ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 20 Ιούλη 1996
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΤΑ
Ανάγκη άμεσων μέτρων

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Τη φθίνουσα πορεία που ακολουθούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) εδώ και αρκετά χρόνια και κύρια μετά την ένταξη της χώρας μας στην ΕΕ και την υπογραφή της Συνθήκης του Μάαστριχτ, σκιαγραφούν με ερώτησή τους προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι βουλευτές του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος και Γεράσιμος Αραβανής και επισημαίνουν ότι όσο δεν παίρνονται μέτρα που θα υποστηρίζουν το δημόσιο και κοινωνικό τους χαρακτήρα θα διευρύνεται η κυριαρχία του ιδιωτικού κεφαλαίου εις βάρος του Οργανισμού.

Οι συνέπειες της πολιτικής της φιλελευθεροποίησης της ταχυδρομικής αγοράς, που εφαρμόζεται σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ εις βάρος του Οργανισμού γίνονται ολοένα και περισσότερο καθαρές και σε επίπεδο υπηρεσιών αλλά και στο ίδιο το προσωπικό υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, και πιο αναλυτικά διαπιστώνουν ότι:

- Νευραλγικές, κερδοφόρες υπηρεσίες όπως τα express και πόρτα - πόρτα, ουσιαστικά έχουν διαλυθεί και δε λειτουργούν.

- Η ταχυπληρωμή, σύγχρονη ηλεκτρονική μονάδα, υπονομεύεται προς όφελος των τραπεζών.

- Η υπηρεσία δεμάτων αδυνατεί ν' ανταποκριθεί στις ανάγκες του κοινού, λόγω όγκου δουλιάς και ελάχιστου προσωπικού.

- Η αστική διανομή της Αθήνας και γενικότερα του Λεκανοπεδίου, δεν ικανοποιείται σε 150 τομείς λόγω έλλειψης προσωπικού. Αυτό έχει ως συνέπεια την εντατικοποίηση της δουλιάς με δεκάδες ώρες τη βδομάδα χωρίς αμοιβή, όπως και τη μη χορήγηση της κανονικής άδειας.

- Είναι σχεδόν ανύπαρκτη η κτιριακή πολιτική, η οποία δεν ακολουθεί κανόνες χωροθέτησης, αλλά κριτήρια και παρεμβάσεις διαφόρων "παραγόντων". Το παράδειγμα της Κηφισιάς αντανακλά αυτή την κατάσταση.

- Οι συνθήκες δουλιάς σε πολλούς χώρους είναι απαράδεκτες, με πρώτο παράδειγμα το Κέντρο Διαλογής της Αθήνας.

Τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής της πολιτικής είναι τραγικά. Τα ελλείμματα από 1 - 7 - 93 μέχρι σήμερα φτάνουν τα 46 δισ. δραχμές και οι υπηρεσίες προς το λαό είναι κακής ποιότητας. Τα ρουσφέτια και οι "εξυπηρετήσεις" δημιουργούν έντονη ανισοκατανομή του προσωπικού, ο Οργανισμός λειτουργίας παραμένει ο ίδιος από την εποχή της χούντας, με συνέπεια την εφαρμογή αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων εις βάρος των εργαζομένων. Η εικόνα που προσπαθούν να παρουσιάσουν και τα στοιχεία που επικαλούνται διάφοροι κυβερνητικοί παράγοντες, όπως και η πρόταση μετατροπής των ΕΛΤΑ σε Ανώνυμη Εταιρία, με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, που δημοσιεύτηκαν στον Τύπο στις 10 - 7 - 96 μαζί με τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του 1996, κρύβουν ουσιαστικά τα πραγματικά προβλήματα λειτουργίας και ανάπτυξης των ΕΛΤΑ. Αποσιωπάται η εφαρμογή και από τη σημερινή κυβέρνηση μιας πολιτικής, που μεθοδικά και σταθερά στηρίζει ολοένα και περισσότερο τα συμφέροντα των ιδιωτικών εταιριών, οι οποίες ειδικά στο χώρο των νέων υπηρεσιών κυριολεκτικά αλωνίζουν. Και φυσικά όσο δεν παίρνονται μέτρα τέτοια που θα υποστηρίζουν το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, με την ολόπλευρη ανάπτυξη του οργανισμού, θα διευρύνεται η κυριαρχία του ιδιωτικού κεφαλαίου, το οποίο λειτουργεί χωρίς κανένα νομικό πλαίσιο, καταργώντας στην πράξη το μονοπώλιο των ΕΛΤΑ στον τομέα της αλληλογραφίας.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό τι μέτρα πρόκειται να πάρει: α) προκειμένου να λυθούν τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας σε προσωπικό και της κτιριακής υποδομής που συνεχώς οξύνονται, β) για να μπορέσουν οι νέες υπηρεσίες, express, πόρτα - πόρτα, ταχυπληρωμή, ν' αναπτυχθούν και ν' αποδώσουν γ) για ν' αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα της διεύρυνσης της κυριαρχίας των ιδιωτικών εταιριών, καθώς και η ασύδοτη δράση τους με την εφαρμογή ενός συγκεκριμένου νομικού πλαισίου.

Ευρω-πρόστιμο στους ελαιοπαραγωγούς

Δώδεκα δισ. δραχμές συνυπευθυνότητα, κρατά η ΕΕ

Πρόστιμο συνυπευθυνότητας, ύψους περίπου 12 δισ. δραχμών, στο λάδι, επιβάλλει και φέτος η Ευρωπαϊκή Ενωση, λόγω υπέρβασης του κοινοτικού πλαφόν για την περίοδο 1994/'95 και οι Ελληνες ελαιοπαραγωγοί θα εισπράξουν τα μισό από την εξόφληση της επιδότησης.

Την απόφαση για την επιβολή συνυπευθυνότητας πήρε η διαχειριστική επιτροπή ελαιολάδου της ΕΕ στη συνεδρίαση αυτής της βδομάδας, αφού οριστικοποίησε το τελικό ύψος της κοινοτικής παραγωγής λαδιού για τη σοδειά 1994/'95 στους 1.463.228 τόνους, πράγμα που σημαίνει υπέρβαση κατά 8,4% του κοινοτικού πλαφόν, το οποίο είναι 1.350.000 τόνοι. Από την απόφαση αυτή, οι Ελληνες ελαιοπαραγωγοί, που "καρτερούν" να εισπράξουν την εξόφληση της ενίσχυσης για το προϊόν που παρέδωσαν την ελαιοκομική περίοδο 1994/95, θα χάσουν γύρω στις 33 δραχμές το κιλό.Ετσι, η εξόφληση, που αναμένεται να εισπράξουν μέσα στις επόμενες βδομάδες, θα κυμανθεί από 35 μέχρι 37 δραχμές το κιλό, ανάλογα με την ημερομηνία που παραδόθηκαν οι ελιές στα ελαιοτριβεία, αντί των 70 δραχμών το κιλό, που περίμεναν αρχικά.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι και πέρυσι οι ελαιοπαραγωγοί έχασαν γύρω στα 12 δισ. δραχμές για υπέρβαση του κοινοτικού πλαφόν για την περίοδο 1993/'94 και το ίδιο αναμένεται να γίνει και για την ερχόμενη περίοδο. Γεγονός επίσης είναι ότι η απαράδεκτη αυτή κοινοτική απόφαση, εκτός των άλλων, ευνοεί καθαρά τους Ιταλούς και τους Ισπανούς που συνηθίζουν να δηλώνουν πλαστές ποσότητες παραγωγής. Για παράδειγμα, η Ιταλία που έχει τα μισά ελαιόδενδρα σε σχέση με την Ελλάδα δήλωσε για την περίοδο 1994/'95 458.664 τόνους λάδι, ενώ η χώρα μας 389.904 τόνους και η Ισπανία 583.000 τόνους (στις ποσότητες αυτές υπολογίζεται και πυρηνέλαιο).

Αδικη, χαρακτήρισε, με δήλωσή του στο "Ρ", την επιβολή συνυπευθυνότητας ο πρόεδρος της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Ηρακλείου Γιάννης Πυργιαννάκης,τονίζοντας πως πρέπει να γίνει κάποτε αποδεκτό το μέτρο του "πλαφόν" για κάθε χώρα χωριστά: "Πάγιο αίτημά μας είναι, λέει ο συνεταιριστής, κάθε χώρα να έχει το δικό της "πλαφόν" και να πληρώνει μόνο τα δικά της λάθη. Αν δηλαδή η Ελλάδα έχει μια συγκεκριμένη παραγωγή και την υπερβεί, να πληρώσουμε. Αλλά δεν μπορεί η Ελλάδα να πληρώνει λάθη της Ιταλίας, της Ισπανίας ή και άλλων χωρών, όπως θα ήταν λάθος να πληρώνουν οι άλλοι τα δικά μας λάθη". Και συνέχισε: "Δεν μπορεί η Ιταλία να παρουσιάζεται με 458 χιλιάδες τόνους λάδι, όταν στην πραγματικότητα δεν παράγει ούτε το μισό της ποσότητας που δηλώνει. Γιατί αυτή η χώρα να επηρεάζει την κατάσταση σ' ολόκληρη την Ευρώπη; Πρόκειται για μια ενιαία και απαράδεκτη πολιτική που ακολουθούν οι Βρυξέλλες σε βάρος όλων μας".

Τέλος, όσον αφορά την προκαταβολή της ενίσχυσης για την ελαιοκομική περίοδο 1995/'96, αυτή θα αρχίσει να καταβάλλεται μετά τις 16 Οκτώβρη 1996.

ΣΤΕΛΕΧΗ ΕΟΤ
Απειλούν με παραίτηση

Με παραίτηση απειλούν τώρα σύσσωμοι οι διευθυντές και τμηματάρχες στον ΕΟΤ στην περίπτωση που η υπουργός Ανάπτυξης, Β. Παπανδρέου, δεν ανασκευάσει τις αόριστες καταγγελίες που διατύπωσε την περασμένη Δευτέρα κατά των εργαζομένων στον Οργανισμό. Οι τελευταίοι, μετά από χτεσινή σύσκεψη, εκτόξευσαν - για μια ακόμα φορά - ευθείες βολές κατά του γγ του ΕΟΤ, Β. Κουρτέση, για τον τρόπο με τον οποίο δικαιολόγησε το ξήλωμα τεσσάρων ανώτερων στελεχών του ΕΟΤ και αποφάσισαν να προχωρήσουν σε νέα τρίωρη στάση εργασίας την ερχόμενη Δευτέρα 22 Ιούλη από τις 8 μέχρι τις 11 το πρωί.

Συγκεκριμένα, οι υπάλληλοι στον Οργανισμό υποστηρίζουν ότι οι νομιμοποιήσεις αυθαίρετων κτισμάτων είναι απόλυτα νόμιμες,γιατί υπογράφηκαν από τον ίδιο τον γγ και την υπουργό ή τους προκατόχους τους, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις ανανεώσεις συμβάσεων, οι οποίες υπογράφηκαν από όλη την υπηρεσιακή ιεραρχία (εισηγητής, τμηματάρχης, διευθυντής, γενικός διευθυντής, γενικός γραμματέας και υπουργός). Οσον αφορά επίσης την είσπραξη βεβαιωμένων οφειλών, οι ίδιοι επισημαίνουν ότι (όπως το λέει και το όνομά τους) έχουν βεβαιωθεί στα δημόσια ταμεία και συνεπώς η είσπραξή τους έχει να κάνει καθαρά με την Εφορία και όχι με τους αρμόδιους διευθυντές που χορήγησαν τις βεβαιώσεις. Με βάση τις διαπιστώσεις αυτές, οι υπάλληλοι του ΕΟΤ καλούν την υπουργό να ενεργήσει ώστε να αποδοθούν ευθύνες που θα προκύψουν σε κείνους που ανήκουν και όχι σε δίκαιους και άδικους.

Εκρηξη σε πλοίο του Βεντούρη

Μυστηριώδη παραμένουν τα αίτια της ισχυρής έκρηξης, που σημειώθηκε στο υπό κυπριακή σημαία επιβατηγό πλοίο "Αννα V",του εφοπλιστή Α. Βεντούρη,στο λιμάνι της Πάτρας. Συγκεκριμένα, γύρω στις 2 τα ξημερώματα Παρασκευής σημειώθηκε έκρηξη στο μηχανοστάσιο του πλοίου, το οποίο βρισκόταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι της Πάτρας και επρόκειτο να αναχωρήσει στις 8 το πρωί της Παρασκευής για Πρίντεζι.Μέσα σε λίγα λεπτά εισέβαλαν πολλοί τόνοι νερού από το ρήγμα, με συνέπεια το πλοίο να πάρει κλίση 30 μοιρών προς τα δεξιά. Εκείνη τη στιγμή στο πλοίο βρισκόταν μόνο το προσωπικό ασφαλείας (περίπου 20 ναυτικοί Ελληνες και Φιλιππινέζοι), το οποίο αποβιβάστηκε μετά την έκρηξη.

Σύμφωνα με τον α μηχανικό του πλοίου, Ν. Ράμφο,ο οποίος εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στο πλοίο, η έκρηξη ήταν απότομη χωρίς κάποια ένδειξη βλάβης, ενώ ταχύτατα υπήρξε μεγάλη εισροή νερών στο μηχανοστάσιο. Παρ' όλα αυτά, ο έλεγχος των μηχανημάτων, σύμφωνα πάντα με τον Ν. Ράμφο,δεν έδειξε καμία βλάβη. Αργά το απόγευμα από συνεργείο δυτώ, που βούτηξε στην περιοχή, έγινε γνωστό ότι στο πλοίο υπήρχε τρύπα μεγάλου διαμετρήματος στο χώρο πάνω από το μηχανοστάσιο, ένδειξη που ίσως παραπέμπει σε δολιοφθορά. Με δεδομένη ανάλογη κατάσταση σε άλλο πλοίο του Βεντούρη, παλιότερα, οι αρχές κρατούν επιφυλακτική στάση ως προς το τι συνέβη ακριβώς.

Την πλήρωσαν οι "μικροί"

Στα μεσαία και κατώτερα κλιμάκια του προσωπικού της "Ολυμπιακής" "φορτώθηκαν" τελικά οι ευθύνες της δυσλειτουργίας και των καθυστερήσεων στις πτήσεις του εθνικού αερομεταφορέα. Στη χτεσινή της συνεδρίαση, η διοίκηση της ΟΑ αποφάσισε την αντικατάσταση και τοποθέτηση τεσσάρων νέων προσώπων στις θέσεις του γενικού αρχιχειριστή, του γενικού διευθυντή του τομέα προγραμματισμού ιπτάμενων χειριστών, του διευθυντή προγραμματισμού προσωπικού φροντιστών και συνοδών, καθώς και στη Διεύθυνση Ανατολικού Αεροσταθμού Αθηνών. Επίσης, η διοίκηση "εξάντλησε" τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της κατάστασης, στις αμοιβαίες μετακινήσεις ορισμένων μεσαίων και κατώτερων υπαλλήλων. Οι χτεσινές αποφάσεις της επιβεβαιώνουν για μια φορά ακόμη πως ούτε αυτή, αλλά πολύ περισσότερο η κυβέρνηση, είναι διατεθειμένοι ν' αντιμετωπίσουν τα μεγάλα προβλήματα της "Ολυμπιακής". Μάλιστα, οι πρόσφατες καταγγελίες του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, Χ. Καστανίδη και ο θόρυβος που ξεσήκωσαν, αποδεικνύουν εκ των υστέρων, πως στο μόνο που αποσκοπούσαν ήταν να προκαταλάβουν την κοινή γνώμη για την ταλαιπωρία που υφίστανται οι επιβάτες στ' αεροδρόμια, και ν' αποποιηθεί η κυβέρνηση των δικών της ευθυνών.

  • Το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού (ΑΣΕΠ) ανακοίνωσε χτες τα ονόματα των 322 οδηγών που πρόκειται να προσληφθούν στην ΕΘΕΛ. Υπενθυμίζεται πως οι προσλήψεις αυτές είναι οι μισές απ' όσες είχε ζητήσει ο ΟΑΣΑ, και κατά 100 λιγότερες απ' αυτές που είχε εγκρίνει η ίδια η κυβέρνηση.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ