ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Δεκέμβρη 2009
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΡ' ΟΛΙΓΟΝ ΜΕΤΩΠΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΡΕΝΩΝ
Μιλούν και πάλι για ... ανθρώπινο λάθος

Καταγγελίες για μείωση του προσωπικού στον ΟΣΕ, που έχει επιπτώσεις στην ομαλή διεξαγωγή των δρομολογίων

Με την προκλητική ετυμηγορία του «ανθρώπινου λάθους» σπεύδουν να συγκαλύψουν για μια ακόμα φορά οι αρμόδιοι της κυβέρνησης και του ΟΣΕ τις δικές τους ευθύνες για τον τρόπο λειτουργίας του ελληνικού σιδηρόδρομου, με αφορμή ένα νέο σοβαρό περιστατικό που σημειώθηκε την περασμένη Κυριακή στη σιδηροδρομική γραμμή Σερρών - Δράμας.

Το περιστατικό (παρ' ολίγον σύγκρουση αμαξοστοιχιών) επιχειρήθηκε να κρατηθεί μυστικό από τις διοικήσεις του ΟΣΕ και της ΕΔΙΣΥ (Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής). Ωστόσο, η δημοσιοποίησή του υποχρέωσε τους αρμόδιους να παραχωρήσουν χτες - σχεδόν δύο 24ωρα μετά το συμβάν - έκτακτη συνέντευξη Τύπου. Αφού επιβεβαίωσαν το συμβάν, ανακοίνωσαν ότι ήδη έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα δύο υπάλληλοι του ΟΣΕ (οι σταθμάρχες βάρδιας Σερρών και Δράμας), ενώ έως και τις 4 Γενάρη 2010 θα έχει εκδοθεί και το σχετικό πόρισμα της επιτροπής εμπειρογνωμόνων του ΟΣΕ. Στην ουσία δηλαδή, οι αρμόδιοι του ΟΣΕ, όπως συνηθίζουν, επιχειρούν να επιρρίψουν προκαταβολικά τις ευθύνες στο προσωπικό, θεωρώντας το βασικό υπεύθυνο για το περιστατικό.

Σύμφωνα με την εκδοχή της διοίκησης της ΕΔΙΣΥ, το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ της περασμένης Κυριακής, όταν αμαξοστοιχία ιντερσίτι με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη πήρε εντολή να αλλάξει ράγες στο σταθμό Γαζόρου Σερρών, ώστε να εξυπηρετηθεί και η κυκλοφορία άλλης αμαξοστοιχίας που ερχόταν στην αντίθετη κατεύθυνση με τελικό προορισμό την Κωνσταντινούπολη. Ωστόσο, ο μηχανοδηγός της δεύτερης αμαξοστοιχίας πήρε εντολή από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Σερρών να πραγματοποιήσει ειδική διασταύρωση σε άλλο σταθμό (Φωτολίβου). Ετσι, οι δύο αμαξοστοιχίες βρέθηκαν να κινούνται στην ίδια γραμμή σε αντίθετη κατεύθυνση, χωρίς ευτυχώς να συγκρουστούν.

Σημειώνεται ότι στους σταθμούς Γαζόρος και Φωτολίβος δεν υπάρχει σταθμάρχης και κλειδούχος, αφού οι θέσεις αυτές έχουν καταργηθεί λόγω των γενικότερων περικοπών του ΟΣΕ. Τα τρένα στους δύο αυτούς σταθμούς ακινητοποιούνται και στη συνέχεια μπαίνουν σε παρακαμπτήριο από το προσωπικό του τρένου - από τον ίδιο εργαζόμενο που κόβει και τα εισιτήρια.

Οπως τονίζει στον «Ρ» ο Παναγιώτης Γούσιος, μέλος της διοίκησης της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, στη σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης δεν έχει καν ξεκινήσει το αυτόματο σύστημα τηλεδιοίκησης και παρ' όλα αυτά η διοίκηση του ΟΣΕ στα γενικότερα μέτρα περικοπών κλείνει στη γραμμή αυτή τους ενδιάμεσους σταθμούς, καταργώντας θέσεις προσωπικού, σταθμάρχες κλπ. «Η μείωση προσωπικού σημαίνει ότι είναι κουρασμένο και το προσωπικό που παραμένει. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΟΣΕ χρωστά στο προσωπικό του μόνο στη Θεσσαλονίκη 1.800 μέρες ανάπαυσης», σημειώνει.

Τα αλλεπάλληλα σιδηροδρομικά ατυχήματα - δυστυχήματα (τα τελευταία 5 - 6 χρόνια περισσότερα από 25 με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες, ανάμεσά τους και έξι μηχανοδηγοί), είναι επακόλουθο της εγκληματικής πολιτικής που εφαρμόζεται από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής: Δεν λαμβάνονται μέτρα για την ενίσχυση της ασφάλειας της κυκλοφορίας των τρένων, με την εγκατάσταση ολοκληρωμένων συστημάτων ασφαλείας. Δεν χορηγούνται οι αναπαύσεις και οι άδειες που οφείλονται στο προσωπικό της κίνησης και των σταθμών, ενώ οι διπλοβάρδιες και η καταστρατήγηση των κανονισμών εργασίας έχουν γίνει καθεστώς. Δεν γίνονται οι αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού στους κλάδους αιχμής.

ΔΗΜΟΙ ΕΥΡΥΜΕΝΩΝ - ΚΑΤΩ ΟΛΥΜΠΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
Αποκομμένοι οι κάτοικοι μετά τις κατολισθήσεις

Το κλείσιμο του δρόμου στα Τέμπη προκάλεσε προβλήματα όχι μόνο στους οδηγούς στην Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης, αλλά και στους κατοίκους των γειτονικών δήμων Ευρυμενών και Κάτω Ολύμπου, οι οποίοι είναι αποκομμένοι από την πόλη της Λάρισας και δυσκολεύονται να καλύψουν βασικές ανάγκες τους. Τα προβλήματα αφορούν στην Υγεία, στην εκπαίδευση των παιδιών, στη μεταφορά των απορριμμάτων και γενικότερα στην οικονομική και κοινωνική ζωή.

Συγκεκριμένα:

  • Αρκετοί εργάζονται σε βιομηχανίες και βιοτεχνίες της Λάρισας και ταλαιπωρούνται πολύ για να φτάσουν στη δουλειά τους, χρησιμοποιώντας επικίνδυνους δρόμους, ενώ το κόστος μετακίνησης γίνεται ασύμφορο. Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλοί είναι αυτοί που αναγκάζονται να χρησιμοποιούν ταξί, πληρώνοντας μέχρι και 10 ευρώ μέχρι το σταθμό του ΟΣΕ στη Ραψάνη και άλλα 4 για τα εισιτήρια στο τρένο. Κάποιοι, μάλιστα, πληρώνουν κι άλλο ταξί στη Λάρισα για να φτάσουν μέχρι το χώρο εργασίας.
  • Τα δρομολόγια των ΚΤΕΛ καταργήθηκαν και οι κάτοικοι έχουν αποκλειστεί. Οσον αφορά στα δρομολόγια των τρένων είναι ελάχιστα και σε ώρες που δεν εξυπηρετούν.
  • Πολλοί είναι οι κίνδυνοι για όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα υγείας. Δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στα νοσοκομεία της Λάρισας, ούτε καν στο πλησιέστερο Κέντρο Υγείας που είναι στους Γόννους.
  • Οι αγρότες δεν μπορούν να διαθέσουν τα προϊόντα τους, ενώ τα εφόδια που χρειάζονται στέλνονται μέσω Κοζάνης, αυξάνοντας κατακόρυφα το κόστος. Μένουν χωρίς εφόδια φαρμακεία και καταστήματα.
  • Με το άνοιγμα των σχολείων μετά τις γιορτές, οι μαθητές θα έχουν πρόβλημα μετακίνησης στα σχολεία τους.
  • Τα απορριμματοφόρα δεν μπορούν να προσεγγίσουν τον ΧΥΤΑ Λάρισας και διοχετεύονται μέσω Ελασσόνας, κάνοντας ουσιαστικά ολόκληρο «κύκλο» για να φτάσουν εκεί.

Απέναντι σ' αυτή την κατάσταση κάτοικοι και φορείς των δύο δήμων, απαιτούν την άμεση λήψη μέτρων, όπως έργα και παρεμβάσεις στους επαρχιακούς δρόμους Ιτέα - Ραψάνη και Πυργετός - Κρανιά - Καλλιπεύκη για την ασφαλή διέλευσή τους. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χρήση του δρόμου Ιτέα - Ραψάνη, τις τελευταίες μέρες ανάδειξε και την επικινδυνότητά του. Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σ' αυτό το λίγο χρονικό διάστημα ένα αυτοκίνητο βγήκε εκτός δρόμου και άλλα δύο συγκρούστηκαν μεταξύ τους. Ζητούν, επίσης, περισσότερα δρομολόγια τρένων.

Βεβαίως, ακόμα κι αυτά τα μέτρα αν ληφθούν, μπορεί να αμβλύνουν ως ένα βαθμό τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όμως, δε δίνουν οριστική λύση στην έλλειψη εναλλακτικής ασφαλούς και άνετης μετακίνησης, αναδεικνύοντας, ακόμα μία φορά, τις εγκληματικές ευθύνες των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ , που από τη μια δε φρόντισαν για την ανάπτυξη των οδικών αξόνων και του σιδηρόδρομου και από την άλλη παραχώρησαν τους δρόμους, με τη ληστρική μέθοδο της παραχώρησης, στους ιδιώτες μεγαλοεργολάβους.

Ενα πιάτο φαΐ...

«

Ενα πιάτο φαγητό για όλους», είναι το ...όραμα Εκκλησίας και Δήμου Αθηναίων, που υπέγραψαν χτες μνημόνιο συνεργασίας και «ιερής συμμαχίας» για την ανακούφιση ευπαθών ομάδων, όπως άποροι, άστεγοι, κακοποιημένες γυναίκες και χρήστες ναρκωτικών ουσιών. Και το «σέρβιραν» με περίσσια πρόκληση, θέλοντας να δείξουν, δήθεν, ότι υπάρχουν κάποιοι που ενδιαφέρονται γι' αυτούς τους ανθρώπους. Αν, λοιπόν, το όραμα του δημάρχου, Ν. Κακλαμάνη, και του αρχιεπισκόπου Αθηνών, Ιερώνυμου, είναι η ανακούφιση των απόρων με ένα πιάτο φαΐ, των αστέγων με ένα προσωρινό κατάλυμα, η ανάγκη των απόρων είναι η δυνατότητα να επιβιώνουν οι ίδιοι αξιοπρεπώς, των αστέγων να κοιμούνται σε χώρο που αξίζουν και μπορούν να συντηρούν.

Αυτήν την ανάγκη, δεν μπορεί να καλύψει καμία «φιλανθρωπία» που εκδηλώνεται στο πλαίσιο ενός συστήματος που το ίδιο είναι η αιτία για την ανέχεια, τη φτώχεια, την εξαθλίωση, την ανεργία, αφού βασίζεται στην ανθρώπινη εκμετάλλευση για να μπορεί να επιβιώνει και να ισχυροποιείται. Στο πλαίσιο αυτής της ανάγκης του συστήματος, εντάσσονται τέτοιες και άλλες πρωτοβουλίες που έχει λάβει κατά καιρούς ο Δήμος Αθηναίων, όπως, για παράδειγμα, το Κοινωνικό Παντοπωλείο (για την ...αντιμετώπιση της ακραίας φτώχειας), το Κοινωνικό Φαρμακείο (για την παροχή φαρμάκων σε άτομα που ζουν σε απόλυτη εξαθλίωση), την Αθηναϊκή Αγορά (για το ντύσιμο απόρων και μάλιστα με περισσευούμενα επώνυμα ρούχα, όπως προκλητικά και χυδαία είχε επισημανθεί από χείλη της Διοίκησης του Δήμου). Πρωτοβουλίες που όχι μόνο δεν απέφεραν αποτέλεσμα, αλλά αντίθετα συντηρούν την ανέχεια και την εξαθλίωση, ενώ εξιλεώνουν το σύστημα και την πολιτική που τις αναπαράγει.

Ετσι, χτες, με έπαρση, ανακοινώθηκε η έναρξη λειτουργίας του πρώτου ξενοδοχείου των φτωχών στην Αθήνα, μέσα στο 2010. «Δε θα είναι μεγάλης δυναμικότητας, αλλά θα είναι μια αρχή», είπε ο Ν. Κακλαμάνης. Τι κι αν ο ίδιος στηρίζει την κυρίαρχη πολιτική, τόσο σε κεντρικό επίπεδο, όσο και στο δήμο, που θέλει τα λαϊκά στρώματα να επιβαρύνονται συνεχώς με χαράτσια για υπηρεσίες που «απολαμβάνουν», προωθώντας στην ανταποδοτικότητα και την ιδιωτικοποίηση; Στόχος είναι να εξυπηρετήσουμε τον συνάνθρωπο που υποφέρει...


Χ. Δ.

Ενίσχυση δρομολογίων

Σε νέα ενίσχυση των δρομολογίων στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη προχωρά από σήμερα η διοίκηση της «ΤΡΑΙΝΟΣΕ», με την προσθήκη βαγονιών και στις αμαξοστοιχίες ιντερσίτι που εκτελούν το συγκεκριμένο δρομολόγιο, προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες μετακίνησης που προέκυψαν μετά την αποκοπή του εθνικού οδικού δικτύου στο ύψος των Τεμπών.

Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» εξετάζει όλα τα επιμέρους στοιχεία για το χρόνο, το κόστος και τις δυνατότητες, ώστε, αν παραστεί ανάγκη, να αξιοποιηθεί η μέθοδος των κυλιόμενων αυτοκινητοδρόμων (αυτοκινηταμαξών), προκειμένου οι πλατφόρμες αυτές να μεταφέρουν φορτηγά ή λεωφορεία από τη Θεσσαλονίκη στη Λάρισα και να αποφεύγονται έτσι οι εναλλακτικές διαδρομές που χρησιμοποιούνται σήμερα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ