Σάββατο 20 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΛΤΑ
Ανάγκη άμεσων μέτρων

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Τη φθίνουσα πορεία που ακολουθούν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) εδώ και αρκετά χρόνια και κύρια μετά την ένταξη της χώρας μας στην ΕΕ και την υπογραφή της Συνθήκης του Μάαστριχτ, σκιαγραφούν με ερώτησή τους προς τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι βουλευτές του ΚΚΕ Μήτσος Κωστόπουλος και Γεράσιμος Αραβανής και επισημαίνουν ότι όσο δεν παίρνονται μέτρα που θα υποστηρίζουν το δημόσιο και κοινωνικό τους χαρακτήρα θα διευρύνεται η κυριαρχία του ιδιωτικού κεφαλαίου εις βάρος του Οργανισμού.

Οι συνέπειες της πολιτικής της φιλελευθεροποίησης της ταχυδρομικής αγοράς, που εφαρμόζεται σύμφωνα με τις επιταγές της ΕΕ εις βάρος του Οργανισμού γίνονται ολοένα και περισσότερο καθαρές και σε επίπεδο υπηρεσιών αλλά και στο ίδιο το προσωπικό υπογραμμίζουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, και πιο αναλυτικά διαπιστώνουν ότι:

- Νευραλγικές, κερδοφόρες υπηρεσίες όπως τα express και πόρτα - πόρτα, ουσιαστικά έχουν διαλυθεί και δε λειτουργούν.

- Η ταχυπληρωμή, σύγχρονη ηλεκτρονική μονάδα, υπονομεύεται προς όφελος των τραπεζών.

- Η υπηρεσία δεμάτων αδυνατεί ν' ανταποκριθεί στις ανάγκες του κοινού, λόγω όγκου δουλιάς και ελάχιστου προσωπικού.

- Η αστική διανομή της Αθήνας και γενικότερα του Λεκανοπεδίου, δεν ικανοποιείται σε 150 τομείς λόγω έλλειψης προσωπικού. Αυτό έχει ως συνέπεια την εντατικοποίηση της δουλιάς με δεκάδες ώρες τη βδομάδα χωρίς αμοιβή, όπως και τη μη χορήγηση της κανονικής άδειας.

- Είναι σχεδόν ανύπαρκτη η κτιριακή πολιτική, η οποία δεν ακολουθεί κανόνες χωροθέτησης, αλλά κριτήρια και παρεμβάσεις διαφόρων "παραγόντων". Το παράδειγμα της Κηφισιάς αντανακλά αυτή την κατάσταση.

- Οι συνθήκες δουλιάς σε πολλούς χώρους είναι απαράδεκτες, με πρώτο παράδειγμα το Κέντρο Διαλογής της Αθήνας.

Τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής της πολιτικής είναι τραγικά. Τα ελλείμματα από 1 - 7 - 93 μέχρι σήμερα φτάνουν τα 46 δισ. δραχμές και οι υπηρεσίες προς το λαό είναι κακής ποιότητας. Τα ρουσφέτια και οι "εξυπηρετήσεις" δημιουργούν έντονη ανισοκατανομή του προσωπικού, ο Οργανισμός λειτουργίας παραμένει ο ίδιος από την εποχή της χούντας, με συνέπεια την εφαρμογή αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων εις βάρος των εργαζομένων. Η εικόνα που προσπαθούν να παρουσιάσουν και τα στοιχεία που επικαλούνται διάφοροι κυβερνητικοί παράγοντες, όπως και η πρόταση μετατροπής των ΕΛΤΑ σε Ανώνυμη Εταιρία, με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, που δημοσιεύτηκαν στον Τύπο στις 10 - 7 - 96 μαζί με τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα του 1996, κρύβουν ουσιαστικά τα πραγματικά προβλήματα λειτουργίας και ανάπτυξης των ΕΛΤΑ. Αποσιωπάται η εφαρμογή και από τη σημερινή κυβέρνηση μιας πολιτικής, που μεθοδικά και σταθερά στηρίζει ολοένα και περισσότερο τα συμφέροντα των ιδιωτικών εταιριών, οι οποίες ειδικά στο χώρο των νέων υπηρεσιών κυριολεκτικά αλωνίζουν. Και φυσικά όσο δεν παίρνονται μέτρα τέτοια που θα υποστηρίζουν το δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα των ΕΛΤΑ, με την ολόπλευρη ανάπτυξη του οργανισμού, θα διευρύνεται η κυριαρχία του ιδιωτικού κεφαλαίου, το οποίο λειτουργεί χωρίς κανένα νομικό πλαίσιο, καταργώντας στην πράξη το μονοπώλιο των ΕΛΤΑ στον τομέα της αλληλογραφίας.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό τι μέτρα πρόκειται να πάρει: α) προκειμένου να λυθούν τα τεράστια προβλήματα λειτουργίας σε προσωπικό και της κτιριακής υποδομής που συνεχώς οξύνονται, β) για να μπορέσουν οι νέες υπηρεσίες, express, πόρτα - πόρτα, ταχυπληρωμή, ν' αναπτυχθούν και ν' αποδώσουν γ) για ν' αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα της διεύρυνσης της κυριαρχίας των ιδιωτικών εταιριών, καθώς και η ασύδοτη δράση τους με την εφαρμογή ενός συγκεκριμένου νομικού πλαισίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ