«Αυτός που νόμιζε», στο «Πορεία» |
Ο θίασος «Δόλιχος» παρατείνει τις παραστάσεις του έργου «Αυτός που νόμιζε» των Peter Brook / Marie Hlne Estienne, που θα παίζεται (Δευτέρες) στο θέατρο «Πορεία», μέχρι τις 7/2. Το έργο παρουσιάζεται σε μετάφραση Δημήτρη Τάρλοου - Στρατή Πασχάλη, σκηνοθεσία της αυστριακής Renate Jett. Πρόκειται για 17 σύντομα επεισόδια, όπου οι θεατές παρακολουθούν διάφορες εκφάνσεις νευρολογικών δυσλειτουργιών. Οι ηθοποιοί υποδύονται εναλλάξ τους ασθενείς και τους γιατρούς και προσπαθούν να προσεγγίσουν ζητήματα όπως η τρέλα, η αγνωσία, η απελπισία, η μεταφυσική αναζήτηση. Παίζουν: Γρηγόρης Γαλάτης, Βασίλης Καραμπούλας, Μανώλης Μαυροματάκης, Δημοσθένης Παπαδόπουλος, Δημήτρης Τάρλοου.
Στο «Εμπρός», για λίγες παραστάσεις, παρουσιάζεται η «Ελληνική αϋπνία» του Μισέλ Φάις, σε διασκευή - σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη. Οι Αγλαΐα Παππά, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης και Τασία Σοφιανίδου ενσαρκώνουν τους «δαίμονες» της ζωής και της γραφής του Γ.Μ. Βιζυηνού, όπως αυτοί αποτυπώνονται στο θρυμματισμένο καθρέφτη της πεζογραφίας του Φάις. Στη σκηνική μεταφορά ενός αιρετικού κειμένου (που μετεωρίζεται ανάμεσα στο επιστολικό δοκίμιο, στην αντι-βιογραφία και στην έκσταση της ποίησης) συμπράττουν ο Νίκος Ξυδάκης (μουσική), ο Κένυ ΜακΛέλαντ (σκηνικά - κοστούμια), η Αποστολία Παπαδαμάκη (κίνηση) και η Κατερίνα Μαραγκουδάκη (φωτισμοί).
Ο θίασος «Μέθεξη» επαναλαμβάνει στο θέατρο «Εναστρον», για τους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τη σαιξπηρική κωμωδία «Η δωδέκατη νύχτα» σε μετάφραση - διασκευή Κ. Κυριακού και σκηνοθεσία Βασίλη Ρίτσου.
«Ηρθαμε να σε αποχαιρετήσουμε και να σου υποσχεθούμε ότι θα συνεχίσουμε να παλεύουμε στα χνάρια τα δικά σου και τόσων άλλων συντρόφων μας, που έδωσαν τη ζωή τους για τα ιδανικά του σοσιαλισμού, για τους στόχους του κομμουνισμού», σημείωσε ο πρώην δήμαρχος της πόλης Γιώργος Κατημερτζής, μιλώντας εκ μέρους των Κομματικών Οργανώσεων Καισαριανής του ΚΚΕ. Ενώ αναφερόμενος στην αγωνιστική δράση που ανέπτυξε ο Ν. Οικονομίδης μέσα από το ΕΑΜ, στις εξορίες, αλλά και αργότερα ως δημοτικός σύμβουλος Καισαριανής με την παράταξη «Δημοκρατία - Ανοικοδόμηση» και μετέπειτα «Ενωτική Αγωνιστική Πορεία», κατέληξε: «Με την πορεία της ζωής σου, μας δίδαξες πώς να παλεύουμε για το γενικό καλό της εργαζόμενης τάξης, βάζοντας σε δεύτερη μοίρα την προσωπική ευημερία μας».
Στην κηδεία παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Παναγιώτης Μακρής, επίτιμος δήμαρχος Καισαριανής, ο επικεφαλής και δημοτικός σύμβουλος Καισαριανής με την «Ενωτική Αγωνιστική Πορεία» Δημήτρης Αγκαβανάκης, ο Γιώργος Μωραΐτης, επικεφαλής αντιπροσωπείας του «Ριζοσπάστη», ο δήμαρχος Καισαριανής Σπύρος Τσώκας. Στεφάνια έστειλαν η «Σύγχρονη Εποχή», ο «Ριζοσπάστης», ο υπουργός Πολιτισμού Γ. Βουλγαράκης, ο σύλλογος εργαζομένων του δήμου, η «Ενωτική Αγωνιστική Πορεία» κτλ.
Αποχαιρετώντας συγκινημένος τον πατέρα του, ο Σοφοκλής Οικονομίδης μοιράστηκε έναν «έμμετρο» απολογισμό της ζωής, που ο ίδιος ο πατέρας του «σκάλισε» στο χαρτί πριν από λίγα χρόνια:
«...Τώρα που είμαι στα στερνά κι ο νους στα πρωτινά γυρνά / τα βάσανά μου τα θωρώ καθένα κι ένα ανθό / και μα το ναι!... Αν γινότανε να ξαναγεννηθώ / κι ακόμα αν τούτη τη φορά διπλά βασανιζόμουνα / από το ίδιο το στρατί, ξανά θα πορευόμουνα».
Ενα καλαίσθητο ημερολόγιο κυκλοφόρησε η Δημοτική Αγωνιστική Συνεργασία «Πάτρα Μπροστά 2007», με θέμα την ιστορία της αρχαίας Αχαΐας, σε κείμενα - επιμέλεια του Βασίλη Λάζαρη και φωτογραφίες αρχαίων, βυζαντινών, μεταβυζαντινών και νεοτέρων μνημείων και αντικειμένων.
«Στο ημερολόγιο επιχειρείται μια ειδική προσπάθεια να εντοπιστούν μέσα από τοπικά ιστορικά περιστατικά γενικότερες πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στον ελλαδικό χώρο», αναφέρει προλογικά ο Β. Λάζαρης και προσθέτει: «Η Ιστορία της αρχαίας Αχαΐας είναι πολύ πλούσια σε τέτοια περιστατικά - κυρίως της αρχαίας Πάτρας, η γεωγραφική θέση της οποίας της επέτρεπε να δέχεται απ' έξω πολλές επιδράσεις, που στη συνέχεια τις εξέφραζε μέσα από πολύ συγκεκριμένα τοπικά γεγονότα».
Βασικές «πηγές» του ημερολογίου ήταν κείμενα των: Παυσανία, Πολύβιου, Πλουτάρχου, Διοδώρου του Σικελιώτη, και του τοπικού νεότερου ιστορικού Στέφανου Θωμόπουλου.