ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 7 Μάη 1998
Σελ. /36
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΣΕ
Απορρίπτουν τα καταστροφικά κυβερνητικά σχέδια

Απεργιακές κινητοποιήσεις, σε συντονισμό με τις άλλες Ομοσπονδίες στις ΔΕΚΟ και τη ΓΣΕΕ, αποφάσισε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών

Ανάστατοι είναι οι 11.500 σιδηροδρομικοί, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει ολοταχώς στην εφαρμογή των σχεδίων της για τη συρρίκνωση και του ξεπούλημα του ΟΣΕ και την ανατροπή των εργασιακών τους σχέσεων.

Σε χτεσινή της συνεδρίαση η διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), απέρριψε το 5ετές "επιχειρηματικό σχέδιο του ΟΣΕ" που ενέκρινε χτες η κυβέρνηση και αποφάσισε να προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις, σε συντονισμό με τις άλλες Ομοσπονδίες στις ΔΕΚΟ και τη ΓΣΕΕ. Τα μέλη της διοίκησης, εξουσιοδότησαν το προεδρείο της ΠΟΣ ν' αναλάβει πρωτοβουλίες για το συντονισμό της δράσης και να ορίσει τις ημερομηνίες, αλλά και τις μορφές των απεργιακών κινητοποιήσεων. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει συντονισμός με τις άλλες ΔΕΚΟ, η διοίκηση της Ομοσπονδίας αποφάσισε να κηρύξει απεργιακές κινητοποιήσεις, με στόχο την προάσπιση των συμφερόντων των σιδηροδρομικών, αλλά και των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε χτες η ΠΟΣ, καταγγέλλει ότι το "επιχειρηματικό σχέδιο" που εκπόνησε η εταιρία "ΠΛΑΝΟΣΕ" κατ' εντολή της κυβέρνησης έναντι εκατοντάδων εκατομμυρίων δραχμών, έχει μοναδικό στόχο τη συρρίκνωση των ελληνικών σιδηροδρόμων και την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, με ανοιχτά τα ενδεχόμενα να απολυθεί προσωπικό και να κλείσουν γραμμές. Το σχέδιο αυτό - επισημαίνει η ΠΟΣ - απορρίπτεται και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει βάση διαλόγου για τους εργαζόμενους.

Σημειώνεται ότι ανάμεσα στα άλλα, το "επιχειρηματικό σχέδιο του ΟΣΕ", προβλέπει: Την κατάργηση πολλών γραμμών (Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, Κυπαρισσίας - Πύργου - Πάτρας, Βόλου - Πλαιοφάρσαλου κ.ά.). Την εκχώρηση γραμμών με τουριστικό ενδιαφέρον (οδοντωτός Καλαβρύτων, τρενάκι Πηλίου, γραμμή Νέστου) σε ιδιώτες ή στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, χωρίς να αποκλείεται η εκχώρηση και άλλων γραμμών, με καθαρά εμπορικό ενδιαφέρον. Τη μείωση του προσωπικού κατά 2.500 άτομα και τη σύσταση θυγατρικών, μέσα από τις οποίες θα κατακερματιστεί ο ΟΣΕ και θα εκχωρηθεί στους ιδιώτες το "φιλέτο" του έργου του.

Στο μεταξύ η κυβέρνηση, με στόχο να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους και να κάμψει το αγωνιστικό τους φρόνημα, με δηλώσεις της υπουργού Ανάπτυξης Β. Παπανδρέου ...διαμηνύει ότι "θα είναι πολύ πιο αποφασιστική" στην εφαρμογή των σχεδίων της στον ΟΣΕ και τις άλλες ΔΕΚΟ, σε σύγκριση με τους χειρισμούς της στην "Ολυμπιακή Αεροπορία".

Ο Σωτ. Ραυτόπουλος,αντιπρόεδρος της ΠΟΣ και εκπρόσωπος της ΔΕΣΚ (υποστηρίζεται από την ΕΣΑΚ) καταγγέλλει ότι ο τετραπλός στόχος της κυβέρνησης για τον ΟΣΕ είναι: Να μειωθεί το προσωπικό από 12.000 σε 9.500, να συρρικνωθεί το δίκτυο με το κλείσιμο γραμμών, να ξεπουληθούν δραστηριότητες μέσω των θυγατρικών και να ανατραπούν πλήρως οι εργασιακές σχέσεις. Επισημαίνει ότι κανένας εργαζόμενος δε θα πρέπει να τρέφει πλέον αυταπάτες για τις προθέσεις της κυβέρνησης να ξεπουλήσει και τους ελληνικούς σιδηροδρόμους και καλεί όλους τους σιδηροδρομικούς να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους και να μην επιτρέψουν υπαναχωρήσεις και συμβιβασμούς. Στο ΔΣ της ΠΟΣ, εισηγήθηκε να συγκληθούν συσκέψεις με τα πρωτοβάθμια σωματεία και να διοργανωθούν απεργιακές συγκεντρώσεις σ' όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο.

ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
Αλλότρια συμφέροντα υπηρετεί η κυβέρνηση

Μόνο "αλλότρια συμφέροντα" υπηρετεί η κυβέρνηση με τους χειρισμούς της για την "Ολυμπιακή Αεροπορία". Στην κατεύθυνση αυτή εντάσσεται και η "μαύρη προπαγάνδα" σε βάρος του εθνικού αερομεταφορέα, που έχουν εξαπολύσει μήνες τώρα, με δηλώσεις τους εντός και εκτός Ελλάδας, οι υπουργοί Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου,Εξωτερικών Θ. Πάγκαλος και Μεταφορών Τ. Μαντέλης.

Τα παραπάνω κατήγγειλαν σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι της Ενωσης Τεχνικών Εναέριων Μεταφορών - Πτυχιούχων (ΕΤΕΜ - Π), με την επισήμανση ότι κυβέρνηση και διοίκηση μεθοδευμένα "σαμποτάρουν" τη λειτουργία της ΟΑ, έχοντας προαποφασίσει την εκχώρηση παραγωγικών δραστηριοτήτων της εταιρίας σε ιδιώτες. Υπογράμμισαν ότι στόχος της "μαύρης προπαγάνδας" είναι η απαξίωση του εθνικού αερομεταφορέα και η πώλησή του στο "στρατηγικό επενδυτή" σε εξευτελιστικό τίμημα. Οσον αφορά το νέο νόμο "περί εξυγίανσης", τον χαρακτήρισαν "ψευδεπίγραφο και εισπρακτικό", τονίζοντας ότι με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, στο Διεθνές Γραφείο Εργασίας και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα επιδιώξουν την ακύρωση των "αντισυνταγματικών διατάξεων", που αφορούν τις αλλαγές στις εργασιακές σχέσεις και τη μείωση των αποδοχών.

Παράλληλα, ανακοίνωσαν ότι θα καταθέσουν μηνυτήρια αναφορά κατά του υπουργού Μεταφορών - Επικοινωνιών Τ. Μαντέλη και κατά παντός υπευθύνου, που με δηλώσεις, πράξεις ή παραλείψεις έβλαψαν την εμπορική αξιοπιστία του εθνικού αερομεταφορέα το τελευταίο διάστημα, προκαλώντας οικονομική ζημιά εκατοντάδων εκατομμυρίων δραχμών κάθε μέρα, λόγω των ματαιώσεων και των συγχωνεύσεων στις πτήσεις. Κατήγγειλαν ότι για τη σημερινή κατάσταση της ΟΑ, την αποκλειστική ευθύνη φέρουν όλες οι κυβερνήσεις και οι διορισμένες διοικήσεις και όχι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι αν και είναι το "πιο πολύτιμο... περιουσιακό στοιχείο της εταιρίας", είναι οι μόνοι που χτυπήθηκαν και πάλι με το νέο νόμο. Στο σημείο αυτό ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι τα έξι δισεκατομμύρια που κόβει η κυβέρνηση από το επίδομα τροφής των εργαζομένων, τα δίνει απλόχερα σε "συμβούλους", που δε χρειάζεται η εταιρία!

Οπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη, σήμερα η ΟΑ δαπανά περισσότερα από 42 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο για τις γενικές επισκευές κινητήρων σε ξένα επισκευαστικά κέντρα, ενώ οι εργασίες αυτές θα μπορούσαν να γίνονται στην Ελλάδα από τους τεχνικούς της ΟΑ με μισό κόστος. Αυτό δε γίνεται, επειδή δεν υπάρχει το αναγκαίο τεχνικό προσωπικό (την τελευταία 10ετία μειώθηκε κατά 30%), ούτε έχουν γίνει οι αναγκαίες επενδύσεις υποδομής στην Τεχνική Διεύθυνση. Για τις ελλείψεις τεχνικών ειπώθηκε ότι μόνο το τελευταίο τρίμηνο, με την εξαγγελία των κυβερνητικών μέτρων, αποχώρησε μεγάλος αριθμός έμπειρων τεχνικών, με επακόλουθο να λειτουργούν σήμερα περιφερειακά αεροδρόμια με μόνο έναν τεχνικό (Κέρκυρα). Λόγω της έλλειψης προσωπικού, υπογράμμισαν οι εκπρόσωποι της ΕΤΕΜ - Π, η ΟΑ δεν αναλαμβάνει τεχνικές εργασίες αεροπλάνων ελληνικών και ξένων αεροπορικών εταιριών (εφτά εταιρίες υπέβαλαν αιτήσεις το 1997), που θα της επέφεραν ετήσια έσοδα άνω των 7,5 δισ. δραχμών!

Καταλήγοντας, υπογράμμισαν ότι η ΟΑ έχει μέλλον και αυτό θα το εξασφαλίζουν οι εργαζόμενοι, ενώ κάλεσαν την κυβέρνηση να αποδείξει με τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, προοπτικής και ανάπτυξης, ότι "δεν υπηρετεί αλλότρια συμφέροντα".

ΔΕΚΟ
Στα ύψη οι αποδοχές των στελεχών

Παραπλανητική αποδεικνύεται η εικόνα για τους μισθούς των στελεχών στις ΔΕΚΟ, που είχε παρουσιάσει προ τριμήνου ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Γ. Παπαντωνίου στη Βουλή. Μετά το βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Β. Κεδίκογλου,ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ, έδωσε χθες στη δημοσιότητα, προφανώς για δικούς του λόγους, τις αποδοχές μερικών στελεχών σε ΔΕΚΟ και τράπεζες.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Γ. Μανώλης:

  • Στον ΟΤΕ,οι αμοιβές προέδρου, διευθύνοντα συμβούλου και γενικών διευθυντών αντίστοιχα, κατά τον Γ. Παπαντωνίου,είναι 1.375.000 δρχ., 1.700.000 δρχ. και 1.360.000 δρχ..Οι πραγματικές αμοιβές κατά τον Γ. Μανώλη είναι για τον πρόεδρο 1.375.000 δρχ. και μια Εμπορική Κάρτα 400.000 δρχ. και τα έξοδα παραστάσεων στα συμβούλια. Για τον διευθύνοντα σύμβουλο 5.000.000 δρχ. και Εμπορική Κάρτα 400.000 δρχ. και έξοδα παραστάσεων.Για τους γενικούς διευθυντές 1.360.000 δρχ. και Εμπορική Κάρτα 400.000 δρχ. και αμοιβές για τη συμμετοχή τους στα ΔΣ και αμοιβές για τη συμμετοχή τους σε δυο έως έξι θυγατρικές του ΟΤΕ, καθώς και αμοιβές από υπηρεσιακά συμβούλια και επιτροπές προμηθειών.
  • Στα ΕΛΤΑ ο πρόεδρος επίσημα αμείβεται με 378.000 δρχ. και σύνταξη.Οι πραγματικές αμοιβές είναι για τον πρόεδρο 1.200.000 δρχ. και έξοδα παραστάσεων.Για τον διευθύνοντα σύμβουλο 1.900.000 δρχ. και έξοδα παραστάσεων.Για τους γενικούς διευθυντές 1.100.000 δρχ. και 50.000 δρχ. ταξί και 50.000 δρχ. έξοδα παραστάσεων στο ΔΣ.
  • Στους ΗΣΑΠ οι επίσημες αμοιβές είναι για τον πρόεδρο 319.140 δρχ..Οι πραγματικές αμοιβές είναι για τον πρόεδρο 1.300.000 δρχ. και έξοδα παραστάσεων στα ΔΣ και στις επιτροπές και η αμοιβή από τη θέση του αντιπροέδρου στον ΟΑΣΑ. Για τον διευθύνοντα σύμβουλο 1.800.000 δρχ. και έξοδα παραστάσεων στα ΔΣ και στις επιτροπές.
  • Στα ΗΛΠΑΠ,επίσημα ο πρόεδρος αμείβεται με 269.140 δρχ..Οι πραγματικές αμοιβές είναι, για τον πρόεδρο 1.200.000 δρχ. και έξοδα παραστάσεων στο ΔΣ 130.000 δρχ..Για τον διευθύνοντα σύμβουλο είναι 1.800.000 δρχ. και έξοδα παραστάσεων στο ΔΣ 130.000 δρχ..
  • Στον ΟΣΕ,οι αμοιβές κατά τον Γ. Παπαντωνίου είναι για τον πρόεδρο 340.584 δρχ. και για τον διευθύνων σύμβουλο 656.165 δρχ..Οι πραγματικές αμοιβές κατά τον Γ. Μανώλη,είναι για τον πρόεδρο 1.200.000 δρχ. και έξοδα παραστάσεων και εκτός έδρας. Για τον διευθύνοντα σύμβουλο είναι 3.500.000 δρχ. και έξοδα παραστάσεων, εκτός έδρας.Για τον "διευθύνων σύμβουλο έργο ΟΣΕ" είναι 3.800.000 δρχ..

Τέλος, ο γγ της ΓΣΕΕ αναφέρεται σε μισθούς και άλλες αμοιβές που έχουν οι επικεφαλής τραπεζών και ασφαλιστικών εταιριών που ελέγχονται από το δημόσιο, που είναι της τάξης των αρκετών εκατομμυρίων δραχμών το μήνα.

ΑΡΘΡΟ} Χρειαζόμαστε επενδύσεις ζωής και όχι θανάτου

Εχουν πράγματι θράσος, όσοι βγαίνουν σήμερα και ζητούν να καταργηθούν και οι όποιοι ελάχιστοι περιορισμοί υπάρχουν στην ασύδοτη δράση των βιομηχάνων σε βάρος του περιβάλλοντος και της υγείας των κατοίκων. Γιατί σήμερα, με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε βάρος του περιβάλλοντος, αν μπορούμε να μιλάμε για το ποιοι νόμοι ή Προεδρικά Διατάγματα πρέπει να καταργηθούν και με ποια να αντικατασταθούν, αυτό πρέπει να γίνεται μόνο προς μία κατεύθυνση: Να μιλάμε για νόμους και Προεδρικά Διατάγματα, που θα ενισχύουν, θα προτρέπουν την ανάπτυξη της βιομηχανικής παραγωγής, με σύγχρονη τεχνολογία, με παράλληλη προστασία του εργασιακού και γενικότερουπεριβάλλοντος.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας, η σύγχρονη επιστήμη, έχει φτάσει σε τέτοια επίπεδα που μπορεί να αναπτυχθεί μια βιομηχανία με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος και με πολλές θέσεις εργασίας.

Αυτό όμως για να γίνει χρειάζονται επενδύσεις και πρέπει κάποιος να τις κάνει. Η μέχρι τώρα εμπειρία μας δείχνει ότι σχεδόν ποτέ αυτοί που επένδυαν δεν φρόντιζαν παράλληλα και το περιβάλλον. Το παράδειγμα του Θριάσιου μάς αποδεικνύει με στοιχεία ότι έτσι ήταν μέχρι σήμερα.

Πήραν τη γη, έφεραν τη ρύπανση

Το πρώτο εργοστάσιο που εγκαταστάθηκε στην περιοχή της Δυτικής Αττικής και συγκεκριμένα στην Ελευσίνα, ήταν το σαπωνοποιείο του Χαριλάου το 1875. Το 1904 ιδρύεται η πρώτη Βιομηχανία Τσιμέντου σε όλη την Ελλάδα από την εταιρία "Χατζηκυριάκου Ζαχαρίου", που μετέπειτα έγινε η γνωστή ΤΙΤΑΝ. Τη μεταπολεμική περίοδο και κυρίως την περίοδο 1950 - 1967 άρχισε η μαζική εγκατάσταση βιομηχανιών, ιδρύονται τα "Διυλιστήρια Ασπροπύργου", η "Πετρογκάζ", η "Χαλυβουργική", η "Τσιμεντοβιομηχανία Χάλυψ", τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενώ επεκτείνονται η Τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ και η ΒΟΤΡΥΣ. Την περίοδο της χούντας, οι νέες διάσπαρτες εγκαταστάσεις βιομηχανιών συνεχίζονται. Ιδρύεται η ΠΕΤΡΟΛΑ και τα ναυπηγεία Ελευσίνας. Μέχρι το 1980 και μετά επεκτείνονται οι παράκτιες κυρίως βιομηχανίες με επιχωματώσεις στη θάλασσα. Από το 1980 και μετά υπάρχει μια κάμψη εγκατάστασης μεγάλων δραστηριοτήτων με μοναδικές εξαιρέσεις, τις επεκτάσεις των δύο Διυλιστηρίων παρά τις αντιδράσεις του Δήμου και των φορέων στη μια τουλάχιστον περίπτωση.

Σήμερα, το Θριάσιο Πεδίο συγκεντρώνει μια πάρα πολύ μεγάλη βιομηχανική δραστηριότητα, από περίπου 1.000 μεγάλες, μικρές και μεσαίες μονάδες, μερικές από τις οποίες είναι οι μεγαλύτερες της χώρας (Διυλιστήρια, Τσιμεντοβιομηχανίες, Χαλυβουργίες και Ναυπηγεία).

Οι επιπτώσεις στο περιβάλλον από την αλόγιστη εγκατάσταση των βιομηχανικών μονάδων και την ασυδοσία των βιομηχάνων είναι τραγικές για την περιοχή. Για τη ρύπανση του περιβάλλοντος σε ποσοστό πάνω από 80% ευθύνεται η βιομηχανική δραστηριότητα. Σύμφωνα με στοιχεία του 1993, στο Θριάσιο εκλύεται κάθε χρόνο το 32,9% του καπνού ολόκληρης της Αττικής, το 83,9% των αιωρουμένων σωματιδίων, το 46,8% των οξειδίων του αζώτου, το 67,2% του διοξειδίου του θείου και το 23,7% των υδρογονανθράκων! Το 20% των λυμάτων του αποχετευτικού αγωγού της Αθήνας εισέρχεται στον κόλπο της Ελευσίνας.

Θέλουν ελαστικά τα πάντα

Το Προεδρικό Διάταγμα του 84/84 προσπαθούσε να βάλει ένα φραγμό σ' αυτή την ασυδοσία. Στην περιοχή του Θριάσιου αναπτύχθηκαν αγώνες για την προστασία του περιβάλλοντος. Μάλιστα, ζητούσαμε να χαρακτηριστεί κορεσμένη περιοχή από βιομηχανίες. Ποτέ κανέναν μέχρι σήμερα δεν εμπόδισε το Προεδρικό Διάταγμα να επενδύσει (εκτός από την επιδιωκόμενη μεγάλης έκτασης επέκταση της ΠΕΤΡΟΛΑ). Το ατύχημα του 1993 που χάθηκαν 14 ζωές αποδεικνύει πόσο δίκιο είχαμε. Η μείωση της βιομηχανικής παραγωγής στην περιοχή δεν έγινε γιατί υπήρχε το Προεδρικό Διάταγμα. Αντίθετα, εάν ο ΤΙΤΑΝ ακολουθούσε το Προεδρικό Διάταγμα θα είχε αύξηση των θέσεων εργασίας το ίδιο και η Χαλυβουργική και τα Ναυπηγεία.

Το πρόβλημα ήταν και είναι ότι τα χρήματα για προστασία του περιβάλλοντος οι βιομήχανοι τα θεωρούν ζημιά και μείωση των κερδών τους.Παρ' όλο που γνωρίζουν ότι μια βιομηχανία που λειτουργεί, προστατεύοντας το περιβάλλον στο απώτερο μέλλον θα έχει πρόσθετα κέρδη.

Ο δεύτερος σοβαρός παράγοντας είναι η πολιτική που χαράζεται για τη βιομηχανική παραγωγή στη χώρα μας. Αυτή η πολιτική, που καθοδηγείται από την ΕΕ, έδωσε τη δυνατότητα να κτίσουν βιομηχανίες, τσιμεντάδικα και χαλυβουργικές στο εξωτερικό και μειώθηκαν στο ελάχιστο στη χώρα μας οι θέσεις εργασίας. Η ενασχόληση κάποιων με το Προεδρικό Διάταγμα 84/84 δεν έχει σχέση με την ανάπτυξη της βιομηχανίας στην Αττική. Αντίθετα, έχει να κάνει με την υποβάθμισή της. Γιατί εάν υπήρχε πολιτική ανάπτυξης της βιομηχανίας, τότε, σε καμιά περίπτωση σήμερα δε θα μπορούσε να αναπτυχθεί βιομηχανία χωρίς προστασία του περιβάλλοντος στην Αττική. Αυτό όσοι το σκέπτονται, μάλλον από σκοπιμότητα κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν.

Δε λένε την αλήθεια και δε θέλουν να αντιμετωπίσουν την πραγματικότητα. Θέλουν να προωθήσουν την πολιτική της ΕΕ στη χώρα μας και αυτός είναι ο λόγος που θέλουν να καταργηθεί το Προεδρικό Διάταγμα 84/84.

Η ΕΕ θέλει η βιομηχανική παραγωγή στη χώρα μας να είναι περιοδική και να μεταλλάσσεται ανάλογα με τα σχέδια των πολυεθνικών και εφόσον κάθε προϊόν θα παράγεται σε ευκαιριακή βάση δε θα πρέπει να υπάρχει κανένα εμπόδιο νόμων, Προεδρικών Διαταγμάτων κλπ. για την προστασία του περιβάλλοντος.Το πιο ουσιαστικό είναι ότι όλα αυτά θα γίνονται, υποτίθεται, για να αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της ανεργίας. Και εδώ θα υπάρχουν τα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης που θα βοηθούν με περιοδικούς εργαζόμενους -απασχολήσιμους. Οι πολυεθνικές για να επενδύσουν δε θέλουν κανένα εμπόδιο. Σήμερα το Προεδρικό Διάταγμα θέλει επικαιροποίηση, να δούμε τι έχουμε στην Αττική, τι πρέπει να αναπτυχθεί και ανάλογα να προσαρμόσουμε και να υπάρξουν νόμοι που θα περιορίζουν την ασυδοσία και θα προστατεύουν το εργασιακό και το γενικό περιβάλλον.

Αντώνης ΧΟΡΟΖΑΝΗΣ

Νομαρχιακός σύμβουλος, επικεφαλής της ΝΑΣ στη Δυτική Αττική

Και ιδιωτικό αεροδρόμιο!

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα θα λειτουργήσει ιδιωτικό αεροδρόμιο! Σύμφωνα με δηλώσεις του υπευθύνου της "Εταιρείας Αεροδρομίου Μετεώρων ΑΕ", Γ. Ρήγα, το ιδιωτικό αεροδρόμιο που θα λειτουργήσει στην περιοχή των Τρικάλων είναι πλέον πραγματικότητα, καθώς - όπως είπε - τις προσεχείς μέρες θα υπάρξει από το αρμόδιο υπουργείο έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, που θα επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών αεροδρομίων στη χώρα μας.

Μάλιστα, στο τέλος του μήνα, οι ιθύνοντες της εταιρίας θα έχουν συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό Τ. Μαντέλη,για το συγκεκριμένο θέμα.

Ως γνωστόν μέχρι τώρα δεν υπάρχει στην Ελλάδα ειδικό νομοθετικό πλαίσιο που να επιτρέπει την ίδρυση ιδιωτικών αεροδρομίων. Ομως, φαίνεται ότι στη λογική της "ιδιωτικοποίησης των πάντων", που ακολουθεί η "εκσυγχρονιστική" κυβέρνηση Σημίτη - και μετά την επιχείρηση "εξυγίανσης" και ξεπουλήματος της "Ολυμπιακής" - θ' αλλάξει και το νομοθετικό πλαίσιο.

Το ιδιωτικό αεροδρόμιο στα Τρίκαλα - η χρηματοδότηση του οποίου και το σχέδιο κατασκευής (Master Plan) είναι ήδη έτοιμα και μπορούν να τεθούν άμεσα σε εφαρμογή - αποσκοπεί, σύμφωνα με την οικονομοτεχνική μελέτη της εταιρίας, στην προώθηση των αγροτικών προϊόντων, μέσω ενός σύγχρονου σταθμού διακίνησης, στις αγορές της Κεντρικής Ευρώπης!

Εκτός του γεγονότος ότι η λειτουργία ιδιωτικού αεροδρομίου στη χώρα μας δεν επιτρέπεται μέχρι στιγμής από τη νομοθεσία - κι ενώ στα Τρίκαλα υπάρχουν αντιδράσεις και κάποιοι μιλούν για "εισβολή" ξένων πολυεθνικών - ξενίζει και ο ισχυρισμός για τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων με αεροπλάνα, όταν η γενικότερη πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης στοχεύει στη συρρίκνωση της αγροτικής παραγωγής και του αγροτικού πληθυσμού στην Ελλάδα. Τι αγροτικά προϊόντα θα μεταφέρουν από το ιδιωτικό αεροδρόμιο τ' αεροπλάνα;

ΑΛΕΚΑ ΠΑΠΑΡΗΓΑ
Αγώνας όλων σε όλη την Ελλάδα

Απαντώντας η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Αλέκα Παπαρήγα, σε ερώτηση για τα κυβερνητικά σχέδια συρρίκνωσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, τόνισε: "Ο ΟΣΕ αυτή τη στιγμή μπαίνει στη λαιμητόμο. Τα σχέδια είναι τα εξής: Τους μεγάλους δρόμους, τους εμπορικούς και τους διεθνείς, που συνδέουν την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη και ενδεχόμενα άλλα κέντρα, κυριολεκτικά θα τους ξεπουλήσουν και θα πληρώσουν κατ' αρχήν οι 2.500 εργαζόμενοι, αλλά και όλος ο ελληνικός λαός. Μετά θα αφήσουν ένα υπόλοιπο καχεκτικό δίκτυο σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, που όλο και θα συρρικνώνεται. Ετσι, οι κάτοικοι της Πελοποννήσου, των χωριών της Μακεδονίας, που σήμερα εξυπηρετούνται - όπως εξυπηρετούνται - δε θα έχουν ούτε αυτό το μεταφορικό μέσον. Πιστεύουμε ότι ο ΟΣΕ μπορεί να γίνει στην Ελλάδα ένα από τα πιο κυρίαρχα μέσα μεταφοράς, επικοινωνίας και συγκοινωνίας. Η Ελλάδα είναι μικρή σε έκταση. Ενα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να εξυπηρετήσει και εμπορεύματα και ανθρώπους. Αλλά δεν το θέλουν αυτό. Ο,τι παράγει κέρδος θα το πουλήσουν. Ο,τι έχει κοινωνικό κόστος θα το συρρικνώσουν. Αρα, αγώνας και πάλι αγώνας όλων, σε όλη την Ελλάδα".

Ιδια συνταγή και στα ΕΛΤΑ

Εργασιακές σχέσεις "λάστιχο" και άνοιγμα του δικτύου του σε ιδιωτικούς ανταγωνιστικούς φορείς είναι οι δύο κεντρικές ιδέες που διαπερνούν το νέο Επιχειρησιακό Σχέδιο των ΕΛΤΑ. Το "Σχέδιο" συζητιέται σήμερα σε ευρεία υπουργική σύσκεψη στο ΥΠΕΘΟ, με τη συμμετοχή των υπουργών Γ. Παπαντωνίου, Τ. Μαντέλη, Χρ. Πρωτόπαππα, Μ. Παπαϊωάννου και του διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛΤΑ Π. Κυριακόπουλου.

Και σε αυτήν την περίπτωση, η "λύση" αναζητιέται στη μείωση του εργατικού κόστους, με την κατάργηση του οχτάωρου και του πενθήμερου, την πρόσληψη προσωπικού "δεύτερης κατηγορίας", που θα στοιχίζει φθηνότερα, και τη στελέχωση του Οργανισμού με 60 στελέχη από την ελεύθερη αγορά, προς αντικατάσταση όσων στελεχών δεν κριθούν "κατάλληλα".

Και ενώ το εργατικό κόστος μπαίνει στο στόχαστρο του εκσυγχρονισμού, το "Σχέδιο" προτείνει οι προμήθειες ύψους δεκάδων δισεκατομμυρίων να μην εντάσσονται στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών. Παράλληλα το μεγάλο ατού του δημόσιου ταχυδρομείου, το δίκτυό του, παραδίδεται στους ανταγωνιστές του, υπό το πρόσχημα των "συμμαχιών", ενώ προτείνεται και η ίδρυση τουλάχιστον δύο θυγατρικών εταιριών, με αντικείμενο τη διαχείριση αμοιβαίων κεφαλαίων και την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων.

Τέλος, προβλέπεται η σταθεροποίηση του προσωπικού το 2001 στα 11.400 άτομα (δηλαδή στα επίπεδα του οργανογράμματος του 1988), όταν στο μεταξύ ο κύκλος εργασιών και ο όγκος δουλιάς έχουν σχεδόν διπλασιαστεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ