ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Μάρτη 2008
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΡΟΣΑΡΑΞΗ ΤΟΥ «ΓΕΩΡΓΗΣ» ΣΕ ΒΡΑΧΟΝΗΣΙΔΑ ΤΟΥ ΠΟΡΟΥ
Κινδύνεψαν 313 επιβάτες και ναυτεργάτες σε υπέργηρο ημερόπλοιο

Ο καλός καιρός και η «πολυσύχναστη» περιοχή του ατυχήματος απέτρεψαν τα χειρότερα

Επιβάτες του πλοίου ΓΕΩΡΓΗΣ λίγο μετά τη διάσωσή τους

Associated Press

Επιβάτες του πλοίου ΓΕΩΡΓΗΣ λίγο μετά τη διάσωσή τους
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια που έζησαν οι 278 επιβάτες - όλοι αλλοδαποί - του παμπάλαιου τουριστικού πλοίου ΓΕΩΡΓΗΣ και οι 35 Ελληνες ναυτεργάτες που αποτελούσαν το πλήρωμά του. Χτες, λίγο μετά τις 3 το μεσημέρι, το πλοίο προσάραξε στη βραχονησίδα Πλατιά, βόρεια του Πόρου. Προκλήθηκε ρήγμα, με αποτέλεσμα το πλοίο να «βάζει» νερά, ενώ πήρε και ελαφριά κλίση. Τα χειρότερα αποτράπηκαν, καθώς:

  • Το πλοίο είχε καθίσει πάνω στα βράχια, οπότε δεν υπήρχε άμεσος κίνδυνος βύθισής του.
  • Το ναυτικό ατύχημα έγινε μέρα και με καλό καιρό.
  • Η περιοχή του ατυχήματος ήταν «πολυσύχναστη», καθώς γύρω από το πλοίο υπήρχαν ακτοπλοϊκά και αλιευτικά σκάφη, όπως και βάρκες.

Ωστόσο, επανήλθαν στη μνήμη αυτά που είχε δει το πανελλήνιο με το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου SEA DIAMOND, αλλά ακόμα και με το τραγικό ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ. Και βέβαια τα στοιχεία λένε ότι από τότε μέχρι σήμερα όχι μόνο δεν έχουν ληφθεί τα στοιχειώδη μέτρα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, αλλά τα πράγματα γίνονται ολοένα και χειρότερα.

Παμπάλαιο πλοίο με βεβαρημένο ιστορικό

Τα αίτια που έριξαν στα βράχια το ΓΕΩΡΓΗΣ (ανήκει στην «Υδραϊκή Ναυτιλιακή Εταιρεία» με διαχειριστές τους εφοπλιστές Δρακόπουλο - Συρίγο), ακόμα δεν έχουν γίνει γνωστά. Ωστόσο πρόκειται για πλοίο με έτος κατασκευής το 1959 - πληροφορίες έλεγαν μάλιστα ότι έχει γίνει αλλοίωση στα «χαρτιά» του και ότι είναι κατασκευασμένο το 1947.

Το ίδιο πλοίο, στις 23 Νοέμβρη του 2007 είχε προσαράξει με 410 επιβάτες έξω από το λιμάνι της Αίγινας, επίσης κάτω από... αδιευκρίνιστες συνθήκες και στις 18 Φλεβάρη του 2008, πριν περίπου από ένα μήνα δηλαδή, είχε εκδηλωθεί πυρκαγιά στη δεξιά του πλευρά και μάλιστα μέσα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά. Ο υφυπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Π. Καμμένος, όταν πλέον το περιστατικό είχε λήξει, δήλωσε ότι το πλοίο πληρούσε όλους τους κανονισμούς και τα μέτρα ασφάλειας...

Το τουριστικό πλοίο (ανήκει στα ημερόπλοια), είχε ξεκινήσει στις 8 το πρωί από το λιμάνι του Πειραιά για το προγραμματισμένο κυκλικό του ταξίδι σε Υδρα - Πόρο - Αίγινα και ξανά Πειραιά, το απόγευμα. Στις 3.15 το μεσημέρι, σύμφωνα με δελτίο Τύπου του ΥΕΝ, δόθηκε το σήμα της προσάραξης.

Η επιχείρηση αποβίβασης ολοκληρώθηκε μετά από τρεις περίπου ώρες. Οι επιβάτες αποβιβάζονταν από πλαϊνή μπουκαπόρτα, σε λάντζες χωρητικότητας 50 ατόμων και από εκεί μεταφέρονταν σε παραπλέοντα πλοία και σε φέρι μποτ ανοιχτού τύπου και αποβιβάζονταν στον Πόρο. Συγκεκριμένα στον Πόρο μεταφέρθηκαν 70 επιβάτες με λάντζες, 17 με το ταχύπλοο «Φλάινγκ Κατ» και οι υπόλοιποι με φέρι μποτ. Ολοι οι επιβάτες μεταφέρθηκαν στο Κέντρο Εκπαίδευσης του Πολεμικού Ναυτικού.

Η ΠΕΜΕΝ είχε χτυπήσει το «καμπανάκι»

Να σημειωθεί ότι στις 16 Φλεβάρη με έγγραφό της στους αρμοδίους η ΠΕΜΕΝ έχει χτυπήσει καμπανάκι για την επικίνδυνη κατάσταση που έχει διαμορφώσει η πολιτική κυβέρνησης ΝΔ συνεπικουρούμενη από το ΠΑΣΟΚ και εφοπλιστών στην ασφάλεια των επιβατηγών πλοίων. Είναι ενδεικτικό ότι ακόμα και αυτή η Επιτροπή, που είχε συσταθεί μετά το ναυάγιο του ΣΑΜΙΝΑ, υποτίθεται για να ελέγχει αν ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων ανταποκρίνεται στα καθήκοντά του σε ό,τι αφορά τον ουσιαστικό έλεγχο των πλοίων, αυτή τη στιγμή ουσιαστικά έχει διαλυθεί.

Μεθοδεύουν νέα επίθεση στους αγώνες

Εντείνουν τις πιέσεις οι βιομήχανοι και οι εξαγωγείς προκειμένου να συνδράμουν την προσπάθεια του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης και της κυβέρνησης να σπάσουν τον αγώνα των εργαζομένων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των ΣΕΜΠΟ.

Χτες, Πέμπτη, 226 επιχειρήσεις μέλη του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, του Συνδέσμου Βιομηχάνων Βόρειας Ελλάδας και του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βόρειας Ελλάδας έστειλαν εξώδικο προς τον ΟΛΘ με το οποίο τον καθιστούν υπεύθυνο για τις ζημίες, οικονομικές και άλλες, που έχουν υποστεί και θα υποστούν το επόμενο διάστημα. Και καλούν τον ΟΛΘ να λάβει «κάθε πρόσφορο μέτρο», ώστε «να επανέλθει η ομαλή λειτουργία του λιμένα καθ' όλο το εικοσιτετράωρο αδιαλείπτως και ακωλύτως». Διαφορετικά προειδοποιούν ότι θα στραφούν εναντίον του ΟΛΘ με κάθε νόμιμο μέσο.

«Στη θέση του κατηγορουμένου βρίσκεται το κεφάλαιο, οι κυβερνήσεις του δικομματισμού, η ΕΕ και η πολιτική της», σημείωσε ο Σωτήρης Ζαριανόπουλος, στέλεχος του ΠΑΜΕ και ΓΓ του ΕΚΘ, σχολιάζοντας τη νέα παρέμβαση των επιχειρηματιών. Και πρόσθεσε: «Το κλίμα του "κοινωνικού αυτοματισμού", είναι στημένο από την κυβέρνηση, τους κορυφαίους εκπροσώπους του κεφαλαίου και υποδαυλίζονται από τα ΜΜΕ (ιδιαίτερα τα τηλεοπτικά κανάλια)».

Ο «Ρ» ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΙΑΣ

ΠΑΤΡΑ: Με στόχο την τρομοκράτηση των εργαζομένων μέσα από την ποινικοποίηση των αγώνων, δύο στελέχη του ΠΑΜΕ στην Πάτρα (Δ. Αγγελόπουλος, Α. Κοντογιαννάτος) και δύο στελέχη του Σωματείου Καθαριστριών στο Νοσοκομείο του Ρίου (Β. Γκοτσούλια, Π. Σκόνδρα) σέρνονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου με τη σαθρή κατηγορία της «φθοράς αντικειμένων». Η δίκη θα γίνει σήμερα, μετά από μήνυση των ιδιοκτητών της εταιρείας καθαριότητας «Φάσμα ΑΕ». Να θυμίσουμε πως στις αρχές Απρίλη του 2005 οι καθαρίστριες είχαν προχωρήσει σε κινητοποιήσεις για την καταβολή δεδουλευμένων πολλών μηνών, καθώς και ενσήμων που δεν απέδιδε η εργοδοσία. Στην προσπάθειά της η τελευταία να κάμψει το αγωνιστικό φρόνημα των εργαζομένων μήνυσε τα συνδικαλιστικά στελέχη για «φθορά» δύο καροτσιών καθαριότητας, απαιτώντας 50.000 ευρώ!

ΚΑΖΙΝΟ ΠΑΡΝΗΘΑΣ: Αποφασισμένοι να δώσουν τη μάχη μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους δηλώνουν οι εργαζόμενοι στο Καζίνο - Ξενοδοχείο και Τελεφερίκ Πάρνηθας, οι οποίοι, συσπειρωμένοι γύρω από το σωματείο τους, κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους, απαιτώντας την άμεση επαναπρόσληψη των 43 εργαζομένων, των οποίων οι τρίμηνες συμβάσεις έληξαν, καθώς και την άμεση επίλυση του κτιριακού προβλήματος. Ετσι την ερχόμενη Τρίτη, 18 Μάρτη, πραγματοποιούν 24ωρη απεργία και συγκέντρωση, ενώ στις 19 Μάρτη θα συμμετέχουν στην 24ωρη πανελλαδική πανεργατική απεργία για το Ασφαλιστικό και τις Συλλογικές Συμβάσεις.

ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ: Συνεχίζονται οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη της νέας διοίκησης στο Σύνδεσμο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας (θα ολοκληρωθούν στις 18 Μάρτη), στα γραφεία του Συνδέσμου (Μάρνης και Γ΄ Σεπτεμβρίου, 3ος όροφος), από τις 2 το μεσημέρι μέχρι τις 8 το βράδυ και το Σαββατοκύριακο από τις 11 το πρωί μέχρι τις 5 το απόγευμα.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΛΑΝΑΡΑ: Στην τριμερή συνάντηση που έγινε την Τετάρτη, οι εκπρόσωποι του Λαναρά όχι μόνο δεν ανέλαβαν καμία δέσμευση απέναντι στους εργαζόμενους για τα δεδουλευμένα και την εύρυθμη λειτουργία των πέντε εργοστασίων (Νάουσας, Θεσσαλονίκης, Κομοτηνής και Εβρου), αλλά απαίτησαν από την κυβέρνηση να τους επιδοτεί με 12% το μεροκάματο των εργατών από χρήματα του ΟΑΕΔ, δηλαδή των ίδιων των εργαζομένων. Το υπουργείο Εργασίας, διά του Γενικού Γραμματέα, για άλλη μια φορά παρείχε στήριξη στην εργοδοσία, αφού υποσχέθηκε ότι θα κάνει ό,τι μπορεί για να δοθούν εκατομμύρια ευρώ ενίσχυση στους εργοδότες, μέσω του ΟΑΕΔ. Οι εργαζόμενοι είναι αποφασισμένοι αγωνιστικά να αντιμετωπίσουν και να ακυρώσουν τα σχέδια της εργοδοσίας. Την ασύδοτη δράση της εργοδοσίας που ενθαρρύνεται από την πολιτική των κυβερνήσεων, χρόνια τώρα, καταγγέλλει η Ομοσπονδία Κλωστοϋφαντουργών και καλεί στην 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 19 Μάρτη με το πλαίσιο του ΠΑΜΕ.

ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΣ - ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ: Τη Δευτέρα, 17 Μάρτη, στις 4.30 το απόγευμα, πραγματοποιείται η εκλογοαπολογιστική συνέλευση του Συνδικάτου Επισιτισμού - Τουρισμού - Ξενοδοχείων Αττικής, στην αίθουσα του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας (Βερανζέρου 1, 2ος όροφος).

KEK ΑμΕΑ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και κατάληψη της Λεωφόρου Γαλατσίου στο ύψος της Σχολής (Γαλατσίου 19) πραγματοποιούν την ερχόμενη Τρίτη 18 Μάρτη στις 11 π.μ. η μαθητική κοινότητα και το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό του Κέντρου Επαγγελματικής Κατάρτισης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΚΕΚ ΑμΕΑ) στο Γαλάτσι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ