διαλόγου με προδιαγεγραμμένα αποτελέσματα», είπε χαρακτηριστικά, καλώντας το συνέδριο να πάρει «τέτοιες αποφάσεις που θα βοηθήσουν την πανεπιστημιακή κοινότητα να σταθεί επάξια στο ύψος της περίστασης».

«Αυτό που κρίνεται είναι η κοινωνική αποστολή των πανεπιστημίων και της επιστήμης, η ίδια η επιστημονική υπόσταση των Ανώτατων Ιδρυμάτων μας, σε τελευταία ανάλυση, που προσφέρεται ολοκαύτωμα στους βωμούς και στα ιερά της αγοράς», είπε η Ελ. Μηλιαρονικολάκη, και καταλήγοντας τόνισε: «Η πρόοδος της επιστήμης, η απελευθέρωση των ανεξάντλητων δυνάμεών της προϋποθέτει την ανάπτυξη της παραγωγής και της οικονομίας σε όλους τους κοινωνικά αναγκαίους τομείς. Και αύξηση της παραγωγής σημαίνει κατάργηση του κέρδους. Οσο μέτρο προόδου της κοινωνίας θα είναι το κέρδος, ούτε η εκπαίδευση, ούτε ο άνθρωπος θα μπορούν να τοποθετηθούν πάνω από αυτό. Εμείς δε θα σας πούμε ότι υπάρχει και κάποια άλλη αντινεοφιλελεύθερη πολιτική διαχείρισης, γιατί αυτό δεν είναι αλήθεια. Οι αναδιαρθρώσεις στην οικονομία, στην εργασία και στην Παιδεία είναι ανάγκη που πηγάζει από τους ίδιους τους νόμους του καπιταλισμού. Αν θέλουμε να δούμε καλύτερες μέρες δεν έχουμε παρά να αγωνιστούμε όχι μόνο για μια άλλη εκπαιδευτική αλλά και για μια άλλη κοινωνική μαζί πραγματικότητα. Για μια πραγματικότητα που θα χρειαστεί την επιστήμη περισσότερο ίσως από κάθε άλλο κατόρθωμα του ανθρώπινου πολιτισμού».

Στην εναρκτήρια εκδήλωση του συνεδρίου παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν επίσης εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ η Συλβάνα Ράπτη, εκ μέρους του ΣΥΝ ο Μ. Παπαγιαννάκης, καθώς και οι πρόεδροι της ΟΛΜΕ, Γ. Καλομοίρης, και της ΟΣΕΠ ΤΕΙ, Γ. Τσάκνης.

Κλιμακώνουν τον αγώνα τους κόντρα στον εμπαιγμό

Απαντώντας στην αδιαλλαξία και τον εμπαιγμό του υπουργείου Παιδείας και της διοίκησης της εκπαίδευσης για τη σύμπτυξη των τμημάτων της Β΄ τάξης στα 2ο και 4ο Δημοτικά Σχολεία Λαυρίου, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ «Κ. Σωτηρίου», θα πραγματοποιήσει σήμερα σύσκεψη όλων των φορέων της πόλης. Η σύσκεψη θα γίνει στις 6 το απόγευμα, στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Λαυρίου, προκειμένου να αποφασίσει τις μορφές κλιμάκωσης του αγώνα. Παράλληλα, αποφάσισε ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να αλλάξει τμήμα, με προφορική εντολή του προϊσταμένου ή του διευθυντή, χωρίς νέο πρακτικό του Συλλόγου διδασκόντων ή έγγραφη εντολή της διοίκησης, η οποία να αναιρεί την προηγούμενη απόφαση του Συλλόγου.

Την ίδια στιγμή, οι μαθητές του 2ου και 4ου Δημοτικών Σχολείων Λαυρίου, συνεχίζουν για 12η μέρα την αποχή απ' τα μαθήματά τους, με τη συμμετοχή όλων των μαθητών. Την περασμένη Δευτέρα είχε προηγηθεί η συμμετοχή του διευθυντή εκπαίδευσης Αν. Αττικής στη συνέλευση των Γονέων, ο οποίος σύμφωνα με τους γονείς, συμφώνησε να ξεκινήσει η λειτουργία του σχολείου ως είχε και να επανεξεταστεί η λειτουργία ολοήμερου. Το σχολείο λειτούργησε κανονικά τις δύο επόμενες μέρες, όταν την Τετάρτη, σε σύσκεψη του διευθυντή εκπαίδευσης, του προϊσταμένου του 2ου Γραφείου Αν. Αττικής με τους δύο διευθυντές των σχολείων και τους προέδρους των Συλλόγων Γονέων ανακοίνωσαν ότι αφού υπάρχει ανάγκη για λειτουργία ολοήμερου, η σύμπτυξη θα προχωρήσει αμέσως. Οι γονείς σε συνέλευση που έγινε χθες το απόγευμα αποφάσισαν να συνεχίσουν την αποχή των παιδιών τους.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να εκδημοκρατιστεί η νομοθεσία για τα κρατικά αρχεία

Την ισχύουσα νομοθεσία που αφορά στα κρατικά αρχεία, αφορά η Ερώτηση που κατέθεσαν χθες στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιώργος Χουρμουζιάδης και Λιάνα Κανέλλη, προς την υπουργό Παιδείας Μ. Γιαννάκου.

«Η ισχύουσα νομοθεσία για τα κρατικά αρχεία (Ν. 1916/1991 και Ν. 1599/1986) θέτει σειρά αυθαίρετων και αντιδημοκρατικών περιορισμών στην πρόσβαση σε αυτά. Ετσι, εκτός από την εύλογη πάροδο 30 ετών, τίθενται αόριστοι όροι και υπερβολικές προϋποθέσεις, όπως η ασφάλεια του κράτους, η δημόσια τάξη, το τραπεζικό ή βιομηχανικό απόρρητο, ακόμη και το κατά την κρίση του διευθυντή των Γενικών Αρχείων του κράτους "εθνικό συμφέρον". Επιπλέον τίθενται ουσιαστικά εκτός πεδίου του νόμου τα αρχεία των υπουργείων Εθνικής Αμυνας, Εξωτερικών και Δημόσιας Τάξης (άρθρο 41, παρ. 3 του Ν. 1946/1991)», επισημαίνεται στην Ερώτηση.

Και συνεχίζει: «Με δεδομένο ότι αποτελεί δημοκρατικό δικαίωμα του λαού να πληροφορείται έγκυρα τα ιστορικά γεγονότα είτε μέσω της δημοσίευσής τους, είτε μέσω της δυνατότητας μελέτης τους από τους αρμόδιους φορείς (πανεπιστήμια, επιστήμονες, πολιτικά κόμματα κλπ.)», οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν την υπουργό Παιδείας τι μέτρα προτίθεται να λάβει, προκειμένου να εκδημοκρατιστεί η σχετική νομοθεσία για να γίνει δυνατή η υλοποίηση του δημοκρατικού αυτού δικαιώματος.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ